načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Pedagogická intervence u žáků ZŠ - autorů Kolektiv

  > > > > > Pedagogická intervence u žáků ZŠ  
Pedagogická intervence u žáků ZŠ

Kniha: Pedagogická intervence u žáků ZŠ
Autor:

Příručka pro učitele nabízí konkrétní možnosti řešení různorodých problémů z každodenní praxe. Zaměřuje se na praktické postupy při adaptaci na prostředí školy, obtížích ...


Titul doručujeme za 2 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  440
+
-
ks
rozbalKdy zboží dostanu
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma
Doporučená cena:  495 Kč
11%
naše sleva
14,7
bo za nákup

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Wolters Kluwer
Rok vydání: 201102
Rozměr: 240,0x170,0x25,0 mm
Úprava: xxiv, 308 stran
Spolupracovali: autorský kolektiv Jana Bučilová Kadlecová ... et al.
Hmotnost: 0,538kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
ISBN: 978-80-7357-603-5
EAN: 9788073576035
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Příručka pro učitele nabízí konkrétní možnosti řešení různorodých problémů z každodenní praxe. Zaměřuje se na praktické postupy při adaptaci na prostředí školy, obtížích při učení, výchovných problémech, při řešení konfliktů, v krizových situacích. Představuje rovněž postupy, ve kterých může učitel hledat podporu pro svoji práci - např. videotrénink interakcí, balintovské skupiny pro učitele, dynamická diagnostika, funkční analýza chování, reakce na intervenci. Obsahuje rovněž právní aspekty intervence, odkazy na instituce, se kterými učitel spolupracuje.

(výklad je zpracován k právnímu stavu ke dni 31.10.2010)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Zákazníci kupující knihu "Pedagogická intervence u žáků ZŠ" mají také často zájem o tyto tituly:
Výchovné poradenství Výchovné poradenství
Mertin, Václav; Krejčová, Lenka
Cena: 424 Kč
Školní poradenská psychologie pro pedagogy Školní poradenská psychologie pro pedagogy
Vágnerová, Marie
Cena: 325 Kč
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

ČÁST I Východiska pro intervenci ve školách
KAPITOLA 1
Intervence - základní pojmy a problémy
KAPITOLA 2
Obecný model učení
2.1 Obecné principy učení
KAPITOLA 3
Práce s jedincem - individualizace přístupu
KAPITOLA 4
Etická hlediska intervence
KAPITOLA 5
Kvalifikační předpoklady učitele a dalších odborníků pro poskytování
intervence
KAPITOLA 6
Instituce ke spolupráci
6.1 Pedagogicko-psychologické poradny
6.2 Střediska výchovné péče
6.3 Speciálně pedagogická centra
6.4 Odbor sociálně-právní ochrany dítěte
6.5 Policie ČR
6.6 Nestátní neziskové organizace
KAPITOLA 7
Hodnocení efektu intervence
7.1 Metody zjišťování efektivity
KAPITOLA 8
Placebo efekt
KAPITOLA 9
Alternativní (netradiční) intervenční postupy
ČÁST li Legislativa
KAPITOLA 1
Základní právní rámec intervence ve školách
KAPITOLA 2
Právní odpovědnost učitele za žáky
KAPITOLA 3
Informační povinnost učitele
KAPITOLA 4
Ochrana soukromí žáků





ČÁST lit Modely intervence ve školách
DÍL 1 Učení a školní úspěšnost
KAPITOLA 1
Adaptace žáka na podmínky a požadavky základní školy
1.1 Adaptace v první třídě
1.2 Adaptace nově příchozího žáka do třídy
1.3 Seznamovací kurzy
KAPITOLA 2
Techniky efektivního učení
2.1 Pracovní návyky
2.2 Učební styly
2.3 Další postupy při učení
KAPITOLA 3
Reakce na intervenci
KAPITOLA 4
Využití pedagogické diagnostiky pro další práci se žáky..
4.1 Pozorování
4.2 Rozhovor
4.3 Dotazníky
4.4 Testy
4.5 Projektivní metody
4.6 Žákovské portfolio
KAPITOLA 5
Dynamická diagnostika
5.1 Diagnostická činnost učitele
5.2 Odlišnosti statické a dynamické diagnostiky
5.3 Některé základní postupy dynamické diagnostiky ..
5.4 Možnosti vzdělávání v dynamické diagnostice v ČR.
KAPITOLA 6
Problémy s učením
KAPITOLA 7
Předškolní kurzy - příprava dítěte na vstup do školy
DÍL 2 Specifické obtíže na individuální úrovni žáka
KAPITOLA 1
Krizová intervence
1.1 Základní východiska uvažování o krizi
1.2 Škola je místem, kde krize vznikají a mohou být i vyřešeny.
1.3 Typologie krizových situací
1.3.1 Situační krize
1.3.2 Krize pramenící z náhlého traumatizujícího podnětu
1.3.3 Krize tranzitorní (krize přechodu)
1.3.4 Vývojové krize
1.3.5 Krize v kontextu nemoci





1.5.6 Neodkladné krizové stavy
1.3.7 Práce se dvěma typy neodkladných krizových stavů
1.4 Shrnutí základních postupů v krizové intervenci
1.5 Typy služeb určených pro lidi v krizové situaci
KAPITOLA 2
Využití funkční analýzy chování při zvládání problémů
s chováním u žáků
2.1 Využití FACH
2.2 Účastnící hodnocení
2.3 Postup procesu FACH
KAPITOLA 3
Pomoc učitele při řešení běžných problémů dětí
a prevence těchto problémů
KAPITOLA 4
Problémy s chováním
4.1 Specifické vývojové poruchy chování
4.2 Nesocializovaná porucha chování
4.3 Socializovaná porucha chování
4.4 Porucha opozičního vzdoru
4.5 Jednotlivé projevy problémového chování
4.5.1 Lhaní
4.5.2 Krádeže
4.5.3 Podvody
4.5.4 Vandalismus
4.5.5 Manipulace
4.5.6 Agrese
4.5.7 Záškoláctví
4.5.8 Porušování společenských a dohodnutých pravidel.
4.5.9 Drzé a provokativní chování
KAPITOLA 5
Žák s narušenou komunikační schopností ve škole
KAPITOLA 6
Ovlivňování edukačního procesu žáků
s narušenou komunikační schopností
6.1 Aktivity v průběhu výchovně-vzdělávacího procesu
6.2 Vysvětlování neznámých pojmů
6.3 Domácí úkoly
6.4 Školní docházka a vzdělávací oblasti
6.5 Komunikace s vrstevníky
KAPITOLA 7
Intervence učitele v případě dlouhodobých zdravotních
či psychických problémů žáků
KAPITOLA 8
Specifika intervence u dětí s nádorovým onemocněním
8.1 Propuknutí onemocnění
8.2 Léčba onemocnění
8.3 Po ukončení léčby





DÍL 3 Rizikové chování
KAPITOLA 1
Šikana a kyberšikana
KAPITOLA 2
Experimentování s návykovými látkami a zneužívání
návykových látek
2.1 Protidrogová prevence
2.2 Intervence při výskytu návykových látek ve škole
2.3 Testování přítomnosti drog ve škole
2.4 Jak mluvit se žáky
2.5 Jak mluvit s rodiči
2.6 Spolupráce s dalšími subjekty
KAPITOLA 3
Záškoláctví
KAPITOLA 4
Vrstevnické skupiny a subkultury mládeže
4.1 Kdo se stává členem problematických vrstevnických skupin..
4.2 EMO styl a gothic styl
4.3 Satanisté
4.4 Hooligans a skinheads
DÍL 4 Školní třída
KAPITOLA 1
Management třídy
KAPITOLA 2
Rozvoj sociálních dovedností žáků
2.1 Rozvoj sociálních dovedností ve škole
2.2 Nač dbát při rozvoji sociálních dovedností
KAPITOLA 3
Práce se třídou - vedení třídnických hodin
3.1 Účel třídnické hodiny
3.2 Organizace třídnických hodin
KAPITOLA 4
Využití spolužáků při intervenci
4.1 Učíme žáky spolupracovat a diskutovat
4.2 Náročné situace v životě žáka a pomoc spolužáků
4.3 Využití třídy při intervenci u žáka s výchovnými obtížemi
KAPITOLA 5
Prevence školní neúspěšnosti (koncepce tzv. resilientích tříd)
5.1 Teorie resilientních tříd
KAPITOLA 6
Přístup učitele k žákovi a rodiči z cizího kulturního prostředí
6.1 Dítě z odlišného kulturního prostředí
6.2 Adaptace a kulturní šok





6.3 Prevence vzniku konfliktu ve třídě
6.4 Problémy v komunikaci s rodičem-cizincem
DÍL 5 Učitelé
KAPITOLA 1
Edukační styly učitele a jejich efektivita
1.1 Edukační styly jako způsoby interakce učitelů a žáků
1.2 Základní charakteristiky edukačních stylů ve školním prostředí...
1.3 Edukační styly učitelů v reflexích žáků
1.4 Efektivita edukačních stylů
KAPITOLA 2
Intervence pomocí videa ve škole
2.1 Úloha videotrenéra a význam videonahrávky
2.2 Způsob práce metodou VTI ve škole
2.3 Východiska VTI ve škole
2.4 Jak může VTI ovlivnit klima třídy
KAPITOLA 3
Zásady psychohygieny a jejich naplňování
KAPITOLA 4
Bálintovská skupina
DÍL 6 Rodiče
KAPITOLA 1
Zapojení rodičů do učebního procesu žáků
1.1 První setkání s rodiči
1.2 Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
1.3 Rodiče nespokojení s výsledky svých dětí
KAPITOLA 2
Zapojení rodičů do extrakurikulárních aktivit žáků
realizovaných ve školách
2.1 Různé podoby zapojení rodičů
KAPITOLA 3
Běžné poradenské problémy, se kterými se na učitele obracejí rodiče ..
KAPITOLA 4
Řešení konfliktních situací mezi učiteli a rodiči
4.1 S čím vstupují do konfliktu učitelé a rodiče
KAPITOLA 5
Řešení konfliktních situací mezi rodiči, které souvisejí se vzděláváním
a školními povinnostmi žáků
KAPITOLA 6
Rodinná problematika, která ovlivňuje školní úspěšnost žáků
6.1 Rozvod v rodině
6.2 Úmrtí v rodině
6.3 Přijetí nového partnera
6.4 Týrání, zneužívání





Adresář
Adresář středisek výchovné péče
Adresář pedagogicko-psychologických poraden
Adresář speciálně pedagogických center
Různorodé kontakty






       

internetové knihkupectví ABZ - online prodej knih


Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2017 - ABZ ABZ knihy, a.s.