načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: O čem se nedá mluvit, o tom se musí zpívat – Vojtěch Kolman

O čem se nedá mluvit, o tom se musí zpívat
-7%
sleva

Kniha: O čem se nedá mluvit, o tom se musí zpívat
Autor: Vojtěch Kolman

Má-li věda za cíl poznání a ovládnutí světa, je umění především prostředkem poznání nás samých. Ba co víc, umožňuje nám nahlédnout, že každé poznání je v nějakém ohledu ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  250 Kč 233
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
7,8
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2% 80%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: FILOSOFIA
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2017
Počet stran: 297
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace, noty
Vydání: Vydání první
Skupina třídění: Hudba
Jazyk: česky
Datum vydání: 20.11.2017
ISBN: 978-80-7007-498-5
EAN: 9788070074985
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Má-li věda za cíl poznání a ovládnutí světa, je umění především prostředkem poznání nás samých. Ba co víc, umožňuje nám nahlédnout, že každé poznání je v nějakém ohledu sebepoznání, jak to explicitně hlásá filosofie německého idealismu. V knize je tento reflexivní koncept zkušenosti rozvíjen na cestě od obecných problémů logiky a matematiky po konkrétní problémy hudební zkušenosti. Zvláštní důraz je kladen na povahu emocí spojovaných s hudbou: Je cílem umění emoce vyvolávat, nebo od nich získávat odstup? Jsou afektivní a kognitivní aspekty zkušenosti nezávislé, nebo se vzájemně podmiňují? Jsou emoce spíše intelektuální, či biologické povahy? Vedle Hegela a jeho teze, že je krása smyslovou manifestací pravdy, jsou hlavními filosofickými referencemi knihy Wittgenstein a filosofie klasického pragmatismu. (od formy zobrazení k formám života)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Vojtěch Kolman - další tituly autora:
Idea, číslo, pravidlo Idea, číslo, pravidlo
Syntetické apriori Syntetické apriori
O špatném nekonečnu O špatném nekonečnu
Formy jazyka Formy jazyka
 
Ke knize "O čem se nedá mluvit, o tom se musí zpívat" doporučujeme také:
Možnost, skutečnost, nutnost Možnost, skutečnost, nutnost
Filosofie logiky Filosofie logiky
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Poznámka...............................................................................

Úvod........................................................................................ 17

O čem je tato kniha ............................................................... 28

L REFLEXIVITA ZKUŠENOSTI

1. Proč se musí logika postarat sama o sebe? ......................... 35

1.1 Zákon identity.............................................................. 39

1.2 Zákon indukce.............................................................. 47

1.3 Zákon sporu ................................................................ 52

1.4 Od forem zobrazení к formám života.......................... 55

1.5 Závěr............................................................................. 63

2. Špatné nekonečno jako logický problém .......................... 66

2.1 „Špatná“ pojmotvorba.................................................. 69

2.2 Nekonečnost řízení se pravidlem ................................ 76

2.3 Diskrétní a spojité aspekty kvantity............................ 81

2.4 Matematické důsledky.................................................. 87

2.5 Filosofické důsledky...................................................... 91

2.6 Závěr............................................................................. 94

3. Hudební „gramatika“ a její přehledná znázornění .............. 96

3.1 Přehledná znázornění.................................................... 97

3.2 Kruhy a osmistěny barev............................................... 104

3.3 Chromatický kruh a konsonance.................................. 107


3.4 Kvintový kruh a spirála ................................................. 113

3.5 Od akustického к hudebnímu prostoru ........................117

3.6 Závěr...............................................................................120

II. REFLEXIVITA HUDBY

4. Hudba a čas......................................................................... 125

4.1 Hudba a rytmus..............................................................126

4.2 Hudba a její zvěčnění..................................................... 134

4.3 Struktura hudební zkušenosti........................................ 138

4.4 Hudba a emoce ..............................................................144

4.5 Závěr...............................................................................148

5. Hudba jako jazyková h ra ....................................................150

5.1 Akustický prostor............................................................153

5.2 Hudební prostor ............................................................156

5.3 Prostor důvodů .............................................................. 161

5.4 Závěr...............................................................................165

6. Emoce a porozumění v hudbě............................................. 167

6.1 Korigovatelnost očekávání.............................................169

6.2 Afektivita očekávání ....................................................172

6.3 Struktura očekávání........................................................176

6.4 Reflexivita očekávání......................................................179

6.5 Závěr...............................................................................184

III. REFLEXIVITA OPERY

7. O čem se nedá mluvit, o tom se musí zpívat ................... 189

7.1 O čem se nedá mluvit, o tom se musí m lčet.................. 191

7.2 O čem se dá mluvit, o tom se nesmí m lčet....................194


7.3 O čem se nemluví, o tom se nedá mluvit .....................200

7.4 O čem se nedá mluvit, o tom se musí zpívat.................203

7.5 Závěr................................................................................209

8. Wittgenstein a Richard Wagner o pravidlech .......................211

8.1 Momenty srovnání.......................................................... 212

8.2 Úrovně obecnosti ...........................................................215

8.3 Prostřední pozice.............................................................219

8.4 Textová evidence .............................................................223

8.5 Mistři a šílenství .............................................................229

8.6 Závěr................................................................................236

9. Smyslové vyzařování opery ..................................................238

9.1 Pravda o sobě a pravda pro nás.......................................239

9.2 Smyslové vyzařování pravdy...........................................244

9.3 Proč je ve zpěvu pravda? ................................................249

9.4 Mistři pěvci nejen norimberští.......................................255

9.5 Reflexe praktické politiky................................................261

9.6 Verdiho naivní reflexivita................................................267

9.7 Závěr................................................................................ 274

Summary.................................................................................... 277

Ediční poznámka ..................................................................... 279

Literatura .................................................................................. 281

Seznam reprodukcí a notových zápisů.....................................291

Jmenný rejstřík

293




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2020 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist