načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Módní návrhářství - Simon Seivewright

Módní návrhářství
-15%
sleva

Kniha: Módní návrhářství
Autor:

Kniha Módní návrhářství: Inspirace a tvorba provádí čtenáře základními kroky, které předcházejí návrhu promyšlené, inovativní, kreativní módní kolekce a ukazuje, jak převést ... (celý popis)
Kniha teď bohužel není dostupná.

»hlídat dostupnost


hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2% 90%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: Computer press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2010-09-09
Počet stran: 176
Rozměr: 160 x 230 mm
Úprava: 175 stran : ilustrace (převážně barev.)
Vydání: Vyd. 1.
Název originálu: Research and design
Spolupracovali: překlad Jana Mališová
Vazba: brožovaná lepená
ISBN: 9788025129715
EAN: 9788025129715
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Kniha Módní návrhářství: Inspirace a tvorba provádí čtenáře základními kroky, které předcházejí návrhu promyšlené, inovativní, kreativní módní kolekce a ukazuje, jak převést jejich výsledky do konkrétních designérských nápadů. Jak ovlivňuje zadání proces návrhu?Kdo nebo co je cílovým trhem? Má si návrhář pro svou kolekci zvolit téma, koncept nebo příběh? Co znamenají různé úrovně a styly módy?

Autor prochází množství oblastí, které se mohou stát zdrojem vaší inspirace, a osvětlí vám vývoj vaší kolekce jako sériipromyšlených kroků, mezi něž patří i finální prezentace a představení vašeho návrhářského úsilí.

Vše ilustrováno na více než 200 velmi inspirativních barevných obrázcích a doprovázeno případovými studiemi a ukázkami prací současných světovýchnávrhářů.

Probíraná témata: Zadání (čili brief) * Typy zadání * Brainstorming * Volba tématu či koncepce * Rešerše * Primární a sekundární zdroje * Kresba a malba * Koláž * Juxtapozice * Dekonstrukce * Provazby * Analýza rešerše * Mood-board, story-board aconcept-board * Modelování a aranžování * Vlastnosti vláken a látek * Využití již realizovaného oblečení * Propojení rešerše a tvorby * Vývoj a rozpracování modelů * Výběr a sjednocení námětů pro kolekci * Skicování a kreslení návrhu * Šablony * Ilustrace *Rozvrženía kompozice * Historické i současné trendy * Vliv médií a role značky

Simon Seivewright navrhuje oděvy pro významné světové módní domy. Mezi jeho klienty patří nebo patřili Vivienne Westwoodová, Christian Lacroix, Missoni, Simply Red, BBC nebo London Mens FashionWeek. Vyučoval na London College of Fashion, nyní je garantem předmětu Fashion Clothing and Textiles na Northbrook College. Svá díla vystavoval mj. na Premiere Vision v Paříži. Žije v britském Brightonu.

Ukázkami svých prací, zkušenostmi a názory ke knize přispěli:Sarah Arnettová, Manish Arora, Basso & Brooke, David Downton, Julien Macdonald, John Galliano, Kate Jenkinsová, Richard Sorger, Winni Lok, Vivienne Westwoodová a další designéři a umělci. (inspirace a tvorba)

Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Zákazníci kupující knihu "Módní návrhářství" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Módní návrhářství: Inspirace a tvorba


82 / 83

1

Teď už víte, co je rešerše a jak je pro návrháře užitečná.

Také jste se dozvěděli, z jakých nejrůznějších zdrojů

inspirace při ní můžete čerpat.

V následující kapitole si ukážeme, jak lze jednotlivé

nápady a náměty propojit. Vysvětlíme si, co je to skicák,

a nastíníme základní postupy pro zpracování rešerše,

od kresby přes koláž až po dekonstrukci a analýzu.

V této kapitole najdete mnoho různých ukázekzpracování skicáku – zvažte, jaký styl vám nejlépe vyhovuje.

Dozvíte se, jak s rešerší dále pracovat a na které klíčové

prvky se při přípravě na samotné navrhování zaměřit.

Kde hledat inspiraci? >

Zpracování rešerše >

Prostorové metody rešerše

„Jako módní návrhář jsem se nikdy nepovažoval za

umělce  – uvědomuji si, že moje výtvory si někdo koupí,

párkrát si je obleče, a nakonec stejně skončí na smetišti.“

Tom Ford, módní návrhář

1

Ručně vyrobený studentský

skicák vázaný v kůži. Zpracování rešerše


1

2

3

Jako návrhář musíte promyslet své pojetí skicáku a to, jak

s rešerší dále naložíte. Nebojte se při tom experimentovat.

Skicák je jakési album, kde shromažďujete a zpracováváte veškeré

podněty. Může se stát velmi osobní a individuální výpovědí. 1–3 Podněty pro rešerši na stěně ateliéru Sarah Arnettové a v Nokiho dílně. 4 Studentský skicák.

Skicák

Zpracování rešerše

Zpracování rešerše


84 / 85

4

Rešerše se také dá prezentovat v podobě série story-boards.

Tento přístup se často využívá v návrhářských studiích, kde se

přímo na stěnu ateliéru nebo na sérii mood-boards lepíobrázky, fotografie, skici, kusy látek či ozdoby.

Skicák si můžetekouit v libovolné velikosti,

gramáži, barvě a vazbě.

Nebo si jej můžete sami

vyrobit – výhodou je

možnost použít různé

druhy papíru a předsvázáním svou práci ještě

uspořádat a upravit. Jako

základ skicáku lze však

také využít například

román nebo učebnici,

jejichž text nějak souvisí

s tématem rešerše. Skicák neslouží jen k vašemu soukromému využití, je to také nástroj, který umožní vaši kolekci a tvůrčí směřování popsat a ukázat ostatním. Pro vaše vyučující je to často zásadní dokument, z něhožzjistí, jakým způsobem uvažujete a jak vnímáte svět kolem sebe. Skicák svědčí o vaší schopnosti tvůrčího myšlení a umožňuje spolupráci v rámci návrhářského ateliéru, kde všichni pracují na společném okruhu témat – od textilního návrháře přesstřihače až po stylistu. Ať už se rozhodnete zpracovat rešerši jakoukoli formou, výsledkem by nemělo být jen album plné výstřižků,obrázků a fotografií, ale především soubor, v němž shromažďujete a zpracováváte informace. Také ve skicáku byste měliexperimentovat s mnoha různými způsoby prezentace.

Skicák >

Kresba a malba


1

Kresba je základní technika, kterou musí návrhář ovládnout

a ne ustále zdokonalovat. Je to ideální způsob, jakokamžitě zaznamenat podněty; je to tedy vynikající metoda pro

záznam primární rešerše.

Jednotlivé linie, textury, tóny a barvy můžeteznázornit pomocí různých výtvarných potřeb: tužek, tuží, barev atd. Ty vám

také poslouží k podrobnějšímu zpracování rešerše a návrhu.

Jestliže si určitý motiv či předmět nebo jeho část nakreslíte,

lépe porozumíte jeho tvarům a formám a uvědomíte si, jak

se dají využít pro návrh nebo při stříhání látky. Vlastnosti látek

a různé textury lze například znázornit pomocí tahů štětce.

Během celého procesu tvůrčí rešerše budete neustále rozvíjet

svůj výtvarný talent, a to nejen v oblasti kresby a malby. 1 Studentský skicák ukazuje postup od prvotní rešerše po předběžný návrh. 2 Studentský skicák využívající koláž. 3 Obal alba Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band.

Kresba a malba

Zpracování rešerše

Zpracování rešerše


86 / 87

2

3

Koláž představuje další možnost, jak prezentovatvýsledky rešerše. Lze využít nejrůznější materiál: například fotografie,

výstřižky z časopisů nebo vytištěné obrázky staženéz Internetu.

Zvolené obrázky nemusejí mít na první pohled nicspolečného.

Dobrá koláž spojuje nejrůznější motivy, které jsou inspirativní

samy o sobě, jejich propojením se však otvírají další možnosti.

Při práci s obrázky se neomezujte na základní tvary jakotrojúhelník nebo čtverec, ale povolte uzdu své fantazii. Přisestavování koláží si vzpomeňte třeba na montypythonovskékolážové titulky nebo na dílo pop-artového umělce Petera Blakea,

autora obalu alba Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band od

Beatles. Koláž rozvíjí zásadní dovednosti, jako je cit proproporce, umístění a výběr.

Koláž je uměleckákompozice vzniklá nalepenímrůzných výstřižků a fotografií

na společný podklad,termín je odvozenz francouzského výrazu pro „lepení“. Koláž

Skicák >

Kresba a malba/Koláž >

Juxtapozice


1

2

Jestliže tvůrčí potenciál koláže spočívá ve vystřihováníobrázků a jejich nalepování přes sebe, juxtapozice je naopak

umísťování obrázků a látek vedle sebe.

Tato metoda může propojit nesourodé motivy, mezi nimiž

existuje určitá souvislost, přestože se celkově dost liší;například spirálovitý tvar amonitu a točité schodiště. Vynikne tak

i spojitost mezi obrazy a látkami, například textura svalů lidské

anatomie připomíná úplet. 1 Ukázka juxtapozice. 2 Studentský skicák dokládající jasnou souvislost mezianatomickými kresbamia pleteninou. 3 Studentský skicák s ukázkou dekonstrukce.

Juxtapozice

Juxtapozice: postavení

dvou rovin reality vedle

sebe za účelemobjektivního srovnání,posouzení a vyhodnocení.

ABZ slovník cizích

slov

Zpracování rešerše

Zpracování rešerše


88 / 89

3

Dekonstrukce neboli zpochybnění představuje nový pohled

na shromážděné podněty. Stačí použít hledáček a soustředit

se na detailní výřez určitého obrazu tak, abyste z výchozího

konkrétního materiálu získali abstraktní námět. Nebo můžete

původní námět rozstříhat jako skládačku a znovu jej sestavit

jiným způsobem – vzniknou tak nové linie, tvary a abstraktní

formy, s nimiž lze dále pracovat.

Při dekonstrukci lze také čerpat inspiraci z konkrétníhooblečení. Prostě rozeberete realizované oblečení a zjistíte, jak bylo

vytvořeno. Přitom můžete využít střihy a prohlédnout sidetaily, které pak zapracujete do svých vlastních návrhů.

Touto metodou rešerše se budeme podrobněji zabývat ve

čtvrté kapitole.

Hledáček ve výtvarném

umění označujepomůcku, která vám umožní

zakrýt určitý předmět

tak, aby byla vidět jen

jeho část. Vyrobíte si ho

z obyčejného kusupapíru či lepenky, do které

vystřihnete okénko.

Toto okénko může být

libovolně velké či malé;

cílem je, abyste viděli jen

určitý výsek vybraného

předmětu či obrazu. Dekonstrukce

Kresba a malba >

Juxtapozice/Dekonstrukce >

Provazby


1

Vaše rešerše může být zpočátku poměrně abstraktnía pestrá, se spoustou zdánlivě nesourodých podnětů. Metody jako

kresba, koláž a juxtapozice slouží k propojovánía experimentování s náměty, provazby vám zase umožní vyhledatsouvisející nebo doplňující se motivy. Ty pak seskupíte podle tématu

či konceptu, který následně během procesu vývoje návrhu

hlouběji prozkoumáte.

Na obrázcích vyniknou souvislosti mezi sochou Nuama Gabo

a modelem od Issey Miyake nebo mezi zprohýbanoutexturou mušlí a řasením na uměleckých instalacích od Christo &

Jeanne-Claude. Všechny tyto podněty vycházejí z různých

pramenů, ale když je dáte vedle sebe, uvidíte, jak spolusouvisejí a otvírají před vámi nové možnosti.

Provazby, jejichž podstatou je právě tato směs různýchpramenů, jsou zásadní součástí každé dobré rešerše a její prvotní

analýzy. 1–3 Rešerše zkoumající vzájemné souvislosti.

Provazby

Zpracování rešerše

Zpracování rešerše


90 / 91

2

3

Juxtapozice >

Provazby >

Analýza rešerše


1

Jakmile začnete pracovat s rešerší a třídit nápady a náměty

pomocí koláže a metody provazeb, jistě si brzy ujasnítecelkovou koncepci svého návrhu. Už jsme vysvětlili, že součástí

rešerše musejí být podklady pro formy, textury, detaily, barvy,

vzory a třeba i historické odkazy. Teď je však třeba začít rešerši

analyzovat a vytvořit na jejím podkladě prvotní náčrty návrhu.

V první fázi analýzy budete kreslit návrhy vycházející ze

shromážděných podnětů, experimentovata propojovat různé výtvarné techniky, vytvářet detailní záběry a náčrty siluet

i detaily konstrukce.

Tyto náčrty by také měly rozpracovat textury, vzory a ozdoby.

Motivy není nutné kreslit na figuru, stačí interpretacesesbíraných podkladů.

Pomocí různých výtvarných technik byste měli zpracovat

i barvy – rešerše poslouží jako inspirace pro barevnou paletu

kolekce a barevné kombinace. 1 Skicák Richarda Sorgera, rešerše a analýza látek a korálkových detailů. 2 Studentský skicák – studie zřasených textur a švů inspirovaných brněním.

Analýza rešerše

Zpracování rešerše

Zpracování rešerše




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist