načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Najdi vlastní styl v odívání Ve znamení elegance - Marie Němcová

Najdi vlastní styl v odívání Ve znamení elegance
-11%
sleva

Elektronická kniha: Najdi vlastní styl v odívání Ve znamení elegance
Autor:

Chcete se stát dámou? Zvolte oblečení, ve kterém budete elegantní, moderní, konzervativní, vyzývavá a budete držet krok s módou. Zkombinujte osobní vkus s módním stylem, ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  75 Kč 67
+
-
2,2
bo za nákup

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Marie Němcová
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku
Médium: e-book
Počet stran: 134
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 999-00-016-8002-2
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Chcete se stát dámou? Zvolte oblečení, ve kterém budete elegantní,

moderní, konzervativní, vyzývavá a budete držet krok s módou.

Zkombinujte osobní vkus s módním stylem, vhodně se oblečte

pro volný čas i do zaměstnání, zakryjte nedostatky  a zvýrazněte přednosti.

A jak na to? To vše vám poradí tato kniha.

A navíc se s ní projdete proměnami módy 20. století.

Zařazeno v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

1


2

Obsah knihy

NAJDI VLASTNÍ STYL V ODÍVÁNÍ

VE ZNAMENÍ ELEGANCE

Němcová Marie

Str.

1 Chci vypadat skvěle 6

1.1 První dojem 7

1.2 Zvážíme přednosti a nedostatky 10

1.3 Vlasy - koruna krásy 15

1.4 Určíme vlastní styl v oblékání 18

1.5 Oslava ženských tvarů 23

1.6 Jak zakrýt nedostatky 32

2 Šatník a jeho tvorba 47

2.1 Základní vybavení šatníku 51

2.2 Doplňky 84

3 Nákup oblečení 107

4 Barvy 109

5 Volnočasová móda 116

6 Profesní oblečení 122

V knize se projdeme proměnami módy 20. století


3

Žena, která má vlastní osobitý styl, vkus a cit pro oblékání,

je opravdovou dámou.

Je elegantní, moderní, konzervativní, avantgardní, cudná

a vyzývavá. Drží krok s módou a umí kombinovat osobní

vkus s módním stylem.

4

Jak se staneme dámou?

Módní oblečení si koupíme, vlastní osobní styl v oblékání buď

máme nebo bychom ho měly najít.

A k tomu nás povede tato kniha.

Vlastní styl v oblékání je kombinace osobního vkusu amódní

ho vývoje. Málokterá žena však má svůj styl zcela vyhraněný.

Většinou se jednotlivé styly v našem šatníku více či méněpro

línají, neboť se oblékáme podle nálady, pocitů i módních vlivů,

což nás mění pokaždé v jinou osobu.

Móda je hra, jejíž pravidla se mění. Je také uměním, potřebou

tvořit, oslňovat, zářit, cítit se skvěle. Móda

najednou zazáří, oslní a časem pohasne.

Některá navždy, jiná se vrací, zkrášlená,po

opravená a obohacená o další prvky.

Říká nám, co máme nosit, nabízí vkus,ne

vkus, klasiku, eleganci, výstřelky, ale také

stálice, jakou je například kostým.

Existují dva druhy módy. Jedna jenadčaso

vá, ta nás uchvátí. Je luxusní, extravagantní

a určená jen pro úzký okruh vybranýchsa

lónů a určitou společnost. Druhá ovlivňuje

styl oblékání, určuje, jak se oblékat

v běžném životě a být krásná.

Móda ovlivnila život lidí a lidé na oplátku

ovlivňovali dějiny módy. Móda má také

svoji historii. A my se v této knize,meziřád

ky, projdeme minulým stoletím, setkáme se

s módními návrháři i extravagancí módy.

„Žena je herečkou a cítí se neustále jako na scéně.“

A. Alaia 5 1 Chci vypadat skvěle Zájem o odívání a snaha líbit se je vlastní většině žen.Potvrzuje to D. Carnegie ve své knize na příkladu své 98 roků starébabičky. Ukázali jí fotografii starou třicet roků. Babička na nístěží rozeznala svoji tvář, občas si pletla své dvě dcery, ale zeptala se: „Co jsem měla tehdy na sobě?“ Vhodné oblečení nás ovlivňuje jak v soukromém, tak i vprofesionálním životě. Podle toho, jak se oblékáme, tak se takécítíme. Pokud dobře, roste naše sebevědomí a spokojenost.

PROMĚNY MÓDY - Za prvního, skutečného módního

tvůrce je považován Charles Frederick Worth. A světe div

se, byl to původem Angličan, i když žil ve Francii. Začínal

jako textilní tiskař, ale chtěl se věnovat módě a tak si v r.

1858 otevřel první modelový dům v Paříži. Uzdu svéfantazii popouštěl jen za dorůstajícího měsíce, což mu asipomohlo, neboť brzy získal přízeň jedné z návštěvnic salonu

i její přítelkyně, císařovny Evženie, manželky Napoleona

III. Od té doby začala být jeho visačka zdobenakrálovskou korunkou.

Stejně populární byl Creedův salon v Paříži. Nechat si

v něm ušít šaty, to byl sen i touha mnoha žen doslova až

za hrob. Legendární špionka Mata Hari si oblékla jeho

nejnovější model v den své popravy v r. 1917.

M. Foruny vymyslel šaty, které se vyráběly v jednévelikosti a přizpůsobovaly se tělu.

Byly zvláštním způsobem plisované a prodávaly sezavinuté v jemném papíru s vodotiskem firmy v krémovékrabičce s černou stuhou. 1.1 První dojem Důležitý je první dojem, který na své okolí učiníme. Lidé si nás zařadí k určitému typu podle toho, jak na ně působíme,mluvíme, chováme se, vystupujeme, ale také jak se oblékáme.Cítíme-li se dobře, je to na nás znát a lidé nás budou lépe vnímat, ale i přijímat. Podle oblečení nás zařadí k typu k výstřednímu, elegantnímu nebo urousanému. Abychom učinily na své okolí dobrý dojem, je třeba se k němudopracovat a promyslet vše, co jej vytváří, což je: 1. Vlastní osobní styl To znamená, oblékat se tak, abychom nosily oblečení dle vlastního vkusu a kopírovaly jen ty módní trendy, které nám přidají na kráse, zahladí nedostatky nebo je obrátí v přednosti. Někdy stačí hladký střih, neutrální barva, vhodné doplňky a především drobná odlišnost! Ta je právě tím, co nás dělá šik a krásné vjakékoli situaci.

„Dokonce i když už zapomenete, co měla žena na sobě,

přetrvává dojem, který udělala.“ Christian Dior 2. Oblečení, které je ve shodě s vlastním způsobem života To znamená i se zájmy i povinnostmi a cítíme se v něm dobře. Protože sportujeme, nepřijdeme se do zaměstnání převádět v novém lyžařském obleku, ani si neoblečeme džíny s nízkým pasem, který překrývají značné faldíky, jen proto, že je to „in“. 3. Ocenění vlastní osoby Mít se rády takové, jaké jsme. Jak se oblékáme, tak se takécítíme. Cítíme-li se dobře, je to na nás vidět. Lidé nás přijímají, ale i hodnotí podle toho, jak se cítíme my samy. A jak si důvěřovat?

Být tím, kým opravdu jsme

Mít zdravé sebevědomí

Mít dobrý pocit ze sebe sama.

A to i tehdy, stoupneme-li si před

zrcadlo a vidíme faldíky, které

nám v krátké době narostly do

větších rozměrů. Jsou naše!

Oblečení bychom měly brát jako

vlastní obalovou techniku. Mělo

by nás však jen „rámovat,“ neboť

důležité jsme my samy, nikoli

náš oděv. Ten jen říká, co je

uvnitř, ať jsme štíhlé neboplnoštíhlé.

„Obleček sebelepší,

střih myšlení nevylepší,“

praví české verše.

PROMĚNY MÓDY Kolem roku 1900 nebyla žena z „lepších kruhů“ schopna se sama obléci, neboť šaty vypadaly jako opěrné sochy, které stály samy ve skříni. Klobouk se podobal těžkému břemeni a vše mělo, včetně umělého účesu, působitsvůdně a okázale. Oděv ženy měl reprezentovat a předvést postavení manžela. Barvu, materiál i ozdoby si mohla žena zvolit, ale silueta byla stejná už od doby renesance a to ve tvaru přesýpacích hodin. Žena byla velmiprohnutá, pas byl přiškrcen šněrovačkou a stažený téměř do bezvědomí. Denní šaty zahalovaly ženy od hlavy až k patě, alevečerní toalety měly velké dekolty a hýřily květinovýmimotivy. Až večer ženy odložily klobouky a účesy vytvořené pomocí velké řady podložek. Typická byla velkázdobnost a okázalost oděvu, který se podobal fantastickému divadelnímu kostýmu. 1.2 Zvážíme přednosti a nedostatky Každá žena má partie, které může zvýraznit, ale také místa problémová, která je vhodnější potlačit a odvést pozornost tam, kde nám příroda přála. Ke zhodnocení vlastní postavy nepotřebujeme kamarádku, ani přítele. Stačí vyšší zrcadlo, ve kterém se bude zračit celé naše já. Zrcadlo nám poví, od kterých partií je třeba odvéstpozornost a které nedostatky přeměnit v pozitiva. Hezké nohyukážeme v minisukních a krátký krk nebudeme halit do roláku. Stačí vybrat vhodné oblečení a můžeme si být jisté, že budeme vypadat skvěle. Neexistuje žena dokonalých tvarů, existují pouze ženy, které jsou samy se sebouspokojené a dokáží se předvést v tom nejlepším světle. Žádná z nás není poskládána zcelabezchybně. Je jenom třeba z těchto chyb udělatpřednosti.

„Oděv vznikl z touhy zakrýt některé části těla proto,

aby byly záměrně zdůrazněny.“

G. Lollobrigida

CH. Kaufmannová jednou odpověděla

na kompliment svého kolegy: „Děkuji,

ale vždyť já se skládám ze samých

chyb.“ A on odpověděl:

„To je fakt, ale ty chyby jsou dobřesestavené.“ K zakrytí nedostatků existuje několik triků, stačí je vhodně použít. Jsou to:

Kombinace barev, vzorů a materiálů, které nám sluší,

zvýrazní co potřebujeme a potlačí, co nechceme dávat na

odiv. Svislé pruhy prodlužují a zeštíhlují, vodorovnérozšiřují. Kostka přitahuje pozornost a rozšiřuje, velké vzory se

k malé postavě a na problematická místa nehodí. Těsný

materiál s elastanem zvýrazní vše, co chceme i nechceme.

Splývavé materiály ledacos zakryjí, džínovina nic neutají.

Tmavé barvy zeštíhlují, světlé zvýrazňují.

Střih oděvu může pomoci nebo uškodit. Raglán zvýrazní

ramena, svislé záševky

zužují, stejně takzavinovačka. Nabírání, kapsy a

výšivky rozšiřují, nápisy

přitahují pozornost,velký dekolt postavu prodlouží, rolák zkrátí krk.

Módní trendy a styly

bereme s rezervou, neboť každý výstřelek není

určen každé postavě,věku i mentalitě všech žen.

Z každé módní vlny si

vezmeme jen něco, čímž

si svůj vkus vytříbíme.

Nemusíme mít značkové

oblečení. Stačí, když

„neznačkové“ má určitou

stylovost a je vyladěno

k dokonalosti. V poslední době se začínají různé styly promíchávat, ale také podobat. Dříve se podle oblečení mohlo říci, že žena je z určitého státu aspolečenské vrstvy, dnes jeglobalizace i v módě. Dokonale vypracovaný kostýmek se blíží splývavé sexy siluetě a míchá eleganci s laciností, neschází všaknoblesa, aby se dalo rozlišit, zda se jedná o značkové arozedrané džíny nebo oblek bezdomovce. O to víc je důležité vytvořit si vlastní styl v oblékání. Módní styly můžeme střídat během dne, neboť na výběr je jich spousta. Potkáme-li ženu v oděvu z prvnípoloviny minulého století, nevíme, jestli se jedná o retromódu, výstřelek nebo nedostatek vlastních nápadů. Proto spoléháme na vlastni cit a osobní vkus. C. Chanel tvořila jen takové modely, které by s potěšením nosila sama.

„Ženy se ztotožní i s tou nejbláznivější módou,

protože raději vypadají nově, než půvabně.“

Ambesser


13

PROMĚNY MÓDY - Košilka se nosila přímo na těle,stahovala se stužkou kolem výstřihu. Na ní byl oblečentěsně korzet a ještě živůtek s rukávy neb bez, lemovaný

krajkou. Dlouhou dobu chodily dámy s nahými hýžděmi

pod sukněmi. Spodní kalhoty a podvlékačky se siceobjevily v 16. století, ale začaly se nosit až ve stol. 19. apodořily tak cudnost i hygienu. První spodní kalhotkysahaly pod kolena a byly stažené stužkou. Na nich bylaještě hedvábná spodnička, jako podklad pod sukni. Šustivá

z taftu se vkládala mezi dvě bavlněné spodničky. Její

zvuk, nazývaný „frou-frou“ upozorňoval na vznešenost

majitelky. Sukně počátkem 19. století měly různá jména.

„Mořská pana“ přiléhala k tělu a od kolen se zadní díl

rozevíral, „Vodopádová“ měla sámky na bocích.Počátkem 19. století byl sport považován za činnostškodlivou, přesto začala řada mladých žen sportovat a tak se

oblečení postupně přiklánělo k praktičnosti a tvarově se

zjednodušilo. Ze začátku bruslily ženy v korzetech, ale

také ve spodničkách. 14 1.3 Vlasy – koruna krásy Naštěstí se nevrací móda padesátých let dvacátého století, kdy se večerní účes neobešel bez vysoko vyčesaného a přímovýtvarně pojatého stylu doplněného příčeskem. Před ulehnutím do postola musela být „pyramida“ zabezpečena sponkami,pinetami i síťkami. Většinou to nepomohlo a ranní katastrofu mohl upravit opět pouze kadeřník. Dnes souvisí úprava vlasů zejména s pocitem ženskosti. Je to k nevíře, ale je známo, že převážnou část z celkového dojmu osoby tvoří právě vlasy. Jejich upravenost, tvar účesu a barva vlasů. Kudrnaté vlasy určitě nebudou zdobit přísnou aautoritativní osobu a naopak rovné vlasy, stažené do drdolurozverného „diblíka“. Je opravdové štěstí najít kadeřníka – génia, který z nás udělá ženu vlastních představ, kdy vypadáme slavnostněji,přitažlivěji nebo autoritativněji. Účes by měl ladit s typem naší postavy, oblečením a tvarem obličeje. Vyčesané vlasy vzhůru postavu prodlouží a dlouhé spuštěné postavu zkrátí. Jsme-li vysoké a hubené s dlouhým krkem, pak z nás udělají vlasy vyčesané vzhůru volavku nebo čápa. Malé postavě avyššímu věku svědčí kratší vlasy. Základem pěkného účesu je dobrý sestřih. I kdyžnechodíme každý týden ke kadeřníkovi, stačí jednou začas nechatodrostlé vlasy odborně sestříhat.

Tvrdý modročerný odstín vlasů zvyšuje ženám věk.

Tyrkysové pramínky jsou zajímavé a vhodné pro volný

čas, ale v zaměstnání jsou spíše mínusem, pokud seprofesionality týče.

Nízké čelo zvýší vlasy vyčesané bez pěšinky uprostřed.

Vlasy sčesané po stranách dozadu zdůrazňují lícní kosti,

navíc umožňují vyniknout očím.

Krátký účes se zdá jednoduchý. Aby činil dojemupravenosti, je třeba jej nechávat často stříhat od odborníka, kterýnavíc dokáže střihem zvětšit objem vlasů. Krátký účes sluší

především ženám, které mají pravidelný tvar hlavy, jemnější

rysy i pěkný krk. Navíc zdůrazní oči.

Účes by měl ladit s celkovou postavou a s obličejem nejenladit, ale i korigovat jeho tvar.

Oválný – ideální typ obličeje, sluší mu téměř všechny styly.

Někdy k němu patří vysoké čelo a to snížíme ofinou nebo

pramínkem vlasů, rozhozeným po čele.

Trojúhelník – šířku čela zakryjeme ofinou, stačí jen pár

pramínků a vedle brady máme objemnější účes. Volímepolodlouhé vlasy, mírně zahnuté a lemující tvář.

Obdélník – volíme zjemňující střih, zakrývající hrany,zkracující obličej.

Čtverec – opticky prodlouží vyčesání vzhůru a delší vlasy.

Protáhlý ovál – potřebuje vlasy bohaté po stranách, ofinu,

avašak účes jen k bradě.

Hruška – vyžaduje rozšíření v horních partiích nebozakrytí čelisti a krku.

Kulatý – vyžaduje delší vlasy, česané podél obličeje apřekrývající ho z obou stran nebo přidávající objem spíšenahoru. Pěšinka je po straně, nikoli uprostřed. Krátké vlasyčešeme v ležérních pramíncích sčesaných do obličeje.

Široký obličej rozšíří polodlouhé vlasy, rovně střižené.

TIP

Ve vyšším věku si vybíráme k barvení vlasů světlejší barvy,

než je naše původní barva vlasů. Jednobarevný tón vlasůpůsobí usedle, proto vlasy oživíme melírem nebo metodou„lowlights, což jsou tmavší pramínky ve světlejších vlasech.

Po čtyřicítce se vyvarujeme účesu s vlnitými vlasy, zejména

v jednom barevném odstínu. Také už není vhodná délka vlasů

po ramena. Léta nám neubere, spíše působí nepatřičně.

Vyšší věk vyžaduje raději krátké nebo polodlouhé vlasy.

S dlouhými vlasy na nich „visí“ všechno. Šedivé vlasyvylepšíme, sladíme-li s nimi barevně celé své oblečení.Neomládneme, ale budeme vypadat lépe.


18

1.4 Určíme vlastní styl v oblékání

Žádný styl není definitivní, mění se věkem, změnou v osobním

životě i práci. Častěji jej nacházíme až ve zralém věku, kdy už

máme určitý životní styl, ke kterému jsme došly po řadě chyb.

Víme už, co chceme, co námvadí a co máme rády.

Můžeme zvolit styl romantický,

sportovní, elegantní, extravagantní nebo klasický.

Na sportovní zápas nepřijdeme

v klasickém kostýmku, protože

preferujeme klasiku a do zaměstnání jako romantickákvětinka, protože se řadíme mezi

romantické typy.

Jsme li křehké a subtilní,můžeme si dovolit romantickou večerní róbu. Je-li naše postava

svalnatější nebo hranatá,volíme pro společenskou událost

klasiku, vyhneme se nabírání,

květinovým vzorům a volánkům a nebudeme se trápit na

vysokých podpatcích.

Elegantní styl je souhrnemklasiky, nadčasovosti, jednoduchosti a nenuceného šarmu.

Elegantní, znamená být dámou

od hlavy až k patě, od klobouku

až po boty. 19

Styl oblékání

Můžeme si zvolit z řady stylů:

Přirozený a tedy pohodlný s rychlou úpravou. Přednostdáváme přírodním materiálům, šperky necinkáme. Volíme

střídmé pastelové barvy, béžovou, hnědou nebo oranžovou.

Šaty a haleny nosíme spíše širší, umožňující pohyb.

Romantický, zvýrazňující ženskost a jemnost. Patří k němu

světlejší barvy, splývavé linie, záhyby, poddajné materiály.

Hodí se k němu i delší vlasy, šperky, bižuterie, korálky akůže. Střihy jsou složitější, mohou být kombinované s krajkou,

se záhyby, nabíráním a drobným vzorem, třeba květinkami.

Klasický styl je jednoduchý, formální a tradiční. Je toprofesní styl, s dobrým střihem a vypracováním. Doplňky jsou

střídmé a ne příliš nápadné. Materiál se vyznačuje kvalitou,

elegancí a nechybí značkové oblečení.

Kreativní styl sleduje nejnovější módní trendy, neboť jeho

hlavním úkolem je přilákat pozornost a to nejen oblečením,

ale i šperky a ostatními doplňky.

Extravagantní styl volí žena, která potřebuje diváky, aby je

mohla zaujmout. Sleduje výstřední módní směry, volínezvyklé, odvážné kreace, netradiční materiály a nápadnébarvy i doplňky. Do společnosti se nese jako paví královna a na

party volí „army styl“. Najdeme mez, kdy hovoříme o vkusu

a za ním začíná nevkus, třeba každá bota jiná. Trochuvýstřednosti si občas dovolíme, záleží na příležitosti.

Jednoduchý styl je provázen minimalismem, oděv nenídolněn ozdobami, barvy jsou spíše neutrální, tlumené,střídají se tmavé a světlé tóny, hladké materiály. Žádné volány,

nabírání, materiály tradiční bez vzorku. Hodí se pro ženu,

která chce působit stroze, chladně a věcně. Při správnévolbě materiálu a barvy je možno dosáhnout i exkluzivníhonádechu.

Dekorativní styl je v kontrastu s jednoduchým stylem. Vše,

co jednoduchý styl postrádá, dekorativní zvýrazňuje namístech, která jsou vidět. Od ozdob ve vlasech, přes ozdobné

brýle, složitější střihy, třásničky a to vše ve výraznýchbarvách. Většinou je hranice vkusu překročena, neboť se míchá

páté přes deváté.

Sportovní styl upřednostňuje vlastní vkus, pohodlí,komfort, druh sportu a současnou módu. Materiály jsoupřírodní jako manšestr, džínovina a česaná bavlna. A to vše méně

mačkavé a ve volnějším střihu. Dbáme na to, aby senevytrácela elegance a oděv nepůsobil omšele. Odzvonilovytahaným teplákům a bundám s kapucí. Vhodnější je mikina

z fleeceu, pěkná sportovní souprava z přírodního materiálu,

která dobře saje pot, pohodlná a volná, doplněná o vhodnou

obuv. Jinak se oblečeme na golf a jinak na hory.

PROMĚNY MÓDY - Slavný návrhář Paul Poiret nahradil

složité oblečení novou linií šatů, aby si je žena mohlaobléci bez pomoci komorné. To uvolnilo ženám hruď a šaty

byly splývavé. K tomuto návrhu dospěl Poirot v době, kdy

jeho žena byla těhotná a korzet mu připadal strašný.Prosadil do módy i podprsenku a doplnil ji rovným korzetem,

který sahal až ke kolenům. Znemožňoval chůzi a sezení,

dámy cupitaly, jako ve starých filmech.

Hravost a romantismus se během 1. světové válkyvytratily přes noc a hranatou eleganci vycpaných ramennahradila úzká sukně s jedním nebo dvěma sklady a košilovéšaty s několika knoflíky na předním díle a s uzavřenoufazónkou.

Po vypuknutí války odešel P. Poiret dobrovolně na frontu

a to v uniformě, kterou si sám ušil. Po válce znovupracoval, ale konkurovalo mu ženské trio Chanelová,Lanvinová, Vionnetová. Oblečení všedního dne přejalo funkční

prvky z pánského šatníku, ženy se nestrojily podle věku,

ale typu: sportovní, elegantní a exotický.

23

1.5 Oslava ženských tvarů

Určíme tvar své postavy a uvědomíme si, co nám sluší, v čem

se cítíme příjemně a z kterých partií je třeba odvéstpozor

nost. Nekritizujeme se a uvědomíme si, že neexistuje špatná

postava, existuje jen špatně zvolené oblečení.

Postava může být:

Hranatá

Vypadá jako obdélník bez výrazného pasu a šířka ramenod

povídá šířce boků. J. Hrdličková ve své knize uvádí: „Jestliže

váš pas má 70 % šířky boků, přitahuje značnou pozornost

mužů. Převyšuje-li 80% šířky boků, většina mužů začneztrá

cet zájem. Takže není až tak nutné shazovat kila, ale jedůleži

té si hlídat míru v pase!“ Je-li naše postava spíše chlapeckého

vzhledu, pak navodíme opticky ženské křivky. S volánky ařa

sením to však nepřeháníme.

24

Hranatá ramena sluší všem ženám a snesou řadu střihů.Ku

latá vyžadují zdůraznění, větší výstřih nebo tričko bezruká

vů. Svěšená ramena potřebují silnější pulovry, saka

s vycpávkami a lodičkové výstřihy.

Hranatá postava vyžaduje sicená

znak pasu, ale ostatní linie by měly

být spíše rovné, výstřihy i doplňky

hranaté.

Dovolíme si hlubší výstřih a optické

přerušení v pase, třeba u šatů. Uka

bátu nebo bundy pomůže většíklo

pa a pásek. Sako nebo halenka jsou

vhodnější projmuté v pase a mírně

rozšířené na bocích, čímž se paszú

ží.

Pevnější látky vyžadují jednoduchý

střih a hranaté doplňky. Vhodný je

jemný splývavý materiál, kterýne

ní těsný a rozvlní postavu dopří

jemných křivek.

Jemný pásek u kabátu naznačí pas,

postavu zeštíhlí. Pásky nebo šerpy

můžeme nosit i pod pasem, neboť

přidají opticky bokům a pas se zdá

užší.

Halenky a trička nosíme nakalho

tách a sukních a na nich opět pásek.

Pomohou i svislé proužky a to

nejen u halenky, ale i kabátu.

Vyhýbáme se nabírání v pase i ramenech a rovnému

střihu bez pásku. Rovný pas by se zvýraznil a to u bund

i kabátů, zejména dvouřadových.

25

Ve tvaru přesýpacích hodin

Postava tohoto tvaru se vyznačuje výraznými rameny a boky,

ale užším pasem. Zviditelnila ji první dáma Spojených států.

Volíme oblečení z žerzeje, mikrovlákna, flanelu, hedvábí,vlně

ného krepu. Vhodný je střih zdůrazňující pas, sukně doleroz

šířená, výstřih ve tvaru „V“. Halenky a tuniky by měly být

z měkkého materiálu a volnější.

Vyhneme se trčícím materiálům, rovným sukním i sakům

a hranatým výstřihům. Vybíráme pásek, naznačující pas.

Vyvarujeme se silnějších materiálů a pletenin, stejně tak

vycpávek a nabírání.

Trojúhelník Tuto postavu můžeme potkat ve dvojím provedení. Buď má širší ramena a úzké boky nebo je to obráceně. 1. Širší ramena a úzké boky dodávají postavě nežádoucí

mužný vzhled.

Pomůže volný oděv, v místě boků rozšířený, s kapsami

a detaily ve spodní části oblečení. Také raglánový střih,

zvonové rukávy a zvony na kalhotách vyváží horní silnější

část těla. Širší rukávy skryjí silné paže, jsou-li dlouhé, ze

splývavé látky. Prodlužujípředloktí a paže jsou štíhlejší.

Širší ramena zúží vesty nebo

tmavší živůtek, které nosíme na

trika a halenky. Špagetováramínka opticky „rozbijí“ větší

plochu a budeme působitjemněji.

Halenky, topy a trička volíme

v tmavších barvách a v černé,

která zeštíhluje. Zajímavý dekolt, výstřih, „véčko“ nebo „fiží,“

vedené středem halenky,odvede pozornost a opticky zužuje,

podobně jako svislé proužky

nebo tílko na jedno rameno.

Svetřík do „V“ oživí vykukující

kousek světlého trička. Top

s páskem kolem krku a větším

výstřihem přitahuje vícepozornosti, než širší ramena.

Toto je pouze náhled elektronické knihy. Zakoupení její plné verze je možné v elektronickém

obchodě společnosti eReading.



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist