načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Pedagogická intervence u žáků ZŠ – Lenka Krejčová; Václav Mertin; Jana Bučilová Kadlecová

Pedagogická intervence u žáků ZŠ
-7%
sleva

Kniha: Pedagogická intervence u žáků ZŠ
Autor: Lenka Krejčová; Václav Mertin; Jana Bučilová Kadlecová

Příručka pro učitele nabízí konkrétní možnosti řešení různorodých problémů z každodenní praxe. Zaměřuje se na praktické postupy při adaptaci na prostředí školy, obtížích ... (celý popis)
460
Kniha teď bohužel není dostupná.


»hlídat dostupnost

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: Wolters Kluwer ČR
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 01.02.2011
Počet stran: 332
Rozměr: 170x240
Úprava: xxiv, 308 stran
Spolupracovali: autorský kolektiv Jana Bučilová Kadlecová ... et al.
Jazyk: česky
ISBN: 978-80-7357-603-5
EAN: 9788073576035
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Principy, zásady a postupy efektivní pedagogické intervence pro učitele zejména základních škol. Příručka pro učitele.

Popis nakladatele

Příručka pro učitele nabízí konkrétní možnosti řešení různorodých problémů z každodenní praxe. Zaměřuje se na praktické postupy při adaptaci na prostředí školy, obtížích při učení, výchovných problémech, při řešení konfliktů, v krizových situacích. Představuje rovněž postupy, ve kterých může učitel hledat podporu pro svoji práci - např. videotrénink interakcí, balintovské skupiny pro učitele, dynamická diagnostika, funkční analýza chování, reakce na intervenci. Obsahuje rovněž právní aspekty intervence, odkazy na instituce, se kterými učitel spolupracuje.

Na jednotlivých kapitolách publikace se významnou měrou podíleli autoři úspěšné publikace Meritum: Výchovné poradenství (výklad je zpracován k právnímu stavu ke dni 31.10.2010)

Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Ke knize "Pedagogická intervence u žáků ZŠ" doporučujeme také:
Školní poradenská psychologie pro pedagogy Školní poradenská psychologie pro pedagogy
Problémy s chováním ve škole Problémy s chováním ve škole
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

ČÁST I Východiska pro intervenci ve školách

KAPITOLA 1

Intervence - základní pojmy a problémy

KAPITOLA 2

Obecný model učení

2.1 Obecné principy učení

KAPITOLA 3

Práce s jedincem - individualizace přístupu

KAPITOLA 4

Etická hlediska intervence

KAPITOLA 5

Kvalifikační předpoklady učitele a dalších odborníků pro poskytování

intervence

KAPITOLA 6

Instituce ke spolupráci

6.1 Pedagogicko-psychologické poradny

6.2 Střediska výchovné péče

6.3 Speciálně pedagogická centra

6.4 Odbor sociálně-právní ochrany dítěte

6.5 Policie ČR

6.6 Nestátní neziskové organizace

KAPITOLA 7

Hodnocení efektu intervence

7.1 Metody zjišťování efektivity

KAPITOLA 8

Placebo efekt

KAPITOLA 9

Alternativní (netradiční) intervenční postupy

ČÁST li Legislativa

KAPITOLA 1

Základní právní rámec intervence ve školách

KAPITOLA 2

Právní odpovědnost učitele za žáky

KAPITOLA 3

Informační povinnost učitele

KAPITOLA 4

Ochrana soukromí žáků


ČÁST lit Modely intervence ve školách

DÍL 1 Učení a školní úspěšnost

KAPITOLA 1

Adaptace žáka na podmínky a požadavky základní školy

1.1 Adaptace v první třídě

1.2 Adaptace nově příchozího žáka do třídy

1.3 Seznamovací kurzy

KAPITOLA 2

Techniky efektivního učení

2.1 Pracovní návyky

2.2 Učební styly

2.3 Další postupy při učení

KAPITOLA 3

Reakce na intervenci

KAPITOLA 4

Využití pedagogické diagnostiky pro další práci se žáky..

4.1 Pozorování

4.2 Rozhovor

4.3 Dotazníky

4.4 Testy

4.5 Projektivní metody

4.6 Žákovské portfolio

KAPITOLA 5

Dynamická diagnostika

5.1 Diagnostická činnost učitele

5.2 Odlišnosti statické a dynamické diagnostiky

5.3 Některé základní postupy dynamické diagnostiky ..

5.4 Možnosti vzdělávání v dynamické diagnostice v ČR.

KAPITOLA 6

Problémy s učením

KAPITOLA 7

Předškolní kurzy - příprava dítěte na vstup do školy

DÍL 2 Specifické obtíže na individuální úrovni žáka

KAPITOLA 1

Krizová intervence

1.1 Základní východiska uvažování o krizi

1.2 Škola je místem, kde krize vznikají a mohou být i vyřešeny.

1.3 Typologie krizových situací

1.3.1 Situační krize

1.3.2 Krize pramenící z náhlého traumatizujícího podnětu

1.3.3 Krize tranzitorní (krize přechodu)

1.3.4 Vývojové krize

1.3.5 Krize v kontextu nemoci


1.5.6 Neodkladné krizové stavy

1.3.7 Práce se dvěma typy neodkladných krizových stavů

1.4 Shrnutí základních postupů v krizové intervenci

1.5 Typy služeb určených pro lidi v krizové situaci

KAPITOLA 2

Využití funkční analýzy chování při zvládání problémů

s chováním u žáků

2.1 Využití FACH

2.2 Účastnící hodnocení

2.3 Postup procesu FACH

KAPITOLA 3

Pomoc učitele při řešení běžných problémů dětí

a prevence těchto problémů

KAPITOLA 4

Problémy s chováním

4.1 Specifické vývojové poruchy chování

4.2 Nesocializovaná porucha chování

4.3 Socializovaná porucha chování

4.4 Porucha opozičního vzdoru

4.5 Jednotlivé projevy problémového chování

4.5.1 Lhaní

4.5.2 Krádeže

4.5.3 Podvody

4.5.4 Vandalismus

4.5.5 Manipulace

4.5.6 Agrese

4.5.7 Záškoláctví

4.5.8 Porušování společenských a dohodnutých pravidel.

4.5.9 Drzé a provokativní chování

KAPITOLA 5

Žák s narušenou komunikační schopností ve škole

KAPITOLA 6

Ovlivňování edukačního procesu žáků

s narušenou komunikační schopností

6.1 Aktivity v průběhu výchovně-vzdělávacího procesu

6.2 Vysvětlování neznámých pojmů

6.3 Domácí úkoly

6.4 Školní docházka a vzdělávací oblasti

6.5 Komunikace s vrstevníky

KAPITOLA 7

Intervence učitele v případě dlouhodobých zdravotních

či psychických problémů žáků

KAPITOLA 8

Specifika intervence u dětí s nádorovým onemocněním

8.1 Propuknutí onemocnění

8.2 Léčba onemocnění

8.3 Po ukončení léčby


DÍL 3 Rizikové chování

KAPITOLA 1

Šikana a kyberšikana

KAPITOLA 2

Experimentování s návykovými látkami a zneužívání

návykových látek

2.1 Protidrogová prevence

2.2 Intervence při výskytu návykových látek ve škole

2.3 Testování přítomnosti drog ve škole

2.4 Jak mluvit se žáky

2.5 Jak mluvit s rodiči

2.6 Spolupráce s dalšími subjekty

KAPITOLA 3

Záškoláctví

KAPITOLA 4

Vrstevnické skupiny a subkultury mládeže

4.1 Kdo se stává členem problematických vrstevnických skupin..

4.2 EMO styl a gothic styl

4.3 Satanisté

4.4 Hooligans a skinheads

DÍL 4 Školní třída

KAPITOLA 1

Management třídy

KAPITOLA 2

Rozvoj sociálních dovedností žáků

2.1 Rozvoj sociálních dovedností ve škole

2.2 Nač dbát při rozvoji sociálních dovedností

KAPITOLA 3

Práce se třídou - vedení třídnických hodin

3.1 Účel třídnické hodiny

3.2 Organizace třídnických hodin

KAPITOLA 4

Využití spolužáků při intervenci

4.1 Učíme žáky spolupracovat a diskutovat

4.2 Náročné situace v životě žáka a pomoc spolužáků

4.3 Využití třídy při intervenci u žáka s výchovnými obtížemi

KAPITOLA 5

Prevence školní neúspěšnosti (koncepce tzv. resilientích tříd)

5.1 Teorie resilientních tříd

KAPITOLA 6

Přístup učitele k žákovi a rodiči z cizího kulturního prostředí

6.1 Dítě z odlišného kulturního prostředí

6.2 Adaptace a kulturní šok


6.3 Prevence vzniku konfliktu ve třídě

6.4 Problémy v komunikaci s rodičem-cizincem

DÍL 5 Učitelé

KAPITOLA 1

Edukační styly učitele a jejich efektivita

1.1 Edukační styly jako způsoby interakce učitelů a žáků

1.2 Základní charakteristiky edukačních stylů ve školním prostředí...

1.3 Edukační styly učitelů v reflexích žáků

1.4 Efektivita edukačních stylů

KAPITOLA 2

Intervence pomocí videa ve škole

2.1 Úloha videotrenéra a význam videonahrávky

2.2 Způsob práce metodou VTI ve škole

2.3 Východiska VTI ve škole

2.4 Jak může VTI ovlivnit klima třídy

KAPITOLA 3

Zásady psychohygieny a jejich naplňování

KAPITOLA 4

Bálintovská skupina

DÍL 6 Rodiče

KAPITOLA 1

Zapojení rodičů do učebního procesu žáků

1.1 První setkání s rodiči

1.2 Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami

1.3 Rodiče nespokojení s výsledky svých dětí

KAPITOLA 2

Zapojení rodičů do extrakurikulárních aktivit žáků

realizovaných ve školách

2.1 Různé podoby zapojení rodičů

KAPITOLA 3

Běžné poradenské problémy, se kterými se na učitele obracejí rodiče ..

KAPITOLA 4

Řešení konfliktních situací mezi učiteli a rodiči

4.1 S čím vstupují do konfliktu učitelé a rodiče

KAPITOLA 5

Řešení konfliktních situací mezi rodiči, které souvisejí se vzděláváním

a školními povinnostmi žáků

KAPITOLA 6

Rodinná problematika, která ovlivňuje školní úspěšnost žáků

6.1 Rozvod v rodině

6.2 Úmrtí v rodině

6.3 Přijetí nového partnera

6.4 Týrání, zneužívání


Adresář

Adresář středisek výchovné péče

Adresář pedagogicko-psychologických poraden

Adresář speciálně pedagogických center

Různorodé kontakty




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.