načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Odborné školství a odborné vzdělávání – Jan Průcha

Odborné školství a odborné vzdělávání
-11%
sleva

Kniha: Odborné školství a odborné vzdělávání
Autor: Jan Průcha

Odborné školství a odborné vzdělávání mají zásadní důležitost pro ekonomický a sociální rozvoj společnosti. Tato publikace u nás poprvé objasňuje odborné školství jako komplex různých vzdělávacích institucí, především na úrovni středního ... (celý popis)
Titul je na partnerském skladu >10ks - doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  349 Kč 311
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
10,4
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Wolters Kluwer
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2019
Počet stran: 193
Rozměr: 234,0x158,0x13,0 mm
Úprava: ilustrace
Skupina třídění: Odborné vzdělávání
Hmotnost: 0,303kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
Datum vydání: 201901
ISBN: 978-80-7598-158-5
EAN: 9788075981585
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Odborné školství a odborné vzdělávání mají zásadní důležitost pro ekonomický a sociální rozvoj společnosti. Tato publikace u nás poprvé objasňuje odborné školství jako komplex různých vzdělávacích institucí, především na úrovni středního školství. Popisuje strukturu tohoto systému a jeho historický vývoj. Pozornost je zaměřena zejména na problémy fungování českého odborného vzdělávání na základě výzkumných zjištění. Kniha obsahuje také charakteristiky odborného školství a vzdělávání v zahraničí, a to ve Švédsku, Finsku, Dánsku, Německu a USA. Zachycuje rovněž výzkumnou infrastrukturu odborného vzdělávání v České republice, na Slovensku a v různých dalších zemích. V závěru jsou formulovány návrhy na to, co je nutno vybudovat či zlepšit v oblasti českého odborného vzdělávání. (fungování systému, problémy praxe a výzkum)

Předmětná hesla
Odborné vzděláváníČesko
odborné školství – Česko – 1918-2018
Kvalita vzdělávání
Pedagogický výzkum
Kniha je zařazena v kategoriích
Jan Průcha - další tituly autora:
 (e-book)
Multikulturní výchova -- 2. vydání Multikulturní výchova
Přehled pedagogiky - Úvod do studia oboru Přehled pedagogiky
 (e-book)
Interkulturní komunikace Interkulturní komunikace
 (e-book)
Andragogický slovník -- 2., aktualizované a rozšířené vydání Andragogický slovník
 (e-book)
Andragogický výzkum Andragogický výzkum
Vzdělávácí systémy v zahraničí Vzdělávácí systémy v zahraničí
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH

Předmluva....................................................................................................................... 7

1. CO JE „ODBORNÉ VZDĚLÁVÁNÍ"?................................................................ 11

1.1 Definiční vymezení pojmu odborné vzdelávaní ......................... 11

1.2 Formy realizace odborného vzdělávání ........................................... 13

1.3 Odborné vzdělávání z hlediska pokročilosti .................................. 14

1.4 Terminologické problémy v oblasti odborného vzdelávaní ... 15

2. ČESKÝ SYSTÉM ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ: JAKÉ TYPY ŠKOL

OBSAHUJE? ........................................................................................................... 16

2.1 Typy středního odborného vzdělávání ........................................... 17

2.2 Typy vyššího odborného vzdělávání.................................................. 19

2.3 Typy vysokoškolského odborného vzdělávání ............................. 19

2.4 Způsoby studia / profesní přípravy v odborném

vzdělávání .................................................................................................... 20

2.5 Odborné vzdělávání žáku se speciálními vzdělávacími

potřebami................................................................................ 21

3. CHARAKTERISTIKY ZÁKLADNÍCH TYPU STŘEDNÍHO A VYŠŠÍHO

ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ............................................................................. 22

3.1 Střední odborná učiliště........................................................................... 22

3.2 Střední odborné školy ............................................................................. 24

3.3 Vyšší odborné školy................................................................................. 27

4. HISTORICKÝ VÝVOJ ČESKÉHO ODBORNÉHO ŠKOLSTVÍ

A VZDĚLÁVÁNÍ...................................................................................................... 30

4.1 Odborná profesní příprava před vznikem odborného

školství ........................................................................................................... 30

4.2 Nejstarší odborné školy v českých zemích ...................................... 31

4.3 Odborné školství v Československé republice (1918-1938) ... 34

4.4 Odborné školství po roce 1945 do listopadu 1989 ....................... 37

4.5 Vývoj odborného školství po roce 1989 do současnosti ............. 41

5. FUNGOVÁNÍ A KVALITA ČESKÉHO ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ ... 47

5.1 Kvalita českých odborných škol - co o ní víme? ......................... 49

5.2 Determinanty fungování systému odborného vzdělávání .... 51

5


Obsah

5.3 Obsahy a cíle jako determinanty fungování odborného

vzdelávaní .................................................................................................. 69

5.4 Trh práce jako determinanta fungování odborného

vzdělávání .................................................................................................. 72

5.5 Subjekty v odborném vzdělávání....................................................... 87

6. SYSTÉMY ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V ZAHRANIČÍ......................... 101

7. KONFROTACE SE SVĚTEM: ČESKÉ ODBORNÉ ŠKOLSTVÍ

A VZDĚLÁVÁNÍV MEZINÁRODNÍ KOMPARACI ...................................... 135

7.1 Indikátory širšího edukačního kontextu......................................... 136

7.2 Indikátory odborného vzdělávání .................................................... 138

8- CO SE ZJIŠŤUJE O ODBORNÉM VZDĚLÁVÁNÍ:

VÝBĚR ZE ZAHRANIČNÍCH VÝZKUMŮ ...................................................... 148

9. INFRASTRUKTURA TEORIE A VÝZKUMU ODBORNÉHO

VZDĚLÁVÁNÍ ...................................................................................................... 160

9.1 Centra výzkumu odborného vzdělávání v ČR............................. 160

9.2 Centra výzkumu odborného vzdělávání na Slovensku ........... 163

9.3 Centra výzkumu odborného vzdělávání v zahraničí ............... 165

9.4 Časopisy o teorii a výzkumu odborného vzdělávání ............... 170

9.5 Relevantní knižní publikace o odborném vzdělávání

a jeho výzkumu......................................................................................... 173

10. CO JE NUTNO VYBUDOVAT VE VÝZKUMU ODBORNÉHO

VZDĚLÁVÁNÍ V ČR?........................................................................................... 176

Literatura...................................................................................................................... 179

Seznam rámců............................................................................................................. 185

Seznam tabulek........................................................................................................... 186

Přílohy ........................................................................................................................... 187

Věcný rejstřík............................................................................................................... 191

6




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.