načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Myslete jednoduše -- Jak chytří porážejí komplikovanost - Ken Segall

Myslete jednoduše -- Jak chytří porážejí komplikovanost
-15%
sleva

Kniha: Myslete jednoduše -- Jak chytří porážejí komplikovanost
Autor:

Jak inteligentní vůdci mohou porazit SLOŽITOST. V byznysu i životě. Zjednodušte si svou cestu k úspěchu! Nechte se inspirovat lídry, kteří to už udělali. Jak zaujmout zákazníky, když ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  369 Kč 314
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
10,5
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
tištěná forma elektronická forma

hodnoceni - 58.4%hodnoceni - 58.4%hodnoceni - 58.4%hodnoceni - 58.4%hodnoceni - 58.4% 60%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » BIZBOOKS
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2016
Počet stran: 248
Rozměr: 167 x 225 mm
Vydání: 1. vydání
Spolupracovali: překlad: Romana Hegedüsová
Skupina třídění: Řízení a správa podniku
Vazba: vázaná s laminovaným potahem a přebalem
Novinka týdne: 2016-38
Datum vydání: 14. 9. 2016
ISBN: 9788026505235
EAN: 9788026505235
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Rady, jak dosáhnout obchodního úspěchu na základě jednoduchosti. V prvních devíti kapitolách se můžeme seznámit se základními předpoklady jednoduchosti (např. poslání firmy, firemní hodnoty, existence lídra, výběr vhodných zaměstnanců, marketing nebo získání si srdcí zákazníků atd.). Výklad doplňují příklady z podnikání různých firem z celého světa. Závěrečná kapitola nabízí nástoje a strategie potřebné pro zavádění jednoduchosti.

Popis nakladatele

Jak inteligentní vůdci mohou porazit SLOŽITOST. V byznysu i životě.

Zjednodušte si svou cestu k úspěchu! Nechte se inspirovat lídry, kteří to už udělali.

Jak zaujmout zákazníky, když konkurence dělá to samé co vy? Vědět jak na to je otázkou života a smrti značky! A přitom je to tak jednoduché!

Respektovaný autor Ken Segall ve své nové knize zkoumá, jak společnosti napříč průmyslovými odvětvími po celém světě, zjednodušují svou cestu k úspěchu a poskytuje reálné příklady, které mohou inspirovat ostatní, aby udělali totéž – mysleli jednoduše.

Autor destiluje filozofie a metody všech těchto úspěšných firem do devíti užitečných kapitol, z nichž každá zkoumá jednu klíčovou součást jednoduchosti - misi, kulturu, vedení, značku, tým, lásku, instinkt ad. a pomáhá čtenářům vytvořit jejich vlastní mapu jednoduchosti.

(jak chytří porážejí komplikovanost)
Další popis

Jak zaujmout zákazníky, když konkurence dělá prakticky to samé co vy? Mít správnou odpověď je otázkou života a smrti značky! Naštěstí pro nás, Ken Segall nám díky této praktické knize poradí, jak můžeme uspět i v našem složitém a nepřehledném světě. Téměř každá firma dělá zbytečné chyby. Nechte se krok za krokem inspirovat, jak se nejčastějších chyb vyvarovat.


Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Ken Segall - další tituly autora:
 (e-book)
Myslete jednoduše Myslete jednoduše
 
Ke knize "Myslete jednoduše -- Jak chytří porážejí komplikovanost" doporučujeme také:
Nekomplikujte to! -- Jednoduchý princip, který stojí za úspěchem firem Apple, Google a IKEA Nekomplikujte to!
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

21

Kapitola 1 Jednoduchost je poslání Základním kamenem každé výjimečné organizace je její poslání. A poslání jedněch z nejúspěšnějších společností na světě byla velice jednoduchá.

Dobrým příkladem je Amazon. Jeff Bezos přišel před lety se třemi jednoduchými slovy, která v sobě skrývala podstatu společnosti: „One click away.“ (Dělí vás jen jedno kliknutí – pozn. překl.). Znělo to téměř jako fi remní slogan, ale bylo to mnohem víc. Ta jednoduchá fráze elegantně shrnula to, co bylo pro každého návštěvníka webových stránek Amazonu nepřínosnější. Jen jedno kliknutí vás dělí od jakéhokoli produktu na světě a jedno kliknutí od velice výjimečného zákaznického servisu. Pokud si nastavíte tu možnost, při každém nákupu uvidíte tlačítko „Kup teď – jen jedním kliknutím“.

Bezos při každé příležitosti připomínal své společnosti důležitost těchto slov. Každá iniciativa musela v konečném důsledku sloužit tomuto vyššímu cíli. Na té nejvyšší úrovni platí, že poslání společnosti je současně důvodem její existence. Díky němu drží svůj směr a  její zaměstnance sjednocuje společný cíl. Funguje jako vodítko při tvorbě produktů, služeb, způsobu komunikace, vedení marketin


Myslete jednoduše 22 gu a doslova při každém důležitém rozhodnutí, jemuž je společnost nucena čelit. Stejně tak slouží jako svodidla, která brání společnosti uhnout z vytyčené cesty.

Některé společnosti vyjadřují svoje poslání formální cestou. Slova, která používají, mají sloužit ke svolávání věrných i výcviku nových rekrutů. Jiné mají svoje poslání tak dobře zabudováno ve všem, co fi rma dělá, že o něm málokdy někoho uslyšíte mluvit nahlas, ale přesto je jasně patrné. Ať tak nebo tak, díky poslání společnosti všichni zaměstnanci chápou, proč dělají to, co dělají. Poslání inspiruje i motivuje.

Simon Sinek ve své knize Začněte s proč (Jan Melvil Publishing 2013) a ve svém videu na stránkách TED s názvem „How Great Leaders Inspire Action“ popisuje to, čemu říká „nejjednodušší myšlenka na světě“. Poznamenal, že ty nejvíce inspirativní společnosti se raději prezentují tím, „proč“ dělají to, co dělají. Neuchylují se k  pouhým reklamním fíglům k  propagaci svých výrobků a  poučování veřejnosti o tom, jak fungují. Společnosti, které mají nějaké poslaní – které si za něčím stojí –, mají šanci udělat na  své zákazníky hlubší a  trvalejší dojem. Tím, že se podělí o své „proč“, získají na důležitosti a významu – a tím i náskok před svými konkurenty.

Samotný proces krystalizace onoho „proč“ funguje jako účinný způsob zjednodušování, protože člověka nutí nechat prázdných řečí a dobrat se podstaty motivace společnosti. Zde jsme narazili na určitý princip, s nímž se dále v knize ještě setkáme. Schopnost vytříbit zásadní informace může mít velkou moc. Myšlenku je pak snadné si zapamatovat a těžší zapomenout.

Složitěji a  obsáhleji formulovaná mise společnosti může být užitečná v  tom, že pokryje různé úhly pohledu. Zaměstnanci se ale kvůli tomu pravděpodobně nebudou soustředit na jeden společný cíl a současně to může mást zákazníky. Je to jako mávat pěti prapory současně namísto jedním. Dobrým příkladem neadresného a  roztříštěného fi remního poslání je McDonald’s. Odkazuje na  komplexní globální strategii nazvanou „Plan to win“ (Plán vítězství). Všechnu vinu za jejich příliš složité menu a žalostné fi nanční výsledky v posledních letech ale nelze jen tak svalit na chybějící jasné a stručně formulované poslání. Pravda ovšem je, že žádným takovým nedisponovali – a to určitě nijak nepomohlo.


Jednoduchost je poslání

23

Obvykle, když se mluví o  společnostech, které mají nějaké poslání, uslyšíte o Applu. Moderní, úspěšný Apple všichni známe. Ale když se fi rma koncem devadesátých let pomalu hroutila pod tíhou komplikovanosti, nové poslání se stalo účinným nástrojem tolik potřebného zjednodušení. Poslání má sílu transformovat

V roce 1997 koupil Apple fi rmu NeXT, kterou založil Steve poté, co o jedenáct let dříve z  Applu odešel. Steve byl součástí zakoupeného balíčku a  souhlasil, že se stane poradcem tehdejšího ředitele Applu Gila Amelia. Krátce po  akvizici si na  jedné fi remní akci Gil pozval Stevea na  pódium, aby vysvětlil, jak se Apple může díky technologii NeXTu pohnout mohutně kupředu. S vědomím toho, jak pro oba dva tento příběh končí, je poučné i  zábavné sledovat video z  této akce na Youtube.* V úplném úvodu se Amelio tváří poněkud zahanbeně, když sleduje, jakého neutuchajícího potlesku se Steveu Jobsovi dostalo. Stevea to dojalo. Zároveň se ale snaží držet zpátky, protože si uvědomuje, že alespoň v tuto chvíli hraje jen vedlejší roli v show Gila Amelia.

Steve považoval za důležité v úvodu své řeči představit poslání Applu. Na obrazovce za ním se objevil následující nápis:

POSLÁNÍ: Poskytovat relevantní, nepřekonatelná řešení, která mohou zá

kazníci získat pouze v Applu.

Tato slova ukázala Applu cestu právě ve  chvíli, kdy se nacházel na  rozcestí a sotva popadal dech. Zanedlouho po svém bravurním kousku byl Steve jmenován „dočasným ředitelem“. Pokračoval v přetváření společnosti i její produktové řady přesně takovým způsobem, jaký popsal ve svém poslání. Apple se v důsledku toho zjednodušil a položil tím základy úžasného budoucího růstu.

Poslání společnosti je zásadní, ale neznamená to, že je vytesané do  kamene. Společnosti se v průběhu let vyvíjejí a jejich mise s nimi. Pro Apple byla důležitým * https://www.youtube.com/watch?v=4QrX047-v-s


Myslete jednoduše 24 milníkem změna z počítačové fi rmy na společnost zabývající se spotřební elektronikou. Změnilo se dokonce i jméno: z Apple Computer Inc. na Apple Inc. Poslání se vylepšilo směrem k inovacím a určování budoucnosti.

Dalším velkým mezníkem bylo otevření Apple Store. Když budujete obchodní řetězec, čekají vás stovky rozhodnutí, od základního konceptu a způsobu provedení přes výběr lokality až po rozvržení prodejny a nábor zaměstnanců. V prodejnách Apple Store měly být k dispozici nejen produkty, ale i poradenství, školení, podpora a prostřednictvím zaměstnanců i ta správná dávka entuziasmu. Takový počin vyžadoval vlastní poslání.

Steve Jobs přijal Rona Johnsona, aby pomohl vybudovat Apple Store do  podoby, v jaké tento obchod známe dnes. S Ronem jsme mluvili o tom, jak nápad na Apple Store vyrostl z jednoduchého konceptu až po největší úspěch v historii, s prodejnami po celém světě. Vysvětlil mi, že klíčovým momentem byla formulace vlastního poslání Apple Store. Tým tvrdě pracoval na tvorbě vyjádření, které by korespondovalo s obecným posláním společnosti Apple a zároveň položilo základy zcela nového, atraktivního způsobu nakupování. Měl to být návod ke všemu, co se v ochodech Apple Store odehrávalo. Mělo to být snadno zapamatovatelné, řekl Ron, tak, aby to všem v organizaci rychle přešlo do krve.

Apple, to jsou produkty, které mění lidem život, že? Proto jsme pro Apple

Store přišli s jednoduchou frází: „Enrich lives“ (Obohatíme vám život – pozn.

překl.). Celý obchod i výsledný dojem z něj byly navrženy tak, aby dokázaly

obohatit životy nejen zákazníků, ale i zaměstnanců.

Motto „Enrich lives“ byste nenašli na žádném označení obchodu nebo zboží. Přesto při rozvíjení i během samotného fungování řetězce bylo jeho poslání jasně patrné. Pokud nějaká myšlenka nebyla v souladu s cílem obohatit váš život, byla zamítnuta.

Poslání hrálo podstatnou roli při rozhodování jedné z nejdůležitějších otázek – v jakých lokalitách se budou prodejny stavět. Pokud mají obohatit váš život, říká Ron, nemůžeme vás nutit bloudit kdovíkde, abyste nás našli. Bylo tedy logické, že


Jednoduchost je poslání

25

se společnost rozhodla otevřít prodejny Apple Store v  nákupních centrech. Tak na ně můžete snadno narazit během svých každodenních nákupů.

A  poslání měli všichni neustále na  paměti, i  když dumali, jakým způsobem řešit opravy již zakoupených produktů, pokud potřebovaly servis. Ron přišel s  nápadem založit „geniální přepážky“ (Genius Bar) a  dotáhl ho k  dokonalosti. Na takovém místě by zákazníci měli pocit, že jim svou pozornost věnuje ten nejchytřejší zaměstnanec Applu ve městě. Což mělo obohatit život nejen zákazníků, ale i samotných nadaných zaměstnanců. Ron k tomu poznamenává:

Geniální přepážka obohacuje život zaměstnance tím, že v  podstatě vyzdvi

huje jeho úroveň znalostí. „Geniální“ byl titul, o  který stáli. Co kdybychom

měli vlastní opravny? No kdo by chtěl pracovat v opravně. Ale kdybych mohl

pracovat na Geniální přepážce v Minneapolis, to by mě jistě naplňovalo mno

hem víc, že?

Ron se svým týmem věnovali hodně úsilí vytvoření profi lu ideálního kandidáta na práci v Apple Store. Motto „Enrich lives“ jim sloužilo jako vodítko. Hledali chytré, zajímavé lidi, kteří byli nejen nadšení pro technologie i značku Apple, ale hlavně dychtiví se o své znalosti podělit.

A teď lidé pracují pro Apple, mají zaměstnání, které má smysl, a mají mož

nost posloužit ostatním – což spousta lidí dělá velice ráda.

Vidíte, jak mocná může jednoduchost být? Toto všechno vzniklo na  zá

kladě jediného jednoduchého nápadu – obohatit život. Popisuje to, jak Steve

nakládal s Applem. A proto obchod Apple Store touto fi lozofi í dokonale repre

zentoval svou značku.

Po celém světě se otevíraly další prodejny a poslání Apple Store nadále řídilo veškerá rozhodnutí. Vše se krásně propojilo v nevídaný úspěch maloobchodního prodeje, o kterém se bude učit ještě desítky let.


Myslete jednoduše 26

Poslání Apple Store bylo samozřejmě tak úspěšné zčásti proto, že odráželo fi - lozofi i Applu, budovanou řadu let. Ovšem jasně stanovené poslání je naprosto nenahraditelné i pro společnost, která je na úplném začátku. Jak najít poslání, které poroste s fi rmou Jeff Fluhr je spoluzakladatelem internetového obchodu se vstupenkami StubHub, který funguje v USA a Velké Británii. Firmu založil v roce 2000 a o pouhých sedm let později ji za 310 milionů dolarů prodal společnosti eBay. V mnoha ohledech jej lze považovat za  dokonalého mluvčího nové generace podnikatelů v  oblasti technologií – přišel s přitažlivým novým nápadem, odstartoval internetové služby a potom pod jeho vedením a díky své popularitě fi rma úspěšně vyrostla do  nebeských výšek.

Stejně jako mnoho jiných startupů ani StubHub se nedržel nějakých přesně stanovených pravidel. Jeff ostatně potvrdil, že nezakládal fi rmu s konkrétním posláním. Nicméně jak se společnost rozrůstala, došlo mu, že jasně stanovené poslání má svou hodnotu, a pomalu začal zpívat jinou písničku.

Když jsme rozjeli StubHub, byl jsem velice mladý ředitel a podnikatel, bylo mi

asi dvacet pět. Vlastně jsem nikdy předtím nepracoval ve výrobní společnosti.

Takže jsem nikdy neviděl, jak někdo vytváří poslání své fi rmy, a nepřikládal

tomu žádnou váhu.

Později mi ale došlo, že poslání fi rmy může být velice mocným nástro

jem. Může pomoci vnitřně – sjednotit a upevnit zaměření zaměstnanců, nebo

zvnějšku tak, že díky němu lidé lépe pochopí, co je cílem fi rmy.

Jakmile se StubHub rozrostl ve společnost se stovkami zaměstnanců, Jeff přibral do týmu na vedoucí funkce lidi, kteří měli více obchodních zkušeností než on a druhý ze spoluzakladatelů Eric Baker. Jeden z nich poukázal na to, že pokud má fi rma vyrůst tak vysoko, jak sahají její ambice, měli by se vážně zamyslet nad


Jednoduchost je poslání

27

tím, jaké by mělo být její poslání. Byl to jeden z těch momentů, kdy si řeknete „tak jo, dobře“.

Jeff a jeho tým se pustili do práce a nakonec zjistili, že jedno vyjádření svého poslání už mají a že je součástí jejích sloganu: „Místo, kde fanoušci kupují a prodávají vstupenky“. Ať už prodáváte, nebo kupujete, jdete na StubHub, protože jste sportovní nebo hudební fanoušci. Jeff mi vysvětlil, že hnacím motorem společnosti StubHub byl jednoduchý cíl sloužit fanouškům.

Tím, že jsme poslání fi rmy vyjádřili slovy, jsme se dokázali sjednotit a zaměřit

určitým směrem. Ale nejen to. Pomohlo to i sdělit světu kolem nás, co vlastně

děláme. Zajímali nás fanoušci, a ne místa konání akcí, týmy či liga ani umělci

a hudební průmysl. Nás zajímali jen fanoušci. A to bylo velice, velice důležité

pro jakoukoli další činnost fi rmy. Bez toho by StubHub nedosáhl úspěchů,

jakých dosáhl.

Jasně stanovené poslání bylo podstatné i z hlediska růstu fi rmy, protože se díky němu dokázala vyrovnat i s vlivy, které šly zcela proti němu. Tehdy zezačátku byla řada sportovních týmů i umělců proti tomu, aby se vstupenky na akce přeprodávaly za víc, než jaká je jejich nominální hodnota. A našli se i tací, kteří si mysleli, že by se vstupenky neměly přeprodávat vůbec.

Když se zákonodárci a různé frakce začali zaobírat tím, jestli je činnost StubHubu vůbec v  souladu se zákonem, byla společnost schopna zformovat silnou obrannou linii. Poukázali na  své poslání a  prohlásili: „Podívejte se, my jsme tu pouze pro fanoušky. Ve svobodné zemi mají fanoušci právo obchodovat se svými vstupenkami i penězi, když mají jak prodávající, tak kupující pocit, že je to v jejich nejlepším zájmu.“ StubHub prostě povzbuzoval fanoušky, aby využili možností, které jim nabízí ekonomika volného trhu.

Naše poslání být tu pro fanoušky a umožnit jim výběr i přístup opravdu po

mohlo objasnit a zjednodušit, jaká je naše činnost.


Myslete jednoduše 28

Ve StubHubu, stejně jako v Apple Store, ovlivnilo společné poslání každé rozhodnutí a  každý krok vpřed, od  nových produktů po  marketing. Společnost se mohla nadále držet svých cílů a  svého zaměření, zatímco nabízela zákazníkům vzrušující nové služby.

Ve  StubHubu byli v  této oblasti průkopníky. Jasné poslání ale může být výhodou i pro společnosti, které hledají uplatnění v oborech se silnou konkurencí. Originální poslání je cestou, jak se odlišit. Jednoduché poslání vynikne v davu Jak udělat, aby si vás coby nového hráče všimli v kategorii, kde lze produkty snadno logicky porovnat? Není to vůbec snadné. A co teprve v oblasti, kde se jedná o produkty osobní, emocionální, založené na zkušenosti a celkově subjektivní povahy, jaké najdete ve světě módy.

Druhá největší kanadská módní značka, Joe Fresh, dosáhla věhlasu jak ve své zemi, tak po  celém světě. Společnost začala fungovat s  jednoduchým posláním: „Fresh fashion at fresh prices“(Svěží móda za svěží ceny – pozn. překl.). Fungovalo to skvěle i jako marketingový slogan.

Hnací silou společnosti Joe Fresh byl Joe Mimran, kanadský podnikatel, jehož zkušenosti ve světě módy sahají až do roku 1976. Joe miluje jednoduchost, a to nejen v módě, ale i ve způsobu, jakým vede svůj byznys. Firma se zrodila v době, kdy se kanadská sekce Weston family (jejíž řetězec supermarketů Loblaws dosahuje ročního obratu 35 miliard dolarů) obrátila na Joea s nápadem prodávat jeho oblečení ve svých supermarketech.

Skupina Weston family toužila mít Joea na své straně, aby pro ně sváděl bitvu s největším protivníkem, řetězcem Walmart. Ukázali mu některé kousky oblečení, které prodával Walmart, ale Joe neměl zájem. Nechtělo se mu utkat se tváří v tvář s obřím prodejcem.

Řekl jsem: „Víte, tohle já nedělám. Pokud s  vámi mám pracovat, rád bych

navrhl způsob, jakým to bude probíhat.“ Jméno „Joe Fresh“ – a vlastně celý


Jednoduchost je poslání

29

nápad s konceptem „fresh“, svěží, čerstvý – vzešlo z myšlenky prodávat obleče

ní v obchodě s potravinami. Svěží móda. Dávalo to smysl.

Sortiment se měl prodávat v supermarketech, Joe měl proto pocit, že by ceny měly být překvapivě dostupné („svěží ceny“) a  měla to být móda, která dokáže oslovit překvapivým způsobem. I barvy by měly být „k nakousnutí“, žádné mrtvé odstíny a rozhodně žádná černá, nehledě na aktuální módní trendy.

Poslání bylo zcela zřejmé v každé diskusi, kterou o nové značce vedli. Joe chtěl za každou cenu udržet nabídku jednoduchou a neodklánět se od svého poslání. Z toho důvodu se nechtěl podílet na slevové politice. Ceny jeho zboží byly nízké už od začátku.

Poslání bylo zdrojem inspirace, i co se marketingové strategie týče. Joe věřil, že image značky musí zůstat jasná a pochopitelná. Obával se, že kdyby lidem představil senzační novou módní značku a hned nato je pobízel, aby se na ni šli podívat do supermarketu, jen by je to zmátlo. Nechtěl nejasnou a matoucí reklamu. Místo toho udělal něco, co by asi udělal jen málokdo: propagoval svou značku, aniž by divákům řekl, kde ji najdou. Ani zmínka o supermarketech Loblaws.

Nikoho nepřekvapí, že tento způsob propagace značky rozvířil diskusi. Nelze popřít, že to byl odvážný nápad: nejdřív prodej značku, agresivním způsobem nabídni módní zboží na trhu a pak nech překvapené zákazníky, ať je objeví v supermarketu. Ať tak nebo tak, značka Joe Fresh měla zákazníky hlavně překvapit. Buď mohli v televizi zhlédnout reklamu, která by je navedla na módní oblečení v  supermarketu, anebo by mohli během nakupování potravin nečekaně narazit na skvělou novou módní značku, kterou viděli v televizi. Joe měl pocit, že ta druhá možnost by byla pro zákazníky příjemnějším překvapením.

Joe Fresh zpočátku debutoval ve čtyřiceti prodejnách Loblaws. Někomu trvalo déle, než si na koncepci značky Joe Fresh zvykl, ale samotná značka – i způsob, jakým vyjadřovala svoje poslání – si nakonec získala zákazníky na  svou stranu. Joe to popisuje následujícím způsobem:


Myslete jednoduše 30

Vytvořili jsme poctivou obchodní značku, přišli jsme s jedinečným nápadem

prodávat oblečení v  obchodě s  potravinami, v  nečekané kvalitě a  za  lidové

ceny.

Joe připisuje úspěch značky Joe Fresh atraktivní vizi, poctivému přístupu k vývoji nových produktů a  jasnému a  pochopitelnému poslání. Na  jeho příběhu je jasně vidět, že poslání je pro novou společnost dobrý začátek. Silnějším hnacím motorem pro růst společnosti ale bylo objevení kreativního způsobu, jak toto poslání přivést k životu.

Selský rozum napovídá, že aktivní fi rma by měla mít jedno poslání, a tím by se měly řídit všechny její aktivity. To byl alespoň případ společností jako Apple nebo Joe Fresh.

Já jsem měl nicméně možnost poznat společnost, jejíž poslání bylo odlišné. I  když se může zdát, že jde o  protimluv, jednoduchost této fi rmy se zrodila ze skutečnosti, že její poslání je podrobnější a důmyslnější než u většiny ostatních. Poslání zjednodušuje velká očekávání Fanoušci Ben & Jerry’s chápou společnost velice nekomplikovaným způsobem. Vidí bohatou, krémovou zmrzlinu s fantastickými ingrediencemi, známý grafi cký styl na veškerých obalech této fi rmy a energického ducha, který je za celá léta existence neopustil. Spousta lidí by ale poukázala i na další důležitý aspekt – Ben & Jerry’s mají svědomí. Společnost se aktivně podílí na řešení sociálních problémů.

Na nejvyšší úrovni se společnost prezentuje jedinečným vyjádřením svého poslání: „Podílíme se na pozitivních změnách ve světě.“ Ve skutečnosti jde o souhrn tří jednotlivých poslání. Spoluzakladatel Jerry Greenfi eld mi při našem rozhovoru vysvětlil, jak takové několikadílné poslání pomáhá směrovat jejich společnost.

Postupně jsme přišli s posláním, které mělo tři části. Týká se našich výrobků,

fi nancí a společenských aspektů.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist