načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Orientace v prostoru a v čase pro děti od 4 do 6 let -- Kdy to bylo, kde se stalo, medvídě se zatoulalo – Jiřina Bednářová

Orientace v prostoru a v čase pro děti od 4 do 6 let -- Kdy to bylo, kde se stalo, medvídě se zatoulalo
-15%
sleva

Kniha: Orientace v prostoru a v čase pro děti od 4 do 6 let
Autor: Jiřina Bednářová
Podtitul: Kdy to bylo, kde se stalo, medvídě se zatoulalo

Bohatě ilustrovaná knížka je určena pro společné čtení rodičů s dětmi. Jsou zde jednoduché úkoly k vnímání časové posloupnosti, časového sledu, prostorových představ a ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  129 Kč 110
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
3,7
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 74Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
tištěná forma elektronická forma

hodnoceni - 72.9%hodnoceni - 72.9%hodnoceni - 72.9%hodnoceni - 72.9%hodnoceni - 72.9% 83%   celkové hodnocení
3 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » EDIKA
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2017
Počet stran: 48
Rozměr: 210 x 297 mm
Úprava: barevné ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Vazba: brožovaná, šitá 2 skobkami (sešitová)
Datum vydání: 1. 1. 2017
Nakladatelské údaje: Brno, Edika, 2012
ISBN: 9788026600220
EAN: 9788026600220
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Bohatě ilustrovaná knížka je určena pro společné čtení rodičů s dětmi. Jsou zde jednoduché úkoly k vnímání časové posloupnosti, časového sledu, prostorových představ a pojmenování prostorových vztahů. Publikace rozvíjí osobnost dítěte i v oblasti psaní a kreslení. Náměty pro rozvoj orientace v prostoru a čase. Určeno rodičům dětí od 4 - 6 let.

Popis nakladatele

Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji časové orientace a prevenci potíží ve čtení, psaní, matematice a obtíží v získávání studijních dovedností plynoucích z nedostatečně rozvinuté časové orientace, vnímání posloupnosti a následnosti dějů, organizace činností. V publikaci budou zahrnuta z poloviny cvičení zaměřená na přiřazování činností obvyklých pro určité časové úseky. Tato cvičení budou napomáhat dítěti uvědomovat si plynutí času, pojmenovávat časové úseky. Druhá polovina úkolů bude zaměřena na vnímání časové posloupnosti, časového sledu, uvědomování si příčiny a následku, začátku a konce. Každá strana obsahuje motivační příběh pro děti (obdobně, jako je tomu ve výše jmenovaných publikacích). Dále jsou obsaženy instrukce pro dospělé s uvedením cíle činnosti. Významnou část tvoří pracovní, ilustrovaný materiál pro děti. V závěru jsou uvedeny základní informace pro rodiče a pedagogy o rozvoji časové orientace a vnímání časového sledu; vlivu na čtení, psaní, počítání; na organizaci každodenních činností, myšlení. (kdy to bylo, kde se stalo, medvídě se zatoulalo)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Jiřina Bednářová - další tituly autora:
Čtení s porozuměním a hry s jazykem -- Čteme se skřítkem Alfrédem Čtení s porozuměním a hry s jazykem
Mezi námi předškoláky pro děti od 4 do 6 let -- Všestranná příprava dítěte do školy, pro děti od 4 do 6 let ( 2.díl) Mezi námi předškoláky pro děti od 4 do 6 let
Mezi námi předškoláky 3 - 5 let -- Všestranná příprava dítěte do školy, pro děti od 3 do 5 let (1.díl) Mezi námi předškoláky 3 - 5 let
Diagnostika dítěte předškolního věku -- Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let Diagnostika dítěte předškolního věku
Počítání soba Boba - 2. díl -- Cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení pro děti od 4 do 6 let Počítání soba Boba - 2. díl
Počítání soba Boba - 1. díl -- Cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení pro děti od 3 do 5 let Počítání soba Boba - 1. díl
 
Ke knize "Orientace v prostoru a v čase pro děti od 4 do 6 let -- Kdy to bylo, kde se stalo, medvídě se zatoulalo" doporučujeme také:
Co si tužky povídaly -- Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 4 do 6 let, 2. díl Co si tužky povídaly
Počítání soba Boba - 1. díl -- Cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení pro děti od 3 do 5 let Počítání soba Boba - 1. díl
Rozvoj grafomotoriky Rozvoj grafomotoriky
Počítání soba Boba - 3. díl -- Cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení pro děti od 5 do 7 let Počítání soba Boba - 3. díl
Školní zralost -- Co by mělo umět dítě před vstupem do školy Školní zralost
Nauč mě mluvit -- 500 slov, říkadla, pohádky Nauč mě mluvit
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Za Pavlíkem přiběhla Terezka: „To jsou ale pěkné karty. Já znám takové podobné,

koukej.“ A začala karty rozkládat. „Najdeš kartu, kde je kostka nahoře? Kde je

kostka dole? Kde je kostka vedle? Kde je vpředu a kde vzadu?“

Orientace v prostoru, pojmy nahoře, dole, vepředu, vzadu, vedle. Můžeme rozšířit o předložkové vazby s předložkami

nad, pod, za, před. Pokud dítě dokáže požadované umístění ukázat, ptáme se, kde je kostka na jednotlivých obrázcích.

20


„Říkala jsem, že se má uklízet, a vy si tu hrajete. Šup, uklízíme,“ nabádala Pavlíka

a Terezku paní učitelka. „Jejda, jejda, teď zrovna nemám na uklízení náladu,“

nechtělo se Pavlíkovi do práce. Tu dostal nápad: „Schovám se, aby mě nikdo

neviděl, a nebudu muset uklízet.“ A jen to domyslel, běžel se po cestičce schovat.

„Kdepak je Pavlík?“ divila se Terezka. „Že on se schoval? Počkej, však my tě

najdeme.“ A s kamarády se rozběhli každý po jedné cestičce. Za chvíli bylo jasné,

po které cestě se vydal Pavlík.

Plošné vnímání prostoru, zrakové vnímání. Dítě hledá cestu k medvídkovi.

21


„Pavlíku, že se nestydíš,“ kárala medvěda Terezka. „Ty nevíš, co jsi měl dělat?“

„Vím,“ pokyvoval Pavlík. „Měl jsem jít obědvat. Však už jdu.“ „Ano, máme jít

obědvat, ale předtím musíme udělat ještě něco. Jestlipak víš, co?“

Časová posloupnost. S dítětem si povídáme, co je znázorněno na obrázcích. Potom dítě určuje, co se ve trojicích obrázků

stalo dříve, co později.

22


„A vůbec,“ mrumlal Pavlík, „proč musíme jít obědvat, když jsme si tak pěkně

hráli.“ „No ty sis tak moc pěkně nehrál. Ty ses schoval, abys nemusel jít uklízet.

Obědvat jdeme proto, že je poledne a máme hlad. Od snídaně utekla spousta

času.“ „Aha, a obědvá i maminka a tatínek?“ „Když je poledne, obědvají všichni.“

„Ale to není pravda,“ namítal Pavlík. „Víš, že když jsme byli jednou v restauraci

na obědě, tak přeci pan číšník neobědval, ale roznášel nám jídlo.“ „Ale obědval,

jenže o chvíli dříve či později,“ vysvětlovala Terezka.

Činnosti obvyklé pro poledne. S dítětem si povídáme, jaké činnosti probíhají v poledne, že obědváme na různých

místech – doma, ve školce, někdy v restauraci. Můžeme si povídat, že v poledne mají zavřeno některé obchody, úřady.

23


„Dal bych si dort,“ nechal se slyšet Pavlík. „To máš tedy štěstí. Po obědě máme

moučník a dnes je to právě dort, protože paní učitelka má narozeniny.“ „Tak

mi dort přineste,“ rozhodl Pavlík. „Takhle rychle to nepůjde, nejdříve musíme

připravit stůl. Až bude stůl připravený, budeme obědvat. A dobře víš, že oběd

dortem nezačíná.“

Časová posloupnost. S dítětem si povídáme, co je znázorněno na obrázcích. Potom dítě určuje, co se ve trojicích obrázků

stalo dříve, co později.

24


Když se najedli, převlékli se do pyžamek, byl čas na pohádku. „Když má dnes

paní učitelka narozeniny, budu dnes pohádky vyprávět já,“ rozhodl se Pavlík. „To

budu, Pavlíku, ráda,“ byla paní učitelka potěšena. Jen Terezka měla obavu, aby

Pavlík pohádky nepopletl. Jen co Pavlík začal vyprávět, bylo jasné, že to dnes

s pohádkami nebude jednoduché. Všechno se v Pavlíkově podání zamotalo.

Časová posloupnost. S dítětem si povídáme, co je znázorněno na obrázcích. Potom dítě určuje, co se ve dvojicích

obrázků stalo dříve, co později.

25

Když vlk spolkl Karkulku, šel do lesa. Kohopak tam neviděl! Karkulka trhá kvítí pro babičku k svátku.

Sněhurku z dlouhého spánku probudil spanilý princ. Sněhurka se vydala bydlet do lesa k trpaslíkům.

Jeníček s Mařenkou posadili ježibabu na lopatu a strčili ji do pece. Pak ježibabu ze svého vězení

požádali, aby jim napekla perníček.


Po vydařených pohádkách většina dětí nemohla usnout. Hůře se usínalo

i Pavlíkovi. Usnul až za dlouho, a tak byl velice překvapen, když s ním Terezka

třásla: „Vstávej, Pavlíku, půjdeme na svačinu. Pojď se obléknout, ať jsme včas

u stolu.“ Ale rozespalému Pavlíkovi oblékání moc nešlo. Nevěděl, kterou stranou

tričko patří dozadu, kterou dopředu.

Prostorová orientace, pojmy vpředu, vzadu. S dítětem si povídáme, která strana oblečení je vpředu, která vzadu.

26


Jak se Pavlík trápil s oblékáním, začalo mu vrtat v hlavě několik věcí: „Terezko,

ještě je poledne? Kdyby bylo poledne, dal bych si ten dort, který jsme měli po

obědě.“ „Kdepak, teď už je odpoledne, ale čeká nás jistě dobrá svačinka.“ „A co

se tak odpoledne dělá?“ zajímal se Pavlík, co ho čeká.

Činnosti obvyklé pro odpoledne. S dítětem si povídáme, jaké činnosti probíhají odpoledne.

27


Svačinka byla téměř tak dobrá jako dort. Byl chléb s medem. Med, ten měl Pavlík

tuze rád. A tak mu ani nevadilo, že nezbyl dort. Dokonce si chléb několikrát

přidal. Než Pavlík dosvačil, začaly si děti hrát se stavebnicemi. Hned jak dojedl,

rád se přidal.

Časová posloupnost. S dítětem si povídáme, co je znázorněno na obrázcích. Potom dítě určuje, co se ve trojicích

obrázků stalo dříve, co později.

28


Všechny děti však nestavěly. Holčičky si hrály s panenkami a vařily v kuchyňce,

kluci jezdili s autíčky. Pro některé děti přicházely maminky a společně odcházely

domů. Děti, které chtěly, mohly jít pracovat za paní učitelkou. Hledaly všechny

obrázky, kde je nakreslená kočka nahoře, a všechny obrázky, kde je myš dole.

Prostorová orientace, pojmy nahoře, dole. Požadovaný čtverec můžeme nechat dítě zakroužkovat nebo pouze

ukázat. Poté je vhodné ukazovat jednotlivá zvířátka a nechat dítě pojmenovávat, zda je umístěno nahoře či

dole. Můžeme pojmenovávat všechna zvířátka, která jsou umístěna nahoře, která dole.

29




JIŘINA BEDNÁŘOVÁ


1963

Jiřina Bednářová je autorkou učebnic a pracovních sešitů zejména pro předškolní děti. Její publikace jsou orientovány na grafomotorická cvičení, základy počtů, přípravy ke čtení a další dovednosti, které by mělo dítě předškolního věku rozvíjet.

Bednářová – Jiřina Bednářová – více informací





       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2020 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist