načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Ovládněte svůj mozek - Libor Činka

Ovládněte svůj mozek

Elektronická kniha: Ovládněte svůj mozek
Autor: Libor Činka

Detaily fungování podvědomé mysli k ovládnutí svých schopností. Příručka. ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  199
+
-
6,6
bo za nákup

hodnoceni - 59.7%hodnoceni - 59.7%hodnoceni - 59.7%hodnoceni - 59.7%hodnoceni - 59.7% 60%   celkové hodnocení
4 hodnocení + 1 recenze

Specifikace
Nakladatelství: » BIZBOOKS
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku a kopírování
Médium: e-book
Počet stran: 319
Rozměr: 23 cm
Úprava: barevné ilustrace, 1 portrét
Vydání: 1. vyd.
Skupina třídění: Vyšší duševní procesy
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Brno, BizBooks, 2012
ISBN: 978-80-265-0022-3
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Detaily fungování podvědomé mysli k ovládnutí svých schopností. Příručka.

Popis nakladatele

Odhalte skryté síly své mysli.

Autor knihy nabízí cenné know-how, s jehož pomocí nejen studenti překonají problémy při učení a získají dokonalý domácí výukový nástroj pro cizí jazyky. Pomocí užitečných technik pro trénink paměti si snadno zapamatujete desítky údajů, které mohou být klíčové pro vaši profesi. Naučíte se nezapomínat, co všechno jste chtěli říci a vyřídit při obchodním jednání. Naučíte se číst neuvěřitelně rychle a přesto si pamatovat lépe.

(poslední kniha o mozku a zrychleném učení, kterou budete potřebovat)
Další popis

Přáli byste si otočit kouzelným prstenem a díky tomu se snadněji učit a lépe ovládat svůj život? Nechcete se tím zdržovat a chcete prostě řešení? Anebo Vám to zní jako pohádka a nechcete být dětinští? Možná to bude pro mnohé překvapení, ale chcete-li se úspěšněji učit, musíte myslet alespoň částečně jako malé děti. Potřebujete fantazii a zvědavost. Potřebujete snít. Potřebujete používat ty části mozku, které mnozí nechali usnout. Probuďte je. Tato kniha je o probuzení mozků. V publikaci se seznámíte s jemnými detaily fungování podvědomé mysli. Kdo je začne využívat, začne se stávat vládcem své mysli. Díky této knize se naučíte, jak používat mozek. Tato kniha je o tom, jak používat biopočítač mezi Vašima ušima. Mnoho lidí neví, jak myslet, aby z mozku vytěžili maximum. Jaké je maximum, které můžete z mozku vytěžit? Jak to dělat snadněji než kdykoli dříve? O tom se dozvíte v této knize a také… Odkryjete Sílu Mysli Odhalíte Své Možnosti Ovládnete Studijní Metody Osvobodíte Schopnosti Mozku Objevíte Skvělé Mnemotechniky Odstartujete Super Metamyšlení Odstraníte Sugesce Manipulátorů Libor Činka je specialista v superpaměti a zrychleném učení, v oblasti dosahování nadstandardních výkonů, motivaci, psychologii vlivu a hypnotickém prodeji. Od roku 1992 vede tréninky pro významné vzdělávací společnosti a firmy. V roce 1997 založil společnost Cetros. Má soukromou praxi v oblasti poradenství, systemické psychoterapie a hypnoterapie. Ve své praxi a kurzech, které vede, využívá zejména principy zrychleného učení, neurolingvistické programování, ericksonovskou hypnoterapii a systemickou terapii.


Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
K elektronické knize "Ovládněte svůj mozek" doporučujeme také:
 (e-book)
Myšlenkové mapy Myšlenkové mapy
 (e-book)
Jak získávat přátele a působit na lidi Jak získávat přátele a působit na lidi
 (e-book)
Jak prokouknout druhé lidi -- Příručka bývalého experta FBI Jak prokouknout druhé lidi
 (e-book)
Konec prokrastinace -- Jak přestat odkládat a začít žít naplno Konec prokrastinace
 
Recenze a komentáře k titulu



Zamyšlení 2017-11-07 hodnoceni - 10%hodnoceni - 10%hodnoceni - 10%hodnoceni - 10%hodnoceni - 10%
Dobrý den, musím se s Vámi podělit také o špatnou zkušenost tohoto rádoby spisovatele, psychologa atd.… za což se pán v knížce považuje. Koupil jsem si knihu Libor Čínka Ovládni svůj mozek. Bohužel to byla chyba, ale celku cenná, jelikož už od tohoto autora si nic nekoupím. V knize a v každé kapitole se vychvaloval a nadával na školský systém. Co mě zaráželo tak opravdu v každé kapitole... sic má pravdu, ale kapku mi přišlo, že už neví co psát a tak jen natahoval stránky. V knize nevyli žádné techniky na paměť, co by za něco stály jen zkopírovaná omáčka s jiným kořením to vše podáno v arogantním vydaní = Libor Čínka. Takže kdo nechce vyhodit svoje peníze, nedoporučuji tohoto autora.
 


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Libor Činka

Ovládněte svůj mozek

Poslední kniha o mozku a zrychleném učení,

kterou budete potřebovat

BizBooks

Brno

2012


Ovládněte svůj mozek

Poslední kniha o mozku a zrychleném učení,

kterou budete potřebovat

Libor Činka

Obálka: Petr Holub

Odpovědná redaktorka: Martina Skovajsová

Technický redaktor: Jiří Matoušek

Objednávky knih:

www.albatrosmedia.cz

eshop@albatrosmedia.cz

bezplatná linka 800 555 513

ISBN 978-80-265-0022-3

Vydalo nakladatelství BizBooks v Brně roku 2012 ve společnosti Albatros Media a. s. se sídlem

Na Pankráci 30, Praha 4. Číslo publikace 16 105.

© Albatros Media a. s. Všechna práva vyhrazena. Žádná část této publikace nesmí být kopírována

a rozmnožována za účelem rozšiřování v jakékoli formě či jakýmkoli způsobem bez písemného

souhlasu vydavatele.

1. vydání


3

OBSAH

Poděkování autora. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 Jak přečíst tuto knihu za 1 hodinu?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13 Důležitý úvod . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17 A chtěli byste patřit mezi miliardáře? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17 Varování před touto knihou . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18 Prokoukněte problém. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20

Konstruktivní kritika školství . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 Budete úspěšní? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25

Přes překážky jako Štěpán v Básnících . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26

Od medicíny k magii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27 Zpátky do budoucnosti a k IQ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28

O testech a logice hodnocení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29 Otázka otázek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31

Sugestopedi, NLPeři a další koučové . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33

Co používají v NASA a Pentagonu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33

Co o nedomyšlenosti škol pochopíte díky sportu a jak to překonat. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34 O čem tato kniha není . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35 Velké proč . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35 1. kapitola – Tvořivá Budoucnost . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37 Co užitečného se v této části dozvíte? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38 Jak se poznání ve světě o možnostech lidského mozku mění . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38 Jaký je současný stav . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39 Kouzlo potřebné pro to, aby se vylepšilo vzdělávání . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40

Obsah

Co potřebujete pro vítězství? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42 Jak jsem začal rozlišovat pseudovědy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43 Chyby a neúspěch . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44 Ani ve snu jsem si nedokázal představit... . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45

Jak jsem se dostal k tajnému vědění. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45 Jak můžete díky této knize zbohatnout . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49 2. kapitola – Neuromagie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51 Co se dozvíte v této kapitole . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 Podvědomý jazyk modalit a vlivu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52

Nutný experiment . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 Magie slovních klíčů . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54

K pochopení levého mozku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56

Jak se z Vás může stát mentalista. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57

Preferovaný Způsob Myšlení – PZM . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58

Cvičení rozpoznávání slovních klíčů . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59 Submodality . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60

Druhá lekce v ovládání mysli. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61 Kotvení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64

Návod na správný proces kotvení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67 Supersíla a moc . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68

Pravidlo logických úrovní: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72

Ohromná moc – cvičení pro růst 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73

Ohromná moc – cvičení pro růst 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74 Schopnosti kouzlit s jazykem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74

Jak odvirovat myšlení – Metaotázkami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74

Tabulka protizaklínadel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77 Klonujte úspěchy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78 Naprogramujte se na vítězství. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78

Proč laické myšlení k úspěchu nestačí? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79

Od modelování druhých k modelování sebe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80

Tipy pro podporu motivace . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81

Obsah

3. kapitola – Mozek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83 Co užitečného se v této části dozvíte?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 Nutný experiment – pojistka Vašeho úspěchu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 Výlet na planetu M . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85 Mozkové polokoule. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86

Rytmy mozku. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87

Používejte UDR, i když nejste MUDr. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88

Mozkové vlny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89

Mozek myslí JAK . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94

Přirozené kotvy myšlení v mozku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94 Jak umíte použít MOZEK k dosažení cílů. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98

Zdroje pro aktivizaci mozku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101 Soustředění a MM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104

Meta-Motivace . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104 Inteligentní myšlení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105

Uspořádávání a spojování myšlenek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105 2B . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108

Mapování myšlenek. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108

O vzniku myšlenkových map a jak překonat chyby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109

Proč jsou myšlenkové mapy skvělé, ale nikoli na všechno . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110

Experiment . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111

Na jaké učitele hudby si máte dát pozor? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112

Testování znalostí pro 21. století . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112 Varianty Chunkingu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113

Slovní analogramy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114 Kontraproduktivní myšlení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115

Nic si nepamatuji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115

Intenzita myšlení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116 Bomba . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116

Učte se od reklamních odborníků . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117

Jak dosáhnout velkého pomocí malého? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120

Obsah

4. kapitola – Strategie zrychleného studia a čtení. . . . . . . 123 Co se v této části dozvíte? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124 Závod s časem a jak vítězit . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124

Trénink závodníků formule M1. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125 Od problému k řešení. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127

Inteligence a prezentace myšlenek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128

Experiment . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129

Flow . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130 Strategie rychlého čtení. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131

Jak zlepšit rychlost čtení – co je to Speed Reading? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132

Mozek a strategie čtení a studia – rychločtení nejen pro lenošení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136

Jak si upgradovat hlavu, aneb šuplíky v hlavě. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140

Trénink kroků efektivního čtení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144

Aktivní čtení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148 Rentgenový stereopohled . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150 Informačně hustá místa a erotogenní zóny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151

Co je důležité? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153 Otázky pro soustředění na základní strukturu textů. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154

Ptejte se na ODI, budou o Vás psát ódy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 155 IDI naladění . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156

Soustředění – koncentrace na maximální výkon . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156

Naladění se je zcela klíčové . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157 Šílená představa, která pomůže ukončit ještě šílenější školní postupy učení . . . . . . . . . . . 158

Slovní puzzle . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159 Jak číst rychle a soustředěně . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160

Vedení pohledu očí při čtení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160 Porozumění textům, řeči – sugesce řádu linearity . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164 Kdy vzniká rychlé pochopení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165

Struktury textů a metaprogramy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166

Chytré Studium aneb jak na texty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 167

Je memorování použitelná zbraň? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168

Jak si psát poznámky při studiu? A jaký lepší formát by autoři textů mohli nabídnout? . . . . . 168

Dá se přehled získat rychleji? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170 Lekce na konec kapitoly . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171

Obsah

5. kapitola – Superstudium jazyků . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173 Smysluplné superučení – snadno a soustředěně . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174

Co užitečného se v této části dozvíte? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174

Proč číst 5. kapitolu? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174 Recept na neúspěch. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 177 Nejjednodušší testy inteligence . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178

Chcete zůstat šílení? Chcete být ovládání šílenci? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178 Jak překonat problém abstraktních souřadnic . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179

Experiment O. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179

Experiment T . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180

Experiment S . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183 Čtyři metody učení slovíček, o kterých jste nikdy neslyšeli a nad kterými pravé mozky jásají . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 185

Jazykový chunking. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 186

Uspořádávání do logických celků – vytváření mikropříběhů a aliterací . . . . . . . . . . . . . . . . . . 186

Pohrajme si s dalšími slovíčky . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187

Jak si vylepšíte pamatování anglických slovíček s mnemo-pomůckami . . . . . . . . . . . . . . . . . 189

Dělení jednotlivých slovíček do menších celků a vytváření souvislosti

pro dlouhodobé zapamatování . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 196

Kartičková metoda – klasika navíc, ale jinak . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 197 Jak na paměťové zázraky s králem ChunKINGem a fantazií . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198 Sugesce versus subliminální ovlivňování . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 201 Síla se skrývá v S. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 205

Story = příběh . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 206

Vědec, o kterém bychom se měli učit více než o Einsteinovi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 206

S. O. S. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207 6. kapitola – Perfektní Paměť . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 209 Co se dozvíte... pečlivě přemýšlejte. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210 Jak probudit superpaměť . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210

Co mi poradila kouzelnice pro lepší pamatování? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210

Jak jsem si za den zapamatoval 499 číslic, slov, obličejů a karet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 213

Otestujte si své paměťové dovednosti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 218

Fantastická propojení mozků . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224

Medicína, domácí kutil, latina pro právníky . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224

Z digitálního analogové, z abstraktního konkrétní . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225

Problémy se jmény vyřešíte VAK pozorností . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 227

Jak dostat více informací snadněji do hlavy? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 229

Obsah

Cesta je cesta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 230

3D paměť . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232

Major System . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 235

Superpamatování i supertaháky . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 237

Adresáře – Major Systém – stereotypy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 239 Jak na rozpomenutí si ve stresu při zkoušce, pohovoru, prezentaci, jednání . . . . . . . . . . . 242

Jak na stresovou blokádu paměti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 242

Jak přemýšlet o rozpomínání a být šťastný, že jsem OK . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 244

Ucho jako kostka, student jako krvinka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 245 Jak si zapamatovat obsah knihy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 246 Aktivní studium a Informační cyklus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 247

Důkaz ze života, kterého si učitelé nevšimli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 247

Formování inteligence . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 247

Potlačení paměti podobností . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248

Informační cyklus pro efektivní studium a myšlení – mapa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249 Připomínání proti propadu pamatovaného . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249 Programujte podvědomí podvědomým poslechem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 254 Závěr a slova i pro skeptiky . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 255 7. kapitola – Fitcentrum a fi nty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 257 Co se dozvíte v této kapitole? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258 Finty do školy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258

Jak zvládat zkoušky u učitelů, kteří si na Vás zasedli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258

Jak jsem učitelům implantoval touhu dát mi jedničky . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 259

Jak se dynamicky učit . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260

Jak jsem díky učení ve spánku objevil T-efekt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 261

Myšlenkové mapování . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 262

Pravomozkové zdroje pro studium s lepším pamatováním . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 263 Finty nejen do práce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264

Jak relaxovat pro zvýšení produktivity i během pracovní doby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264 Finty na jazyky . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264

Fantazie a fi nty na frázová slovesa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264

Vývoj a historie Sugestopedie – super-metoda učení jazyků bez mýtů . . . . . . . . . . . . . . . . . 265 Finty pro zvýšení rychlosti čtení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 272

Fix cvičení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 272

Formule 1 – Scanning . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 277 M a M – tajemné číslo, minulá moudrost a moderní psychologie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 279

Obsah

Fit-test paměti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 281

Pokoj 402 a tajemství, které mne dostalo do Las Vegas . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 281

Varieté, stavba domu a stepování . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 284

Procvičte si adresáře . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 285 8. kapitola Hypnóza a autohypnóza. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 287 Chyby vytvořené laickými sugescemi a jak se jich zbavit . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 288

Chytře na myšlenkové hříchy a harampádí . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 291 Hluboké změny přeprogramováním NLÚ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 292

Hypnotizujte se do role hrdiny či hrdinky . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 294

Harmonizace Neuro Logických Úrovní . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 296

Jak maximalizujete své programovací schopnosti? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 297

Největší síla . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 297 Hypnóza. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 297

Hypnotický trans . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 298

Kroky autohypnózy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 300

Hypnotické programování s body úspěchu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 301

Hypnotizér v koncích? Životní lekce v dosahování cílů . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 302

Proč věřit podvědomí? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 305

Střídání přípravy v podvědomí s vědomými akcemi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 307 Jogging pro úspěch . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 308 O autorovi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 311 TOP ZDROJE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 313 Rejstřík . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 317

PODĚKOVÁNÍ

AUTORA

Moje poděkování patří několika zahraničním osobnostem i  důležitým lidem žijícím

u nás.

Je mnoho inspirativních osobností, se kterými jsem se setkal v zahraničí přímo či pro

střednictvím jejich díla. Poděkování patří Dr. Richardu Bandlerovi za to, že mi ukázal, co

je možné díky neurolingvistickému programování. Magie jeho hlasu mi zní mnoho let

v mysli a připomíná umění jednoho z největších odborníků v oblasti hypnotické komu

nikace a psychoterapie Miltona H. Ericksona.

Znovu vzpomínám na překvapení Paula McKenny, když jsem mu řekl, že jeho kniha Svět

hypnózy vyšla v češtině a že mne dovedla do Londýna na jeho výcvik. Děkuji mu nejen za

jednu z nejsrozumitelnějších knih pro laiky o hypnóze, za špičkový trénink, ale i za to, že

mi svou cestou od povolání diskžokeje ke kariéře poradce, terapeuta a kouče významných

světových osobností ukázal, co dokáže síla VAK rozhodnutí.

Jsem rád, že jsem se mohl setkat s lidmi, jako je v současnosti jeden z nejuznávanějších

expertů přes hypnózu Igor Alexander Ledochowski. Cením si toho, že svými tréninky

vždy mnohonásobně překoná očekávání a  důsledně se řídí svým heslem: Hypnóza pro

dobro.

Dík na dálku patří profesoru Georgimu Lozanovovi, jehož metoda učení jazyků se stala

ohromnou inspirací, která mne provází více než dvě desítky let.

12

Poděkování

Podobně musím poděkovat Tonymu Buzanovi za metodu myšlenkového mapování, bez

jejíž elektronické formy by struktura této knihy vznikala výrazně složitěji.

Moc chci poděkovat Mgr. Hance Bieronské, která mi pomáhá dál šířit slávu metody

zrychleného učení jazyků a dále ji rozvíjí s pomocí mnou navržených postupů a pomůcek

využívajících nejmodernějších poznatků. Hanka, které všichni říkají jejím sugestopedic

kým pseudonymem „Joy“, je jedním z několika mála expertů, kteří mi umožnili pochopit,

jak je učení jazyků zábavné.

Za to, že jsem se mohl naučit hypnotizovat v češtině, a rozvíjet tak naučené od výše zmí

něných zahraničních trenérů, chci poděkovat zejména MUDr. Františku Matuškovi.

Děkuji Veronice Tůmové a Mgr. Janě Pácalové za pomoc s korekturami. Dík za dolaďová

ní detailů, které se však ladí desítky hodin, patří všem dalším ve vydavatelství.

A ač to vypadá jako spisovatelská šablona, tak zejména chci poděkovat své ženě. Každý

autor tak musí učinit, protože se musí připoutat na stovky a stovky hodin k počítači, aby

mohl dosáhnout cíle. Dani, děkuji Ti za trpělivost a za to, že jsi znovu snášela mé uzavření

se do pracovny, abych mohl napsat tuto knihu.

Svým dcerám, kterým jsem se věnoval méně, než by chtěly, chci poděkovat a  zároveň

touto knihou pomoci překonávat nástrahy ve formě zastaralých školních metod a kon

zervativních učitelů.

Poznámka: Pozor, kniha obsahuje úmyslné odlišnosti v  oslovování čtenáře. Je jakýmsi

dialogem, kde používám „Vy“ namísto „vy“, a  to naprosto úmyslně. Rovněž opakování

informací mírně odlišným způsobem či prohřešky proti gramatice mají svůj význam.

JAK PŘEČÍST

TUTO KNIHU ZA

1 HODINU?

Chcete-li přečíst tuto knihu asi za jednu hodinu a znát z významné části pro Vás klíčové

věci, pak se řiďte následujícími body. Vše můžete realizovat najednou a za sebou, nicmé

ně lepší výsledek můžete získat vložením přestávek.

0. Příprava zdrojů

Zajistěte si klidné místo a eliminujte rušivé vlivy – vypněte zvonění mobilního telefonu,

domluvte se případně s okolím, že veškeré hovory a záležitosti budete vyřizovat nejdříve

za hodinu. Připravte si záložky – například samolepící poznámkové lístky Post-It, psací

potřeby a papír formátu A4 na poznámky. Dále budete potřebovat hodinky, ideálně stop

ky s odpočtem času.

1. Psychická příprava

Nalaďte se na představu, že jste v budoucnosti a ovládáte to, co Vás vedlo k investici do

této knihy. Setrvejte u této představy 1–2 minuty a opravdu se do toho vžijte. Nastavíte si

tak radar podvědomí pro vyhledávání toho, co potřebujete. Čím více se představa bude

blížit intenzitě laserově ostrému paprsku, tím lépe. Někteří lidé to mohou spíše cítit – i to

je v pořádku. Zamyslete se nad tím, jaké tři věci, cíle, chcete díky této knize dosáhnout.

14

Jak přečíst tuto knihu za 1 hodinu?

Každou věc napište na jednotlivý lístek – záložku. Určitě si napište minimálně dva a ma

ximálně pět lístků. (Pochopení souvislostí najdete ve čtvrté kapitole.)

2. Rychlý přehled

Nastavte si čas – odpočet času na 7–10 minut. Soustředěně si během asi jedné minuty

prohlédněte obsah a během dalších minut listujte knihou a všímejte si nadpisů. Jakmile

uvidíte takový, který signalizuje, že by text v části, kterou uvádí, mohl obsahovat důležité

informace vztahující se k dosažení cílů, které jste si stanovili a napsali na záložky v kroku

1, pak záložku umístěte do tohoto místa. Pokračujte v orientačním prohlížení knihy, vší

mejte si klíčových pojmů a umisťujte či přemisťujte záložky na vhodnější místa. Hlídejte

si čas, je lepší vejít se maximálně do 10 minut a mít v hlavě jen orientační přehled a vědět

jasně o cca třech až pěti důležitých místech a na hrubo vědět o dalších maximálně čty

řech tématech, než se snažit zapamatovat si co nejvíce. Chcete-li, můžete si na závěr ještě

knihu velmi rychle prolistovat, znovu se podívat, kde jsou umístěny záložky, a porovnat

to s Obsahem. Stručně si vyhodnoťte, do kterých částí se budete chtít podívat dříve a více,

podobně jako když jdete nakupovat a máte představu, do kterých oddělení se určitě chce

te jít podívat.

3. Pětina čtení za 20 minut

Nikoli hned, ale raději po 20minutové pauze usedněte k fázi dalšího čtení. Půjde o první

pročtení, avšak ještě jinak než to lidé dělávají.

Na pár vteřin si vyvolejte z mysli představu předchozího Přehledu. Udělejte to zpaměti,

bez dívání se do knihy. Důležité je aktivovat mechanismy vybavování. Uvažte, že bez

tréninku aktivování rozpomínání by byla možnost maximalizovat paměťové schopnosti

omezená. Nyní si vyhraďte čas 20  minut na první pročtení. Důležité je držet knihu ve

větší vzdálenosti tak, abyste spíše očima klouzali středem stránky od shora dolů.

Klíčové pravidlo, které Vám bude stále více pomáhat, je držet se vytyčeného cíle, bodů,

které jste si napsali na záložky, a soustředit se na vyhledání dalších souvisejících částí.

Klouzejte očima zmíněným způsobem odshora dolů, a jakmile uvidíte slovní spojení na

značující souvislost s některým z předem vybraných cílů, pak přibrzděte a smíte se začíst

do cca 20 procent stránky. Zjistíte-li však, že text nemá souvislost, urychleně pokračujte

v klouzání dále.

Přibližně v jedné čtvrtině knihy se zastavte a na připravený papír zpaměti napište během

jedné minuty pár klíčových slov vyjadřujících stručně obsah částí, do kterých jste se za

četli. Tento postup opakujte ještě třikrát, až projdete celou knihou. Trénujte pokaždé ale

spoň pár desítek vteřin soustředěné rozpomínání. Zjistíte-li, že záložky můžete přemístit

na výstižnější místa, tak je do nich přesuňte.

15

PP

Jak přečíst tuto knihu za 1 hodinu?

4. Pauza pro podvědomá propojení

Nyní je čas nechat myšlenky zrát v  podvědomí. Můžete si dát znovu pauzu 20 minut,

nicméně ideální je pokračovat až druhý den přibližně ve stejnou dobu.

5. Připomenutí a přidávání podle priorit

Po pauze si vyhraďte čas asi 32 až 45 minut na druhé čtení. Na pár vteřin si vyvolejte

z mysli vzpomínku na předchozí čtení s pravidlem 20 %. Pak se můžete podívat do papíru

s poznámkami a přemýšlet cca jednu minutu o tom, co jste četli. Udělejte to zpaměti, bez

dívání se do knihy. Důležité je aktivovat mechanismy vybavování. Nyní se rozhodněte,

která ze stanovených oblastí, jež máte na záložkách, je pro Vás nejdůležitější. V této fázi

už můžete číst, jak chcete. Přesto doporučuji si asi po 4 až 8 minutách napsat na papír

pár slov k  předchozím myšlenkám. Takto můžete rychleji a  efektivněji získat potřebné

informace a připravit je pro spojení s dalšími informacemi v knize.

DŮLEŽITÝ ÚVOD

„Hra je jeden z nejefektivnějších způsobů, jak zjednodušit život.

Přesně to jsme dělali jako děti, ale v dospělosti jsme si hrát zapomněli.“

A. Einstein

Chcete být úspěšnější v čemkoli?

Chcete si zvýšit inteligenci více než kdy jindy?

Chcete ovládnout myšlenkové nástroje, které ovládají nejúspěšnější a nejbohatší?

Chcete se dozvědět o zrychleném učení, super paměti a zvyšování schopností mozku?

Chcete si trvale pamatovat cizí slovíčka, důležitá čísla jako PINy či historická data?

Chcete si s lehkostí pamatovat seznamy úkolů a snadno se soustředit na čtení a studium?

Chcete se umět motivovat a programovat metodami využívanými v špičkové hypnoterapii?

Pak čtěte OSM kapitol této neobvyklé knihy a dozvíte se více. A chtěli byste patřit mezi miliardáře? Představte si, že jste v bance a na účtu máte sto miliard. Taková zpráva udělá radost každému. Jenomže je tu háček, nejenže neznáte pravidla, jak se vybírá v této bance, ale zatím Vám chybí přístupový kód. Vžili jste se do té představy? Výborně a  teď se seznámíte Úvod s tajemstvím. Váš mozek se skládá přibližně ze 100 miliard neuronů. Váš mozek je tím bohatstvím, které jste doposud měli k dispozici, ale chyběl Vám kód k použití. Tato kniha obsahuje daná pravidla i přístupový kód. S ní získáváte velmi propracované metody ovládnutí mysli. Získáváte zde průvodce využíváním Vašeho mozku, který je vytvořen na základě devatenáctileté praxe, využívání posledních vědeckých a psychologických poznatků a metod zrychleného učení. Tato kniha obsahuje to, co potřebujete, abyste mohli dané bohatství používat. Jestliže s ním budete zacházet špatně, tak z toho bohatství bude jen málo. Když však budete využívat rad expertů, kteří v této oblasti pomáhají už desítky let stále většímu počtu stále úspěšnějších lidí, tak mezi ně budete moci patřit i Vy. Tato kniha je o úspěšném používání mozku pro dosahování úspěchu v  mnoha oblastech. Jsem si naprosto jistý, že díky ní může být kdokoli úspěšnější.

Naprostá většina lidí ví o svém mozku méně než o svém mobilním telefonu. Jak mohou být

lidé úspěšní, když neovládají svůj mozek? Když neví co udělat, aby dosáhli toho, co chtějí?

Nemohou za to, protože nikdo jim nedal návod. Ten však nyní začínáte číst. V této knize najdete jak přesné návody krok za krokem, tak příběhy, které ilustrují možnosti a nastiňují perspektivy, kterých bude možné dosáhnout stále snadněji. Jde o unikátní propojení klíčových poznatků. Mé zkušenosti trenéra kurzů osobního rozvoje, autora kurzů (jako Time-management nové generace, Zrychlené učení a jak na zkoušky, Angličtina s  hypnózou) včetně knih (Anglická gramatika bezbolestně i  pro blondýnky, Magická angličtina extra, Magická němčina a jedněch z prvních eknih jako Superpaměť 2 bleskově, Psychologie vlivu a  magie úspěchu, Bleskové studium a  čtení) se prolínají s  mými zkušenostmi kouče, psychoterapeuta a  specialisty v  hypnóze. Četné ohlasy v  průběhu posledních let násobí mé přesvědčení, že propojení poznatků z  tolika oblastí umožní být úspěšnější v stále složitějším světě i Vám. Varování před touto knihou Tato kniha pojednává o  myšlení, které spadá mimo normu. Chcete-li zůstat s  myšlením v normě, tak pak si tuto knihu nekupujte. Proč Vás odrazuji? Protože úspěch není normální, normálně myslící lidé nedosahují nenormálních a nadprůměrných výsledků. A proč není úspěch normální, to plyne již z uvedené neznalosti fungování psychiky. Jen když se rozhodnete být úspěšnější než většina lidí, jen když začnete myslet mimo normu, jen tehdy budete moci být úspěšní, a to ať už vnitřně, jen pro svou vlastní spokojenost, anebo i pro vnější úspěch.

Naprostá většina lidí ví o svém mozku méně než o svém mobilním telefonu. Jak mohou být

lidé úspěšní, když neovládají svůj mozek? Když neví co udělat, aby dosáhli toho, co chtějí?

Nemohou za to, protože nikdo jim nedal návod. Ten však nyní začínáte číst.pj y

19

UU

Varování před touto knihou

Pokud se do této knihy ponoříte, tak budete prožívat emoce a nevím, jak Vás překvapí,

jaká posilující rozhodnutí pro sebe či své blízké učiníte. Protože se stále učím od světo

vých špiček, tak vím díky úspěchům mých klientů i osobním, že budete moci být nenor

málně úspěšní. Předem Vás však varuji. Vyhněte se tomu, že příliš brzy budete vyprávět

o postupech uvedených v této knize.

Normální lidé často nemají rádi, když někdo vybočuje. Je to podobné tomu, s  čím se

setkávám jako hypnoterapeut při osvobozování kuřáků od cigaret. Jestliže příliš brzy za

čnou vyprávět, že jsem jim s  pomocí hypnózy umožnil přestat kouřit, tak druzí kuřáci

v  podvědomé obavě, že oni to nedokážou, začnou nabízet novým nekuřákům cigarety

a mohou jim tím jejich úspěch pokazit. Když se jim to podaří, tak se nemusí cítit jako ti

slabí, kteří to nedokázali. Proto své klienty učím odmítat návrhy od takto průměrné vět

šiny, a to nejenom v oblasti osvobozování od cigaret či při hubnutí.

Proto chcete-li nadprůměrně využívat svou paměť, rychle a s lehkostí studovat, potřebu

jete se naučit diplomaticky odmítat myšlenky těch, kteří slova jako mozkové polokoule,

psychologie, podvědomí a podobně považují za teoretické či dokonce neexistující.

Znám řadu světových osobností, které vědí, že je zbytečné snažit se vycházet se všemi

lidmi dobře, protože vědí, že by pak sami spadli do průměru a neúspěchu. Při psaní této

myšlenky mne napadá název jedné knihy: Úspěch se v Čechách neodpouští. Rozhodne

te-li se vybočovat a ukázat co umíte, pak je pravděpodobné, že někdo to bude zlehčovat,

zesměšňovat. Jakmile však vytrváte na cestě, kterou Vám v této knize nabízím, tak budete

moci zažívat dobrodružství růstu a úspěchu. Učiníte moudře, když budete ignorovat ja

kékoli rady těch normálních, kteří jsou schopni hovořit o tom, co je možné a co je nesmy

sl, aniž se za úspěchem a osobním rozvojem vydali. Vyhněte se však tomu, že ty druhé

označíte jako hloupé, oni jednají tak, jak jedná většina. Je těžké věřit v úspěch a neobvyklé

možnosti, když kolem sebe nevidí vhodné vzory.

Mám radost, když mi nyní lékař, který před lety absolvoval kurz obsahující metody uve

dené v této knize, děkuje za to, že jsem ho před lety naučil věci, kterým se jeho spolužáci

smáli. On vystudoval mnohem snadněji, zatímco někteří z  posměváčků školu nedo

končili.

Vždy mne těší, když mi absolventi kurzu Angličtina s hypnózou vypráví, jak se jim druzí

smáli, že naletěli nějakému hypnotizérovi, aby pak těmto posměváčkům dokázali, že se

na dovolené či jinde domluví lépe než oni, a to i přestože na to nemají vysokou školu.

To, s čím se zde seznámíte, se tedy nevyučuje ve školách. Existují centra ve světě, kde se

podobným věcem mohou lidé naučit. Mou vizí, za kterou jdu pár desítek let, je snadné

učení beze stresu. Je to učení se v  prostředí plném pozitivní a  posilující energie, která

probudí v  každém jeho největší talenty a  hodnoty. To je však možné jen díky vzorům

lidí – osobností, kteří svou mysl a inteligenci stále kultivují. Možnosti učit se od nich si

velmi cením a touto knihou bych se o to, co jsem se naučil a co mne inspirovalo k vytvo

ření něčeho nového, rád podělil.

20

Úvod

Prokoukněte problém

„Fantazie je důležitější než vědění.“

Albert Einstein

Dovolte si představu, že otočíte kouzelným prstenem a díky tomu se budete snadněji učit

a lépe ovládat svůj život.

Zastavte se a představujte si to.

Máte?

Ne?

Nechcete se s tím zdržovat a chcete prostě řešení? Anebo Vám to zní jako pohádka a ne

chcete být dětinští? Možná Vás překvapím, ale chcete-li se úspěšněji učit, musíte myslet

alespoň částečně jako malé děti. Potřebujete fantazii a zvědavost. Potřebujete snít. Potře

bujete používat ty části mozku, které mnozí nechali usnout. Probuďte je. Tato kniha je

o probuzení mozků. Vašeho i dalších. Takže zapněte fantazii.

Kdo chcete, můžete uvažovat trochu techničtěji. Představte si, že se budou prodávat pa

měti voperovatelné do mozku. Představte si, že už je to ověřeno mnoha lety a vše je na

prosto bezpečné. Dejme tomu, že po voperování takové paměti uvidíte před svýma očima

obrazovku s adresáři, ve kterých jsou uložené informace.

Představte si, že jste si koupili paměť s cizím jazykem nebo něčím, co chcete znát. Budete

to moci hned používat? Budete se v tom orientovat? Anebo to bude, jako když si koupíte

nový mobilní telefon a potřebujete se v tom zorientovat? Pokud někdy k něčemu tako

vému dojde, tak se na základě svých zkušeností v oblasti lidského mozku domnívám, že

to bude jako s  těmi telefony. Je potřeba investovat do naučení se vše ovládat. A  zase tu

máme učení.

Může se snad propojit něco vědomě naprogramovaného vědomě myslícími lidmi s pod

vědomými schopnostmi lidské mysli? Nevím, ale jako brzkou budoucnost takovou kom

patibilitu nevidím. Promítání informací a systémů adresářů si dokážu představit. Možná

jednou využiji své znalosti hypnoterapeuta a specialisty v lidské mysli a budu spolupraco

vat na takovém projektu. Možná to budete Vy. Než se tak stane, můžeme zacházet s tím,

co vím. A chci Vám to odhalit.

Zůstaňme u možnosti vidět před naším zrakem v průzkumníkovi adresáře a podadresá

ře. Je jedno, jestli to bude operační systém od Microsoft u, Apple či jiný.

V každém případě jej potřebujete propojit s OSM. Co je to OSM? Myslím tím Operační

Systém Mozek.

21

UU

Prokoukněte problém

A o tom, jak to můžete udělat už brzy, je tato kniha. Když tu OSMičku pootočíte o deva

desát stupňů, tak vznikne ležatá 8 – symbol nekonečna.

Takřka nekonečné možnosti máte k  dispozici. To myslím zcela vážně. Máte mé slovo

specialisty v neurolingvistickém programování, psychoterapii a hypnóze.

Díky hypnóze lze totiž vyvolávat z  podvědomí myšlenky, na které vědomí zapomnělo.

Mohou to být myšlenky staré i desítky let. V zahraničí se v kriminalistice využívá služeb

expertů v hypnóze, kteří pomáhají obětem zločinů si vzpomenout na to, co zapomněli.

Vědomá mysl totiž pod tlakem nutnosti si vzpomenout leckdy stávkuje. Mnohokrát jste

byli pod tlakem rychle si vzpomenout třeba ve škole. Jenomže takový tlak vyvolává stre

sovou blokádu. Chemické látky vzniklé při stresu zablokují přenos informací mezi nervo

vými buňkami. Když přestanete vědomě tlačit, často se nečekaně požadovaná informace

objeví. Je tedy potřeba postupovat jemně. Rychle to půjde jen díky dodržení pravidel,

kterými se neviditelně řídí náš mozek. A proto Vás v této knize chci seznámit s jemnými

detaily fungování podvědomé mysli. Kdo je začne využívat, začne se stávat vládcem své

mysli. Ovládněte Svou Mysl.

Aby to bylo snadnější, tak je důležité se vyhnout slepým cestám. Mám na mysli cesty,

které byly používány doposud, a  přestože daleko nevedou, tak jsou stále nabízeny tam,

kde by to člověk čekal nejméně. Prostředím, které nám vsugerovalo chybný směr, je škola.

V této knize si proto posvítíme na chybné a školou prezentované formy myšlení. Některé

z nich jsou natolik patologické, že jsem tuto knihu pojal i jako antivirový program. Bude

te-li nové programy zejména zpočátku pravidelně spouštět, nejenže se zbavíte zátěže, ale

budete takříkajíc moci rozpřáhnout křídla a letět vysoko a vzdalovat se od světa nakaže

ného průměrností.

Neznalost důležitých částí procesu učení naprostou většinou lidí je zarážející. Ve skuteč

nosti je nesmyslné jim to vyčítat, protože jim nebyli učeni.

Protože nebyli dostatečně učeni, jak se učit, tak příliš mnoho studentů vzdalo své sny

a dělají práci, která neodpovídá tomu, co v nich je. Příliš mnoho z nich uvěřilo sugescím

autorit a nežijí pak život, který by jim byl dostupný, kdyby ve školách učili, jak se učit. To

je totiž jedna z nejdůležitějších oblastí pro život. v životě se stále něčemu učíme. Jestliže

však vznikla nedůvěra ve schopnost se učit, tak často spojená s odporem k učení, pak jsou

možnosti nejen jednotlivců, ale celé společnosti nesmírně omezené.

Proč je učení mnoha věcí pro většinu lidí tak náročné, často velmi obtížné až nemožné?

Jak jsem naznačil, tak v této knize se budete moci poprvé dočíst o skutečných řešeních

skutečných problémů. Proč zdůrazňuji i skutečných problémů? Protože problémy, které

vnímáme, nám často byly podsunuty, a budu-li hovořit řečí své profese, a tedy jako hyp

noterapeut, tak příliš mnoho problémů bylo lidem vsugerováno. Sugesce, které způsobují

ztráty, oslabení a demotivaci.

22

Úvod

Jestliže je pozornost lidí zaměřena falešným směrem na nesprávnou cestu, tak mohou

ztratit čas a další investice, které dávají do řešení. Proč je mnoho řešení jen dočasných či

nefunkčních? Právě proto, že nejsou zaměřena na to nejpodstatnější.

Tato kniha je o  tom, jak používat mozek. Tato kniha je o  tom, jak používat biopočítač

mezi Vašima ušima. Mimo jiné bude o očích. Proč bude o očích? Protože oči jsou viditel

nou částí Vašeho mozku. Protože ani oči Vás nenaučili ve školách používat.

Co prosím, co si to autor dovoluje? Jsem dalek toho, abych urážel čtenáře svých knížek,

to by nebylo inteligentní jednání. Chci Vás dostat na vyšší úroveň myšlení. Chci Vás do

stat mezi super inteligentní jedince. Jak řekl Albert Einstein: Žádný problém nemůže být

vyřešen na stejné úrovni myšlení, která jej stvořila.

To, co opravdu chci, po čem prahnu, je žít ve společnosti, kde je většina lidí upgradova

ných. Co mám na mysli? Chci, abyste uměli používat Váš mozek na úrovni odpovídající

tomu, že žijeme v druhém desetiletí třetího tisíciletí.

Máme mobilní telefony a malé počítače. A kupodivu o nich lidé vědí víc, než ví o svém

mozku! A to přestože netrávili učením se s nimi zacházet tolik času, jako se „učili“ pou

žívat mozek ve školách.

Všimněte si toho, co všechno zajímavého, užitečného a týkajícího se Vašeho skutečného

života víte a umíte. Pozorně si to uvědomte a všimněte si, že to jsou věci, které jste se ne

učili stejným způsobem jako ve škole. No a co, řeknou si někteří. A to je právě ta důležitá

věc, opravdu si začít všímat toho, jak fungují věci v životě. V ŽIVOTĚ! Ne v teorii.

To, co znáte a umíte, jste se naučili značně odlišně od toho, jak nás učili ve školách. Anebo

ne? Šprtali jste se všechny ty neškolní věci školními způsoby? Odpověď je zřejmá.

To, co je však podstatné, je fakt, že veškerý čas, který jsme trávili ve škole, měl velmi mi

zivý přínos. Příliš mnoho času a příliš malý přínos pro život. Roky nucení se učit mnoho

věcí, které jsou pro běžný život prakticky nepoužitelné a zbytečné, způsobily znechucení

lidí studovat a... a používat mozek. Proč lidi nebaví používat mozek? Protože si myslí, že

to znamená se vrátit ke školním metodám.

Ty však podle zkušeností předních světových odborníků doslova zabíjejí myšlení. Ve svě

tě už to vědí. Dokonce i  britská královna dala v  roce 2003 pasovat na rytíře Kennetha

Robinsona, který poukazuje na omezenost pedagogických postupů.

Proč chci, aby lidé uměli používat mozek? Důvodů je celá řada. Jedním z nich je skuteč

nost, že jako psychoterapeut se setkávám s  ohromujícím množstvím lidí, kteří ke mně

a mým kolegům přicházejí s depresemi.

Ty deprese jsou způsobeny druhem myšlením, které příchozí „pacienti“ používají.

A  je jedno, jestli jde o  podnikatele, který neví, kde mu hlava stojí, anebo o  ženu, která

přichází s  nízkým sebevědomím, či člověka, který se bojí mluvit na veřejnosti ať už ve

škole, při obhajobě diplomové práce anebo při pracovních prezentacích. Často přicházejí

UU

Prokoukněte problém

studenti a žáci základních škol se svými rodiči a ti chtějí opravit dítě, které má dle jejich úsudku špatnou paměť či je líné. Protože hledám skutečnou podstatu trápení mých klientů, tak jsem za více než deset let zjistil, že hlavní problém je v  nedostatku myšlenkového soft waru. Soft ware příchozích nikdy neodpovídá tomu, že mají v hlavě nejdokonalejší počítač na světě. Jejich myšlení naprogramované společností je na úrovni děrných štítků, které se snaží spouštět v počítači, který s nimi neumí zacházet. Problém je v tom, že lidé neví, jak myslet, aby z  mozku vytěžili maximum. Jaké je maximum, které můžete z  mozku vytěžit? Jak to dělat snadněji než kdykoli dříve? O tom se budete dozvídat v dalších částech této knihy a...

Odkryjete Sílu Mysli

Odhalíte Své Možnosti

Ovládnete Studijní Metody

Osvobodíte Schopnosti Mozku

Objevíte Skvělé Mnemotechniky

Odstartujete Super Metamyšlení

Odstraníte Sugesce Manipulátorů Jakmile totiž začnete aplikovat velmi jednoduché postupy, tak zjistíte, že budete moci dosahovat čehokoli, pro co se rozhodnete. Nejen, že si budete snadno pamatovat a učit se cokoli, ale budete také moci lehčeji než kdykoli dříve dosahovat cílů, které jsou pro většinu lidí mimo jejich možnosti a často i mimo odvahu o něčem tak skvělém jen snít. Mnoho lidí totiž myslí vysoce podprůměrně. A pokud budou myslet podprůměrně, tak budou moci dosahovat jen podprůměrných výsledků. Proč je tomu tak? Protože ve školách neměli vysoce nadprůměrné vzory. Jestliže se ponoříte do zkoumání svého mozku pomocí dále uvedených myšlenek a uděláte-li alespoň základní cvičení a testy, tak se budete moci dostávat z podprůměru. Jakmile zařadíte zde uvedené myšlení do Vašeho života, jakmile se stane součástí Vašeho životního stylu, tak se vydáte velkou rychlostí k ohromujícímu úspěchu. Čeká na Vás dobrodružství skutečného sebeobjevování. Hypnotizující možnosti, které tak fascinují čtenáře životopisů o  bohatých, úspěšných či geniálních osobnostech, jsou Vám od teď k dispozici.

Odkryjete SíluMysli

Odhalíte Své Možnosti

Ovládnete Studijní Metody

Osvobodíte SchopnostiMozku

Objevíte SkvěléMnemotechniky

Odstartujete SuperMetamyšlení

Odstraníte SugesceManipulátorů g p

24

Úvod

Konstruktivní kritika školství

„Kdyby byli lidé odpovědní za stav českého školství dobře vychovaní klasičtí

Japonci, jistě by věděli, jaké verše na rozloučenou mají napsat a co se dělá dál.“

MUDr. František Koukolík, DrSc.,

neuropatolog, člen Newyorské akademie věd

Co chci, aby zde srozumitelně zaznělo? Co chci, aby bylo pochopeno?

Někteří si při čtení této knihy řeknou, že autor příliš kritizuje pedagogy. Dokud se na to

nepodívají z jiného úhlu, než jim bylo ve školách představováno, nebudou moci pochopit

můj postoj. Ten se opírá jak o poznání předních myslitelů lidstva z různých oborů, tak

o  to, že žiji v  21. století. A  chci myslet adekvátně 21. století. Máte-li poznání předních

světových odborníků, tak zjistíte, že příliš velké množství pedagogů zůstalo myšlenkově

i o stovky let pozadu. Bohužel mnozí z nich svým přístupem k žákům a studentům zůstali

ještě před dobou Komenského a tedy někde před rokem 1592.

Kdo bude tuto knihu číst pečlivě a opravdu přemýšlet, ten můj postoj snadno pochopí.

A kdyby snad ne, přesto by měl pochopit, že v jeho mozku je cosi jako biopočítač, který

může ovládat více než kdy předtím.

Seznámím Vás v této knize nejen s moderními psychologickými poznatky, zkušenostmi

expertů v zrychleném učení, myšlením absolventů Světové Mozkové Olympiády, ale i taj

ným myšlením, za které byli v historii někteří pronásledováni, mučeni a dokonce upáleni.

To býval osud mnoha pokrokových lidí v dějinách lidstva. Komenskému se smáli, když

využíval ve výuce divadelní představení, a dodnes se tomu mnozí pedagogové vysmívají.

Giordana Bruna upálili a mělo to souvislost s výukou v umění paměti a věděním, které

se mocným nehodilo.

I v současnosti se setkáte se zesměšňováním postupů, které byly prokázány jako účinnější

než ty všeobecně používané. Nejsou však zpochybňovány těmi, kteří opravdu umí učit.

Tato kniha je tak i konstruktivní kritikou školství. Je antivirovým programem pro uvolně

ní potenciálu lidské mysli. Navíc ob



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist