načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Networking -- Jak získat nové klienty a obchodní partnery - Lenka Schánová

Networking -- Jak získat nové klienty a obchodní partnery

Elektronická kniha: Networking
Autor: Lenka Schánová
Podnázev: Jak získat nové klienty a obchodní partnery

Jak získat nové klienty a obchodní partnery. V této publikaci se dozvíte o chybách, které lidé při networkingu běžně dělají, jak se stát úspěšným networkerem, jak si vylepšit svou ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  203
+
-
6,8
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma tištěná forma

hodnoceni - 50%hodnoceni - 50%hodnoceni - 50%hodnoceni - 50%hodnoceni - 50% 50%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2015
Počet stran: 155
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: Vydání 1.
Skupina třídění: Management. Řízení
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-247-5533-5
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Jak získat nové klienty a obchodní partnery. V této publikaci se dozvíte o chybách, které lidé při networkingu běžně dělají, jak se stát úspěšným networkerem, jak si vylepšit svou sebeprezentaci (tzv. elevator pitch) anebo jak na small talk. Nahlédněte spolu s autorkou do problematiky networkingu, staňte se top networkerem a třeba i zorganizujte vlastní networkingovou akci. Networking vám nabízí jedinečnou příležitost, jak být spokojení nejen v životě pracovním, ale i soukromém. Poznáte nové lidi, kteří vám pomůžou "rozjet" nový business, načerpat inspiraci pro vaši stávající kariéru nebo získat nové kamarády, s nimiž můžete trávit volné chvíle.

Popis nakladatele

Chcete uspět v networkingu? Chcete rozšířit okruh svých obchodních partnerů, klientů či kamarádů? Známá networkerka ukazuje, že nezáleží na tom, jaký typ člověka jste, zda introvert, extrovert, startupista nebo zkušený podnikatel, abyste v networkingu uspěli. Na základě vlastních zkušeností přináší tipy a triky, jak na to. (jak získat nové klienty a obchodní partnery)

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Lenka Schánová - další tituly autora:
Networking -- Jak získat nové klienty a obchodní partnery Networking
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

NETWORKING

Lenka Schánová

JAK ZŮSTAT S LIDMI V KONTAKTU

JAK SI NAJÍT PRÁCI SNŮ

JAK NA BUSINESS SCHŮZKU

JAK SE STÁT DOBRÝM NETWORKEREM

JAK ZÍSKAT NOVÉ KLIENTY A OBCHODNÍ PARTNERY



NETWORKING

Lenka Schánová

JAK ZŮSTAT S LIDMI V KONTAKTU

JAK SI NAJÍT PRÁCI SNŮ

JAK NA BUSINESS SCHŮZKU

JAK SE STÁT DOBRÝM NETWORKEREM

JAK ZÍSKAT NOVÉ KLIENTY A OBCHODNÍ PARTNERY


Lenka Schánová NETWORKING Jak získat nové klienty a obchodní partnery Vydala Grada Publishing, a.s. U Průhonu 22, 170 00 Praha 7 tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400 www.grada.cz jako svou 6012. publikaci Odpovědný redaktor Jarmila Vohralíková Sazba a zlom Antonín Plicka Kresby Flow Media Fotografie Jan Krahulec Návrh a zpracování obálky Antonín Plicka Počet stran 160 Vydání 1., 2015 Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a.s. © Grada Publishing, a.s., 2015 ISBN 978-80-247-5979-1 (ePub) ISBN 978-80-247-5978-4 (pdf ) ISBN 978-80-247-5533-5 (print)

Upozornění pro čtenáře a uživatele této knihy

Všechna práva vyhrazena. Žádná část této tištěné či elektronické knihy nesmí být repro­

dukována ani šířena v papírové, elektronické či jiné podobě bez předchozího písemného

souhlasu nakladatele. Neoprávněné užití této knihy bude trestně stíháno.

5

Obsah

Obsah

Slovo autorky 7

Úvod aneb Co je to (business) networking 9

Definice business networkingu 10

Networking není sprint, ale běh na pěkně dlouhou trať 13

Kontakty je důležité vytvářet a budovat dříve, než je budeme

potřebovat 14

Networking je jako hrát šachy, musíte myslet několik kroků

dopředu 15

Zapojte do komunikace tichou poštu 17

K čemu slouží networking 21

Nejčastější chyby v networkingu a jak se jich vyvarovat 27

A jak vypadají chyby začínajícího networkera? 38

Jak se stát dobrým networkerem 41

Jak si zapamatovat jména rychle a jednoduše 56

Elevator pitch a jak na něj 58

Small talk a jak na něj 62

Jak na follow-up 70

Jak zůstat se lidmi v kontaktu 72

Jak získat více doporučení díky business networkingu 75

Jak být na networkingové akci efektivní 80

Kam za networkingem v Praze 89

Jak zorganizovat vlastní networkingovou akci 94

Jak si říci o pomoc 116

Jak si najít práci snů 120

6

Jak na business schůzku aneb Jaký styl oblečení si zvolit 125

Jak využít LinkedIn k efektivnímu networkingu 133

Jak využít Facebook k networkingu 143

Jak využít Twitter k networkingu 145

Závěr 149

Doporučená literatura 151

Slovo autorky

Slovo autorky Cílem této knihy je ukázat, že nezáleží na tom, jaký typ člověka jste, zda introvert, extrovert, startupista nebo zkušený podnikatel, abyste v networkingu uspěli. Každý může být v networkingu skvělý, dělá-li to správně.

V knize se dozvíte o chybách, které lidé při networkingu běžně dělají, jak se stát úspěšným networkerem, jak si vylepšit elevator pitch a nebo jak na small talk. Díky mým vlastním zkušenostem z nejrůznějších networkingových akcí v knize popisuji tipy a triky, jak na to. Ovšem jsou to převážně taktiky, které se osvědčily hlavně mně. Je proto důležité mít na paměti, že každý jsme charakterově zcela jiný, že navazujeme kontakty s různými lidmi, a zvláště že situace, při kterých navazujeme kontakty, jsou také pokaždé jiné. Neexistuje tedy přesný postup, jak se dostat v net workingu na špičku. Vždy si musíte sami najít, co nejvíce vyhovuje vám, co by mohlo zapůsobit právě na člověka, s nímž se chcete seznámit, a co je nejvhodnější pro danou situaci. Berte proto informace, které načerpáte v této knize, jako inspiraci, jež vás navede na tu správnou cestu – k net workingovému úspěchu.

Byla bych velice ráda, aby se tato kniha stala jakýmsi průvodcem světa networkingu pro každého, kdo chce využít tuto techniku pro rozšíření okruhu nových obchodních partnerů, klientů, kamarádů, ale třeba i k nalezení životního partnera. Není nutné být těžkým extrovertem, který snadno oslovuje cizí lidi. Já jsem zdárným příkladem těžkého introverta, který se během pár let naučil být v určitých situacích extrovertem. Zavítáte-li například na některou z mých akcí, nepoznali byste ve mně těžkého introverta. Nemám sebemenší problém oslovit cizího člověka nebo mít proslov před stovkou neznámých lidí.

Je to vše jenom o zvyku. Naučit se vystupovat ze své komfortní zóny a malými krůčky postupovat kupředu.

Podle mého názoru je největším klíčem k úspěšnému networkingu právě zvědavost. Být zvědavý, jaký příběh se skrývá za lidmi, se kterými se chcete seznámit. Dychtěte po více informacích. Pečlivě naslouchejte a následně se snažte pomoci, nepřemýšlejte nad tím, jak můžete využít daného člověka pouze ke svému benefitu.

Networking vám nabízí jedinečnou příležitost, jak být spokojení nejen v životě pracovním, ale i soukromém. Poznáte nové lidi, kteří vám pomůžou „rozjet“ váš nový business, načerpat inspiraci pro váš stávající business nebo získat nové kamarády, s nimiž můžete trávit volné chvíle.

Přečtěte si tuto knihu a začněte s networkingem úspěšně.

Přeji vám hodně (networkingových) úspěchů.

Lenka Schánová


9

Úvod aneb Co je to (business) networking

Úvod aneb Co je to (business) networking Sílu business networkingu jsem si uvědomila ve chvíli, kdy se mi podařilo zorganizovat první Českou investiční konferenci v roce 2014. Vzhledem k tomu, že to byl první ročník s velice omezeným rozpočtem, akce nakonec dopadla velice úspěšně. Nejenže sklidila dobré ohlasy, ale byla zcela vyprodána, a navíc, oproti jiným konferencím, skončila v zisku.

Jak se mi podařilo zorganizovat velkou konferenci bez zkušeností, a hlavně s minimálními kontakty v investičním světě? Jednoduše. Díky kontaktům, dobrému chování a win-win strategii.

Na začátku bylo několik málo kontaktů, které jsem v investičním světě měla. Díky nim jsem se seznámila s  Danielem Gladišem, CEO Vltava Fund. Nejprve jsem ho požádala o přednášku na mém Investičním diskusním večeru. Nápad pořádat tyto večery ho natolik nadchl, že jsme se začali bavit o možnosti společně zorganizovat tento koncept ve velkém, například jako konferenci.

Dali jsme hlavy dohromady, vybrali kapacity v  oboru, tedy známé a zkušené portfolio manažery, a oslovili je s možností prezentace na konferenci. Právě díky dobrým vztahům jsme udělali z konference společný projekt. Zapojení řečníci se nadšeně zhostili promo akce. Například spolu práce s Jánem Hájkem, portfolio manažerem v IS České spořitelny, byla naprosto jedinečná. Téměř všichni řečníci nás propojili se svými kontakty z řad CFA Society, Klubu investorů, AKAT, AOCP či mediálních partnerů, jako byla Mladá fronta DNES nebo Roklen 24. S těmito, v tuto chvíli potenciálními obchodními partnery jsme se poté domluvili na společné marketingové kampani. Samozřejmě nechyběly ani další kontakty na grafiky, programátory či tiskařskou společnost,

10

kteří nám díky dobrým osobním vazbám vyšli ve všem vstříc. Tato

akce byla skutečnou ukázkou, jak networking může fungovat, dělá-li

se správně.

¦ Definice business networkingu

Žádná oficiální definice networkingu neexistuje, každý si pojem net working

vykládá po svém. Jak ale zní neoficiální definice business net workingu?

Business networking je způsob získávání nových kontaktů a jejich následná

aplikace při vytváření obchodních příležitostí. Jeho náplní je seznamování

Obr. 1 Česká investiční konference (listopad 2014). Foto: Jan Krahulec

Úvod aneb Co je to (business) networking

lidí, kteří si mohou být vzájemně nápomocni, udržování dlouhodobých kontaktů a budování vlastní obchodní sítě.

Networking je jakási ověřená platforma, jež pomáhá ke sdílení informací a zefektivnění podnikání. Je založený na principu síťových vztahů. Podle László Barabásiho

1

, který přišel s teorií „šest kroků od sebe“ platí,

že pokud se chtějí dva lidé na světě propojit, je mezi nimi maximálně šest přátel, tzv. mezičlánků, přes které vede cesta. V praxi to znamená, že čím více lidí známe, tím jednodušší je pro nás zkontaktovat kohokoliv na světě. 1

Six degrees of separation. Wikipedia The Free Encyclopedia. [online]. 14. 12. 2014

[cit. 1970-01-01]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation

Jak funguje teorie „šest kroků od sebe“ v praxi? Vezmu opět příklad

investiční konference. Chtěla jsem navázat spolupráci s někým z médií, abych se s nimi mohla pobavit o PR kampani. Zašlete-li do redakce standardní e-mail s nabídkou partnerství, máte mizivou možnost, že nabídku otevřou. O schválení spolupráce ani nemluvím. Je proto nezbytné znát někoho osobně. Někoho, komu můžete koncept konference představit. Znala jsem tedy Daniela Gladiše (první krok), který mě představil kontaktu z Charles Bridge Global Macro Fund (druhý krok). Daný kontakt, který mě znal zatím jen přes e-mail, mně doporučil slečnu (třetí krok), jež za Mladou frontu DNES domlouvá obchodní partnerství. Aniž bych tedy

JÁ 1 2 3

DANIEL

GLADIŠ

KONTAKT

Z CBGMF

KONTAKT

Z MF

Obr. 2 Ukázka teorie šest kroků od sebe. V tomto případě se jednalo pouze o tři kroky, tedy tři kontakty. Zdroj: Flow Media

Úvod aneb Co je to (business) networking

potřebovala šest  kontaktů, uzavřela jsem spolupráci s  Mladou frontou DNES a E15 na PR kampani konference.

Jak vidí networking i jiní lidé? Lenka Šťastná, zakladatelka českého klubu Business & Professional Women, vidí networking takto: „Networ­ king je můj životní styl. Baví mě seznamovat se s novými lidmi, dozvědět se, čím se zabývají a co je zajímá, jaký mají na některé věci názor. Z kaž­ dého takového setkání se učím. Ze seznámení nikdy neočekávám okamžitý užitek, beru ho jako obohacení svého profesního i soukromého života.“

Pro Jindřicha Weisse, který působí jako business inovation team leader v Jihomoravském inovačním centru, networking znamená: „...propojení dvou nebo více stran, které si mají vzájemně co dát. Nejdůležitější je proto nalezení souladu mezi potřebami partnerů, byť k tomu může dojít až s ča­ sovým odstupem po tom, co se poprvé seznámí.“

A Karel Przeczek, sales manager ve společnosti Hertz & Lease, který má dlouholeté zkušenosti s networkingem, říká, že je to „takový lidský Google“. A dodává: „Cokoliv potřebujete v životě udělat, vybaví se vám díky networkingu konkrétní člověk, který s řešením pomůže.“

2

Co je důležité o networkingu vědět? ¦ Networking není sprint, ale běh

na pěkně dlouhou trať

Pokud si chceme vybudovat velice kvalitní vztahy s  našimi kontakty, musíme tomu věnovat dostatečný čas i energii. Naše snaha a úsilí se nám ale později vrátí. 2

Lokajová, P., Przeczek, K.: „Networkování je takový lidský Google. Na cokoli, co zrovna

řešíte, se vám v hlavě vybaví konkrétní člověk“. Business Animals. [online]. 2. 2. 2015

[cit. 1970-01-01]. Dostupné z: www.businessanimals.cz/ba/clanky/karel-przeczek/

Roman Šiser,

3

ředitel České inovace, popisuje networking takto: „Net­

working je jako marketing. Využijte koncept AIDA (A = attention, I = in­ terest, D = desire, A  = action). Prvním krokem musíte člověka na sebe upozornit (= attention). Druhým krokem (= interest) ho zaujmout, sejít se s ním, pobavit se o tom, co děláte. Třetí krok (= desire) vede již ke komuni­ kaci o možné spolupráci. A poslední krok (= action) je začátek spolupráce.“

Není tedy vhodné, ihned jak se s někým seznámíte, se snažit o prodej. Takto si vztahy opravdu nevybudujete. Karel Przeczek se nikdy nesnaží tlačit na pilu. Vždy nechává všemu volný průběh. O  jednom takovém obchodním příkladu říká: „Spřátelili jsme se, věděli o  sobě, ale reálný obchod vznikl až po  roce a  půl, kdy potřeboval řešit firemní dopravu.“ Dodává také: „Networking je dobrá investice do budoucna, pokud pochopíte, o čem je. Dnes prodává deset lidí stejný produkt – a od koho ho nejpravděpodobněji koupíte? Ne od toho s  nejnižší cenou, ale od člověka, kterého znáte.“ Ať souhlasíte s tímto tvrzením, nebo ne, ve většině případů lidé opravdu zvolí spíše známou tvář než cenu. ¦ Kontakty je důležité vytvářet

a budovat dříve, než je

budeme potřebovat

Vždy je mnohem jednodušší požádat o  pomoc známého či kamaráda než zcela cizího člověka. Ochota lidí, kterým jsme již v minulosti něko- 3

Schánová, L. Tři nejdůležitější věci? „Kontakty, informace a  vztahy,“ říká Roman

Šiser. Schanova Networking. [online]. 2. 12. 2013 [cit. 1970-01-01]. Dostupné z:

schanova-net working.com/tri-nejdulezitejsi-veci-kontakty-informace-a-vztahy -rika

roman-siser/

Úvod aneb Co je to (business) networking

likrát pomohli (pomoc nemusela být nutně závratná), je mnohem větší než pomoc od lidí, které osobně zatím neznáme. Petr Krejčí, zakladatel Minutového networkingu, říká: „Networking pro mě znamená to, že můžu zvednout kdykoli telefon a zavolat stovkám známých z nejrůznějších oborů a stejně tak oni mohou zavolat mně, kdykoli něco potřebují.“ Petr si buduje kontakty dlouhodobě. Ví, že se mu takový kontakt může jednou hodit.

Představte si situaci, kdy náhle přijdete o práci. Jak Lenka Šťastná říká: „Pokud se člověk delší dobu věnuje určité činnosti, má tendenci mít ,klap­ ky‘ na očích a ztrácí kontakt s realitou, s lidmi z jiných profesí.“ Práci jste dělali dlouho a dobře. Vyhazov jste v žádném případě nečekali. Během vaší kariéry jste se soustředili pouze na vaši práci a žádné kontakty jste si nebudovali. Nebylo to pro vaši pozici nutné. Proto vám v tuto chvíli nezbyde nic jiného, než začít rozesílat životopisy a hledat práci online. Jaký budete mít úspěch? Pravděpodobně velice mizivý, zvláště pokud máte pár let do důchodu.

Nyní si ale představte jinou situaci. Během své kariéry jste si budovali kontakty nejen ve vašem oboru, ale i mimo něj, na tenisových turnajích, na firemních večírcích či na konferencích. Ztráta práce vás neraní, protože už v tuto chvíli víte, jaká společnost by ráda využila vašich zkušeností, znalostí a kontaktů. Každý vám chce pomoci, všichni vás doporučují dále do svých společností nebo vám předávají kontakty na lidi, kteří vám mohou pomoci. Na základě doporučení se vám pracovní pozice jen pohrnou. ¦ Networking je jako hrát šachy, musíte

myslet několik kroků dopředu

V networkingu se často využívá šachová strategie. Konkrétně se jedná o stanovování a dosahování dlouhodobých cílů během partie, zatímco taktika se soustřeďuje na bezprostřední manévry. Strategické cíle v  networkingu

+


16

se dosahují pomocí taktických manévrů, zatímco taktické příležitosti jsou připravovány díky správné strategii.

Stejně jako při hře šachy, kde se partie dělí do tří fází – zahájení, střední hra a koncovka –, rozlišujeme etapy i v networkingu. V networkingu je důležité mít nejprve nějakou vizi, nějaký konkrétní cíl, jehož chcete dosáhnout. Následně si rozmyslet kroky, které musíte podniknout, abyste se k danému cíli dostali. A poté vámi připravené kroky exekuovat.

Ideálním příkladem může být student marketingu. Běžný student si myslí, že pouhé studium stačí na to, aby získal práci snů. Po promoci ale dostane studenou sprchu. Na trhu jsou tisíce podobných studentů, kteří se ucházejí o stejnou pozici. Vzhledem k tomu, že má pouze titul, nemá žádnou konkurenční výhodu oproti ostatním.

Jiným příkladem může být student marketingu, který o  své kariéře více přemýšlel. Věděl, že ho pouhé studium na vysoké škole ke skvělé kariéře nepřivede. Proto si připravil strategii, která mu pomohla získat konkurenční výhodu oproti ostatním. Strategie zahrnovala: † minimum volného času v hospodě (nicméně tento čas je také důležitý

pro rozvinutí vztahů s ostatními studenty); † účast na různých marketingových přednáškách, workshopech a kon

ferencích, kde se mohl „ukázat“ a navázat komunikaci s přednášející

mi (většinou z řad marketingových odborníků); † práce na neplacených stážích během letních prázdnin; † poskytnutí marketingových rad svým kamarádům a známým.

Během svého studia zvládl získat nejen teoretické znalosti, ale i praktické zkušenosti, a hlavně kontakty, které mu pomohly k nalezení vysněné pozice ještě před státnicemi.

Úvod aneb Co je to (business) networking

¦ Zapojte do komunikace

tichou poštu

Určitě znáte situaci, kdy za vámi přijde blízký člověk a řekne vám: „Už jsi to slyšel?“ nebo „Včera jsem se potkala s velice zajímavým člověkem, ten by tě mohl zajímat, dělá...“ Aniž by se onen „mystický“ pán s vámi setkal, informace o něm se k vám dostaly. Navíc od člověka, jehož znáte

1. ročník 2. ročník 3. ročník 4. ročník 5. ročník Po škole

ZS LS PR ZS LS PR ZS LS PR ZS LS PR ZS LS PR

Studium marketingu

na VŠ

Setkání s kamarády

a spolužáky

Účast na konferencích

Účast na workshopech

Účast na přednáškách

Letní brigády

Stáže

Poskytnutí

marketingových rad

známým

Komunikace

se společností ABC Toto je pouze jeden z příkladů, kdy je důležité myslet dopředu (ZS = zimní semestr, LS = letní semestr, PR = prázdniny). Obr.  3 Znázorněný Gantt chart studenta marketingu, který má přesně rozmyšlenou svoji networkingovou strategii dobře, dlouho a  máte k  němu důvěru. Informace, které se dozvíte od známé osoby, berete vážněji než od někoho, koho vůbec neznáte. Byla to náhoda, že jste se o  této osobě dozvěděli od známého, nebo to byl strategický krok?

Takových příležitostí, jak zkontaktovat vámi požadovanou osobu, je nespočet. Musíte jen rozumět vztahům, a hlavně znát jejich propletenec. Tedy kdo s kým kamarádí, kdo komu věří či kdo je ten správný „informátor“.

Strategii „tiché pošty“ využívám velice často, funguje téměř stoprocentně. Jak ji můžete například využít? † Partnerské vztahy: Vidíte-li do soukromí a víte, kdo je koho partner

či manžel, máte také vyhráno. Stačí se zmínit manželce nebo partne

rovi a informace bude jistě doma během večeře předána. Doma totiž

přejde na přetřes téměř všechno, co kdo během dne zažil v práci, co

se mu přihodilo na ulici nebo kdo ho například zaujal. Informace se

tak dostane k vámi vybranému člověku, i když to není napřímo. † „Kamarádšoft“: Pokud máte přehled o tom, kdo s kým „kamarádí“,

máte také vyhráno. Není nic jednoduššího, než když kamarád sdělí

kamarádovi na tenise nějaké žhavé novinky. † Podřízený–nadřízený: Potřebujete-li vzbudit zájem u  ředitele spo

lečnosti, máte skvělou příležitost udělat to přes jeho podřízené. Při

organizaci investiční konference jsem zaslala několik pozvánek, včetně

čokolád, podřízeným. Věděla jsem, že se půjdou svého nadřízeného,

u kterého jsem právě chtěla vzbudit zájem o konferenci, zeptat, zda se

mohou konference zúčastnit. Jelikož nadřízený onu pozvánku nedostal,

ze zvědavosti se ihned podíval, co to je za konferenci. Samo zřejmě že

se konference zúčastnili nadřízení, i když pozvánku dostali podřízení.

Networking je jedinečná příležitost, jak si otevřít dveře k zajímavým kontaktům. Každý člověk je ale jiný – optimista, pesimista, introvert nebo třeba extrovert. I  v  networkingových aktivitách jsou lidé různí.



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist