načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Nová cvičebnice pro rozvíjení kognitivních a komunikačních dovedností tlumočníků – Vítězslav Vilímek; Soňa Hodáková; Jana Raclavská

Nová cvičebnice pro rozvíjení kognitivních a komunikačních dovedností tlumočníků
-7%
sleva

Kniha: Nová cvičebnice pro rozvíjení kognitivních a komunikačních dovedností tlumočníků
Autor: Vítězslav Vilímek; Soňa Hodáková; Jana Raclavská

Učebnice je zaměřená na rozvoj nejdůležitějších kognitivních a – řečových dovedností tlumočníků. Cvičení rozvíjí schopnost koncentrace, – krátkodobé zapamatování, představivost, verbální kreativitu, schopnost – tvoření synonym, antonym, ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  150 Kč 140
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
4,7
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 74Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Ostravská univerzita
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2019
Počet stran: 105
Rozměr: 148x210
Úprava: ilustrace
Vydání: Vydání: první
Skupina třídění: Lingvistika. Jazyky
Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice
Jazyk: česky
Datum vydání: 30.08.2019
ISBN: 978-80-7599-014-3
EAN: 9788075990143
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Učebnice je zaměřená na rozvoj nejdůležitějších kognitivních a

řečových dovedností tlumočníků. Cvičení rozvíjí schopnost koncentrace,

krátkodobé zapamatování, představivost, verbální kreativitu, schopnost

tvoření synonym, antonym, výkladu obsahu pojmů i pohotovost mluvidel.

Procvičování je založeno na používání češtiny jako mateřského jazyka. K

části cvičení je připojen klíč.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Vítězslav Vilímek; Soňa Hodáková; Jana Raclavská - další tituly autora:
Současná ruská řečová etiketa pro Čechy Současná ruská řečová etiketa pro Čechy
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH

Obsah..................................................................................................................3

Úvodem..............................................................................................................7

1. Cvičení na rozvoj kognitivních dovedností tlumočníka...9

1.1. T eoretická východiska.......................................................... 9

1.1.1. Prínos kognitivní psychologie pro poznání procesu

tlumočení............................................................ 9

1.1.2. Kognitivní procesy při tlumočení.......................................10

1.1.3. Vrozené předpoklady vs. cvičení a trénink.........................15

1.2. Trénink kognitivních dovedností..........................................17

1.2.1. Trénink koncentrace........................................................... 17

1.2.1.1. Tleskání - čísla....................................................................17

1.2.1.2. Tleskání - slova..................................................................17

1.2.1.3. Určení pořadí..................................................................... 20

1.2.1.4. Sčítací zkouška.................................................................. 21

1.2.1.5. Škrtací zkouška.................................................................. 22

1.2.1.6. Matice................................................................................ 24

1.2.2. Trénink paměti.....................................................................29

1.2.2.1. Zapamatování řady pojmů.................................................29

1.2.2.2. Zapamatování řady místních názvů.................................. 31

1.2.2.3. Zapamatování řady jmen...................................................33

1.2.2.4. Vizualizace informačních obsahů..................................... 34

1.2.2.5. Sněhová koule - řada pojmů............................................ 35

1.2.2.6. Diář.....................................................................................36

1.2.2.7. Numerická paměť..............................................................37

1.2.2.8. Shadowing (stínování).......................................................37

1.2.2.9. Sněhová koule - vytváření příběhu.................................. 42

1.2.2.10. Sněhová koule - reprodukce textu................................... 43

1.2.2.11. Reprodukce textu - epizodická paměť.............................46

1.2.2.12. Reprodukce textu pomocí záchytných bodů.....................52

1.2.2.13. Reprodukce textu s interferencí textu a hluku (paměť a

odvození významu z kontextu).......................................... 57

1.2.2.14. Shadowing (stínování) s interferencí a anticipací.......... 58

1.2.2.15. Otázky к textu..................................................................... 59

1.2.3. Rozvoj verbální kreativity..................................................64

1.2.3.1. Brainstorming......................................................................64

1.2.3.2. Myšlenkové mapy (mind maping, kognitivní mapování) 64

1.2.3.3. Synonyma............................................................................ 65

1.2.3.4. Antonyma............................................................................66

1.2.3.5. Homonyma..........................................................................67

1.2.3.6. Frazeologie a idiomatika....................................................68

1.2.3.7. Tvorba slov - předpony......................................................68

1.2.3.8. Tvorba slov - přípony......................................................... 69

1.2.3.9. Opsání slov..........................................................................71

1.2.3.10. Vysvětlení cizích slov.........................................................72

1.2.3.11. Vysvětlení frazeologizmů, idiomů, přísloví a rčení..........72

1.2.3.12. Vytváření přívlastků...........................................................73

1.2.3.13. Slovesně jmenná spojení....................................................74

1.2.3.14. Vyjadřování emocionálního zabarvení výpovědi.............. 75

2. Cvičení na rozvoj řečových dovedností tlumočníka........77

2.1. Řeč tlumočníka................................................................... 77

2.2. Správná výslovnost - česká ortoepická norma..................77

2.2.1. Samohlásky..........................................................................78

2.2.2. Souhlásky.............................................................................79

2.2.3. Výslovnost hláskových skupin.......................................... 79

2.2.4. Slovní přízvuk..................................................................... 80

2.3. Hlasová hygiena.................................................................. 80

2.4. Dechová a hlasová cvičení.................................................81

2.5. Artikulační cvičení.............................................................. 83

2.5.1. Nácvik samohlásek.............................................................83

2.5.1.1. U............................................................................................ 83

2.5.1.2. O............................................................................................ 83

2.5.1.3. Nácvik dvojhlásek...............................................................83

2.5.1.4. A............................................................................................ 84

2.5.1.5. E............................................................................................ 84

2.5.1.6. I.......................................................... 84

2.5.2. Nácvik problémových souhlásek....................................... 85

2.5.2.1. Sykavky................................................................................85

2.5.2.2. R, Ř a R, L........................................................................... 86

Obsah

5

2.5.3. Jazykolamy.........................................................................87

2.6. Kombinovaná dechová, hlasová a artikulační cvičení.....93

3. Bibliografie........................................................................ 97

4. Klíč k vybraným cvičením.............................................. 101



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.