načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Na cestě ke kvalitní škole – Martin Chvál; Jana Hrubá

Na cestě ke kvalitní škole
-11%
sleva

Kniha: Na cestě ke kvalitní škole
Autor: Martin Chvál; Jana Hrubá

V rámci národního projektu Cesta ke kvalitě se uskutečnila v letech 2009 až 2012 celá řada vzdělávacích aktivit a aktivit podporujících výměnu zkušeností mezi školami v oblasti vlastního hodnocení školy. V projektu vzniklo též mnoho ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  414 Kč 368
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
12,3
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
tištěná forma TIŠTĚNÁ
KNIHA

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Wolters Kluwer
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2019
Počet stran: 285
Rozměr: 234,0x159,0x16,0 mm
Úprava: ilustrace
Skupina třídění: Organizace výuky a vzdělávání
Hmotnost: 0,381kg
Jazyk: česky
Vazba: Pevná bez přebalu lesklá
Datum vydání: 201906
ISBN: 978-80-7598-392-3
EAN: 9788075983923
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

V rámci národního projektu Cesta ke kvalitě se uskutečnila v letech 2009 až 2012 celá řada vzdělávacích aktivit a aktivit podporujících výměnu zkušeností mezi školami v oblasti vlastního hodnocení školy. V projektu vzniklo též mnoho publikací, které jsou v elektronické podobě stále dostupné na internetu. Výjimečné postavení mezi nimi mělo šest čísel bulletinu Na cestě ke kvalitě, vždy tematicky zaměřených na určitou fázi autoevaluace školy. Tehdejší šéfredaktorka bulletinu Jana Hrubá spolu s Martinem Chválem, hlavním manažerem projektu, vybrali pro aktuální publikaci nakladatelství Wolters Kluwer ty nejlepší texty z bulletinů, které mají nadčasovou platnost a mohou být užitečné jak pro začínající, tak pro zkušené vedoucí pracovníky škol, kteří si uvědomují svoji nenahraditelnou roli na cestě ke kvalitní škole. Jsme přesvědčeni o tom, že autoevaluace je pro ředitele klíčovým nástrojem řízení školy.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Martin Chvál; Jana Hrubá - další tituly autora:
Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce
Armabetton Armabetton
Na naší škole nám záleží -- Jak sledovat a hodnotit kvalitu školy Na naší škole nám záleží
 (e-book)
Na cestě ke kvalitní škole Na cestě ke kvalitní škole
 (e-book)
Armabetton -- Katastrofa Armabetton
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH

Dedikace ................................................................................................................. 8

O autorech ................................................................................................................. 9

Úvod - Jana H rub á................................................................................................. 17

Jak číst tuto knižku - Martin Chvál ...................................................................... 19

Terminologické okénko..........................................................................................20

Kapitola 1: CHCEME HODNOTU KVALITU ŠKOLY? ................................ 21

BP: Hodnota - Kare/.RydZ...............................................................................22

R: O čem se v souvislosti s autoevaluací nemluví -

Jana Poláchová Vašťatková ...................................................................... 24

SP: Dobrá škola: nástroj ke stimulaci diskuse o hodnotách

a prioritách školy - Milan Pol Bohumíra Lazarová .............................26

KN: Držíme palce - Jana Hrubá, Blanka Janovská....................................... 31

JAK TO V ID Í DĚTI ........................................................................................ 36

Kapitola 2: PLÁNOVÁNÍ AUTOEVALUACE ...................................................37

R: Otázka z prvních: Proč? - Milan Pol .................................................... 38

HT: Plánování autoevaluace - Martin Chvál...................................................39

HT: Evaluační nástroje projektu - Sřan/s/av M/e/ieA: ....................................44

SP: Předvídání a analýza očekávaných reakcí lidí na změnu -

Milan Pol Bohumíra Lazarová .................................................................49

KN: Dva pohledy na vlastní hodnocení školy -

Jana Palanská, Hana Vellánová ...............................................................51

SC: Plánování - možnost, nebo nutnost? - Lucie Holacká, Milan Báča ... 58

BP: Ukazatel (indicator) - Karel Rýdl ............................................................63

BP: Kritérium - Kateřina Žežulová ...............................................................66

PŘÍLOHA ke kapitole 2: Kritéria hodnocení plánu, procesu a zprávy

o vlastním hodnocení školy - Erika Mechlová, Martin Chvál..................... 68

JAK TO V ID Í DĚTI ........................................................................................ 75

Kapitola 3: ZÍSKÁVÁNÍ DAT A INFORMACÍ ...............................................77

HT: Získávání dat a informací při autoevaluaci -

Jana Poláchová Vašťatková ...................................................................... 78

5


NA CESTĚ KE KVALITNÍ ŠKOLE

HT: Hodnocení jako nástroj ke zlepšování výsledků vzdělávání -

Jana Straková .........................................................................................81

HT: Jak poznáme kvalitu evaluačních nástrojů (nejen komerčních) -

Martin Chvál ........................................................................................... 87

R: Otázka druhá: Jak? O používání metod autoevaluace - Milan P o i__ 90

BP: Kvalita - Karel Rýdl .................................................................................92

KN: Kvalita práce školy se může zlepšovat jen ve spolupráci celého

sboru - Alena Hradílková, Pavel Škramlík............................................ 94

SP: Rámcové vlastní hodnocení školy - Mflrřmu Kekw/e ......................... 101

PŘÍLOHA ke kapitole 3: Rámcové vlastní hodnocení školy -

Martina Kekule...................................................................................... 103

JAK TO V ID Í DĚTI .................................................................................... 111

Kapitola 4: ZPRACOVÁNÍ DAT, JEJICH ANALÝZA

A INTERPRETACE ......................................................................................... 115

HT: Zpracování dat, jejich analýza a interpretace - Martin Chvál ........... 116

R: Otázka třetí: Co jsme vlastně zjistili? O některých okolnostech

interpretace dat - М/7сш Po/ .............................................................. 122

SC: Vyhodnocení a interpretace dat -

Jana Poláchová Vašťatková, Jan Zouhar.............................................. 123

BP: Efektivita - Karel Rýdl ......................................................................... 126

KN: Jak pracujeme v naší škole s daty a interpretujeme výsledky -

Věra Helebrantová, Jaroslav Fidrmuc .................................................. 128

SP: Jak posoudit kvalitu evaluace školy - Stanislav M ichek..................... 134

SP: Ptáme se na školu těch, kdo do ní chodí: Evaluační nástroje:

ankety pro rodiče, žáky a učitele - Tomáš Kohoutek ......................... 136

PŘÍLOHA ke kapitole 4: Evaluační nástroje ankety pro rodiče,

žáky a učitele - Tomáš Kohoutek ....................................................... 139

JAK TO V ID Í DĚTI .................................................................................... 145

Kapitola 5: AUTOEVALUAČNÍ ZPRÁVA ..................................................... 149

HT: Autoevaluační zpráva: Nutnost, nebo zbytečná administrativa? -

Jana Poláchová Vašťatková .................................................................. 150

R: Otázka čtvrtá: Komu a jak sdělit, co jsme vlastně zjistili? -

Milan Poi................................................................................................ 157

KN: Bez hodnocení není posun к vyšší kvalitě možný -

Pavla Jedličková, Irena Lhotková ......................................................... 158

BP: Kultura, školy - Erika Mechlová, Karel Rýdl ....................................... 162

SP: Jak zjistíme klima ve škole? - Martin Chvál, Jan Mareš .................... 165

SC: Autoevaluace jako obrana proti stereotypu - Darne/a Vrabcova....... 169

ČS: Evaluační nástroje vytvořené a zveřejněné - Stanislav Michek ......... 177

6


OBSAH

ČS: Co najdete v manuálech k evaluačním nástrojům? -

Stanislav Michek.................................................................................... 182

PŘÍLOHA ke kapitole 5: Zjišťujeme klima ve škole - nabídka

evaluačních nástrojů - fan Mareš, Martin Chvál................................ 185

JAK TO V ID I DĚTI .................................................................................... 195

Kapitola 6: UČÍCÍ SE ŠKOLA A ROZVOJ ŠKOLY ...................................... 197

HT: Učící se škola a rozvoj školy - Milan P o i............................................. 198

R: Otázka pátá: Proč a jak udržovat rovnováhu mezi stabilitou

a změnou - Milan Poi ........................................................................... 202

BP: Kdy je změna reformou - Tomds/íJM/fc .................................................204

ČS: Otázky kvality ve škole bychom neměli zjednodušovat -

Milan Poi .................................................................................................206

KN: Klíčem к rozvoji školy je kvalita zaměstnanců -

František Kamlach, Richard Novák ........................................................208

SP: Kvalita školy závisí nejvíce na kvalitě učiteha - Stams/tfv M/c/ie/c __ 211

CD: Jakým způsobem ředitelé škol pracují s výsledky vlastního

hodnocení školy? - Karel Černý, Lucie Procházková.............................214

ZS: Jak šel čas: Legislativní rámec v oblasti vlastního hodnocení

školy - Jana Sulcová ...............................................................................218

ČS: Použití evaluačních nástrojů pro vlastní hodnocení školy -

Stanislav Michek...................................................................................... 222

PŘÍLOHA: Hodnotíme a rozvíjíme pracovníky školy -

Stanislav Michek...................................................................................... 231

JAK TO V ID Í DĚTI ...................................................................................... 239

Kapitola 7: JAK SE DAŘILO ZÁMĚRY REALIZOVAT? ...............................243

Česká praxe pohledem příběhů z Cesty ke kvalitě -

Jana Poláchová Vašťatková ........................................................................... 244

Projekt Cesta ke kvalitě jako součást pomalu se utvářejícího

evaluačního systému ve vzdělávání - Martin Chvál ....................................269

Závěr ......................................................................................................................279

Doporučená literatura a informační zdroje ......................................................... 281

7




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.