načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Myšlenkové mapy pro děti -- Rychlá cesta k úspěchu nejen ve škole - Tony Buzan

Myšlenkové mapy pro děti -- Rychlá cesta k úspěchu nejen ve škole
-15%
sleva

Kniha: Myšlenkové mapy pro děti -- Rychlá cesta k úspěchu nejen ve škole
Autor:

Myšlenkové mapy jsou nejefektivnější současnou pomůckou pro přemýšlení. Tony Buzan je jejich „vynálezcem“ a největším propagátorem a v této knize je přístupnou a zábavnou ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  249 Kč 212
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
7,1
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 80.1%hodnoceni - 80.1%hodnoceni - 80.1%hodnoceni - 80.1%hodnoceni - 80.1% 93%   celkové hodnocení
4 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » BIZBOOKS
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2013-09-18
Počet stran: 128
Rozměr: 167 x 225 mm
Úprava: ix, 120 stran : ilustrace (převážně barev.)
Vydání: 1. vyd.
Název originálu: Mind maps for kids
Spolupracovali: překlad Zdeněk Mužík
Vazba: brožovaná lepená
Doporučená novinka pro týden: 2013-39
ISBN: 9788026501213
EAN: 9788026501213
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Myšlenkové mapy jsou moderní a efektivní pomůckou pro zaznamenávání myšlenek, zapisování poznámek a organizaci informací všeho druhu. Usnadňují učení a zapamatování a mohou žákům i studentům výrazně pomoci při studiu. Příručka v úvodu představuje formu myšlenkových map, způsoby tvorby a seznamuje s možnostmi jejich využití. Hlavní část tvoří tipy k tvorbě myšlenkových map k jednotlivým školním předmětům, které žáci mohou využít při psaní domácích úkolů, esejí, tvorbě referátů, přípravě prezentací apod. Závěr příručky je věnován využití myšlenkových map pro zábavu (plánování večírku, úklid pokoje, psaní dopisu apod.) Šikovná příručka pro starší děti a mládež vysvětluje, jak tvořivě nakládat s informacemi a vytvářet přehledné myšlenkové mapy.

Popis nakladatele

Myšlenkové mapy jsou nejefektivnější současnou pomůckou pro přemýšlení. Tony Buzan je jejich „vynálezcem“ a největším propagátorem a v této knize je přístupnou a zábavnou formou představuje mladším čtenářům. Metoda myšlenkových map dětem pomůže zefektivnit psaní poznámek a učení, zkrátit dobu strávenou nad domácími úkoly, rozvíjet kreativitu a představivost, zlepšit paměť. Naučí se nejen zefektivnit práci do školy, ale třeba i jak naplánovat narozeninovou oslavu, aniž by na něco zapomněly, nebo jak napsat dopis. Díky knize přijdou děti na to, jak: - Uvolnit představivost a přicházet s novými nápady. - Snadno si pamatovat údaje a čísla. - Dělat si lepší a srozumitelnější poznámky. - Soustředit se a šetřit čas. - Jednoduše plánovat. - Zazářit u zkoušek. Kniha je zaměřená na to, aby se děti při práci s ní bavily. Je plná obrázků, vtipů a hlavolamů, které pomohou dětem zlepšit soustředění a paměť. Je určena zejména pro děti ve věku od 7 do 14 let, na své si ale mohou přijít i starší děti, a dokonce i dospělí, kteří se doposud s myšlenkovými mapami nesetkali. Tony Buzan, autor myšlenkových map a odborník na mozek a jeho využívání, učí myšlenkové mapy děti po celém světě už více než třicet let. Jeho metody pomohly milionům dětí i dospělých uvolnit kreativitu, zlepšit paměť, rychleji číst a celkové lépe využívat mozek. (rychlá cesta k úspěchu nejen ve škole)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Tony Buzan - další tituly autora:
Zákazníci kupující knihu "Myšlenkové mapy pro děti -- Rychlá cesta k úspěchu nejen ve škole" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

44

Myšlenkové mapy pro děti

Dějepis

kouzelná cesTa hisTorií

nebyla by to legrace, kdybyste se mohli kouzlem přenést do jiné doby?

Mohli byste fandit svému oblíbenému gladiátorovi nebo bojovat s vlnami

na člunu vikingů. ať už je vaše vysněná cesta minulostí jakákoli, studium

dějepisu by mělo být zábava, a nikoli ubíjející hromada jmen a dat

k zapamatování.

Myšlenkové Mapy pro Dějepis

rok 800 n. l. – invaze vikingů

Vikingové byli postrachem celé Evropy, někdo by ale mohl namítnout, že

test z dějepisu je mnohem horší. Když použijete pro tvorbu poznámek a pro

opakování myšlenkovou mapu, nebudete se mít čeho bát!

Myšlenková mapa na straně 46 shrnuje všechny informace z článku na protější

straně způsobem, který je skutečně snadný k zapamatování. Mapa má opět

centrální obrázek, který reprezentuje hlavní téma. Zde byl jako symbol invaze

Vikingů použit jejich člun. Větve vycházejících z ústředního obrázku značí

hlavní dílčí témata článku. Na dalších větvích jsou pak uvedena témata

nižšího stupně a detaily.

Na následujících stranách

najdete několik fascinujících

historických příběhů, na

kterých si můžete vyzkoušet

své nově nabyté dovednosti

tvorby myšlenkových map.

Cestou vám trochu napovím...

Dějepisss!

V jakém

předmětu

jsou hadi

nejlepší?


45

Myšlenkové mapy a školní předměty

Invaze Vikingů

Kolem roku 800 n. l. začali Vikingové

podnikat své slavné nájezdy a šířit hrůzu!

Většinu nájezdů prováděly

malé skupiny do deseti

člunů, každý s třiceti

válečníky na palubě.

Rychlost jejich člunů znamenala, že mohli překvapivě zaútočit

a následně zase rychle zmizet.

Vikingové byli známí jako stateční,

ale brutální válečníci. Kam přišli,

tam šířili hrůzu a paniku.

Jedním z důvodů, proč se lidé

Vikingů tak obávali, byl fakt, že

měli jedny z nejlepších zbraní

a brnění v Evropě. Bojovali hlavně

meči, oštěpy, luky a sekerami.

Obyčejní válečníci oblékali tuhé

kožené kazajky, zatímco ti bohatší

používali kroužkové brnění. Kromě

toho Vikingové nosili kulatý štít,

který byl někdy pokryt kůží.

Nejobávanějšími válečníky

Vikingů byli Berserkové. Tito

válečníci mohli požívat před bojem

drogy, aby ztratili sebeovládání

a byli ještě zuřivější. Do dnešního

dne se v angličtině slovo „berserk“

používá pro popis někoho, kdo se

přestal ovládat.

Vikingové nejprve drancovali

bohaté kostely. Později začalinapadat a plundrovat města, která pak

často spálili. Neměli žádné slitování

s vyděšenými ženami a dětmi

a mnoho jich pozabíjeli. Mnoho žen

bylo před smrtí mučeno, jiné byly

zajaty a používány nebo prodány

jako otrokyně.

Orderic Vitalis

válečný kronikář

© Daily Mail


46

Myšlenkové mapy pro děti

z

b

ran

ě

se

ke

r

y

o

š

t

ě

p

y

l

u

k

y

m

e

č

e

š

t

í

t

y

k

o

ž

e

n

é

b

r

n

ě

n

í

k

o

ž

e

n

é

k

r

o

u

ž

k

o

v

é

o

b

y

č

e

j

n

í

b

ohat

í

80

n

.

l

.


47

Myšlenkové mapy a školní předměty

v

i

k

i

n

g

o

b

r

u

t

á

l

b

e

r

s

e

r

kové

d

iv

o

c

í

o

d

v

á

ž

n

á

j

e

z

d

č

l

u

n

y

m

ě

s

ta

k

o

s

t

e

ly

ž

e

n

y

1

r

y

c

h

l

é

l

e

č

n

í

c

i

3

v

y

d

r

a

n

c

o

v

á

n

a

s

p

á

lena

b

o

h

a

t

é

k

o

ř

is

t

m

uče

n

y

z

a

v

r

a

ž

d

ě

ny

o

t

r

o

k

y

n

ě

zdro

g

o

v

a

n

í


a Teď vy!

Římané byli také pěkná cháska. Kolem

roku 150 n. l. vládli říši, která pokrývala

většinu toho, čemu se dnes říká Evropa,

Palestinu, Egypt a Severní Afriku.

Dosáhli toho pomocí obrovské armády,

která vybojovala některé z největších

bitev všech dob.

Myšlenková mapa tématu, jako je

„římská armáda“, by vám mohla hodně

povědět o historii, geografii a obyčejných

Římanech té doby. Užitečný by byl

kontrolní seznam otázek na protější

straně. Přečtěte si článek na straně

50 a zkuste na každou otázku dát

jednoslovnou odpověď, kterou umístíte

na klíčové větve, a pak přidejte menší

větve pro své vlastní vysvětlivky.

48

Myšlenkové mapy pro děti

Syn:

Nemůžu za to.

Pořád se mě ptají

na věci, ke kterým

došlo před mým

narozením.

Otec:

Vidím na

vysvědčení, že

dějepis ti moc

nejde.


49

Myšlenkové mapy a školní předměty

k

d

e

?

c

o?

kdy

?

k

d

o

?

pr

o

č

?

v

ýsl

e

d

e

k

?


50

Myšlenkové mapy pro děti

ŘíMšTí VOJácI

Římští vojáci byli organizováni ve velkých

útvarech, kterým se říkalo legie, skládajících se

až z pěti tisíc vojáků.

Každá legie se skládala až

z pěti tisíc těžcevyzbro

jených pěšáků a z jízdy.

Součástí legie byli také ženisté,

zeměměřiči, kameníci a tesaři a jiní

řemeslníci.

Kromě účasti na velkých bitvách

legie stavěly pevnosti, mosty

a silnice. Do legie mohli vstoupit

jen římští občané. Sloužili dvacet

pět let. Po odchodu do výslužby

dostali peníze (tři zlaté mince)

a zemědělskou půdu.

Většinu běžných bojů obstarávali

vojáci pomocných sborů, tzv.aux

ilií. Ti nebyli římskými občany,

stávali se jimi až při odchodu do

výslužby. Patřila mezi ně maďarská

a hispánská jízda a lučištníci ze

Středního východu. Asi kolem

roku 100 n. l. přestala římská říše

růst. Armáda pak trávila většinu

času tím, že se snažila udržet dobytá

území. To vyžadovalo mnoho lidí.

Stále více lidí, kteří nebyli občany

Říma, bylo rekrutováno dopomoc

ných sborů, aby bránili pevnosti na

hranicích říše.

V armádě byli využíváni i vojáci

z kmenů mimo území říše. Ti byli

organizováni v plucích, kterým se

říkalo numeri. Stejně jako pomocné

sbory, i oni často bránili hraniční

pevnosti. Po odchodu do výslužby se

z nich však nestávali římští občané.

Orderic Vitalis

válečný kronikář

© Daily Mail


?

?

?

?

?

?

y

y

y

?

?

?

?

?

?

?

?

?

Řešení

1. Protože číslo 501 se římskými číslicemi zapíše jako DI.

2. Na východ.

?

HLAVOLAMY

1. Proč by Římané pojmenovali dálnici z Prahy

do Brna 501?

2. Admirál Lord Nelson stojí na svém sloupu na

Trafalgarském náměstí a dívá se na západ. Kam by

se nakonec díval, kdyby uposlechl těchto povelů:

Vpravo v bok! (90 stupňů)

Čelem vzad! (180 stupňů)

Vlevo v bok! (90 stupňů)

Myšlenkové mapy a školní předměty

51




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist