načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Obraz období socializmu v českých a polských učebnicích - autorů kolektív

Obraz období socializmu v českých a polských učebnicích
-7%
sleva

Kniha: Obraz období socializmu v českých a polských učebnicích
Autor: autorů kolektív

Předmětem analýz obsažených v monografii „Obraz období socialismu v českých a polských učebnicích“ se staly jak moderní, tak i dobové učebnice používané ve výuce dějepisu, ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  293 Kč 272
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
9,1
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Ostravská univerzita
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2016
Počet stran: 436
Rozměr: 165x235
Úprava: ilustrace, faksimile
Vydání: Vydání: první
Spolupracovali: překlady (není-li uvedeno jinak): Jan Kubiczek
Skupina třídění: Výchova a vzdělávání
Jazyk: česky, polsky
Datum vydání: 24.11.2016
ISBN: 978-80-7464-854-0
EAN: 9788074648540
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Předmětem analýz obsažených v monografii „Obraz období socialismu v českých a polských učebnicích“ se staly jak moderní, tak i dobové učebnice používané ve výuce dějepisu, literatury, občanské výchovy a zeměpisu. Snahou česko-polského autorského kolektivu bylo přiblížit a do širších – ideologických, historických, kurikulárních – souvislostí zasadit obraz, který vytvářejí vybrané učebnice o období 1945–1989. Publikace je rozčleněna do několika oddílů: vstupní teoretické kapitoly mj. formulují možné důvody, proč je „socialismus“ v učebnicích redukován pouze na jednu z jeho podob, a tím tento historický úsek zjednodušován a zkreslován; následují analýzy kurikula a oborových učebnic; knihu uzavírají poznatky z empirického výzkumu zjišťujícího ponětí českých a polských studentů o sledovaném období a oddíl zasvěcený výukovým materiálům.

Předmětná hesla
Výchova a vzdělávání -- Politické aspekty
Komunistický režim -- Československo -- 1948-1989
Komunistický režim -- Polsko -- 1948-1989
Studium a výuka -- Česko -- od 1989
Studium a výuka -- Polsko -- od 1989
Učebnice -- Česko -- od 1989
Učebnice -- Polsko -- od 1989
Kniha je zařazena v kategoriích
autorů kolektív - další tituly autora:
Aerodynamika, konstrukce a systémy letounů - Studijní modul 11 Aerodynamika, konstrukce a systémy letounů
Ostrava - Interdisciplinární diskurs Ostrava
Lumír Dokoupil Lumír Dokoupil
Ústava České republiky, 2. vydání Ústava České republiky, 2. vydání
Filosofie v provincii - Filozofia na prowincji Filosofie v provincii
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH / SPIS TRESCI

ÚVOD........................................................................................................................................... 8

WST^P.....................................................................................................................................196

TEORETICKÉ UCHOPENÍ PROBLEMATIKY /TEORETYCZNE UJ^CIE PROBLEMATYKI

Zdeněk Beneš

Socialismus. Jeho idea a jeho realita v českých učebnicích dějepisu................................. 14

Socjalizm. Jego idea i rzeczywistosč w czeskich podr^cznikach do historii.....................202

Józef Brynkus

„Bílá místa" v obraze komunismu v současném historickém vzdělávání v Polsku.

Nástin problematiky..............................................................................................................32

„Biate plamy" w obrazie komunizmu we wspótczesnej edukacji historycznej

w Polsce. Zarys problematyki............................................................................................. 224

ANALÝZY KURIKULA A UČEBNIC /ANALIZY PODSTAW PROGRAMOWYCH

I PODRÉCZNIKÓW

Danuta Konieczka-Šliwiňska

Podmínky existence problematiky období socialismu v polských

školních učebnicích................................................................................................................42

Uwarunkowania obecnošci problematyki okresu socjalizmu w polskich

podr^cznikach szkolnych ...................................................................................................236

Blažena Gracová

Možnosti využití aktivizujících metod ve výuce období socialismu a současné

české učebnice dějepisu........................................................................................................52

Možliwošci wykorzystania metod aktywizuj^cych w nauczaniu okresu socjalizmu

i wspólczesne podr^czniki do historii................................................................................246

Maria Stinia

Období komunismu (v Polsku) v ikonografii současných polských učebnic

určených к výuce dějepisu....................................................................................................72

Czasy komunizmu (w Polsce) w ikonografii wspóiczesnych polskich

podr^czników do nauczania historii..................................................................................268

Martin Tomášek

Moc bezmocných. Obraz normalizace v polistopadových učebnicích literatury.

Vzpomínky jako pramen.......................................................................................................80

Sila bezsilnych. Obraz normalizacji w polistopadowych podr^cznikach

do literatury. Wspomnienia jako žródfo.............................................................................276

Lenka NémethVítová

Obraz socialismu v polských středoškolských učebnicích literatury................................102

Obraz socjalizmu w polskich podr^cznikach do literatury dia szkóf šrednich................300

Denisa Labischová

Reflexe období socialismu v českých učebnicích výchovy к občanství

a občanského a společenskovědního základu................................................................... 112

Odzwierciedlenie okresu socjalizmu w czeskich podr^cznikach do edukacji

obywatelskiej oraz podstaw wiedzy obywatelskiej i spoieczno-naukowej....................312


Malgorzata Machálek

Obraz komunismu v současných polských učebnicích občanské výchovy

-vybrané příklady................................................................................................................132

Obraz komunizmu w aktuálnych polskich podr^cznikach do wiedzy

o spoleczeňstwie - wybrane przyklady...............................................................................334

Roman Matykowski, Tadeusz Siwek

Ideologické prvky ve vybraných českých a polských učebnicích geografie

v období totalitního systému...............................................................................................140

Wyst^powanie ideologicznie zabarwionych elementów w wybranych

polskich i czeskich podr^cznikach do geografii okresu komunistycznego......................344

VYBRANÉ POZNATKYZ EMPIRICKÉHO VÝZKUMU/WYBRANEZAGADNIENIA

Z BADAŇ

Beata Bednářová

Co mladí Češi a Poláci vědí o každodenním životě období tzv. normalizace....................154

Co mlodzi Czesi i Polacy wiedzy o žyciu codziennym w okresie

lat 70. i 80.XX wieku ............................................................................................................358

VÝUKOVÉ MATERIÁLY / MATERIÁLY METODYCZNE

Karina Hoření, Vojtěch Ripka

Nepříliš, téměř vůbec? Pokus o uchopení komunistické zkušenosti pro

vzdělávání mimo Českou republiku.....................................................................................166

Raczej nie, prawie w ogóle? Próba wykorzystania došwiadczeh komunistycznych

do celów edukacyjnych poza granicami Republik! Czeskiej..............................................372

Petr Šimíček

Období socialismu v Československu a Polsku v prostředí portálu Moderní dějiny.cz,

ve výukových materiálech a akcích PANTu........................................................................178

Sandra Kocjan

Charakterystyka portálu Moderní Dějiny...........................................................................386

ZÁVĚR .......................................................................................................................................188

ZAKOŇCZENIE.........................................................................................................................390

SHRNUTÍ/STRESZCZENIE/SUMMARY............................................................................. 394

LITERATURA/BIBLIOGRAFIA................................................................................................414

JMENNÝ REJSTŘÍK/INDEX OSOBOWY.............................................................................. 430

AUTOŘI JEDNOTLIVÝCH KAPITOL/AUTORZY POSZCZEGÓLNYCH

ROZDZIALÓW......................................................................................................................435




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist