načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Moderní žena -- Dokonalá profesní image - Marie Němcová

Moderní žena -- Dokonalá profesní image

Elektronická kniha: Moderní žena -- Dokonalá profesní image
Autor:

Nejnovější kniha o image se zaměřuje na profesní život moderní ženy. Velmi cennou výhodou této ojedinělé publikace je, že vychází z ryze českého prostředí. Čtenářky z řad ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  144
+
-
4,8
bo za nákup

hodnoceni - 42.8%hodnoceni - 42.8%hodnoceni - 42.8%hodnoceni - 42.8%hodnoceni - 42.8% 30%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 1 recenze

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2006
Počet stran: 176
Rozměr: 21 cm
Vydání: Vyd. 1.
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Praha, Grada, 2006
ISBN: 80-247-1596-1
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Nejnovější kniha o image se zaměřuje na profesní život moderní ženy. Velmi cennou výhodou této ojedinělé publikace je, že vychází z ryze českého prostředí. Čtenářky z řad laické veřejnosti si osvojí celou řadu nových dovedností, díky kterým se stanou dokonalejšími a konkurenceschopnějšími. Otevřou se jim možnosti k lepšímu uplatnění v profesním životě. Naučí se používat image jako prostředek komunikace, vytvoří si vlastní osobitý styl, naučí se zdůraznit přednosti, potlačit nedostatky, zvolit si dokonalý šatník, líčení apod. vhodné pro danou situaci a příležitost. Kniha poradí, jak se stát osobností, zviditelnit se, prosadit se, zvýšit si sebevědomí a přitom se chovat přirozeně. Stranou nezůstává ani umění komunikovat, naslouchat, dodržovat interpresovanální zóny, kritizovat, přesvědčovat i vést jednání s šarmem i samozřejmostí. (dokonalá profesní image)

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Marie Němcová - další tituly autora:
 (e-book)
Úspěšný muž Jak nastartovat kariéru Úspěšný muž Jak nastartovat kariéru
 (e-book)
Základy kompozice digitální fotografie Základy kompozice digitální fotografie
 (e-book)
Začínáme fotografovat Začínáme fotografovat
 (e-book)
Učíme se fotografovat Učíme se fotografovat
 
K elektronické knize "Moderní žena -- Dokonalá profesní image" doporučujeme také:
 (e-book)
Umění přirozeného vzhledu Umění přirozeného vzhledu
 
Recenze a komentáře k titulu



Jana Průšová 2018-05-23 hodnoceni - 30%hodnoceni - 30%hodnoceni - 30%hodnoceni - 30%hodnoceni - 30%
pel-mel všeho
reagovat
 


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Z německého originálu Selbstcoaching für frauen,

Wie sie sich in schlechten zeiten motivieren

vydaného nakladatelstvím Kösel – Verlag GmbH & Co, München

přeložila Mgr. Dagmar Brejlová

Marie Němcová

Moderní žena

Dokonalý profesní image

Vydala Grada Publishing, a.s.

U Průhonu 22, 170 00 Praha 7

tel.: +420 220 386 401, fax: +420 220 386 400

www.grada.cz

jako svou 2635. publikaci

Odpovědná redaktorka Mgr. Jitka Straková

Sazba a zlom Antonín Plicka

Počet stran 176

Vydání 1., 2006

Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a. s.,

Husova ulice 1881, Havlíčkův Brod

© Grada Publishing, a.s., 2006

Cover Photo © profi media.cz/CORBIS

ISBN 80-247-1596-1


5

Obsah

Předmluva .............................. 9

1. kapitola

Působivý image – cesta k úspěchu ....... 11

Staňme se osobností .................................. 14

První dojem ....................................... 16

Profesionální dojem .................................. 17

2. kapitola

Oblékání – mám vytříbený vkus .......... 21

Určení tvaru postavy .................................. 22

Vlastní styl odívání ................................... 24

Módní trendy ...................................... 26

Jak zvýraznit přednosti a zakrýt nedostatky ..................... 27

Barvy v odívání ..................................... 29

Výběr oblečení ..................................... 38

Tvorba šatníku ..................................... 40

Obuv ........................................... 49

Oblečení pro různé příležitosti ............................ 53

Oděvní doplňky .................................... 64


6

3. kapitola

Líčení – každý den krásná ............... 85

Jak se správně nalíčit? ................................. 85

Líčení pro různé příležitosti .............................. 95

Péče o vlasy ....................................... 99

Péče o ruce ...................................... 101

Péče o nohy ...................................... 102

Svět vůní ženy .................................... 103

4. kapitola

Umění komunikace – umím naslouchat

i hovořit .............................. 109

Kontakt při rozhovoru ................................ 110

Umění naslouchat .................................. 112

Umění kritizovat ................................... 112

Umění přesvědčit druhé ............................... 114

Umění prosadit svůj názor .............................. 115

Průběh hovoru .................................... 116

Hlas .......................................... 119

Tempo řeči ...................................... 120

Kontrola hlasu a vyjadřování ............................ 121

Výběr slov a přesné vyjadřování .......................... 121

Etika řeči ....................................... 123

Veřejné vystupování ................................. 123

5. kapitola

Sebeprosazení – dokážu říci „ne“ ........ 127

Asertivita ....................................... 127

Sebedůvěra ...................................... 134


7

6. kapitola

Chování, zvyky a vystupování – jsem

báječná .............................. 137

Chování a vystupování ................................ 138

Tykání ......................................... 145

Chůze ......................................... 147

7. k a p i t o l a

Společenské chování – jsem opravdová

dáma ................................ 149

Pozdrav v zaměstnání ................................ 150

Oslovení ........................................ 152

Podávání ruky .................................... 152

Seznámení a představování ............................. 153

Kdy sedět, kdy vstát ................................. 156

Denní setkání s lidmi ................................ 157

Pozvání na návštěvu ................................. 158

Přijímání návštěv ................................... 159

Zásady stolování ................................... 160

Něco o nápojích ................................... 167

Gastronomická pravidla ............................... 169

Vizitky ......................................... 171

Dárky pro radost ................................... 172

Závěrečné doporučení ................ 175

Literatura ............................. 176


8


9Předmluva

Předmluva

Tato knížka je určena především cílevědomým ženám, které si chtějí vybudovat dokonalý image. Klade si za cíl vzbudit u nich chuť i elán na sobě pracovat a aktivně ovlivnit jak vlastní profesní růst, tak i osobní život a splnit si své nejtajnější sny.

Každá žena se může změnit v elegantní, krásnou, zdravě sebevědomou, prostě dokonalou dámu. Jen vědět jak na to!

A proto je zde tato knížka, aby v jednotlivých kapitolách poradila, jak se zviditelnit, vytvořit soulad mezi osobním stylem, uměním komunikovat, oblékat se, líčit, vhodně se chovat a dodržovat společenská pravidla. Jinak řečeno – získat dokonalý image.

Nejde o šedou teorii, ale o praktické rady, jak vylepšit sebe sama, lépe působit na druhé, získat přátele a zejména uspět v zaměstnání. Stát se nepřehlédnutelnou, prostě takovou, kterou není možno při výběru na vyšší místo opomenout. Eleri Sampsonová k tomu říká: „Jak jinak zahlédnout hvězdu v poli sobě rovných?“

Ač se z obsahu knihy může zdát, že získat schopnost zaujmout i umění odlišit se je příliš velký úkol, není tomu tak. Každá z nás už svůj image má. Ale je třeba, aby byl výraznější, dokonalejší. Stačí ho správně zkorigovat a upravit. Postupovat zvolna a změny uskutečňovat krok za krokem. A tak se stát ženou, se kterou je nutno počítat! Jak v zaměstnání, tak i v životě.


10 Předmluva


11Působivý image – cesta k úspěchu

1. kapitola

Působivý image –

cesta k úspěchu

Podáváte v zaměstnání stejně dobrý výkon jako vaše kolegyně? Jste stejně svědomitá, umíte se rozhodovat a unesete zodpovědnost? Tak máte stejnou šanci na postup jako kolegyně. Pouze usilovná a svědomitá práce však úspěšnou kariéru nezaručuje. Zaručuje jen vyplacení mzdy za odvedenou práci.

Avšak neklesejme na mysli! Je zde dobrá zpráva! Svoji kariéru můžeme aktivně ovlivnit, ale potřebujeme k ní „něco navíc“. A tím je působivý osobní image, který umožní zaujmout, odlišit se a zviditelnit. Osobní image – to je kombinace našich vnitřních i vnějších faktorů, které dávají dohromady náš vlastní obraz, na jehož utvoření máme největší vliv my samy. Jak se prezentujeme, zviditelňujeme ve fi rmě i jak působíme na okolí svým charizma, to je naše reklama. Patří k ní i vzhled, způsob řeči, charakteristické projevy, komunikace, společenská prezentace, zvyky a chování. To vše dává tušit, co od nás mohou druzí očekávat.

Záleží také na tom, čím se obklopujeme – zda je to jachta, mobil, počítač nebo vrtulník – a kam cestujeme, s kým se stýkáme.

Na osobní image má vliv zejména to, jak se my samy hodnotíme, oceňujeme a budíme u druhých dojem určitých vlastností, které buď


12 Působivý image – cesta k úspěchu

máme, nebo je předstíráme. V královském šatu se cítíme

jinak než v teplákách.

Korigovat nás může naše okolí buď oceněním, nebo

kritikou. Měly bychom jim naslouchat, ale neměly by

chom pozitivní image vytvářet kvůli druhým, ale kvůli sobě.

Neexistuje jednotná zásada, která by určovala, jaké šaty bychom měly

nosit, jaký účes zvolit, jakým způsobem mluvit v danou chvíli, abychom

byly úspěšné. Každá z nás je jiná a každá má možnost zvolit z řady

variant. Měly bychom se naučit posoudit svůj současný image a pracovat

na jiném, který bude v souladu s našimi plány do budoucnosti.

Ať už je náš současný image jakýkoli, přestože nám dnes pomáhá

při profesním růstu, zítra už nemusí stačit k tomu, aby nám pomohl

splnit naše další plány. Proto bychom svůj image měly stále rozvíjet

pro vlastní budoucí pozice.

Nestačí jen pár chytrých triků, abychom přesvědčily ostatní, že

jsme někým, kým vlastně nejsme. Naše představa by měla odpovídat

skutečnosti a náš zevnějšek by měl vyjadřovat, kdo jsme – nebo kdo

si myslíme, že jsme.

Důležitost image naznačí spirála vedoucí

k odstartování kariéry:

Dobrý vzhled zvyšuje sebedůvěru.

Sebedůvěra zlepšuje vztahy.

Dobré vztahy zlepšují výkon.

Vyšší výkon zlepšuje sebedůvěru.

Sebedůvěra zvyšuje potřebu vypadat lépe.











Pamatujme si

Na osobní image

má vliv to, jak se my

samy hodnotíme


13Působivý image – cesta k úspěchu

Je prokázáno, že osobní reprezentace je hlavním faktorem při zís

kání zaměstnání.

Profesionálka by se měla cítit a být viděna jako: pečlivá, znalá své

profese, sebejistá, poctivá, přátelská, kompetentní a klidná.

Zeptejme se samy sebe: „Působím tak, právě já?“

Proč bychom měly na svůj image dbát? Po určitém čase se

nám to, do čeho jsme se musely nutit, stane vlastní a my

se podle toho začneme chovat.

Tip

K prosazení sebe samé jsou důležité tři faktory:

Práce (10 %) – Zahrnuje pracovní výkon, jeho kvalitu, schopnost plnit

požadavky a unést odpovědnost.

Image a osobní cíl (30 %) – Jedná se o způsob, kterým se projevuje

me a plníme úkoly. O přístup k problémům a o to, jak působíme ve

vztazích k druhým lidem.

Zviditelnění se (60 %) – Jedná se o umění vhodně se prezentovat,

utvořit si profesionální image. Mít dobré informace o organizaci, o své

roli a funkci. Být neustále dobře oblečena a upravena. 1. 2. 3.

Pamatujme si


14 Působivý image – cesta k úspěchu

Ve fi rmě, kde všichni tvrdě pracují, rozhoduje o tom, jak se prosadíme a jaký bude náš postup, spíše image a schopnost zviditelnit se. Měly bychom vypadat tak, jak chceme působit. Chceme-li se prosadit, nepomůže nám role Popelky, stejně tak agresivním postojem ve stálé obraně budeme provokovat k útoku.

Pokud bychom se na sebe mohly podívat očima

druhých, přinutilo by nás to k tomu, abychom vylep

šily svůj vzhled i chování, což by nám současně zvedlo

i sebevědomí. Vzhled i oblečení jsou nejdůležitějšími kritérii, podle kterých soudíme lidi na první pohled, tedy ještě dříve než nám mohou předvést svoje přednosti a talent.

Image je naštěstí něčím, co můžeme změnit – a to oblečením, účesem nebo líčením. A protože oblečení je obalem, který ukazuje to, co je v nás, jeho změnou neměníme jen zevnějšek, ale i osobnost.

Staňme se

osobností

Jistě se vám to také stalo. Přišla jste na jednání a obchodní partner vám vyjádřil obdiv. Zaujal ho váš dokonalý účes, padnoucí kostým, vybrané chování nebo způsob vystupování. Možná také, že „smekl klobouk“ nad vaší schopností organizovat, komunikovat, prostě zaujmout. Stala jste se pro něj osobností.

Určitě si vzpomenete, že jednání pak bylo příjemné. Najednou jste pocítila vnitřní sílu a sebejistotu. Uvolněněji jste se vyjadřovala, vně i uvnitř se usmívala. Prostě jste udělala na partnera dobrý dojem. Průběh jednání pak byl přátelský a konstruktivní.

Ale i nejkrásnější fasáda se zhroutí, bude-li třeba osobnost hledat lupou. Aby ze ženy vyzařovala profesionalita, je třeba spojit osobnost, inteligenci i vtipnost.

Image můžeme změnit


15Působivý image – cesta k úspěchu

Abychom mohly svoji osobnost podpořit,

řídíme se několika zásadami:

1. Odkoukávání od ostatních Vybíráme si od nich to nejlepší. Každý úspěšný člověk odkoukal část

svého úspěchu od úspěšných lidí, kteří se stali jeho vzorem. Vypozoruje

me to nejlepší, co nám mohou ze svého stylu nabídnout. Nezapomeňme

však do všeho vnést svůj styl, být originální a své. 2. Zdravé sebevědomí

Cíl, který si vytyčíme, nejdříve pečlivě promyslíme, vybudujeme a pak

ho udržujeme a prezentujeme. Nezakrýváme své schopnosti a v pravou

chvíli předvedeme to nejlepší. Nechlubíme se a působíme sympaticky

a šaramantně. 3. Víra v sebe

Víme, že máme svoji hodnotu. Při hovoru s druhou osobou se nestaví

me do slabší pozice. Jsme přesvědčeny o svých kvalitách, což činí dobrý

dojem na ostatní. Na večírku se nesvěřujeme přítelkyni, že máme ochablou postavu,

ale řekneme, že chodíme pravidelně do fi tness centra, a pochlubíme se,

jak nám to svědčí. 4. Dostatek vůle

Vůle je klíčem nejen k úspěchu, ale ke všemu. Úspěch se dostaví, pokud

ho chceme a přejeme si ho. Nikdo nám ho však nepředloží na zlatém

podnosu. Je třeba být aktivní, na úspěchu stále pracovat, nenechat se

odradit překážkami. Nečekat na druhé a jít neustále kupředu.

Pamatujme si

+


16 Působivý image – cesta k úspěchu

První dojem

Pro hodnocení člověka je nejdůležitější a rozhodující první dojem.

Při prvním setkání bychom měly zapůsobit co nejlépe. A to proto, že

vymazat nepříznivý první dojem vyžaduje značné úsilí.

Během prvních minut setkání s neznámým člověkem si vytváříme

úsudek, který je založen zejména na vizuálních vjemech. Upoutají

nás jeho fyzické rysy, vystupování, oblečení, výraz tváře, účes. Jsou

to signály, ze kterých si ostatní lidé skládají obraz o naší osobě, tedy

první dojem. Kdo jsme a co chceme, o tom informuje okolí zejména

náš obličej a v něm oči. Vzhled podmiňuje reakce lidí okolo nás.

5. Hospodaření s časem

Nebojme se seznamu! Pomůže nám zorganizovat náš čas. Naučme

se odhadovat, co je důležité a co počká. Neodkládejme nutné úkoly a nenahrazujme je příjemnějšími a nedůležitými záležitostmi.

6. Asertivní jednání

Nikdy neříkejme pouze „ne“, ale přidejme hned logické zdůvodnění

a příjemný úsměv. Budeme neodolatelné i se svým „ne“.

7. Ovládnutí strategie k získání účinné obrany proti zátěži:

– Naučíme se vést konstruktivní vnitřní monolog. – Ujasníme si vlastní hodnotový žebříček. – Uvědomíme si, do jaké míry můžeme samy za to, co se nám přiho

dilo.

– Navazujeme a udržujeme kontakty s druhými lidmi. – Poznáme, kde je míra vlastní rovnováhy, a umíme ji udržet.


17Působivý image – cesta k úspěchu

Některé ženy považují za krásné jen to, co se jim podobá, a to jak zevnějškem, tak i životním stylem. Měly bychom se však naučit vnímat i krásu lidí kolem nás.

Uvádí se, že první dojem tvoří z 55 % vzhled, z 38 % hlas a jen ze 7 % obsah. Informace takto získané během krátké doby jsou sice rizikem, protože mohou být mylné, ale v každém případě zanechávají silný dojem. Zejména nadřízení, kteří jsou zahrnováni množstvím informací, nemají čas stále opravovat své mínění o svých podřízených.

Charakteristické rysy druhých osob vnímáme v tomto pořadí: pohlaví, věk, velikost, výraz obličeje, oči, vlasy, oblečení, pohyb a držení těla.

V poslední fázi se rozhodujeme, zda můžeme druhé osobě důvěřovat, je nám sympatická, můžeme s ní obchodně spolupracovat nebo se přátelit. Jsou to signály, ze kterých si skládáme obraz o určité osobě.

Profesionální

dojem

Profesionální dojem je obraz, který o nás říká, co můžeme nabídnout v profesní sféře. V podstatě se jedná o pět vlastností: kompetentnost, důvěryhodnost, sebekontrola, sebedůvěra a důstojnost.

První dojem málokdo změní a druhou možnost vyvolat

první dojem už nikdy mít nebudeme.

Tip


18 Působivý image – cesta k úspěchu

Kompetentnost

Zahrnuje schopnosti, nadání, kvalifi kaci, zkušenosti a další dovednos

ti, kterými disponujeme. Důležité je, abychom si uvědomily:

– v čem vynikáme,

– co umíme dobře,

– co zvládneme.

Důvěryhodnost

Okolí nám věří a hodnotí nás, zda zvládneme to, o čem říkáme, že

umíme. Dokážeme rozeznat, kdy je nutno řídit se pravidly a kdy je

možno je překročit.

Sebekontrola

Vyznačuje se schopností ovládat se, mít dobré způsoby, vystupování

a jednání. Pokud překročíme meze, měly bychom se zeptat samy sebe,

zda to stálo za to. Naše ostrá slova nebo slzy, když jsme se v zaměst

nání přestaly kontrolovat, si budou spolupracovníci pamatovat déle

než situaci, která k nim vedla.

Sebedůvěra

Vyznačuje se vzpřímeným držením těla, uvolněným dýcháním, pozi

tivním stavem mysli i vědomím, že jsme dobře připraveny a máme

dostatek schopností a informací. Volíme pozitivní výrazy, nepřeceňu

jeme se, ale ani nepodceňujeme.

Důslednost

Má-li být profesionální image účinný, musí být vytvářen každý den,

všude, při setkání s kýmkoliv. V den, kdy polevíme, se určitě objeví

potřeba, abychom se svým profesionálním image blýskly. Oblečeme se

pro volný čas, vezmeme si džíny a šéf nás pověří, abychom doprovázely

zahraniční delegaci za nemocného kolegu.


19Působivý image – cesta k úspěchu

Jak jsme oblečeny, to by měl být jen náš niterný pocit

a nemělo by v něm být žádné srovnávání. Každá z nás je originál, a tak by měla vnímat nejen sebe, ale stejným způsobem i ostatní ženy. Mládí zdobí půvab, vyšší věk může zdobit sebevědomí a přání cítit se dobře.

Tip




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist