
Kniha:
Péče a vzdělávání dětí v raném věku
Autor:
Zora Syslová; Irena Borkovcová; Jan Průcha
Kniha teď bohužel není dostupná.
»hlídat dostupnost



Nakladatelství: | » Wolters Kluwer |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2014 |
Počet stran: | 213 |
Rozměr: | 233,0x156,0x12,0 mm |
Úprava: | ilustrace |
Skupina třídění: | Předškolní a primární výchova a vzdělávání |
Hmotnost: | 0,329kg |
Jazyk: | česky |
Vazba: | Brožovaná bez přebalu lesklá |
Datum vydání: | 201403 |
Nakladatelské údaje: | Praha, Wolters Kluwer ČR, 2014 |
ISBN: | 978-80-7478-354-8 |
EAN: | 9788074783548 |
Publikace se snaží pohlédnout na současné české vzdělávání a péči v raném věku prostřednictvím komparace s vybranými zeměmi Evropské unie a Novým Zélandem.
Publikace se snaží pohlédnout na současné české vzdělávání a péči v raném věku prostřednictvím komparace s vybranými zeměmi Evropské unie a Nového Zélandu. Autoři si kladou za cíl přispět k pochopení myšlenek kurikulární reformy a přinést inspiraci ke zvyšování kvality nejen na úrovni každodenní praxe v mateřských školách, ale i na úrovni systému předškolního vzdělávání a péče o děti raného věku.
Publikace je určena především ředitelům mateřských škol a představitelům vzdělávací politiky (zřizovatelům, vládě), ale stejně tak dobře může posloužit učitelům mateřských škol a studentům vysokých škol. Může čtenáři pomoci pochopit smysl, účel a podstatu současného předškolního vzdělávání a především jej přivést k možnostem jeho systematického zkvalitňování. S postupující globalizací se více než před tím oceňuje výměna informací mezi zeměmi, která pomáhá využívat příklady dobré praxe a modifikovat je v národním měřítku.
Proto vychází obsah kapitol z pěti klíčových nástrojů vzdělávací politiky definovaných OECD, ale opírá se o další zahraniční, ale i domácí zdroje, především výzkumy a zprávy České školní inspekce. Největším přínosem pro čtenáře mohou být doporučení, která vyplývají ze zkušeností skandinávských zemí, ale i zemí východní a západní Evropy.
(komparace české a zahraniční situace)Kurikulární reforma, decentralizace či roztříštění kompetencí do několika rezortů – o systému českého raného vzdělávání a péče v raném věku má většina z nás alespoň matnou představu, tím spíše pedagogové. O to zajímavější je proto zjistit, jak se předškolní vzdělávání „dělá“ jinde, ať už na Slovensku, v Anglii, v Norsku, či třeba na Novém Zélandu, což umožňuje publikace Péče a vzdělávání dětí v raném věku. Nahlédnutí do vzdělávacích systémů za českými hranicemi však není samoúčelné. Kniha díky inspirativnímu srovnání napomáhá porozumět školským reformám a nabízí možnosti, jak zlepšovat každodenní praxi i systém jako celek. Využijí ji tak jak ředitelé mateřských škol, tak zástupci vzdělávací politiky.
Předškolní výchova – Země Evropské unie
Předškolní výchova – Nový Zéland
Vzdělávací systémy – Česko
Vzdělávací systémy – Země Evropské unie
Vzdělávací systémy – Nový Zéland
Vzdělávací programy
Vzdělávací standardy
Učitelé mateřských škol
Rodina a škola