načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Moderní Web ve 3D - Jiří Lex

Moderní Web ve 3D

Elektronická kniha: Moderní Web ve 3D
Autor:

V knize se seznámíte s tvorbou pokročilejších webových šablon ve 3D. Dále zde najdete několik 3D efektů, informace o nových 3D technologiích, metodách použití a o možnostech, jak co ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  360
+
-
12
bo za nákup

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » KKnihy.cz
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku
Médium: e-book
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-880-6169-4
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

V knize se seznámíte s tvorbou pokročilejších webových šablon ve 3D. Dále zde najdete několik 3D efektů, informace o nových 3D technologiích, metodách použití a o možnostech, jak co nejplynulejší přejít z 2D do 3D. Kniha je psána jen s minimem odborných termínů a tak, aby si její obsah mohl přečíst a využít každý, kdo se zajímá o tvorbu www stránek. Obsah je určen zejména pro webdesignéry, podnikatele a každého, kdo kdy uvažoval, že si vytvoří, nebo nechá vytvořit vlastní webové stránky. Pokud neovládáte znalosti programování www stránek. Stačí vynechat tabulky se zdrojovými kódy. K plnému pochopení obsahu knihy je třeba znát jazyk HTML, CSS a něco málo z JavaScriptu – zejména jQuery. Nebudete potřebovat PHP ani jiný programovací jazyk. U JavaScriptu kniha používá jen základní funkce nikoli programování programování.

Zařazeno v kategoriích
Jiří Lex - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

1.


Moderní Web ve 3D

Jiří Lex

1. vydání

Vydáno v dubnu 2016 jako 27.publikace nakladatelství

Nakladatel: Pavel Kohout (www.kknihy.cz)

ISBN:

epub: ISBN 978-80-88061-67-0

mobi: ISBN 978-80-88061-68-7

pdf: ISBN 978-80-88061-69-4

2.


3.


První kniha

Po velice úspěšném vydání první knihy od Moderníh Webu zde máme další. Předchozí knihu

můžete zakoupit na stránkách nakladatele ( http://www.kknihy.cz/produkt/moderni-web ) Tentorkát

se seznámíme přímo s problematikou spojenou s tvorbou 3D šablon. Jejich výhody, nevýhody a

různá úskalí na která můžete při tvorbě narazit.

Probereme si nejen tvorbu už pokročilejších 3D šablon, ale ukážeme si i příklady tak, aby je

pochopil každý kdo už má s tvorbou webových stránek nějaké zkušennosti.

K plnému pochopení obsahu knihy je třeba znát jazyk HTML, CSS a něco málo z JavaScriptu

zejména tedy jQuery. Nebudete potřebovat PHP ani jiný podobný programovací jazyk. U

JavaScriptu budeme používat jen základní fukce a prakticky vůbec se nedostaneme na úroveň o

které můžeme mluvit, jako o programování.

Tato kniha je nadstavbou a navazuje na předchozí vydání. Proto doporučuji si nejprve nastudovat

první knihu. Více o předchozí knize naleznete také zde: http://moderniweb.com/blog/nova-kniha-v-

prodeji/ zejména tedy odkazy na různé eshopy, kde se dá zakoupit.

4.


Jak se můžeme dívat na 3D technologie

Tak určitě každý, kdo se někdy aspoň trochu zajímal o 3D technologie, narazil na neskutečné

množství variant a produktů, které tvrdily, že jsou ve 3D a někteří nezůstali jen u 3D, ale představili

i 4D a 5D.

Čistě teoreticky 4D rozměr už dávno existuje, ale jen nevíme, že tento jev je ve čtvrtém rozměru.

Pokud si dobře vzpomínám na výklad ze školy, tak čtvrtý rozměr je čas. Nemám to potvrzené, ale

prozatím z toho budu vycházet. Pravda v tomto případě není úplně důležitá, důležitý je pohled na

3D technologie.

To znamená, že pokud máme nějaký animovaný 3D efekt nebo skutečný objekt v reálném světě,

který se nějak pohybuje, třeba se může jednat o člověka, který jde na oběd, uplynul při jeho cestě

nějaký čas, který se dá považovat za čtvrtý rozměr.

Pokud tedy máme animovaný efekt ve 3D, jedná se ve skutečnosti už o 4D efekt. Pojem 4D efekt se

dnes moc (vlastně asi vůbec) nepoužívá, protože by to na dnešního člověka už bylo moc. Navíc

slavný film Avatar od Jamese Camerona byl vlastně také ve 4D. A jak má pak obyčejný člověk

pochopit, že vlastně film byl ve 4D a ne ve 3D.

Z toho všeho nám vyplývá, že 3D je ve skutečnosti v dnešní době jen obchodní název a s vědou má

jen pramálo společného. Pokud si chceme ještě více zamotat hlavu, tak obyčejný 2D film je vlastně

také ve 4D, ale už můžeme spekulovat o tom, že ve 3D není. Takže je ve 2D a ve 4D, ale už ne ve

3D.

Na webových stránkách se za 3D může považovat už jen vržení stínu na statickém obrázku. Tak

toto ne. Toto my dělat nebudeme. V této knize si ukážeme to, co se dá udělat s novými 3D

technologiemi v jazyku CSS3, které na trh přišly teprve nedávno.

5.


Možná záměna

3D technologie na internetu už několik let známe. Nejedná se o nic nového. Podíváme se na některé

z nich.

Flash

Flash velice dobře zvládal 3D efekty. Nevýhodou však bylo zabezpečení, tedy možnost, že ve

skriptu budou schované různé škodlivé prográmky.

Klíčová však byla jeho velice špatná průchodnost roboty pro čtení obsahu, takže se v praxi nakonec

využíval jako doplněk ve formě upoutávek (slidrů) a fotogalerií.

Každý, kdo udělal webové stránky ve flashi, se tedy setkal s drobným problémem, a to tím, že jeho

stránky vlastně nikdo (téměř nikdo) nenašel.

Dalším, mně známým úskalím, byla samotná cena programů pro tvorbu a také náročnost něco

takového vytvořit. Což nakonec vedlo k tomu, že bylo nedostatek lidí schopných a ochotných práci

v tomto programu na potřebné úrovni vyučovat či vykonávat, takže vše zůstalo jen v rukou velkých

firem a univerzit.

S flashem se ve 3D můžeme setkat i dnes a to v podobě různých online her.

Javascript

Javascript se používá i dnes a obdobně jako flash převážně v online hrách. Nicméně jeho využití na

běžném webu bylo dlouho terčem různých skrytých „válek“. Javascript, stejně jako flash, je

programovací jazyk, a tedy zde vzniká možnost nebezpečí různých šotků v programu. Navíc je o to

zákeřnější tím, že je už snáze průchozí pro vyhledávací roboty.

Díky tomu, že javascript je průchodnější a nevytváří příliš konfliktů s roboty, přežil až dodnes a je

vlastně na vzestupu.

Kvůli již zmíněným válkám se tedy prakticky jen hrstka tehdejších webmasterů pustila do takové

hloubky tohoto jazyka, aby mohli vytvářet 3D efekty. Navíc takto vytvořené efekty byly stejně jako

flash neuvěřitelně pomalé, sekaly se a nakonec vše bylo většinou nezáživné.

3D Grafika

Velice oblíbené u mnoha obchodníků. Bylo to neuvěřitelně levné a jak jsem již psal, stačilo vrhnout

stín u nějakého elementu a hned jste mohli napsat, že webová šablona je ve 3D. Nikdo tomu tenkrát

nerozuměl. Každý pak zkoumavě na šablonu koukal a hledal to 3D.

Abych jen nehanil, existují a existovali velice propracované prostorové statické efekty vytvořené za

pomoci grafiků, malířů a kreslířů, které v dnešní době dosahují extrémní úrovně.

Nicméně zde vznikl zajímavý paradox, a to ten, že zatím ani ten nejlepší grafik či malíř nepřekoná

skutečnou fotografii. I když některá díla jsou tak dobrá, že je třeba delšího pozorování, abyste našli

nedostatky či, obrazně řečeno, tahy štětcem.

6.


Jak jsem tedy napověděl, tak i obyčejné fotografie nám velice pomůžou při simulaci 3D prostoru či

lepšímu znázornění 3D efektu. Stačí jen vyfotit místnost nebo nějaký horizont a vložit jej na web

jako třeba tapetu na pozadí a hned máme jiný rozměr či pocit při pohledu na naši tvorbu, tedy

webovou stránku. Viz obrázek č. 01.

Příklad:

01. Nejedná se přímo o 3D efekt, ale i tak je, třeba jako v tomto případě, po srolování na konec

stránky malé překvapení a nečekaný pohled na horizont. Nemusíte nic programovat a 3D pohled je

na světě. Celá šablona je k vidění také zde: http://moderniweb.com/eshop/22-klasická-šablona-s-

tapetou-a-fotogalerií.html

7.


Rozbor 3D

Podíváme se tedy na to, jaké výhody nám přináší využití 3D technologií. Něco málo jsem již psal v

předchozí knize. Trochu si to tedy připomeneme a prohloubíme.

Minimální rolování

Toto je základ a možná i alfa a omega veškerých výhod 3D efektů na webu. Pokud se využijí

správně nebo za tímto účelem. Není tedy nic jednoduššího, než dlouhý obsah nechat zmizet do

pozadí a návštěvníka stránek tak psychicky připravit na délku textu či počet produktů v akci.

Třeba právě má poslední tvorba ve 3D (obrázek č. 02) poukazuje na to, jak jednoduše lze třeba

právě 50, a dá se i více, položek v akci přehledně předložit návštěvníkům stránek tak, aby vše

(většinu) viděl a nemusel sjíždět kamsi do neznáma.

Nakousnul jsem i pohled psychologa. Proč asi jen málo lidí roluje obsahem až na dno? Ze strachu z

neznámého. Spíš podvědomého a slabého, který časem opadne, ale i tak tam je. Či může být.

Dále také určitá únava při točením kolečkem myši, neznalost možnosti chytit pravý posuvník a

sjíždět s ním či možnosti klikání na šipky na klávesnici.

V neposlední řadě i zahlcení či přehlcení informacemi, na které jsme nebyli připravení. Něco ve

stylu: „Další produkty... a další... a další... Už mě to nebaví, kouknu se na jinou kategorii.“

Zatímco u 3D efektu člověk hned vidí, kolik produktů jej v nabídce asi čeká. Jeho mozek se sice

může jakoby nadechnout, ale po načtení jej už překvapí tak akorát animovaný efekt.

Ukázka:

02. Možná na první pohled trochu nestandartní eshop, ale jak jsem psal, něco na tom bude.

Návštěvník navíc může získat i pocit, že mu ty obrázky na pozadí skrýváme a bude je chtít najít,

odhalit, podívat se na ně... A o to nám jde. Navíc nic nebrání tomu šablonu rozšířit o další funkce.

Šablona k vidění zde: http://moderniweb.com/eshop/šablona-prestashop-ve-3d-motýl.html

8.


Hravost

Hravost jsem již mnohokrát zmínil nejen v předchozí knize, ale i v článcích na blogu, při různých

konzultacích a jiných příležitostech.

Hravost je neuvěřitelně silná zbraň, která do nudného světa přináší něco nového, něco, co jsme

ztratili někdy v dětství, a pozor... Hravost je základní dovedností člověka, nejen dětí, při poznávání

světa kolem sebe, a tedy i nových věcí. Rychleji se tak něco naučíte a navíc vás to bude i bavit.

Nevýhodou a nevhodné použití je u specializovaných webů s konkrétním zaměřením na

profesionální práci. Tj. když máte opravdu velké množství složitého obsahu a vaši návštěvníci

nejsou zahlceni, ale naopak plně soustředěni na svůj cíl. Tyto efekty by pak mohly toto soustředění

narušit.

Také je nevhodné využívat přehnané efekty tam, kde očekáváme profesionální a neustále se

opakující strojovou práci. To znamená různé firemní weby, ale i zde si myslím, že 3D efekty mohou

vylepšit morálku a prodloužit tak dobu, než dojde k „porouchání robota“. Tj. ztrátě odhodlání,

soustředění či přímo vyhoření daného profesionála.

Příklad:

03. Šablona je opravdu hodně hravá. Jedná se o aktualizovanou verzi jedné z prvních šablon, které

jsem kdy vytvořil. Efekt reaguje prakticky na jakýkoli pohyb myši po obrazovce, možná až moc, což

se dá doladit, ale zatím to jako ukázka stačí. K vidění zde: http://moderniweb.com/eshop/2-kniha-

3d-v12.html

Dobrý první dojem

Můžeme se poučit třeba právě z počítačových her, které hrají miliony lidí. Tyto efekty jsou zde

základem, lidé se sem vrací a vrací. Proč asi? No proto, že se zde v začátcích cítili dobře. Získali

třeba dobrý první dojem a ten dělají právě i tyto efekty.

9.


Nejen tedy efekt samotný, ale i vzhled 3D efektu dělá dobrý první dojem sám o sobě. Odstraní

takový ten pocit lacinosti. Něco ve stylu, že jste si asi dali na vzhledu hodně záležet. Je třeba to

ocenit a prozkoumat.

Nevýhodou je závist a podobné lidské vlastnosti. Pokud máte něco lepšího než ostatní, mohou vám

to ostatní závidět, pomluvit a znechutit. I toto se stává velice často a je třeba na to upozornit.

Nenechte se!

Konec slidrů?

Jeden z prvních problémů, o kterém jsem slyšel, že řeší profesionálové, v době, kdy jsem se učil

dělat webové stránky, byly příliš velké upoutávky formou slidrů, kdy obsah zůstal až pod nimi a

značná část návštěvníků stránek na něj ani nekoukla.

Mou odpověď na tento problém asi již čekáte. K čemu nám jsou slidery, když upoutáme samotnou

strukturou stránek anebo, jako na obrázku 01, předložíme místo slideru rovnou seznam produktů?

Odpověď není úplně jednoznačná. Webdesigneři jsou koumáci a vymyslí ledacos. Spíš si myslím,

že klasické slidery se stanou u 3D šablon dalším doplňkem či obohacením dané šablony. Jen asi

může tu a tam ztratit funkci hlavní upoutávky, jako tomu bylo v minulosti.

Jednou takovou náhražkou jsou třeba celoplošné slidery (viz obrázek č. 04). První jsem vytvořil již

někdy před 4-5 lety, ale tenkrát to zpomalovalo načítání stránek. Dnes jsou připojení rychlejší, a

proto se tato varianta nemálo rozšířila i u jiných designérů.

Příklad:

04. Možná trochu agresivní červená, ale tapeta se dá změnit. Šablonu jsem vytvářel na Valentýna

2016, takže pardon za téma, pokud nemáte rádi svátek sv. Valentýna. Tato šablona není ve 3D. Na

příkladu se mění celá tapeta na pozadí. Viz následující odkaz, pokud nedojde k předělání šablony:

http://moderniweb.com/eshop/58-šablona-pro-wordpress-valentýnský-fotograf.html

10.


Složitost a nepřipravenost

3D technologie opravdu mají i své zdánlivé nevýhody, a těmi jsou samotná složitost a

nepřipravenost obyčejného uživatele webových stránek na tyto technologie.

Tak proč vám to tu předhazuji? No, tyto efekty jsou, jak jsem již psal, hravé a jak jsme se již

dozvěděli, hravost napomáhá učení. Proto by se měli návštěvníci stránek s dobře udělaným 3D

efektem rychle naučit orientovat a pracovat.

Vtip je tedy v tom, že webové stránky ve 3D by měly návštěvníky samy naučit své 3D efekty

používat a ke všemu by se u toho měli i bavit. Pokud nebudou v časové tísni. Pak ano, pak to může

být problém.

Trochu to začíná vypadat bláznivě, ale zamysleme se. Není na tom něco pravdy? A co jít dál? Co to

rovnou tu a tam vyzkoušet? Moje testy povětšinou dopadly dobře. Nejprve zděšení, že to je složité a

následná slova ve stylu: „Hele, Jirko, já ani nevnímám obsah, ale mám radost, že se to hejbe.“

Slovo radost je klíčové. No ne? Najednou naše webové stránky dělají lidem radost a ani

nepotřebujete polonahou modelku.

Přibylo klikání

Existuje (možná přesněji bude existovat) něco jako přechod z efektů, které reagují jen při kliku

myši na tlačítko či element, na efekty, které reagují čistě jen na pohyb myši po obrazovce. V

případě, že vytvoříme efekty, které se nebudou hned hýbat, zmírníme prvotní šok, který může čekat

každého návštěvníka vašich stránek.

Nevýhodou je již v minulosti kritizované klikání. Tj. staré a stále aktuální heslo, že uživatel by se

při cestě k obsahu neměl navigací zbytečně dlouho proklikávat.

I nad touto nevýhodou se můžeme pozastavit a podívat se znova na, ať máme změnu, jinou šablonu

pro eshopy.

Na obrázku č. 05 můžeme vidět jen 6 produktů z 50, kde zbytek produktů se schovává po stranách a

čeká na kliknutí myši na navigační tlačítko. Což může být špatně, ale i nemusí. Většina manažerů

chce, aby zákazník viděl hned všechny akce, viděl co možná nejvíce produktů apod. Což může vést

k nečekanému efektu zahlcení nabídkami a následnému ignorování či zmatení zákazníka a otázce:

„Sakra, tak co si mám koupit?“. Většinou je tato otázka dobře, ale v již zmíněné šabloně pod

obrázkem č. 05 se snažím poukázat na možnost předkládání produktů postupně formou animace a

3D efektu.

Zákazník tak získá čas si vše postupně pomalu prohlédnout a promyslet. Kdyby se šablona

realizovala v praxi, mohly by být obrázky nahrazeny přímo video klipem, takže by si zákazník mohl

vše postupně i pustit, pokud by jej něco zaujalo.

Nakonec by tedy klikání ani vadit nemělo a až si veřejnost zvykne na podobné efekty, určitě se

objeví varianty šablon, které reagují čistě jen na pohyb myši obdobně jako na příkladu s obrázkem

č. 03.

11.


Ukázka:

05. Na obrázku můžeme vidět univerzální šablonu pro eshop na téma hudba. Tedy simulovaný

prodej hudebních skladeb. Více na http://moderniweb.com/eshop/53-šablona-prestashop-ve-3d-

hudba.html

Bez námahy

Co na 3D efekty jazyka CSS3 řekne váš programátor či kodér? Pokud se na tento jazyk podívá,

zjistí, že to je neuvěřitelně jednoduché a snadné něco takového používat. Díky tomu, že je vše

snadné, je to i poměrně levné. Ne tak jako obyčejný web. 3D efekt je vlastně nadstavba. Nejdříve se

většinou vytvoří základní webová šablona a 3D efekt se k tomu dokóduje jako doplněk.

Web se dá také postavit čistě jen na 3D efektu, kde to pak zase zabere u jednodušších šablon stejný

čas jako běžná tvorba www stránek, takže nakonec je vše stejně drahé jako běžná www stránka,ne

li levnější. Samotné 3D efekty zaujmou samy o sobě, takže můžete ušetřit na grafice a upoutávkách,

jako je slider.

Na druhou stranu programování administračních systémů může být náročnější, protože v současné

době neexistují postupy a vzorové šablony, ale i to se většinou časem poddá.

Průchodnost

Na závěr se nám tu otvírá otázka, zda vůbec Google a spol. moje stránky, pokud budou ve 3D,

najde? Ano, najde. Dokonce, i když budou celé ve 3D. Musíte ovšem požadovat jazyk CSS3 nebo

šablonu v tomto jazyce napsat. Jedná se sice o novou technologii, ale minimálně mně funguje

celkem spolehlivě. Právě díky tomu, že se jedná o novou technologii, tak na ni vyhledávače nejsou

připravené, proto vše ignorují a obsah procházejí i ve vrstvách (v perspektivě), jako kdybyste nikdy

žádný 3D efekt jazyka CSS3 nepoužili. Což je mírně řečeno skvělé.

12.


Druhy 3D šablon

Ne všechny 3D šablony jsou stejné. Dokonce se jich dá vytvořit opravdu hodně druhů, a protože se

jedná o obor, který je teprve na cestě či v začátcích, můžeme se dočkat i více variant, než si zde

popíšeme.

V této kapitole se tedy seznámíme s některými druhy 3D šablon a následně se podíváme na

praktickou tvorbu.

Geometrické

Jako první určitě uvedu geometrické šablony, protože jsou nejčastějším důkazem toho, že jste

vytvořili něco, co je prostorové. Většina z nás si jistě pamatuje ze základní školy z hodin geometrie,

jak jsme nejdříve pracovali s obdélníky či čtverci a následně přešli na prostorové krychle a kvádry.

Z toho nám vyplývá snaha ukázat, že jsme přešli na další látku, že jsme dál. Že z čtverců a

obdélníků, které dnes tvoří základ webu, jsme přešli na krychle a kvádry.

S tím, že co se týče vektorové grafiky a tedy i kódování www stránek jsou krychle jednodušší na

tvorbu než kvádry. Viz obrázek č. 06.

Příklad:

06. Máme zde jednu z mých nejoblíbenějších šablon. Ne, kvůli tématu jídlo (pokrmy), ale spíš kvůli

tomu, že se jedná o zatím jedinou, která odpovídá přesně geometrickým útvarům, a zároveň to jsou

webové stránky. Před spuštěním do provozu by se tato šablona však musela ještě doladit a hlavně

obohatit o přesnější navigaci. K vidění zde: http://moderniweb.com/eshop/39-3d-pokrmy.html

13.


Karetní

Karetní šablony jsou, jak název napovídá, webové stránky, které jste si vytvořili za pomoci několika

karet (elementů), s kterými si, dá se říct, hrajete v prostoru. Jedná se tedy o asi nejjednodušší

variantu 3D šablon a tedy minimálně mnou nejpoužívanější.

Když se nad tím zamyslíme, tak z karet se dají poskládat i objekty a tedy geometrické obrazce.

Takže i předchozí příklad na obrázku č. 06 je ve skutečnosti karetní šablona, ale poskládaná z

čtvercových karet do tvaru krychlí.

Tato skutečnost nám napovídá, jak se vytváří podobné šablony. V podstatě poskládáte několik

elementů do prostoru a dáte jim nakonec pevný rozměr. S tím, že někdo si může pohrát i s tou

změnou pevných rozměrů na responzivní.

Podobný efekt karet se dá přirovnat spíše k fotografiím poházeným po stole. Ve skutečnosti se 3D

efekty nejčastěji používají právě v kombinaci s obrázky, tedy fotogaleriemi či upoutávkami formou

sliderů.

Já se přikláním spíše k označení karta, protože, když si vzpomeneme na dětství a různé sběratelské

či herní karty, můžeme si všimnout, že na nich je tu a tam i text, zatím co na fotografiích ne nebo

maximálně fotografie obsahují datum či hodinu, kdy byla fotografie pořízena.

Proto zatím, minimálně u mě, vyhrává označení efektu šablony jako karetní. Kouknout můžeme na

obrázek č. 07 s tím, že asi lepší grafické ztvárnění karet jsme mohli vidět už na obrázku č. 02 a č.

05.

Příklad:

07. Zpětně musím uznat, že se nejedná zrovna o mou nejlepší šablonu, ale pro příklad to prozatím

stačí. Šablona je jen v základní podobě, aby demonstrovala karetní 3D efekt. Pokud by šla do

provozu, musela by se trošku rozšířit či doupravit. K vidění na http://moderniweb.com/eshop/38-

chcete-mě-ve-3d.html

14.


Objekty

Pokud bychom chtěli použít čistě jen jazyk CSS3, tak to máme těžké. Není moc možností, jak

vytvořit objekt, leda jej znova poskládat z geometrických obrazců. Další možnost je objekt vytvořit

za pomocí grafiky a pak znova poskládat z kvádrů.

Lepší je určitě sáhnout po jiném jazyku, který je k tvorbě objektů vhodnější. Vhodnější pro webové

stránky je tedy určitě javascript či flash. Bohužel v případě JavaScriptu i flashe už se jedná o

složitější práci a celkově tvorba 3D efektů pomocí těchto jazyků přesahuje zaměření této knihy.

Proto se zatím musíme smířit jen s možností poskládat 3D objekty z několika kostiček.

Čistě teoreticky se z malých kostiček (čtverečků) skládá veškerá grafika na počítači. Takže

teoreticky můžeme vlastně za pomoci jazyka CSS3 vytvořit cokoli, ale bojím se, že by s tím už měli

dnešní počítače opravdu problémy a uživatelský agent na toto připraven opravdu není.

Mě osobně se už takto jednoduché 3D efekty a animace na pomalejších zařízeních sekají, a proto

tvorba objektů je spíš pohled do budoucnosti. Také k tomu bude už třeba k dispozici dodatečný

program na tvorbu webových objektů a takový program zatím neexistuje. Možná podnět pro další

vývojáře...

Nezoufejme. Nezapomínejme, že nemusíme vytvářet realistické objekty, ale objekty jen

nasimulovat a zbytek nechat na lidské fantazii. Viz například další šablona na obrázku č. 08, kde

jsem se pokusil nasimulovat několik knih.

Příklad:

08. Na knihy se dá opravdu kliknout, otevřou se vám a vlevo máte podpůrnou navigaci. Efekt

otevření však vypadá spíš jako svazek listů, obdobně jako na obrázku č. 02. Více na:

http://moderniweb.com/eshop/43-webové-šablony-ve-3d-knihy.html

15.


Vrstvy

Pro vrstvy jsem si vytvořil vlastní kategorii. Není to však nutné, protože se znova jedná jen o jinak

poskládané karty či obdélníky.

Nicméně jde o vizuálně poměrně značnou odlišnost a vrstvy nakonec vypadají daleko přirozeněji

než karty. Hlavně asi přesněji, pravidelněji a působí uspořádaným dojmem. Něco ve stylu, že máte

na webu uklizeno a není zde chaos.

Vrstvy jsou velice podobné ostatním šablonám, které jsme si zde ukázali. Třeba na obrázku č. 08

jsou jednotlivé stránky knih také ve vrstvách, dokonce i o obrázku č. 07 se tak dá hovořit. Nicméně

do této kategorie dle mého nepatří.

Vrstvy jako takové bych spíše přirovnal k dokumentům v kartotékách. Hned jsme doma. Spousta

designérů se snažila a stále snaží kartotéky napodobit. Snaží se tak graficky více přiblížit firmám a

do určité míry i starším generacím, které kartotéky využívali v hojném množství.

Proto by možná bylo lepší označení tohoto druhu www šablon jako kartotékový, ale vzhledem k

tomu, že to opravdu kartotéky nejsou, ale jen jsme zase o kus dál v grafickém designu, tak zůstanu

či zůstaneme u označení vrstvy. Nikomu své označení nevnucuji, ale můžete se od něj odrazit dál.

Záleží jen na vás.

Vrstev máme několik. Podívat se tedy můžeme třeba na příklad s obrázkem č. 09. Za normálních

okolností by byl veškerý obsah schován kdesi ve spodních sférách webu. Takto vidíme hned i zápatí

a prakticky tedy celý web. Záleží na rozlišení vaší obrazovky. Myslím, že všechny obrázky šablon v

této knize jsou příklady s rozlišením obrazovky 1920x1080.

Příklad:

09. Jedná se o mou první šablonu ve 3D s vlastním administračním systémem. Myslím, že ještě

může mít nějaké designové mušky, ale jak jsem psal, 3D šablony jsou teprve ve stádiu testování, ale

už testování, které se může dělat v provozu. Šablona má velice povedenou úvodní animaci. Podívat

16.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist