načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Od chaosu k harmonii -- Svět podle kabaly - Michael Laitman

Od chaosu k harmonii -- Svět podle kabaly
-12%
sleva

Kniha: Od chaosu k harmonii
Autor: Michael Laitman
Podtitul: Svět podle kabaly

Kniha kombinuje základy staré moudrosti kabaly s nejnovějšími poznatky vědy, takže představuje kompletní „vzorec života“. Kabala představuje moudrost, jenž podporuje jednotu a ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
doručujeme do Vánoc
Vaše cena s DPH:  238 Kč 209
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
7
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: EUGENIKA
Médium / forma: Tištěná kniha
Počet stran: 160
Rozměr: 205,0x135,0x13,0 mm
Vydání: 1. vyd.
Název originálu: From chaos to harmony
Hmotnost: 0,126kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
Nakladatelské údaje: Bratislava, Eugenika, 2009
ISBN: 978-80-8100-091-1
EAN: 9788081000911
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Kniha kombinuje základy staré moudrosti kabaly s nejnovějšími poznatky vědy, takže představuje kompletní „vzorec života“. Kabala představuje moudrost, jenž podporuje jednotu a celistvost a potlačuje rostoucí egoismus. Kabala je dnes uznávaná jako funkční, časem ověřená metoda na zlepšení našeho života. Její principy nám nabízejí řešení globální krizy a vysvětlují, jak dosáhnout mír a naplnění.Zároveň poskytuje klíč k blahu lidstva ve svízelné současnosti, kdy čelíme nebývalému úkolu rozhodnout se mezi devoluční cestou, vedoucí k celosvětovému kolapsu, a evoluční cestou, jež nás může přivést ke světu naplněnému klidem, harmonií, blahem a udržitelným rozvojem.

Další popis

Kniha kombinuje základy staré moudrosti kabaly s nejnovějšími poznatky vědy, takže představuje jakýsi kompletní vzorec života. Kabala, to je moudrost, jež podporuje jednotu a celistvost a potlačuje rostoucí egoismus každého z lidí. Kabala je dnes uznávaná jako funkční, časem ověřená metoda na zlepšení našeho života; její principy nám nabízejí řešení glo-bální krize a vysvětlují, jak dosáhnout míru a napl-nění. Kabala učarovala mnoha významným lidem v ději-nách; příklady mohou být Newton, Leibnitz a Goe-the. Kniha je založena na esejích a seminářích vedených Michaelem Laitmanem. Zaměřuje se na osobní úro-veň lidského vývoje – vysvětluje tedy kořeny každé krize i peripetie, jež v životě zakoušíme, a popisuje, jak je můžeme vyřešit.


Kniha kombinuje základy staré moudrosti kabaly s nejnovějšími poznatky vědy, takže představuje jakýsi kompletní vzorec života. Kabala, to je moudrost, jež podporuje jednotu a celistvost a potlačuje rostoucí egoismus každého z lidí. Kabala je dnes uznávaná jako funkční, časem ověřená metoda na zlepšení našeho života; její principy nám nabízejí řešení glo-bální krize a vysvětlují, jak dosáhnout míru a napl-nění. Kabala učarovala mnoha významným lidem v ději-nách; příklady mohou být Newton, Leibnitz a Goe-the. Kniha je založena na esejích a seminářích vedených Michaelem Laitmanem. Zaměřuje se na osobní úro-veň lidského vývoje - vysvětluje tedy kořeny každé krize i peripetie, jež v životě zakoušíme, a popisuje, jak je můžeme vyřešit.


Kniha kombinuje základy staré moudrosti kabaly s nejnovějšími poznatky vědy, takže představuje jakýsi kompletní vzorec života. Kabala, to je moudrost, jež podporuje jednotu a celistvost a potlačuje rostoucí egoismus každého z lidí. Kabala je dnes uznávaná jako funkční, časem ověřená metoda na zlepšení našeho života; její principy nám nabízejí řešení glo-bální krize a vysvětlují, jak dosáhnout míru a napl-nění. Kabala učarovala mnoha významným lidem v ději-nách; příklady mohou být Newton, Leibnitz a Goe-the. Kniha je založena na esejích a seminářích vedených Michaelem Laitmanem. Zaměřuje se na osobní úro-veň lidského vývoje – vysvětluje tedy kořeny každé krize i peripetie, jež v životě zakoušíme, a popisuje, jak je můžeme vyřešit.


Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Michael Laitman - další tituly autora:
Kniha Zohar Kniha Zohar
Průvodce člověka klidnějším životem -- Odhalená kabala Průvodce člověka klidnějším životem
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

– 5 –

Obsah

O autorovi .......................................................... 7

Uspořádání knihy ............................................. 10

Předmluva ........................................................ 11

Část první:

Od chaosu k harmonii ...................................... 17

Prolog ............................................................... 18

1 Vše je touha ....................................................... 21

Jedna příčina, jedno řešení ............................... 21

Evoluce lidské touhy po potěšení ...................... 27

2 Hranice potěšení ................................................ 29

Ošálení touhy užívat si ..................................... 31

3 Altruismus je zákon života ................................. 37

Harmonie mezi buňkami živého organismu ..... 38

Propojenost vytváří život na nové úrovni .......... 39

Rakovinotvorná buňka je egoistická ................. 40

Jedinec versus kolektiv ...................................... 40

Pomoc druhým ................................................. 41

Kolektivní společnost u živočichů .................... 42

Bez nouze či nedostatku .....................................43

V přírodě vše směřuje k jednotě ........................ 43

4 Narušení rovnováhy ........................................... 46

Co nám činí potěšení? ...................................... 49

Správné používání ega ...................................... 52

Krize jako příležitost obnovit rovnováhu .......... 56

5 Uposlechnutí zákona přírody ............................. 60

Smysl života .......................................................... 60

Mnohem snazší, než to vypadá ........................ 67

Dlouhá a krátká cesta ....................................... 70

6 Cesta ke svobodě ............................................... 76

Potěšení a bolest ............................................... 77

Kudy vstupuje volba ......................................... 78

7 Uvědomění si svobodné volby ........................... 82

Imitování přírody .............................................. 85

Nový směr ........................................................ 86

8 Vše je připraveno (pro smysl života) ................... 90


– 6 –

Evoluce generací .............................................. 90

Postoj společnosti k altruismu ........................... 92

Nová generace sebevědomých, šťastných dětí .. 93

Egoisté a altruisté .............................................. 95

9 Realita celistvosti a nekonečnosti ..................... 100

Vnímání reality ............................................... 100

Život je uvnitř ................................................. 102

Plán přírody .....................................................105

Prozření .......................................................... 111

10 Rovnováha s přírodou .................................... 114

Rovnováha na řečové úrovni .......................... 116

Část druhá:

Role Izraele .................................................... 121

Role Izraele .................................................... 122

Lidstvo a moudrost kabaly .............................. 123

Zrození lidu Izraele ........................................ 129

Evoluce opravné metody ................................ 131

Role Izraele .................................................... 134

Návrat do Izraele ............................................ 136

Sjednocení národa .......................................... 139

Antisemitismus ............................................... 142

Vzestup islámu ............................................... 144

Internalita a externalita ................................... 148

Válka Goga a Magoga .................................... 150

Budoucnost světa je v našich rukou ................ 156

O organizaci Bnei Baruch ............................... 159

Kontakt na organizaci Bnei Baruch ................. 161

– 21–

1 Vše je touha

Jedna příčina, jedno řešení

Již v přemluvě jsem zmínil, že mnozí z nás již cítí, jak se na úrovni globální i osobní rozvíjí krize. Dotýká se samozřejmě celé přírody – neživé, rostlinné i živočišné – a také lidské společnosti. Nestačí proto zaměřit se na specifické oblasti, nýbrž je nutné lokalizovat kořen problémů, a s cílem nápravy tyto problémy řešit.

Tato část knihy ukáže, že za všemi negativními jevy se skrývá jediná příčina. Jakmile ji pochopíme, dokážeme vyhodnotit jediné, komplexní řešení.

Začneme tím, co víme o lidské povaze a povaze světa. Pokud jim spolu s jejich pravidly a aspekty lépe porozumíme, dokážeme rozpoznat, kde se dopouštíme chyb. Tak budeme schopni nejprve skoncovat s problémy ve svém životě a následně vykročit k mnohem jasnější budoucnosti.

Studium rozličných podstat odhaluje, že primární touha každé látky a objektu tkví v zachování existence. Tento záměr nicméně každá substance vyjadřuje jinak. Pevné objekty mají určitý tvar, který je stálý a daný, takže je složité proniknout za jeho hranice, zatímco jiné formy se chrání pohybem a změnou. Proto se musíme sami sebe zeptat, co způsobuje, že se každá substance chová jistým způsobem, a odděluje se tak od ostatních materiálů? Co konkrétní formě hmoty přikazuje, jak se má chovat?

– 22–

Substance se v tomto směru do jisté míry podobají počítačovému monitoru. Na nás může obrázek na monitoru udělat dojem, ovšem počítačový expert vnímá tentýž obraz prostě jako kombinaci pixelů a barev. Technika zajímají pouze různé parametry, jež onen obraz tvoří. Lidé, kteří si s počítači rozumějí, chápou, že počítačový obrázek je jen povrchní zobrazení určité kombinace těchto sil. Vědí, které prvky potřebují upravit, aby docílili jasnějšího, zářivějšího a ostřejšího obrazu, a na to se soustřeďují.

V mnoha ohledech odráží stejným způsobem svou jedinečnou, inherentní kombinaci sil každý objekt a systém včetně lidstva a lidské společnosti. Chce-li se člověk vyrovnat s určitým problémem, musí začít tím, že pochopí chování hmoty na různých úrovních. Proto musíme proniknout hlouběji do inherentní síly, jež určuje a tvaruje hmotu.

Síla vlastní každé hmotě a předmětu se obvykle nazývá vůle existovat. Určuje tvar konkrétní podstaty stanovuje její vlastnosti a chování.

Vůle existovat se vyskytuje v nekonečném množství podob a kombinací, což je základem vší podstaty na světě. Vyšší stupeň podstaty odráží větší touhu existovat, přičemž u každého stupně podstaty – neživého, rostlinného, živočišného a řečového (lidského) – se profilují rozdílné touhy a vyvolávají se v nich a rozvíjejí různé procesy.

Touha existovat se řídí dvěma principy: zaprvé udržením aktuálního tvaru, ve smyslu pokračující existence, a zadruhé přidáním si čehokoli, co pro existenci považuje za nutné. Touhou něco si přidat se odlišují různé stupně hmoty. Podívejme se na tuto teorii blíže.

– 23–

Nejslabší je touha existovat na úrovni neživé přírody. To proto, že neživé objekty vykazují jen malé potřeby a za účelem své existence si z vnějšku nepotřebují přidávat vůbec nic. Jediným jejich přáním je zachování aktuálního tvaru, struktury a vlastností. Navíc odmítají cokoli cizího. Poněvadž jejich jediným přáním je nezměnit se, nazývají se neživé.

Na rostlinné úrovni je touha existovat silnější. Od neživé se rostlinná zásadně liší tím, že se mění. Rostlinná úroveň se za účelem zachování existence na rozdíl od neživé neusazuje, nýbrž prochází jistými procesy.

Na rostlinné úrovni je tudíž postoj vůči životnímu prostředí aktivní. Rostliny se například natáčejí za sluncem a kořeny vysílají ke zdrojům vlhkosti. Jejich existence závisí na prostředí – na slunci, dešti, teplotě, vlhkosti a suchu. Z něj rostlinná sféra získává vše, co je nezbytné k přežití, rozkládá je a vytváří z nich vše, co potřebuje. Poté vylučuje, co jí škodí, a roste. Je mnohem více závislá na životním prostředí. Má vlastní životní cyklus – rostliny žijí a umírají. Exempláře stejného druhu nicméně rostou, kvetou a vadnou podle týchž pravidel. Jinými slovy všechny rostliny určitého druhu fungují týmž způsobem a specifické elementy v rámci druhu nedisponují vlastní odlišností.

Čím vyšší vůlí existovat je forma obdařena, tím více závisí na prostředí a je na něj citlivější. Toto spojení je ještě více pozorovatelné na stupni živočišném, kde je vůle existovat ještě větší než na úrovni rostlinné. Živočichové žijí většinou ve skupinách, stádech. Jsou velmi mobilní a musí se neustále přemisťovat, když hledají potravu a vhodné podmínky k životu. Zvířa

– 24–

ta pojídají další zvířata nebo jiné rostliny a spoléhají na ně jako na zdroj energie, která umožňuje přežití.

Na živočišném stupni lze sledovat projevy jisté úrovně vývoje osobnosti, takže živočich zakouší individuální pocity a emoce, což mu propůjčuje jedinečný charakter. Vnímá pak své prostředí na osobní úrovni, přibližuje se k tomu, co mu prospívá, zatímco od toho, co mu škodí, se vzdaluje.

I cyklus života mají živočichové individuální. Na rozdíl od rostlin, kterým roční období určuje průběh života, živočichové žijí a umírají podle svého vlastního času.

Největší míru vůle existovat vykazuje stupeň lidský. Člověk je jediný tvor zcela závislý na ostatních a jenom on vnímá minulost, současnost a budoucnost. Lidé ovlivňují prostředí a prostředí ovlivňuje je. Tudíž se donekonečna měníme, a to nejen proto, že jsme v současné situaci šťastní, nebo nešťastní, nýbrž kvůli tomu, že si uvědomujeme ostatní, což nás nutí chtít vše, co ti ostatní mají.

Nadto chceme vlastnit víc, než mají oni, nebo něco, co mít nikdy nebudou, čímž si míníme vylepšit nejen své postavení vůči nim, ale také svůj pocit sebeuspokojení. To je důvod, proč se vůle existovat v případě člověka nazývá ego, touha užívat si nebo vůle získávat potěšení, což kabalisté označují vůlí získávat.

Rabí Jehuda Ašlag, známý jako Baal Hasulam, o tom říká: „Vůle získávat je celou podstatou stvoření, od počátku do konce. Takže veškerá nespočetná stvoření, včetně jejich nesčetných nehod a způsobů, kterými k nim dochází, jež se kdy vyskytla nebo vyskytnou, jsou pouze měřítkem hodnot vůle získávat a jejich změnami.“

– 25–

Lidé nejsou pouze lehce vyvinutější bytosti; od živočišného stupně se liší zcela zásadně. Po narození je lidské stvoření bezmocným tvorem. Ale jak rosteme, všechny ostatní překonáváme. Rozdíl mezi čerstvě narozeným teletem a dospělým býkem spočívá především ve velikosti, nikoli v moudrosti. Lidské nemluvně je však prakticky bezmocné a zcela nesamostatné, ovšem během mnoha let postupně roste a vyvíjí se.

Vývoj zvířecího mláděte se proto výrazně odlišuje od vývoje lidského batolete. Naši mudrci praví toto: „Jednodennímu teleti se říká vůl.“ To znamená, že jakmile se tele narodí, je považováno za vola, protože i když poroste, sotva tím získá nějaké zásadní kvality.

Na rozdíl od ostatních tvorů potřebují lidé ke svému vývoji mnoho let. Když se dítě narodí, stěží něco chce. Jenže jak roste, jeho vůle získávat nabírá na intenzitě a ohromně se rozvíjí. Jakmile se objeví nová touha, vyprodukuje nové potřeby a člověk cítí, že je musí uspokojit. Míní-li nové potřeby úspěšně uspokojit, vyvíjí se mu mozek, neboť začíná přemýšlet nad způsobem, jak to provést. Z toho vyplývá, že intelektuální a koncepční vývoj mozku představuje následek zintenzivnění naší touhy užívat si.

Fungování popsaného principu lze vysledovat, jestliže se zaměříme na to, jak vychováváme své děti. Chceme jim pomoci růst, a tak pro ně vymýšlíme hry, které jsou pro ně výzvou. Touha uspět ve hře je nutí vymýšlet nové způsoby, jak se s ní vypořádat, což jim pokrok usnadňuje. Čas od času hru ztížíme, abychom je podpořili ve vývoji, a přispěli tak k dalším pokrokům. Z toho vyplývá, že člověk nikdy není schopen vyvíjet se, dokud necítí, že mu něco chybí. Pouze po

– 26–

kud něco chceme, aktivujeme svůj intelekt a dumáme, jak bychom mohli svých tužeb dosáhnout.

Naši vůli získávat podporuje skutečnost, že lidský tvor sestává z obojího – intelektu i emocí: mysl a srdce se navzájem doplňují a zvyšují naši schopnost vnímat věci, jež mohou vyvolat potěšení. Naše síla vůle proto není omezena časem ani místem. Nemůžeme sice vnímat například události, jež se přihodily před tisíci lety, můžeme je však (a skutečně dokážeme) pochopit, čímž neschopnost vnímat je kompenzujeme. Prostřednictvím intelektu pak umíme zajít tak daleko, že je můžeme skutečně zažít. Možný je také opak. Pokud něco cítíme a chceme zjistit, jak nás to může ovlivnit, pozitivně, či negativně, analyzujeme situaci intelektem a propojujeme to s pocitem, který z daného objektu máme. Takto nám mysl a srdce rozšiřují vnímání času a místa, až cítíme, že nás nic neomezuje. Díky tomu může osoba, jež žije v jistém čase či na jistém místě, chtít jednat jako někdo, o kom slyšela, přestože objekt obdivu jí byl časově či místně výrazně vzdálen. Proto se lidé někdy touží podobat nějaké velké historické osobnosti.

Je-li naše vůle získávat uspokojena, vnímáme ji jako potěšení. Pokud své touhy uspokojit nedokážeme, cítíme se prázdní, frustrovaní, ba dokonce začínáme trpět. Kvůli tomu závisí naše štěstí na tom, zda naše tužby byly, či nebyly naplněny. Jakýkoli krok, od těch nejjednodušších po nejkomplexnější, činíme proto, abychom dosáhli jediné věci – zintenzivnění potěšení či zmenšení bolesti. Jedná se vlastně o dvě strany téže mince.

Baal Hasulam v eseji Mír píše: „Přírodní badatelé velmi dobře vědí, že bez motivace ve smyslu vlast

– 27–

ního obohacení se člověk nedopustí sebemenšího pohybu. Jestliže například zvedne ruku ze židle na stůl, udělá to proto, že si myslí, že mu tento přesun přinese větší požitek. Kdyby si to nemyslel, nechal by ruku po zbytek života na židli, aniž by jí hnul o píď, natož ještě s velkým úsilím.“

Hodnotíme-li lidi ve srovnání se zbytkem přírody, zjišťujeme, že jejich jedinečnost nespočívá pouze ve vůli a v kvalitě tužeb. Vychází také ze skutečnosti, že naše touhy neustále narůstají a mění se, a to jak za života jedince, tak během generací. Zkoumání evoluční historie dalších druhů ukazuje, že před několika tisíci lety byli například primáti prakticky identičtí s dnešními potomky. Je pravda, že u primátů dochází ke změnám jako u kteréhokoli prvku v přírodě. Jedná se však o biologické změny, jež se podobají těm, které se jako geologické vyskytují u minerálů. Za tutéž dobu ovšem lidstvo prošlo zásadními změnami.

Evoluce lidské touhy po potěšení

Evoluce lidské touhy po potěšení způsobila, že člověk cítí neustálou potřebu vyvíjet, vynalézat a objevovat nové věci. Větší touha znamená větší potřeby, jež přinášejí bystřejší intelektuální a vnímací schopnosti. Takto růst vůle získávat ovlivňoval evoluci lidstva.

Nejprve se vůle užívat si projevovala fyzickými touhami, jako je touha přežít, rozmnožovat se a mít rodinu. Tyto touhy existují od počátku lidstva. Jenže člověk je tvor společenský, a tak se v nás zrodily další takzvané lidské či společenské touhy, jako je touha po bohatství, cti, nadřazenosti a slávě. Změnily tvář lidstva, neboť představily společenské třídy, hierar

– 28–

chické systémy a změny v socioekonomických strukturách.

Následně přišla touha užívat si vědění, již doprovází vývoj vědy, vzdělávacích systémů a kultury. Její stopy se prvně objevily během renesance a rozvíjely se během průmyslové a vědecké revoluce až do dnešního dne.

Dalšími projevy touhy po vědění byl nástup osvícenství a sekularizace společnosti: tato touha totiž vyžadovala, aby člověk chápal vše o realitě, jež ho obklopuje. Proto vyhledával stále další informace a chtěl všechno zkoumat a řídit.

Pokud sledujeme lidskou evoluci v oblasti kultury, vzdělávání, vědy a technologie a chápeme, že všechny uvedené procesy byly vedeny touhami, dojdeme k závěru, že postupně se vyvíjející touhy také působily při všech našich nápadech, vynálezech a zlepšeních. Všechno jsou pouze technické nástroje, které byly vyvinuty, aby naplnily potřeby, jež aktuální touhu vyvolaly.

Tento proces evoluce touhy se neděje pouze v celém lidstvu napříč dějinami; odehrává se také v soukromém životě každého z nás. Touhy, o nichž hovořím, se v nás objevují jedna po druhé ve škále kombinací a řídí kurz našeho života.

Naše touha užívat si je ve skutečnosti jakýmsi vnitřním motorem, který nás žene vpřed a vyvolává procesy, jež se posléze v lidské společnosti rozvíjejí. Evoluce našich tužeb je nekonečná a určuje jak naši současnost, tak naši budoucnost.



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist