načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Pedagogická intervence u žáků ZŠ - autorů Kolektiv

Pedagogická intervence u žáků ZŠ
-11%
sleva

Kniha: Pedagogická intervence u žáků ZŠ
Autor:

Příručka pro učitele nabízí konkrétní možnosti řešení různorodých problémů z každodenní praxe. Zaměřuje se na praktické postupy při adaptaci na prostředí školy, obtížích ...
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  495 Kč 440
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
14,7
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Wolters Kluwer
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 201102
Rozměr: 240,0x170,0x25,0 mm
Úprava: xxiv, 308 stran
Spolupracovali: autorský kolektiv Jana Bučilová Kadlecová ... et al.
Hmotnost: 0,537kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
ISBN: 978-80-7357-603-5
EAN: 9788073576035
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Příručka pro učitele nabízí konkrétní možnosti řešení různorodých problémů z každodenní praxe. Zaměřuje se na praktické postupy při adaptaci na prostředí školy, obtížích při učení, výchovných problémech, při řešení konfliktů, v krizových situacích. Představuje rovněž postupy, ve kterých může učitel hledat podporu pro svoji práci - např. videotrénink interakcí, balintovské skupiny pro učitele, dynamická diagnostika, funkční analýza chování, reakce na intervenci. Obsahuje rovněž právní aspekty intervence, odkazy na instituce, se kterými učitel spolupracuje.

(výklad je zpracován k právnímu stavu ke dni 31.10.2010)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Zákazníci kupující knihu "Pedagogická intervence u žáků ZŠ" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky
ČÁST I Východiska pro intervenci ve školách KAPITOLA 1 Intervence - základní pojmy a problémy KAPITOLA 2 Obecný model učení 2.1 Obecné principy učení KAPITOLA 3 Práce s jedincem - individualizace přístupu KAPITOLA 4 Etická hlediska intervence KAPITOLA 5 Kvalifikační předpoklady učitele a dalších odborníků pro poskytování intervence KAPITOLA 6 Instituce ke spolupráci 6.1 Pedagogicko-psychologické poradny 6.2 Střediska výchovné péče 6.3 Speciálně pedagogická centra 6.4 Odbor sociálně-právní ochrany dítěte 6.5 Policie ČR 6.6 Nestátní neziskové organizace KAPITOLA 7 Hodnocení efektu intervence 7.1 Metody zjišťování efektivity KAPITOLA 8 Placebo efekt KAPITOLA 9 Alternativní (netradiční) intervenční postupy ČÁST li Legislativa KAPITOLA 1 Základní právní rámec intervence ve školách KAPITOLA 2 Právní odpovědnost učitele za žáky KAPITOLA 3 Informační povinnost učitele KAPITOLA 4 Ochrana soukromí žáků ČÁST lit Modely intervence ve školách DÍL 1 Učení a školní úspěšnost KAPITOLA 1 Adaptace žáka na podmínky a požadavky základní školy 1.1 Adaptace v první třídě 1.2 Adaptace nově příchozího žáka do třídy 1.3 Seznamovací kurzy KAPITOLA 2 Techniky efektivního učení 2.1 Pracovní návyky 2.2 Učební styly 2.3 Další postupy při učení KAPITOLA 3 Reakce na intervenci KAPITOLA 4 Využití pedagogické diagnostiky pro další práci se žáky.. 4.1 Pozorování 4.2 Rozhovor 4.3 Dotazníky 4.4 Testy 4.5 Projektivní metody 4.6 Žákovské portfolio KAPITOLA 5 Dynamická diagnostika 5.1 Diagnostická činnost učitele 5.2 Odlišnosti statické a dynamické diagnostiky 5.3 Některé základní postupy dynamické diagnostiky .. 5.4 Možnosti vzdělávání v dynamické diagnostice v ČR. KAPITOLA 6 Problémy s učením KAPITOLA 7 Předškolní kurzy - příprava dítěte na vstup do školy DÍL 2 Specifické obtíže na individuální úrovni žáka KAPITOLA 1 Krizová intervence 1.1 Základní východiska uvažování o krizi 1.2 Škola je místem, kde krize vznikají a mohou být i vyřešeny. 1.3 Typologie krizových situací 1.3.1 Situační krize 1.3.2 Krize pramenící z náhlého traumatizujícího podnětu 1.3.3 Krize tranzitorní (krize přechodu) 1.3.4 Vývojové krize 1.3.5 Krize v kontextu nemoci 1.5.6 Neodkladné krizové stavy 1.3.7 Práce se dvěma typy neodkladných krizových stavů 1.4 Shrnutí základních postupů v krizové intervenci 1.5 Typy služeb určených pro lidi v krizové situaci KAPITOLA 2 Využití funkční analýzy chování při zvládání problémů s chováním u žáků 2.1 Využití FACH 2.2 Účastnící hodnocení 2.3 Postup procesu FACH KAPITOLA 3 Pomoc učitele při řešení běžných problémů dětí a prevence těchto problémů KAPITOLA 4 Problémy s chováním 4.1 Specifické vývojové poruchy chování 4.2 Nesocializovaná porucha chování 4.3 Socializovaná porucha chování 4.4 Porucha opozičního vzdoru 4.5 Jednotlivé projevy problémového chování 4.5.1 Lhaní 4.5.2 Krádeže 4.5.3 Podvody 4.5.4 Vandalismus 4.5.5 Manipulace 4.5.6 Agrese 4.5.7 Záškoláctví 4.5.8 Porušování společenských a dohodnutých pravidel. 4.5.9 Drzé a provokativní chování KAPITOLA 5 Žák s narušenou komunikační schopností ve škole KAPITOLA 6 Ovlivňování edukačního procesu žáků s narušenou komunikační schopností 6.1 Aktivity v průběhu výchovně-vzdělávacího procesu 6.2 Vysvětlování neznámých pojmů 6.3 Domácí úkoly 6.4 Školní docházka a vzdělávací oblasti 6.5 Komunikace s vrstevníky KAPITOLA 7 Intervence učitele v případě dlouhodobých zdravotních či psychických problémů žáků KAPITOLA 8 Specifika intervence u dětí s nádorovým onemocněním 8.1 Propuknutí onemocnění 8.2 Léčba onemocnění 8.3 Po ukončení léčby DÍL 3 Rizikové chování KAPITOLA 1 Šikana a kyberšikana KAPITOLA 2 Experimentování s návykovými látkami a zneužívání návykových látek 2.1 Protidrogová prevence 2.2 Intervence při výskytu návykových látek ve škole 2.3 Testování přítomnosti drog ve škole 2.4 Jak mluvit se žáky 2.5 Jak mluvit s rodiči 2.6 Spolupráce s dalšími subjekty KAPITOLA 3 Záškoláctví KAPITOLA 4 Vrstevnické skupiny a subkultury mládeže 4.1 Kdo se stává členem problematických vrstevnických skupin.. 4.2 EMO styl a gothic styl 4.3 Satanisté 4.4 Hooligans a skinheads DÍL 4 Školní třída KAPITOLA 1 Management třídy KAPITOLA 2 Rozvoj sociálních dovedností žáků 2.1 Rozvoj sociálních dovedností ve škole 2.2 Nač dbát při rozvoji sociálních dovedností KAPITOLA 3 Práce se třídou - vedení třídnických hodin 3.1 Účel třídnické hodiny 3.2 Organizace třídnických hodin KAPITOLA 4 Využití spolužáků při intervenci 4.1 Učíme žáky spolupracovat a diskutovat 4.2 Náročné situace v životě žáka a pomoc spolužáků 4.3 Využití třídy při intervenci u žáka s výchovnými obtížemi KAPITOLA 5 Prevence školní neúspěšnosti (koncepce tzv. resilientích tříd) 5.1 Teorie resilientních tříd KAPITOLA 6 Přístup učitele k žákovi a rodiči z cizího kulturního prostředí 6.1 Dítě z odlišného kulturního prostředí 6.2 Adaptace a kulturní šok 6.3 Prevence vzniku konfliktu ve třídě 6.4 Problémy v komunikaci s rodičem-cizincem DÍL 5 Učitelé KAPITOLA 1 Edukační styly učitele a jejich efektivita 1.1 Edukační styly jako způsoby interakce učitelů a žáků 1.2 Základní charakteristiky edukačních stylů ve školním prostředí... 1.3 Edukační styly učitelů v reflexích žáků 1.4 Efektivita edukačních stylů KAPITOLA 2 Intervence pomocí videa ve škole 2.1 Úloha videotrenéra a význam videonahrávky 2.2 Způsob práce metodou VTI ve škole 2.3 Východiska VTI ve škole 2.4 Jak může VTI ovlivnit klima třídy KAPITOLA 3 Zásady psychohygieny a jejich naplňování KAPITOLA 4 Bálintovská skupina DÍL 6 Rodiče KAPITOLA 1 Zapojení rodičů do učebního procesu žáků 1.1 První setkání s rodiči 1.2 Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami 1.3 Rodiče nespokojení s výsledky svých dětí KAPITOLA 2 Zapojení rodičů do extrakurikulárních aktivit žáků realizovaných ve školách 2.1 Různé podoby zapojení rodičů KAPITOLA 3 Běžné poradenské problémy, se kterými se na učitele obracejí rodiče .. KAPITOLA 4 Řešení konfliktních situací mezi učiteli a rodiči 4.1 S čím vstupují do konfliktu učitelé a rodiče KAPITOLA 5 Řešení konfliktních situací mezi rodiči, které souvisejí se vzděláváním a školními povinnostmi žáků KAPITOLA 6 Rodinná problematika, která ovlivňuje školní úspěšnost žáků 6.1 Rozvod v rodině 6.2 Úmrtí v rodině 6.3 Přijetí nového partnera 6.4 Týrání, zneužívání Adresář Adresář středisek výchovné péče Adresář pedagogicko-psychologických poraden Adresář speciálně pedagogických center Různorodé kontakty


       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.