

sleva
Kniha:
Oranžový Balonkový pejsek
Autor:
Don Thompson

Nakladatelství: | » KNIHA ZLÍN |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2018 |
Počet stran: | 264 |
Rozměr: | 170 x 240 mm |
Úprava: | barevné ilustrace |
Vydání: | Vydání první |
Spolupracovali: | z anglického originálu The orange balloon dog. Bubbles, turmoil and avarice in the contemporary art market ... přeložila Martina Neradová |
Skupina třídění: | Umění |
Vazba: | měkké desky z kartonu |
Novinka týdne: | 2018-38 |
Datum vydání: | 13. 9. 2018 |
ISBN: | 9788074736889 |
EAN: | 9788074736889 |
Co a proč se děje v paralelním vesmíru, jímž je nejvyšší cenová úroveň trhu se současným uměním
“Ceny za současná umělecká díla nejvyšší úrovně stoupají nejen v důsledku vlastních uměleckých kvalit, ale také v souvislosti s poptávkou ze strany superbohatých sběratelů, státních fondů a agentů, s transakcemi nepodléhajícími zdanění a prestižními uměleckými veletrhy. Mnozí aktéři z uměleckého světa dnes přijímají premisu, že na současném umění je nejzajímavější jeho finanční hodnota.
Nejvyšší cenová úroveň trhu se současným uměním – obchodníci, agenti a aukční domy – je mnohem složitější a sofistikovanější, než se obecně soudí. Poté, co vyšly dvě předchozí knihy o trhu s uměním Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů a Supermodelka a krabice Brillo, mě lidé často žádali, abych jim vysvětlil, co a proč se na tomto trhu děje. Jistý vhled do této problematiky poskytuje behaviorální ekonomie, na niž se v této knize opakovaně odvolávám. Některé postřehy odrážejí iracionalitu lidského chování a rozhodování. Jiné se týkají snahy ovlivnit jednání sběratelů při koupi uměleckých děl.
Tato kniha dává nahlédnout do světa obchodníků s uměním a aukčních domů a vypráví historky někdejších vedoucích pracovníků z New Yorku, Londýna, Lucemburku a Pekingu odpovědných za nákup a prodej uměleckých děl.”
(bubliny, vřava a hrabivost na trhu se současným uměním)Ekonom a sběratel současného umění, Don Thompson, znovu poodhaluje vzrušující svět obchodování s uměleckými díly. Nahlíží na něj skrze principy behaviorální ekonomie, poukazuje na častou iracionalitu lidského rozhodování, jež vede k prodeji či koupi uměleckého artefaktu. Autor své čtenáře provádí věhlasnými aukčními síněmi, galeriemi a muzei, a svůj zasvěcený výklad prokládá mnohdy téměř neuvěřitelnými historkami pracovníků těchto institucí.
Moderní umění – Ekonomické aspekty
Obchod s uměním
Umělecké aukce
Sběratelé umění
Výtvarné umění