

Elektronická kniha:
Odměny a tresty ve školní praxi
Autor:
Robert Čapek
Podnázev: 2., přepracované vydání
Produkt teď bohužel není dostupný.
»hlídat dostupnost
Nakladatelství: | » Grada |
Dostupné formáty ke stažení: | EPUB, MOBI, PDF |
Zabezpečení proti tisku a kopírování: | ano |
Médium: | e-book |
Rok vydání: | 2014 |
Počet stran: | 186 |
Rozměr: | 21 cm |
Úprava: | ilustrace |
Vydání: | 2., přeprac. vyd. |
Skupina třídění: | Organizace výuky a vzdělávání |
Jazyk: | česky |
ADOBE DRM: | bez |
Nakladatelské údaje: | Praha, Grada, 2014 |
ISBN: | 978-80-247-4639-5 |
Ukázka: | » zobrazit ukázku |
Příručka pro učitele se zabývá výchovnými prostředky v současném školství Příručka pro učitele se zabývá výchovnými prostředky v současném školství. Teoretický text učitele a lektora dospělých chce vést k revizi pohledů na řízení třídy, odměňování, trestání a hodnocení žáků. Čtivou formou, doplněnou řadou dokreslujících kazuistik, přináší pohled na české školství s jeho rekonstrukcí a kurikulárními reformami. Moderní přístup ke vzdělávání preferuje učit žáky dovednosti a přivádět je k vlastním postojům, nikoliv kázat neužitečné poznatky a nepraktická poučení. Jestliže učitelé trvají na pouhém hromadění poznatků, u žáků klesá oblíbenost školy a důvěra k učitelům. V důsledku toho musí pak učitelé používat donucovací a kázeňské prostředky vůči žákům, kteří se takovému způsobu brání. Autor definuje jako regulátory chování odměny a tresty, na modelových příkladech nabízí vhodné způsoby řešení. Zabývá se mravní výchovou a morálním vývojem, jejichž je škola důležitým faktorem. Závěrem předkládá výsledky standardizovaných dotazníků komunikačního klimatu třídy Teoretický text učitele a lektora dospělých chce vést k revizi pohledů na řízení třídy, odměňování, trestání a hodnocení žáků. Čtivou formou, doplněnou řadou dokreslujících kazuistik, přináší pohled na české školství s jeho rekonstrukcí a kurikulárními reformami. Moderní přístup ke vzdělávání preferuje učit žáky dovednosti a přivádět je k vlastním postojům, nikoliv kázat neužitečné poznatky a nepraktická poučení. Jestliže učitelé trvají na pouhém hromadění poznatků, u žáků klesá oblíbenost školy a důvěra k učitelům. V důsledku toho musí pak učitelé používat donucovací a kázeňské prostředky vůči žákům, kteří se takovému způsobu brání. Autor definuje jako regulátory chování odměny a tresty, na modelových příkladech nabízí vhodné způsoby řešení. Zabývá se mravní výchovou a morálním vývojem, jejichž je škola důležitým faktorem. Závěrem předkládá výsledky standardizovaných dotazníků komunikačního klimatu třídy.
Jednou z nejdůležitějších aktivit učitele ve třídě je odměňování a trestání. Tyto činnosti souvisejí nejen s kázní a udržováním pravidel ve třídě, ale také s motivací, třídním klimatem i se vztahem žáků ke vzdělávání vůbec. Učitel by měl používat takové strategie, které jsou výhodné a efektivní, a to nejen krátkodobě. Není důležité pouze správně trestat, ale také vytvářet ve třídě klima působící preventivně proti nevhodnému chování. Nestačí jen vhodně odměňovat, ale je třeba promyšleným posilováním žáky motivovat. Učitel musí znát postup při vyšetřování školní krádeže, ale ještě důležitější je, aby uměl správně hodnotit a klasifikovat. Teoretický text je doplněn řadou ilustrativních kazuistik ze školních tříd a pro čtenáře jsou připravena i praktická doporučení a zajímavé podněty k zamyšlení. (kázeňské strategie, zásady odměňování a trestání, hodnocení a klasifikace, podpora a motivace žáků)
Katalog předmětový > O > Odměny a tresty
Katalog předmětový > Š > Školní kázeň
Katalog předmětový > H > Hodnocení žáků
Katalog předmětový > K > Klima školy
Elektronické knihy
Katalog vybraných autorů > Č > Čapek – Robert Čapek
Katalog nakladatelství > G > Grada
SLAVNÉ MELODIE
V LEHKÉ ÚPRAVĚ PRO KLAVÍR
»}
vybral a upravil Radim Linhart • vydalo G & W, Cheb
OBSAH 3. DÍLU
Amazing Grace ................................................................................... . . 4
Až rozkvetou lípy .....................................................................................6
Can’t Help Falling In Love .................................................................... 8
Cielito Lindo ............................................................................................10
Cikánka .................................................................................................. 12
Cizinec na pobřeží .................................................................................14
Dajána ......................................................................................................16
Děti z Pirea .............................................................................................. 20
Edelweiss .................................................................................................22
Hospůdko známá ...................................................................................24
Jožin z bažin ....................................................................7...................26
Love Story .................................................................................................28
Medvědi nevědí ........................................................................................30
Modrý sarafán ....................................................................................... 32
O sole mio .................................................................................................34
Padrino ......................................................................................................36
Pampelišky ...............................................................................................38
P á tá .............................................................................................................40
Písnička pro kočku ................................................................................42
Pomněnka .................................................................................................44
Rolničky ...................................................................................................46
Růžička ......................................................................................................48
Something Stupid ...................................................................................50
Split .......................................................................................................... 52
Stín k ated rál............................................................................................54
The Entertainer .....................................................................................56
Tichá noc ...................................................................................................58
Tři oříšky pro Popelku .........................................................................60
V Montgomery ....................................................................................... 62
Včera neděle byla ...................................................................................64