načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Myslíme objektově v jazyku Java -- kompletní učebnice pro začátečníky, 2., aktualizované a rozšířené vydání - Rudolf Pecinovský

Myslíme objektově v jazyku Java -- kompletní učebnice pro začátečníky, 2., aktualizované a rozšířené vydání
-6%
sleva

Elektronická kniha: Myslíme objektově v jazyku Java -- kompletní učebnice pro začátečníky, 2., aktualizované a rozšířené vydání
Autor:

Tato kniha provede čtenáře krok za krokem světem objektového programování a naučí jej doopravdy programovat. Autor řeší dvě základní nectnosti většiny současných učebnic, kterými ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  594 Kč 558
+
-
18,6
bo za nákup

hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2% 80%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Zabezpečení proti tisku: ano
Médium: e-book
Počet stran: 570
Rozměr: 24 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: 2., aktualiz. a rozš. vyd.
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-247-2653-3
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Tato kniha provede čtenáře krok za krokem světem objektového programování a naučí jej doopravdy programovat. Autor řeší dvě základní nectnosti většiny současných učebnic, kterými jsou výklad objektových technologií začínající někde ve středu učebnice a demonstrace látky na triviálních příkladech. Souběžně s objektovými technologiemi se v knize čtenář naučí pracovat v jazyku Java, především v jeho verzi 5.0, ale seznámí se i s novinkami verzí 6.0 a 7.0. (kompletní učebnice pro začátečníky)

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Rudolf Pecinovský - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky
��������������������������������������������� ����������������������������������������������������������������� ���������������������������������������������������������������� ��������������������������������������������������������������� ���������������������������������� ���������������� ���������������������������������������������������������������������������������� �������������������������������������������������������������������������������� ����������������������������������������������������������������������������������� ������������������������������������������������������������������������������������� ������� ������������ ������ �� ������������ ���������� ��������� ������������� ����������� ���������� ����������� ����� ����������� ������ ������������ ����� ������������� ���������������������������������������������������������������������������� ���������������������������������������������������������������������������������� �������������������������������������������������������������������������������� ��������������������������������������������������������������������������� � ������� ��� ������������ ������������ ������ ������� �������������� ������� ��������� ������������������������������������������������������������������������������������ ����������������������������������������������������� ���������������������������������� ��������������������������������������������� ����������������������������������������������������������������� ���������������������������������������������������������������� ��������������������������������������������������������������� �������������������������������������������������� ���������������������������������������������������������������������������������� �������������������������������������������������������������������������������� ����������������������������������������������������������������������������������� ������������������������������������������������������������������������������������� ������� ������������ ������ �� ������������ ���������� ��������� ������������� ����������� ���������� ����������� ����� ����������� ������ ������������ ����� ������������� ���������������������������������������������������������������������������� ���������������������������������������������������������������������������������� �������������������������������������������������������������������������������� ��������������������������������������������������������������������������� � ������� ��� ������������ ������������ ������ ������� �������������� ������� ��������� ������������������������������������������������������������������������������������ ����������������������������������������������������� ��������������������������������������������� ����������������������������������������������������������������� ���������������������������������������������������������������� ��������������������������������������������������������������� ���������������������������������� ���������������� ���������������������������������������������������������������������������������� �������������������������������������������������������������������������������� ����������������������������������������������������������������������������������� ������������������������������������������������������������������������������������� ������� ������������ ������ �� ������������ ���������� ��������� ������������� ����������� ���������� ����������� ����� ����������� ������ ������������ ����� ������������� ���������������������������������������������������������������������������� ���������������������������������������������������������������������������������� �������������������������������������������������������������������������������� ��������������������������������������������������������������������������� � ������� ��� ������������ ������������ ������ ������� �������������� ������� ��������� ������������������������������������������������������������������������������������ ����������������������������������������������������� ���������������������������������� O autorovi Rudolf Pecinovský pat ří ke špičkovým odborníkům na výuku programování. Publikoval již 39 učebnic, které byly přeloženy do pěti jazyků, a nepřeberné množství článků a příspěvků na odborných konferencích. Je autorem metodiky výuky programování Karel, navazující metodiky Baltík a moderní metodiky výuky objektově orientovaného programování známé pod anglickým názvem Design Patterns First. Učí programování na VŠE a současně pracuje jako Senior EDU Expert ve firmě ICZ a.s., kde má na starosti doškolování profesionálních programátorů. O knize Tato kniha je druhým vydáním populární učebnice programování, která je na našem trhu zcela ojedinělá. Na rozdíl od ostatních učebnic se totiž neomezuje na výuku syntaxe jazyka a práce s knihovnami, ale učí čtenáře doopravdy programovat. Učí jej, jak má při programování myslet. Kniha je sice primárně určena začátečníkům, ale ohlasy na první vydání ukázaly, že v ní najdou poučení i zkušení programátoři. Většina učebnic a kurzů programování totiž vyvolává falešnou představu, že objektově programovat znamená používat třídy a dědičnost. Tato kniha je první, která ukazuje, že objektově orientované programování přináší především jiný způsob myšlení. Jak výstižně napsal jeden čtenář: „Myslel jsem si, že nejsem žádné programátorské ucho. Když jsem ale přečetl vaši učebnici, otevřel jsem oči a hubu. Konečně jsem pochopil věci, které mi ostatní učebnice nedokázaly vysvětlit.“ Kniha vznikla na základ ě dlouholetých autorových zkušeností se školením profesionálních programátorů, výukou programování na univerzitě i vedením žákovských programátorských kroužků. Autor v ní uvádí čtenáře krok za krokem do tajů objektově orientovaného programování a ukazuje mu, jak možnosti této moderní technologie co nejlépe využít a kde si dát naopak pozor na její úskalí. Výklad je postaven na příkladech, které autor spolu s čtením postupně řeší a přitom čtenáře učí nejenom základním programátorským návykům a dovednostem, ale předvede mu i nejrůznější užitečné triky, z nichž mnohé nikde jinde vysvětlené nenajdete. Současně upozorňuje na nejčastější začátečnické chyby, které před svými čtenáři ostatní učebnice většinou tají. Navíc probírá i řadu témat (např. návrhové vzory), které patří do základní výbavy objektového programátora, přestože jsou většinou probírána až v pokročilých nebo dokonce nadstavbových kurzech. Kurzy, které vede Rudolf Pecinovský, pat ří k nejkvalitnějším v České republice a zaručují dokonalé pochopení problematiky a okamžitou využitelnost získaných vědomostí v praxi. Je v nich optimálně sklouben výklad principů s praktickými cvičeními a nácvikem samostatného řešení praktických úloh. Chcete-li se naučit opravdu dobře programovat, přihlaste se do některého z následujících kurzů: ) Úvod do objektově orientovaného programování pro neprogramátory je určen pro ty, kteří se nehodlají živit přímo programováním, ale musejí s programátory velmi často jednat a potřebují se v dané oblasti trochu vyznat. Navštěvují jej zejména analytici, vedoucí projektových týmů a manažeři. ) Úvod do objektově orientovaného programování v Javě pro začínající programátory je určen pro ty, kteří s programováním teprve začínají a nemají žádné (a nebo jen minimální) předchozí zkušenosti s programováním. ) Úvod do objektově orientovaného programování v Javě pro „strukturované“ programátory je určen pro ty, kteří doposud programovali v některém strukturovaném jazyce, a nebo programovali v objektovém jazyce, ale cítí, že jim objektově orientovaný způsob myšlení není vlastní. Kurz navštěvují především programátoři, kteří začali programovat v PHP nebo Delphi a přecházejí na Javu. Neméně početnou skupinou jsou programátoři v Javě, kteří se v předchozích kurzech sice naučili syntaxi jazyka, ale cítí, že by potřebovali zlepšit „objektovou orientovanost“ svých programů. ) Kurz programování v Javě pro pokročilé je určen pro posluchače se základními zkušenostmi s objektovým programováním a Javou. Prohlubuje jejich znalosti a soustředí se na oblasti, které základní kurzy většinou přeskakují nebo je probírají jen okrajově. Posluchači se naučí pracovat s mnoha užitečnými třídami ze standardní knihovny a osvojí si řadu pokročilých technologií. ) Kurz návrhových vzorů je určen pro programátory se základními znalostmi objektového programování. Seznámí se zde s 33 návrhovými vzory a naučí se je využívat ve svých programech. Vedle těchto standardních kurzů nabízíme i další odborné akce: ) Přednášky a série přednášek na domluvená témata pro větší skupiny posluchačů. Tyto přednášky mohou mít i podobu klasického výukového kurzu. ) Konzultace nad konkrétními problémy zákazníků. Podrobnější informace najdete na www.amaio.cz Dotazy a přihlášky můžete posílat na kurzy@amaio.cz Rudolf Pecinovský Myslíme objektov ě v jazyku Java kompletní učebnice pro začátečníky, 2., aktualizované a rozšířené vydání Copyright © Grada Publishing a.s., 2009 V knize použité názvy mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků. Vydala Grada Publishing a.s. U Průhonu 22, Praha 7 jako svoji 3472. publikaci Odborní lektoři Prof. RNDr. PhDr. Antonín Slabý, CSc., Doc. Ing. Vojtěch Merunka, Ph.D., Ing. Alena Buchalcevová, Ph.D. Odpovědná redaktorka Jaroslava Palasová Návrh vnitřního layoutu Rudolf Pecinovský Zlom Jana Davídková, Rudolf Pecinovský Počet stran 576 První vydání, Praha 2009 Vytiskly Tiskárny Havlí čkův Brod, a.s. Husova Ulice 1881, Havlíčkův Brod ISBN 978-80-247-2653-3 Mé žen ě Jarušce a dětem Štěpánce, Pavlínce, Ivance a Michalovi 8 Myslíme objektově v jazyku Java St r učný o bs a h Stru čný obsah Poděkování ..................................................................................................................21 Předmluva k prvnímu vydání......................................................................................22 Úvod .............................................................................................................................23 Část 1: Zapouzdření 33 1. Seznamujeme se s nástroji .................................................................................34 2. Třídy a objekty v interaktivním režimu...............................................................51 3. Vytváříme vlastní třídu ........................................................................................85 4. Přidáváme atributy a metody............................................................................116 5. Dotváříme vlastní třídu ......................................................................................184 6. Návrhové vzory ..................................................................................................229 Část 2: Více tváří 243 7. Rozhraní .............................................................................................................244 8. Budete si to přát zabalit? ..................................................................................286 9. Co takhle něco zdědit?......................................................................................307 10. Dědit mohou i třídy ............................................................................................324 11. Knihovny ............................................................................................................389 12. Program ve výjimečné situaci ..........................................................................403 Část 3: Učíme program přemýšlet 419 13. Program začíná přemýšlet................................................................................420 14. Ještě jednu rundu, prosím ................................................................................453 15. Interní datové typy.............................................................................................475 16. Kontejnery nejsou jen na odpadky ..................................................................488 17. Statické kontejnery – pole ................................................................................538 18. Závěrečný projekt a kudy dál............................................................................558 Rejstřík .......................................................................................................................565 Podrobný obsah 9 Po dr o bn ý obs a h Podrobný obsah Poděkování ..................................................................................................................21 Předmluva k prvnímu vydání .....................................................................................22 Úvod .............................................................................................................................23 Komu je kniha určena ......................................................................................................................... 23 Co se naučíte ....................................................................................................................................... 23 Styl výuky ............................................................................................................................................ 24 Programovací jazyk ............................................................................................................................ 25 Uspořádání .......................................................................................................................................... 26 Čeština ................................................................................................................................................. 26 Proč je kniha tlustá ............................................................................................................................. 27 Potřebné vybavení .............................................................................................................................. 27 Doporučená konfigurace.................................................................................................................... 27 Sada JDK (Java Development Kit)..................................................................................................... 28 Vývojové prostředí .............................................................................................................................. 28 Konfigurační soubor pro prostředí BlueJ ........................................................................................ 29 Doprovodné programy ....................................................................................................................... 29 Doprovodné animace.......................................................................................................................... 29 Použité konvence ................................................................................................................................ 29 Odbočka ............................................................................................................................................... 31 Část 1: Zapouzdření 33 1. Seznamujeme se s nástroji.................................................................................34 1.1 Trochu historie ......................................................................................................................... 34 První počítače...................................................................................................................................... 34 Co je to program ................................................................................................................................. 35 Program musí být především spolehlivý .......................................................................................... 35 1.2 Objektově orientované programování – OOP........................................................................ 36 Vývoj metodik programování............................................................................................................. 36 Principy OOP ....................................................................................................................................... 37 1.3 Překladače, interprety, platformy ........................................................................................... 37 Operační systém a platforma............................................................................................................. 37 Programovací jazyky .......................................................................................................................... 38 1.4 Java a její zvláštnosti............................................................................................................... 39 Klíčové vlastnosti Javy....................................................................................................................... 40 Objektově orientovaná ...................................................................................................................40 Jednoduchá.................................................................................................................................... 40 Multiplatformní................................................................................................................................ 40 Java je jazyk i platforma ................................................................................................................. 40 Vývojářská sada .................................................................................................................................. 41 1.5 Vývojové prostředí BlueJ ........................................................................................................ 41 1.6 Projekty a BlueJ ....................................................................................................................... 42 Umístění projektů na disku ................................................................................................................ 42 Windows a substituované disky........................................................................................................ 43 Vyhledání a otevření projektu ............................................................................................................ 44 10 Myslíme objektově v jazyku Java 1.7 Diagram tříd ...............................................................................................................................45 Manipulace s třídami v diagramu ...................................................................................................... 46 1.8 Shrnutí – co jsme se naučili.....................................................................................................49 2. Třídy a objekty v interaktivním režimu...............................................................51 2.1 Nejprve trocha teorie ................................................................................................................51 Třídy a jejich instance ........................................................................................................................ 51 Zprávy .................................................................................................................................................. 52 Metody ................................................................................................................................................. 52 2.2 Analogie .....................................................................................................................................53 2.3 Třídy a jejich instance ..............................................................................................................53 Vytváříme svou první instanci ........................................................................................................... 53 Pravidla pro tvorbu identifikátorů v jazyce Java ............................................................................. 56 Vytváříme svou první instanci – pokračování.................................................................................. 57 Posíláme instanci zprávu ................................................................................................................... 59 Vytváříme další instance .................................................................................................................... 59 Rušení instancí a správa paměti ....................................................................................................... 60 2.4 Restartování virtuálního stroje ................................................................................................61 2.5 Instance versus odkaz..............................................................................................................61 2.6 Zprávy žádající o hodnotu........................................................................................................63 Datové typy.......................................................................................................................................... 64 Primitivní datové typy..................................................................................................................... 64 Objektové datové typy ................................................................................................................... 65 Vracení hodnot primitivních typů...................................................................................................... 65 Vracení hodnot objektových typů..................................................................................................... 66 2.7 Parametry a jejich typy .............................................................................................................68 Vyvolání konstruktoru s parametry .................................................................................................. 69 Parametry objektových typů.............................................................................................................. 71 Posílání zpráv s parametry ................................................................................................................ 73 2.8 Metody třídy...............................................................................................................................73 2.9 Výlet do nitra instancí...............................................................................................................75 Atributy instancí.................................................................................................................................. 75 Atributy třídy – statické atributy........................................................................................................77 2.10 Přímé zadávání hodnot parametrů objektových typů .........................................................79 Veřejné atributy................................................................................................................................... 79 Odkazy vrácené po zaslání zprávy.................................................................................................... 81 2.11 Shrnutí – co jsme se naučili...................................................................................................83 3. Vytváříme vlastní třídu ........................................................................................85 3.1 První vlastní třída ......................................................................................................................86 3.2 Zdrojový kód třídy.....................................................................................................................87 Prázdná třída ....................................................................................................................................... 88 Bílé znaky a uspořádání programu ................................................................................................... 89 3.3 Soubory projektu ......................................................................................................................91 3.4 Odstranění třídy ........................................................................................................................92 3.5 Implicitní konstruktor ...............................................................................................................94 3.6 Přejmenování třídy....................................................................................................................97 3.7 Ladění ........................................................................................................................................98 Syntaktické chyby............................................................................................................................... 99 Běhové chyby.................................................................................................................................... 100 Logické (sémantické) chyby ............................................................................................................ 103 3.8 Konstruktor s parametry ........................................................................................................103 Použití skrytého parametru this..................................................................................................... 105 3.9 Přetěžování ..............................................................................................................................107 3.10 Testování ...............................................................................................................................108 TDD – vývoj řízený testy................................................................................................................... 108 Zprovoznění nástrojů pro automatizaci testů................................................................................ 109 Podrobný obsah 11 Testovací třída ................................................................................................................................... 110 Přípravek ............................................................................................................................................ 111 Úprava obsahu přípravku................................................................................................................. 112 3.11 Shrnutí – co jsme se v kapitole naučili .............................................................................. 114 Zdrojový kód...................................................................................................................................... 114 Ladění................................................................................................................................................. 114 Konstruktory a metody ..................................................................................................................... 115 4. Přidáváme atributy a metody............................................................................116 4.1 Deklarace atributů.................................................................................................................. 116 Modifikátory přístupu ....................................................................................................................... 117 Vylepšujeme třídu Strom................................................................................................................... 118 Možné důsledky zveřejnění atributů............................................................................................... 119 4.2 Definujeme vlastní metodu.................................................................................................... 120 Test vytvořených metod................................................................................................................... 121 Reakce na chybu v testu .................................................................................................................. 124 Nejprve testy, pak program?............................................................................................................ 125 Někdy jsou věci složitější................................................................................................................. 127 Použití metod vracejících hodnotu ................................................................................................. 128 Definice metod vracejících hodnotu ............................................................................................... 129 Parametry a návratové hodnoty objektových typů........................................................................ 130 4.3 Doplnění projektu o třídu odjinud......................................................................................... 130 4.4 Přístupové metody ................................................................................................................. 131 Atributy versus vlastnosti ................................................................................................................ 132 Konvence pro názvy přístupových metod...................................................................................... 132 4.5 Kvalifikace a klíčové slovo this........................................................................................... 133 Kvalifikace metod.............................................................................................................................. 133 Kvalifikace atributů........................................................................................................................... 134 4.6 Atributy a metody třídy (statické atributy a metody) .......................................................... 136 Atributy třídy...................................................................................................................................... 136 Metody třídy ....................................................................................................................................... 137 4.7 Čtení chybových hlášení ....................................................................................................... 139 4.8 Lokální proměnné .................................................................................................................. 140 4.9 Konstanty a literály ................................................................................................................ 143 Konstanty objektových typů............................................................................................................ 145 Správná podoba literálů................................................................................................................... 145 boolean......................................................................................................................................... 146 int.................................................................................................................................................. 146 double........................................................................................................................................... 146 String ............................................................................................................................................ 147 null ................................................................................................................................................ 147 4.10 Zapouzdření a skrývání implementace .............................................................................. 148 Rozhraní versus implementace ....................................................................................................... 148 Signatura × kontrakt ......................................................................................................................... 149 4.11 Komentáře a dokumentace ................................................................................................. 150 Proč psát srozumitelné programy ................................................................................................... 150 Tři druhy komentářů......................................................................................................................... 151 Zakomentování a odkomentování části programu ........................................................................ 152 Pomocné značky pro tvorbu dokumentace.................................................................................... 152 Okomentování třídy Strom................................................................................................................ 153 Uspořádání jednotlivých prvků v těle třídy .................................................................................... 160 Prázdná standardní třída .................................................................................................................. 161 BlueJ a komentářová nápověda ...................................................................................................... 163 Automaticky generovaná dokumentace ......................................................................................... 164 Dokumentace celého projektu ......................................................................................................... 164 4.12 Třída Object.......................................................................................................................... 168 Anotace @Override............................................................................................................................ 169 12 Myslíme objektově v jazyku Java 4.13 Metoda toString()...............................................................................................................169 Sčítání řetězců................................................................................................................................... 169 Jak definovat metodu toString()................................................................................................... 170 4.14 Závěrečný příklad – UFO ......................................................................................................171 Předběžné poznámky ....................................................................................................................... 171 Stručný přehled................................................................................................................................. 171 Třída Dispečer................................................................................................................................... 172 Jednodušší varianta ..................................................................................................................... 173 Varianta ovládaná z klávesnice ................................................................................................... 173 Třída UFO............................................................................................................................................ 174 Atributy ......................................................................................................................................... 174 Konstruktor................................................................................................................................... 174 Metoda setRychlost(int,int)................................................................................................. 174 Metody getX(), getY(), getXRychlost(), getYRychlost(), getXTah(), getYTah().... 174 Metoda nakresli()..................................................................................................................... 175 Metoda popojeď(int)................................................................................................................. 175 Metody vpravo(), vlevo(), vzhůru(), dolů(), vypniMotory()....................................... 175 Metoda toString()..................................................................................................................... 176 Třída UFO_4......................................................................................................................................... 176 Třída UFOTest..................................................................................................................................... 176 4.15 Vytvoření samostatné aplikace ...........................................................................................177 Prohlížení obsahu JAR-souborů..................................................................................................... 177 Třída spouštějící aplikaci ................................................................................................................. 177 Vytvoření souboru JAR s aplikací................................................................................................... 178 Stěhování projektu mezi platformami ............................................................................................. 179 Problémy s kódováním znaků......................................................................................................... 180 4.16 Shrnutí – co jsme se v kapitole naučili ...............................................................................181 Zdrojový kód ..................................................................................................................................... 181 Atributy a lokální proměnné ............................................................................................................ 181 Dokumentace .................................................................................................................................... 182 Aplikace ............................................................................................................................................. 183 5. Dotváříme vlastní třídu ......................................................................................184 5.1 Jednoduché vstupy a výstupy...............................................................................................184 Textové řetězce ................................................................................................................................. 184 Rozdíl mezi prázdným řetězcem a null ........................................................................................ 186 Čísla ................................................................................................................................................... 186 5.2 Podrobnosti o operátorech ....................................................................................................187 Binární aritmetické operátory + – * / %...................................................................................... 188 Sčítání, odčítání, násobení .......................................................................................................... 188 Slučování řetězců + ..................................................................................................................... 189 Dělení /........................................................................................................................................ 189 Zbytek po dělení (dělení modulo) % ............................................................................................ 190 Unární operátory + –....................................................................................................................... 190 Kulaté závorky ().............................................................................................................................. 190 Přiřazovací operátor =...................................................................................................................... 191 Složené přiřazovací operátory +=, –=, *=, /=, %=..................................................................... 191 Operátor přetypování (typ)............................................................................................................. 192 Univerzální přetypování na String.............................................................................................. 193 5.3 Počítáme instance ..................................................................................................................194 5.4 Inkrementační a dekrementační operátory...........................................................................195 Způsoby předávání hodnot.............................................................................................................. 198 Jiný způsob inicializace rodného čísla........................................................................................... 199 5.5 Standardní výstupy.................................................................................................................199 Standardní chybový výstup ............................................................................................................. 201 5.6 V útrobách testovací třídy ......................................................................................................202 Přípravek............................................................................................................................................ 204 Podrobný obsah 13 Automaticky generované testy ........................................................................................................ 206 Vlastní testy ....................................................................................................................................... 206 Úklid.................................................................................................................................................... 207 Metody assertEquals a assertTrue................................................................................................ 207 Test testů........................................................................................................................................... 208 5.7 Debugger a práce s ním......................................................................................................... 210 Krokování programu ......................................................................................................................... 211 Okno debuggeru ............................................................................................................................... 214 Vlákna .......................................................................................................................................... 214 Atributy třídy ................................................................................................................................. 214 Atributy instancí............................................................................................................................ 215 Lokální proměnné ........................................................................................................................ 215 Pořadí volání – zásobník návratových adres ............................................................................... 215 Krokování konstruktoru ................................................................................................................... 216 Atributy a proměnné objektových typů.......................................................................................... 216 Už nezastavuj – ruším zarážky......................................................................................................... 217 Předčasný konec programu............................................................................................................. 217 Pozastavení běžícího programu ...................................................................................................... 218 5.8 Hodnotové a odkazové objektové typy ................................................................................ 218 Odkazové datové typy ...................................................................................................................... 219 Hodnotové typy ................................................................................................................................. 219 Program demonstrující rozdíl .......................................................................................................... 220 Hodnotové typy podruhé.................................................................................................................. 221 5.9 Projekt Zlomky........................................................................................................................ 222 5.10 Metoda equals(Object)....................................................................................................... 223 Operátor porovnání ==...................................................................................................................... 224 Operátor logické konjunkce &&........................................................................................................ 224 Operátor instanceof......................................................................................................................... 224 Definice equals(Object) pro Zlomek............................................................................................... 225 5.11 Shrnutí – co jsme se naučili ................................................................................................ 225 6. Návrhové vzory..................................................................................................229 6.1 Knihovní třída (Utility)............................................................................................................ 230 6.2 Přepravka (Messenger).......................................................................................................... 230 6.3 Tovární metoda (Factory method) ........................................................................................ 233 6.4 Jedináček (Singleton) ............................................................................................................ 234 6.5 Výčtové typy ........................................................................................................................... 237 6.6 Návrhový vzor Prázdný objekt (Null Object)........................................................................ 240 6.7 Shrnutí – co jsme se naučili .................................................................................................. 241 Část 2: Více tváří 243 7. Rozhraní .............................................................................................................244 7.1 Návrhový vzor Prostředník (Mediator) ................................................................................. 244 7.2 Kreslíme jinak ......................................................................................................................... 245 7.3 Syntaxe rozhraní .................................................................................................................... 246 7.4 Instance rozhraní.................................................................................................................... 247 7.5 Nový projekt............................................................................................................................ 248 Práce s novým plátnem .................................................................................................................... 251 7.6 Událostmi řízené programování............................................................................................ 253 7.7 Implementace rozhraní .......................................................................................................... 253 Implementace rozhraní v diagramu tříd .......................................................................................... 254 Odvolání implementace rozhraní..................................................................................................... 254 Implementace rozhraní ve zdrojovém kódu ................................................................................... 255 7.8 Úprava zdrojového kódu třídy Strom.................................................................................... 256 Třída musí jít přeložit ........................................................................................................................ 256 14 Myslíme objektově v jazyku Java Testování ........................................................................................................................................... 259 Opomenuté testy............................................................................................................................... 263 Efektivita vykreslování ..................................................................................................................... 264 Závěrečné úpravy ............................................................................................................................. 264 Uložení odkazu na správce plátna do atributu třídy..................................................................... 264 Odstranění statického atributu krok ............................................................................................. 265 Úpravy posunových metod .......................................................................................................... 265 Zefektivnění přesunu ................................................................................................................... 265 Vnořený blok ................................................................................................................................ 266 7.9 Implementace několika rozhraní ...........................................................................................266 7.10 Návrhový vzor Služebník (Servant) .....................................................................................267 Proč zavádíme rozhraní.................................................................................................................... 268 Implementace .........................


       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist