načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Nauka o stavbách - Zbyšek Stýblo

Nauka o stavbách
-15%
sleva

Kniha: Nauka o stavbách
Autor:

Učební texty jsou určeny pro posluchače Fakulty architektury Českého vysokého učení technického v Praze. (školské stavby)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  575 Kč 489
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
16,3
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » ČVUT Praha
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2010
Počet stran: 244
Rozměr: 205x290
Úprava: ilustrace, plány
Vydání: Vyd. 1.
Skupina třídění: Architektura
Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice
Jazyk: česky
Datum vydání: 08.10.2010
Nakladatelské údaje: V Praze, České vysoké učení technické, 2010
ISBN: 978-80-0104-510-7
EAN: 9788001045107
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Učební texty jsou určeny pro posluchače Fakulty architektury Českého vysokého učení technického v Praze. (školské stavby)

Další popis

Z obsahu : A. Školní zařízení a rozvoj jedince B. Historický vývoj školství a školských staveb C. Vzdělávací soustavy, klasifikace - ISCED D. Školská zařízení v územním plánovaní E. Pozemek školského zařízení F. Hmotové koncepty školských budov G. Systémy podmiňujíci členění školské budovy H. Obecné ergonomické parametry prostorů pro výuku I. Prostory předškolních zařízení J. Prostory pro výuku primárního stupně K. Prostory pro výuku sekundárních stupňů L. Prostory pro výuku terciálního stupně . . . . .


Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Zbyšek Stýblo - další tituly autora:
Prostory pro filmovou projekci Prostory pro filmovou projekci
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

A. Školní zařízení a rozvoj jedince

A. 1. Psychologická stránka

A. 1.1. Psychologický vývoj jedince a škola

A.1.2. Vývoj vztahu jedince a skupiny

A.1.3. Vliv školního prostředí na psychiku

A.2. Tělesná stránka

A.2.1. Vývoj ergonomických požadavků

A.2.2. Vývoj tělesné aktivity

A.2.3. Vliv skupiny při tělesných aktivitách

A.3. Rozumové schopnosti

A.3.1. Rozdílné typy inteligence

A.3.2. Motivace ke školní činnosti

A.3.3. Volba povolání

B. Historický vývoj školství a školských staveb

B.1. Školská zařízení ve starověku (do 6. stol. př. ni.)

B.2. Školská zařízení v antice (6. stol. př. nl. - 8. stol.)

B.3. Školská zařízení ve středověku (6. -14. stol.)

B.3.1. Historické souvislosti

B.3.2. Struktura středověkého školství

B.3.3. Středověké university

B.4. Školská zařízení za reformace (od 15. do pol. 17. stol.)

B.4.1. Historické souvislosti

B.4.2. Předškolní výchova za reformace

B.4.3. Základní školní výchova za reformace

B.4.4. Středoškolská výchova za reformace

B.4.5. Vysokoškolská výchova za reformace

B.5. Školská zařízení v baroku (od pol. 17. do pol. 18. stol.)

B.5.1. Historické souvislosti

B.5.2. Komenského reforma vzdělávací soustavy

B.5.3. Předškolní výchova v baroku

B.5.4. Základní školní výchova v baroku

B.5.5 Středoškolská výchova v baroku

B.5.6 Vysokoškolská výchova v baroku


B.6. Školská zařízení od osvícenství (od pol. 18. do 20. stol.)

B.6.1. Historické souvislosti

B.6.2. Předškolní výchova od osvícenství

B.6.3. Základní školní výchova od osvícenství

B.6.4. Středoškolská výchova od osvícenství

B.6.5. Vysokoškolská výchova od osvícenství

B.7. Školská zařízení po roce 1918

B.7.1. Nové tendence ve školské výchově po roce 1918

B.7.2. Historické souvislosti

B.7.3. Historické souvislosti v rámci českých zemí

B.7.3. Předškolní výchova po roce 1918

B.7.4. Základní školní výchova po roce 1918

B.7.5. Středoškolská výchova po roce 1918

B.7.6. Vysokoškolská výchova po roce 1918

C. Vzdělávací soustavy, klasifikace - ISCED -

D. Školská zařízení v územním plánování

D.1. Pro děti do 6 let [J,MS,MP]

D.2. Pro děti od 6 do 15 let [P1-S2]

D.2.1. Období středověku

D.2.2. Období do konce 18. století

D.2.3. Období do 70. let 19. století

D.2.4. Období do poloviny 20. století

D.2.5. Období od poloviny 20. století

D.2.6. Jiné koncepce rozmístění škol v 20. století

D.3. Pro mládež od 15 do 18 let [ S3 ]

D.3.1. Období do konce 18. století

D.3.2. Období do konce 19. století

D.3.4. Období do poloviny 20. století

D.3.5. Období od poloviny 20. století

D.4. Pro dospělé od 18 let [ T5, T6 ]

D.4.1. Vztah vysokých škol a města

D.4.2. Výzkumné ústavy

D.5. Tendence vývoje vztahu města a školy

D.6. Škola jako středisko života obce

E. Pozemek školského zařízení

E.1. Pozemek předškolního zařízení [ J, MS, MP ]


E. 1.1. Plocha pozemku a docházková vzdálenost

E.1.2. Hřiště na pozemku, zeleň, doprava

E.2. Pozemek základní školy [ P1, S2 ] a střední školy [ S2-S4 ]

E.2.1. Plocha pozemku a docházková vzdálenost

E.2.2. Venkovní plochy pro tělovýchovu

E.2.3. Plochy pro pěstební práce

E.2.4. Rozptylové a přestávkové plochy

E.2.5. Plochy pro dopravu

E.2.6. Parkově upravené plochy

E.3. Současné požadavky na areály vysokých škol [ T5, T6 ]

E.3.1. Venkovní sportovní plochy

E.2.2. Venkovní plochy pro ostatní výuku

E.2.3. Rozptylové plochy

E.2.4. Dopravní plochy a parkoviště

E.2.5. Parkově upravené plochy

E.4. Omezení budovy na pozemku

F. Hmotové koncepty školských budov

F. 1. Hmotové koncepty otevřené

F. 1.1. Koncepty budovy lineární

F. 1.2. Koncepty budov diferencovaných do křídel

F.1.3. Koncepty křížové

F. 1.4. Koncepty volně tvarované

F.2. Hmotové koncepty uzavřené

F.2.1. Koncepty ambitové

F.2.2. Koncepty blokové

F.2.3. Koncepty dvořanové

F.2.4. Koncepty polygonální

F.3. Hmotové koncepty síťové

F.3.1. Koncepty mřížové

F.3.2. Koncepty kobercové

F.3.3. Koncepty plošné

F.3.4. Koncepty šestiúhelníkové sítě

F.3.5. Koncepty síťové prostorové

F.4. Hmotový koncept kombinovaný

F.5. Hmotový koncept mnoha solitérních budov

F.6. Jiné motivace pro volbu konceptu


Systémy podmiňující členění školské budovy

G. 1. Provozní členění školy a systém pohybu

G. 1.1. Členění školy podle věku žáků

G.1.2. Členění školy podle funkcí a výuky

G. 1.3. Základní systémy pohybu ve škole

G.2. Systém komunikací v budově

G.2.1. Prostorové uspořádání komunikací v budově

G.2.2. Horizontální komunikační prostory

G.2.3. Vertikální komunikace

G.3. Systém převlékání, hygieny a stravování

G.3.1. Přezouvání

G.3.2. Odkládání venkovního oblečení

G.3.3. Hygienická zařízení

G.3.4. Stravování

G.4. Rozmístění prostorů pro pedagogy a zaměstnance

G.4.1. Vedení školy

G.4.2. Prostory pro učitele

G.4.3. Ordinace lékaře

G.4.4. Systémy a prostory zajišťující provoz budovy

G.5. Konstrukční systémy

G.5.1. Nosné konstrukční systém

G.5.2. Systém dělicích konstrukcí

G.5.3. Tendence ve výběru konstrukčních systémů

Obecné ergonomické parametry prostorů pro výuku

H.1. Vnitřní prostředí prostoru pro výuku

H.1.1. Světelná pohoda

H.1.2. Akustická pohoda

H.1.3. Tepelná pohoda a větrání

H.2. Prostorové nároky na prostor pro výuku

H.2.1. Hygienické nároky na učebnu

H.2.2. Provozní nároky na učebnu

Prostory předškolních zařízení [ J, MS, MP ]

1.1. Dětské jesle [J]

1.1.1. Místnosti oddělení

1.1.2. Místnosti společného zázemí

1.2. Mateřské školy [MS,MP]


1.2.1. Místnosti třídy

1.2.2. Místnosti společného zázemí

I.3. Možnosti integrace předškolních zařízení

Prostory pro výuku primárního stupně [ P1 ]

J.1. Kmenové učebny

J. 1.1. Čtyřúhelníkové učebny

J.1.2. Učebny s nepravidelným tvarem

J.1.3. Otevřený variabilní prostor pro výuku

J.1.4. Detašovaná kapsule pro výuku

J.2. Vyvedení výuky i mimo učebnu

J.2.1. Víceúčelová předsíň u učebny

J.2.2. Víceúčelová hala jako prostor pro výuku

J.2.3. Víceúčelová patrová hala jako prostor pro výuku

J.2.4. Víceúčelová chodba jako prostor pro výuku

J.2.5. Zařízení víceúčelového prostoru pro výuku

J.2.6. Současné požadavky

J.3. Specializované učebny a doplňkové prostory

J.4. Činnost mimo vyučování, školní družina

J.5. Změny výuky na primárním stupni

Prostory pro výuku sekundárních stupňů [ S2 - S4 ]

K.1. Prostory pro výuku univerzální

K.1.1. Univerzální učebny

K.1.2. Variabilní prostory pro výuku

K.2. Prostory pro samostudium a setkávání žáků

K.2.1. Kmenové prostory

K.2.2. Pobytová hala, dvorana

K.2.3. Pobytová chodba

K.2.4. Vybavení pobytových prostorů

K.2.5. Programy

K.3. Specializované učebny a doplňkové prostory

K.3.1. Úsek jazyků, informatiky a knihovna

K.3.2. Úsek přednášek a shromáždění (aula)

K.3.3. Úsek tělesné výchovy

K.3.4. Úsek přírodovědných disciplín

K.3.5. Úsek kulturní (umělecké) a praktické výchovy

K.4. Školy sekundárního stupně zdělání [ (P1) S2 - S3 (S4) ]


Prostory pro výuku terciálního stupně [ T5 - T6 ]

L1. Zařízení rektorátní

L1.1. Vstupní a společenské prostory

L.1.2. Kanceláře rektorátu

L1.3. Aula

L.1.4. Universitní knihovna

L.2. Zařízení fakultní

L.2.1. Vstupní prostory

L.2.2. Prostory vedení fakulty

L.2.3. Přednáškové prostory

L.2.4. Fakultní knihovny

L.2.5. Zařízení katedrová, ústavní

L.3. Samostatné budovy fakult a ústavů

L.3.1. Budovy pro laboratoře a výukové dílny

L.3.2. Budovy pro umělecké činnosti

L.3.3. Budovy pro humanitní obory

L.3.4. Skleníky, botanické zahrady a arboreta

L.4. Společné prostory a budovy

L.4.1. Prostory pro tělovýchovu L.4.2. Prostory pro stravování

L.4.3. Prostory skladů a materiálního zásobování L.4.4. Technického vybavení

L.5. Výzkumné ústavy, školicí střediska

Prostory pro ubytování dětí, žáků a studentů

M.1. Ubytování dětí předškolního věku [ P1 - P3 ]

M.2. Ubytování žáků školního věku [ S1 - S3 ]

M.3. Koleje vysokoškolských studentů [ T5-T6 ]

M.3.1. Koleje pro svobodné studenty

M.3.2. Koleje pro studenty manžele

M.3.3. Rodinné koleje

M.3.4. Byty pro studenty



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist