načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Odměny a tresty ve školní praxi -- 2., přepracované vydání – Robert Čapek

Odměny a tresty ve školní praxi -- 2., přepracované vydání

Elektronická kniha: Odměny a tresty ve školní praxi
Autor: Robert Čapek
Podnázev: 2., přepracované vydání

Příručka pro učitele se zabývá výchovnými prostředky v současném školství Příručka pro učitele se zabývá výchovnými prostředky v současném školství. Teoretický text učitele a lektora dospělých chce vést k revizi pohledů na řízení třídy, ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  246
+
-
8,2
bo za nákup

hodnoceni - 75.2%hodnoceni - 75.2%hodnoceni - 75.2%hodnoceni - 75.2%hodnoceni - 75.2% 84%   celkové hodnocení
5 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2014
Počet stran: 186
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: 2., přeprac. vyd.
Skupina třídění: Organizace výuky a vzdělávání
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Praha, Grada, 2014
ISBN: 978-80-247-4639-5
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Příručka pro učitele se zabývá výchovnými prostředky v současném školství Příručka pro učitele se zabývá výchovnými prostředky v současném školství. Teoretický text učitele a lektora dospělých chce vést k revizi pohledů na řízení třídy, odměňování, trestání a hodnocení žáků. Čtivou formou, doplněnou řadou dokreslujících kazuistik, přináší pohled na české školství s jeho rekonstrukcí a kurikulárními reformami. Moderní přístup ke vzdělávání preferuje učit žáky dovednosti a přivádět je k vlastním postojům, nikoliv kázat neužitečné poznatky a nepraktická poučení. Jestliže učitelé trvají na pouhém hromadění poznatků, u žáků klesá oblíbenost školy a důvěra k učitelům. V důsledku toho musí pak učitelé používat donucovací a kázeňské prostředky vůči žákům, kteří se takovému způsobu brání. Autor definuje jako regulátory chování odměny a tresty, na modelových příkladech nabízí vhodné způsoby řešení. Zabývá se mravní výchovou a morálním vývojem, jejichž je škola důležitým faktorem. Závěrem předkládá výsledky standardizovaných dotazníků komunikačního klimatu třídy Teoretický text učitele a lektora dospělých chce vést k revizi pohledů na řízení třídy, odměňování, trestání a hodnocení žáků. Čtivou formou, doplněnou řadou dokreslujících kazuistik, přináší pohled na české školství s jeho rekonstrukcí a kurikulárními reformami. Moderní přístup ke vzdělávání preferuje učit žáky dovednosti a přivádět je k vlastním postojům, nikoliv kázat neužitečné poznatky a nepraktická poučení. Jestliže učitelé trvají na pouhém hromadění poznatků, u žáků klesá oblíbenost školy a důvěra k učitelům. V důsledku toho musí pak učitelé používat donucovací a kázeňské prostředky vůči žákům, kteří se takovému způsobu brání. Autor definuje jako regulátory chování odměny a tresty, na modelových příkladech nabízí vhodné způsoby řešení. Zabývá se mravní výchovou a morálním vývojem, jejichž je škola důležitým faktorem. Závěrem předkládá výsledky standardizovaných dotazníků komunikačního klimatu třídy.

Popis nakladatele

Jednou z nejdůležitějších aktivit učitele ve třídě je odměňování a trestání. Tyto činnosti souvisejí nejen s kázní a udržováním pravidel ve třídě, ale také s motivací, třídním klimatem i se vztahem žáků ke vzdělávání vůbec. Učitel by měl používat takové strategie, které jsou výhodné a efektivní, a to nejen krátkodobě. Není důležité pouze správně trestat, ale také vytvářet ve třídě klima působící preventivně proti nevhodnému chování. Nestačí jen vhodně odměňovat, ale je třeba promyšleným posilováním žáky motivovat. Učitel musí znát postup při vyšetřování školní krádeže, ale ještě důležitější je, aby uměl správně hodnotit a klasifikovat. Teoretický text je doplněn řadou ilustrativních kazuistik ze školních tříd a pro čtenáře jsou připravena i praktická doporučení a zajímavé podněty k zamyšlení. (kázeňské strategie, zásady odměňování a trestání, hodnocení a klasifikace, podpora a motivace žáků)

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Robert Čapek - další tituly autora:
Moderní didaktika -- Lexikon výukových a hodnoticích metod Moderní didaktika
Líný učitel Cesta pedagogického hrdiny Líný učitel Cesta pedagogického hrdiny
Líný učitel Kompas moderního učitele Líný učitel Kompas moderního učitele
Uč jako umělec - Malá kniha o velkých vzdělávacích myšlenkách Uč jako umělec
 (e-book)
Uč jako umělec Uč jako umělec
Učitel a syndrom vyhoření Učitel a syndrom vyhoření
 
K elektronické knize "Odměny a tresty ve školní praxi -- 2., přepracované vydání" doporučujeme také:
Líný učitel Jak učit dobře a efektivně Líný učitel Jak učit dobře a efektivně
Školní kázeň v teorii a praxi -- Učebnice pro studenty učitelství Školní kázeň v teorii a praxi
 (e-book)
Moderní didaktika -- Lexikon výukových a hodnoticích metod Moderní didaktika
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah


       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.