

sleva
Kniha:
Pátá disciplína
Autor:
Peter M. Senge
Podtitul: Teorie a praxe učící se organizace

Nakladatelství: | » Management Press |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2016 |
Počet stran: | 344 |
Rozměr: | 165 x 235 mm |
Úprava: | ilustrace |
Vydání: | Vydání 1. (reedice) |
Spolupracovali: | z anglického originálu The fifth discipline. The art and practice of the learning organization ... přeložila Irena Grusová |
Skupina třídění: | Management. Řízení |
Vazba: | vázaná s papírovým potahem s laminovaným přebalem |
Novinka týdne: | 2016-18 |
Datum vydání: | 27. 4. 2016 |
ISBN: | 9788072614288 |
EAN: | 9788072614288 |
Najdeme zde rovněž rady, jak vytvořit učící se organizaci, která pružně reaguje na změny a různé problémy. Nechybějí ani příklady z praxe úspěšných firem. Práce vysvětluje podstatu tzv. páté disciplíny (systémové myšlení). Tento způsob myšlení umožní lépe pochopit okolní svět a dopomoci firmám k dosažení obchodních úspěchů.
Učte se rychleji než druzí a získejte jedinečnou konkurenční výhodu
Aktualizované vydání bestselleru Petera M. Sengeho – jedné z nejvýznamnějších osobností v oboru managementu – lze bez nadsázky zařadit mezi klasická díla světové manažerské literatury. Vychází z patnácti let zkušeností s uplatňováním hlavních myšlenek knihy v praxi a dokazuje, že jedinou konkurenční výhodou, kterou může organizace získat, je schopnost učit se rychleji než konkurence. Popisuje, jak se organizace mohou zbavit „poruch učení“, které ohrožují jejich produktivitu a úspěch, a to tím, že si osvojí strategie, jež uvolňují týmové úsilí, rozvíjejí nový způsob myšlení a schopnost lidí dosahovat výsledků, na nichž jim opravdu záleží.
Organizace, které mají stále globálnější charakter, se musí v současné době vyrovnávat ms takovými problémy, jakými jsou například ekologické, společenské či různé institucionální krize. Vzhledem k tomu, že - jak říká autor – „vše souvisí se vším“ a ve světě panuje stále větší vzájemná propojenost a závislost, je třeba, aby si organizace osvojily nové schopnosti a dovednosti, pokud si mají dále uchovat svou životaschopnost. Je třeba, aby organizace změnily způsob, jakým pohlížejí na procesy učení a vzájemnou interakci na všech svých úrovních, aby změnily způsob myšlení (pohledu na svět) od tradičního myšlení směrem k myšlení systémovému a přeměnily se v učící se organizaci – v organizaci rychle reagující a přizpůsobivou, v níž si lidé uvědomují, jak vytvářejí „svůj svět“ a jak na něj mohou působit.
Názorným vyjádřením těchto nových schopností učící se organizace je pět disciplín: mentální modely (hluboce zakořeněné předpoklady či představy, které ovlivňují to, jak svět vykládáme), osobní mistrovství (schopnost uvědomovat si své vlastní předpoklady a prohlubovat svou osobní vizi), společně sdílená vize (schopnost udržovat společně sdílený obraz budoucnosti) a týmové učení (schopnost členů týmu zahájit „společné přemýšlení“). Disciplína, která čtyři předchozí integruje, je pátá disciplína – systémové myšlení umožňující porozumět způsobu, jímž jednotlivci vnímají vlastní já a svět kolem sebe.
Autorovy poznatky o tom, jak se organizace učí a jak sdílejí znalosti, mohou organizacím pomoci získat nové, dosud nevyužité zdroje konkurenční výhody a zvyšovat svou schopnost dosahovat stanovených cílů.
(teorie a praxe učící se organizace)