načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Moderní Business English -- Korespondence, telefonování, jednání, prezentace, smalltalk – Lisa Förster; Sabina Kufner

Moderní Business English -- Korespondence, telefonování, jednání, prezentace, smalltalk

Elektronická kniha: Moderní Business English
Autor: Lisa Förster; Sabina Kufner
Podnázev: Korespondence, telefonování, jednání, prezentace, smalltalk

Používáte v zaměstnání angličtinu, ale nejste si vždycky zcela jistí, jak správně vyjádřit to, co chcete říci? Chcete se vyjadřovat přesně, srozumitelně a bez chyb? Potřebujete mít vždy po ruce přesvědčivou formulaci, vzor e-mailu nebo ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  212
+
-
7,1
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma ELEKTRONICKÁ
KNIHA

hodnoceni - 50%hodnoceni - 50%hodnoceni - 50%hodnoceni - 50%hodnoceni - 50% 50%   celkové hodnocení
4 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2012
Počet stran: 205
Rozměr: 21 cm
Vydání: 1. vyd.
Název originálu: Business english - Useful phrases für alle wichtigen Anlässe
Spolupracovali: překlad Daniel Helekal
Skupina třídění: Obchod
Angličtina
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Praha, Grada, 2012
ISBN: 978-80-247-4432-2
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Používáte v zaměstnání angličtinu, ale nejste si vždycky zcela jistí, jak správně vyjádřit to, co chcete říci? Chcete se vyjadřovat přesně, srozumitelně a bez chyb? Potřebujete mít vždy po ruce přesvědčivou formulaci, vzor e-mailu nebo osnovu telefonátu? Potom je tato kniha přesně pro vás! Pomůže vám rozšířit si slovní zásobu, prohloubit znalosti gramatiky a osvojit si elegantní, skutečně anglické slovní obraty. Je vynikající pomůckou pro zvládnutí mnoha různých situací, které se často vyskytují v každodenním pracovním životě. Ať už jde o přímý kontakt se zákazníky a kolegy, o mítinky, jednání a prezentace, stejně jako o telefonování a písemnou komunikaci především pomocí e-mailů, ale i klasické pošty. V příloze pak naleznete celou řadu tipů a triků, které vám usnadní komunikaci v angličtině. Najdete zde vysvětlení důležitých gramatických jevů, upozornění na zrádná slova a řadu užitečných doporučení, jak si učení usnadnit. Příručka angličtiny se zaměřuje na anglickou konverzaci v zaměstnání. Slouží k rozšíření slovní zásoby a osvojení si elegantních slovních obratů při pracovních jednáních.

Popis nakladatele

Používáte v zaměstnání angličtinu, ale nejste si vždycky zcela jistí, jak správně vyjádřit to, co chcete říci? Chcete se vyjadřovat přesně, srozumitelně a bez chyb? Potřebujete mít vždy po ruce přesvědčivou formulaci, vzor e-mailu nebo osnovu telefonátu? Potom je tato kniha přesně pro vás! Pomůže vám rozšířit si slovní zásobu, prohloubit znalosti gramatiky a osvojit si elegantní, skutečně anglické slovní obraty. Je vynikající pomůckou pro zvládnutí mnoha různých situací, které se často vyskytují v každodenním pracovním životě. Ať už jde o přímý kontakt se zákazníky a kolegy, o mítinky, jednání a prezentace, stejně jako o telefonování a písemnou komunikaci především pomocí e-mailů, ale i klasické pošty. V příloze pak naleznete celou řadu tipů a triků, které vám usnadní komunikaci v angličtině. Najdete zde vysvětlení důležitých gramatických jevů, upozornění na zrádná slova a řadu užitečných doporučení, jak si učení usnadnit. Přejeme vám, aby vám Moderní Business Engli sh přinesla mnoho úspěchů! ([korespondence, telefonování, jednání, prezentace, smalltalk])

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Lisa Förster; Sabina Kufner - další tituly autora:
Moderní Business English -- Korespondence, telefonování, jednání, prezentace, smalltalk Moderní Business English
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Moderní Business English

velmi

lehce

K

o

re

spond

e

n

c

e

,

t

e

l

e

f

o

n

o

v

á

n

í

,

je

d

n

á

n

í,

p

re

zen

ta

c

e

,

s

m

a

l

l

t

a

l

k

Moderní

Business English

Konen• i ervená ísla

mohou znamenat zisk

ŠKODA Octavia RS s benzinovým motorem 2,0 TSI

o výkonu 147 kW, šestistup­ovou automatickou

pºevodovkou DSG, se sportovními kože nými sedadly,

koženým tºíramenným multifunkním volantem,

aerodynamickým spoilerem a xenono vými pºedními

sv•tlo mety s natáením.

SIMPLY CLEVER

www.skoda-auto.cz

Kombinovaná spotºeba a emise CO

2

modelu

Octavia RS: 5,7–7,7 l/100 km, 149–180 g/km

ISBN

L. Förster, S. Kufner

L. Förster S. Kufner

velmi

lehce


®


Moderní

Business English

L. Förster, S. Kufner

GRADA Publishing


Lisa Förster, Sabina Kufner Moderní Business English Korespondence, telefonování, jednání, prezentace, smalltalk Přeloženo z německého originálu knihy Lisy Förster a Sabiny Kufner Business English – Useful phrases für alle wichtigen Anlässe, vydaného nakladatelstvím Haufe-Lexware GmbH & Co. KG, Německo, Freiburg, 2012. Original title: Business English – Useful phrases für alle wichtigen Anlässe by Lisa Förster and Sabina Kufner, licensed edition by the Haufe-Lexware GmbH & Co. KG, Federal Republic of Germany, Freiburg, 2012. Lizenzausgabe der Haufe-Lexware GmbH & Co. KG, Bundesrepublik Deutschland, Freiburg, 2012. © 2006, Rudolf Haufe Verlag, Freiburg i. Br. All rights reserved. TIRÁŽ TIŠTĚNÉ PUBLIKACE: Vydala Grada Publishing, a.s. U Průhonu 22, 170 00 Praha 7 tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400 www.grada.cz jako svou 4861. publikaci Překlad Mgr. Daniel Helekal Odpovědná redaktorka Mgr. Lucie N. Marková Grafická úprava a sazba Eva Hradiláková Počet stran 208 První vydání, Praha 2012 Vytiskla Tiskárna v Ráji, s.r.o., Pardubice Czech edition © Grada Publishing, a.s., 2012 Cover Design © Grada Publishing, a.s., 2012 ISBN 978-80-247-4432-2 ELEKTRONICKÉ PUBLIKACE: ISBN 978-80-247-8086-3 (elektronická verze ve formátu PDF) ISBN 978-80-247-8087-0 (elektronická verze ve formátu EPUB) ISBN 978-80-247-8088-7 (elektronická verze ve formátu MOBI)

Upozornění pro čtenáře a uživatele této knihy

Všechna práva vyhrazena. Žádná část této tištěné či elektronické knihy nesmí

být reprodukována a šířena v papírové, elektronické či jiné podobě bez před

chozího písemného souhlasu nakladatele. Neoprávněné užití této knihy bude

trestně stíháno.

Obsah

O autorkách .............................................................................................. 9

Úvod ............................................................................................................ 11

1. Dejte najevo svou sociální zdatnost ..................................... 13

1.1 První setkání ..................................................................................... 14

Rozhovor 1: Jak se vede? ............................................................... 15

Rozhovor 2: Představování druhých ......................................... 16

Rozhovor 3: Představení vlastní osoby ..................................... 17

1.2 Smalltalk: takhle to funguje ......................................................... 21

1.2.1 Otevřené otázky = dobrý rozhovor ................................ 23

1.2.2 Důležité je nejen to, co říkáte, ale i to, jak to říkáte ... 25

1.2.3 Poslouchejte aktivně ............................................................ 26

1.2.4 Bodujte srdečností ............................................................... 27

1.3 Udržování a rozvíjení diskuze ..................................................... 27

1.3.1 Vyprávění ................................................................................ 29

1.4 Opětovné setkání ............................................................................ 32

1.5 Výměna kontaktních údajů .......................................................... 33

1.6 Loučení ............................................................................................... 34

2. Jak dobře zapůsobit na návštěvy ve fi rmě ........................ 37

2.1 Snadný příjezd .................................................................................. 38

2.1.1 Podařené přijetí .................................................................... 39

2.2 Prohlídka fi rmy ................................................................................ 46

2.3 Vaše představení ve fi rmě ............................................................. 53

3. Jak zdatně telefonovat ............................................................... 55

3.1 Základy pro všechny případy ...................................................... 57

3.2 „Spojím vás“ ...................................................................................... 58


3.2.1 Elegantní ukončení telefonátů ......................................... 61

3.2.2 Anglické hláskování ............................................................ 63

3.3 Běžné situace při telefonování .................................................... 65

3.3.1 Situace 1 .................................................................................. 65

3.3.2 Situace 2 .................................................................................. 66

3.3.3 Situace 3 .................................................................................. 68

3.3.4 Situace 4 .................................................................................. 70

3.3.5 Situace 5: Posouvání termínů ........................................... 71

3.3.6 Tipy pro uvolněné telefonování v angličtině ............... 73

3.3.7 Situace 6: Záznamník .......................................................... 75

3.3.8 Plánování telefonátů ............................................................ 77

4. Písemná komunikace v každodenním pracovním

styku: Dopisy a e-maily .............................................................. 83

4.1 Klasika: „Snail Mail“ ....................................................................... 85

4.1.1 Na co je třeba dávat si při psaní dopisů pozor? ........... 86

4.1.2 Než dopis odešlete ............................................................... 88

4.2 Rychlá cesta: elektronická pošta ................................................. 89

Příklad 1: Poptávka a odpověď na ni ......................................... 91

Příklad 2: Žádost o potvrzení termínu ..................................... 93

Příklad 3: Potvrzení informací a změny ................................... 94

Příklad 4: Potvrzení zakázky ........................................................ 95

Příklad 5: Odesílání příloh ........................................................... 97

Příklad 6: Pozvání na mítink a připomenutí ........................ 100

Příklad 7: Sdělování nepříjemných zpráv .............................. 103

Příklad 8: Omluva ......................................................................... 106

Příklad 9: Informace o nepřítomnosti .................................... 107

Příklad 10: Informace o změně e-mailové adresy ............... 108

Příklad 11: Častý kontakt ............................................................ 109

E-maily psané formálním a méně formálním stylem ....... 112

5. Jak obstát na mítincích a jednáních ................................... 115

5.1 Porady a brífi nky ........................................................................... 116

5.1.1 Řekni to květinou ............................................................... 118

5.1.2 „I say yes, you say no...“ .................................................. 120

5.2 Jak správně vést mítink? .............................................................. 121


5.3 Mezinárodní mítinky ................................................................... 124

5.4 Telekonference ............................................................................... 127

5.4.1 Jak zajistit úspěch telekonferencí ................................... 128

5.5 Mítink kvůli vyřešení problémů ............................................... 129

5.5.1 Kulturní rozdíly .................................................................. 130

5.6 Dokumenty: pořad jednání a zápis .......................................... 132

5.6.1 Pořad jednání ...................................................................... 133

5.6.2 Zápis z jednání ................................................................... 135

5.7 Vyjednávání .................................................................................... 137

5.7.1 Smluvní vyjednávání ......................................................... 137

5.7.2 Jednání ve vlastní fi rmě .................................................... 142

5.7.3 Užitečné tipy pro mítinky a vyjednávání .................... 144

6. Jak mistrně zvládat prezentace ............................................ 147

6.1 Přípravná fáze ................................................................................. 148

6.1.1 Vazba k publiku .................................................................. 150

6.2 Hlavní sdělení ................................................................................. 152

6.3 Realizace .......................................................................................... 154

6.3.1 Uvedení argumentů ........................................................... 158

6.3.2 Podpoření hlavních argumentů ..................................... 159

6.3.3 Jak zajistit, aby vaše prezentace byla jedinečná ......... 160

6.4 Podařený závěr ............................................................................... 161

6.4.1 Zvládnutí těžkých otázek a komentářů ....................... 162

6.4.2 Udržujte kontakt ................................................................ 165

7. Proti nástrahám techniky: kvalitní odborná slovní

zásoba .............................................................................................. 167

7.1 Kde najdu specializovanou slovní zásobu? ............................ 168

7.2 K popisu tvarů a pozic ................................................................. 169

7.2.1 Pojmenovávání měr a velikostí ..................................... 172

7.3 Jazykové použití v praxi .............................................................. 173

7.3.1 Nástroje ................................................................................. 175

7.3.2 Výrobní proces .................................................................... 175

7.3.3 Materiály a jejich vlastnosti ............................................ 177

7.3.4 Automobily: Označování typů a dílů ........................... 180

7.3.5 Když má auto poruchu ..................................................... 181

7.3.6 Počítače a elektronické zpracování dat ........................ 182

8. Příloha: Tipy a triky .................................................................... 185

8.1 Jak se rychle a účinně učit .......................................................... 185

8.1.1 Vizualizace ........................................................................... 186

8.2 Slovní obraty a běžné vazby ....................................................... 186

8.3 Do your best not to make mistakes ......................................... 187

8.4 Parafráze jako záchranná brzda ................................................ 188

8.4.1 Vztažné vedlejší věty ......................................................... 189

8.5 Vyhněte se typickým chybám .................................................... 191

8.5.1 Gramatický čas: Present Perfect .................................... 191

8.5.2 Gramatický čas: Present Simple a Present

Continuous .......................................................................... 192

8.5.3 Gramatický čas: Gerundium .......................................... 193

8.5.4 Trpný rod (Passive Voice) ................................................ 194

8.5.5 Podmínkové věty (if ) ........................................................ 194

8.5.6 Jednotné a množné číslo .................................................. 195

8.6 Interpunkční znaménka a psaní velkých písmen ................ 196

8.7 Slovní zásoba a styl ....................................................................... 197

8.7.1 Začátky vět (Sentence Starters) ...................................... 197

8.7.2 Uctivost (Politeness) .......................................................... 198

8.7.3 American or British English? ......................................... 198

8.7.4 Předložky .............................................................................. 199

8.7.5 Wordiness ............................................................................. 201

8.7.6 False Friends ........................................................................ 203

8.8 Zlepšete si výslovnost ................................................................... 205


O autorkách / 9

O autorkách

Lisa Förster

Je vystudovaná překladatelka a  tlumočnice

v oborech angličtina a francouzština. Od roku

1990 působí též jako jazyková lektorka. Se svým

týmem zkušených lektorů školí uchazeče o za

městnání i fi remní klientelu.

Sabina Kufner

Již více než deset let pracuje jako docentka a fi l

mařka na volné noze. K jejím hlavním speciali

zacím patří Business English, němčina jako cizí

jazyk a Business Coaching. S Lisou Förstrovou

spolupracuje už od roku 1999.


Úvod / 11

Úvod

Používáte v  zaměstnání často angličtinu, ale nejste si vždycky

zcela jistí, jak správně vyjádřit to, co chcete říci? Potom je tato

kniha přesně to, co hledáte. Pomůže vám rozšířit si slovní zásobu,

prohloubit znalosti gramatiky a osvojit si elegantní slovní obraty.

Naše kniha je vynikající pomůckou pro zvládnutí mnoha růz

ných situací, které se často vyskytují v každodenním pracovním

životě, a to bez ohledu na konkrétní obor, jemuž se věnujete. Ať

už jde o přímý kontakt se zákazníky a kolegy, o mítinky, jednání

a prezentace, stejně jako o telefonování a písemnou komunika

ci pomocí e-mailů i klasické pošty. V kapitole „Proti nástrahám

techniky: kvalitní odborná slovní zásoba“ naleznete cenné infor

mace a rady, které vám pomohou jazykově se orientovat i v této

oblasti.

V příloze pak naleznete celou řadu tipů a triků, které vám usnad

ní komunikaci v  angličtině. Najdete zde vysvětlení důležitých

gramatických jevů a  řadu užitečných doporučení, jak si učení

usnadnit.

Přejeme vám, aby vám kniha Moderní Business English přinesla

mnoho úspěchů!

Lisa Förster a Sabina Kufner

Červen 2006



Dejte najevo svou sociální zdatnost / 13

1

Dejte najevo svou

sociální zdatnost

All good conversation, manners and action, come from a spontaneity

which forgets usages and makes the moment great.

Nature hates calculators; her methods are saltatory (skokovité)

and impulsive.

(Ralph Waldo Emerson, americký spisovatel a fi lozof, 1803–1883)

Většina z nás je podle zažitých tradic přesvědčena, že to, na čem

v pracovním životě skutečně záleží, je odbornost, znalosti a efek

tivita. Proto se také úvodní rozhovory před obchodními jedná

ními snažíme mít za sebou tak rychle, stručně a suše, jak jen to

je možné. V našich končinách se nezávazné povídání při pracov

ních schůzkách mnohdy považuje za povrchní zbytečnost a ztrá

tu času.


14 / Moderní Business English Jinak tomu je u předních manažerů v angloamerickém světě, kteří se vždy ukážou jako slušní, někdy pak dokonce jako brilantní partneři pro smalltalk. Angloameričané dobře vědí, že kultura dialogů a osobních setkání, která je obvykle spojena s příjemnou atmosférou, může mnohdy přinést původně nečekané zisky i v obchodním jednání. A tento potenciál by rozhodně neměl zůstat nevyužitý. Když vám americký obchodní partner řekne: It’s fun to do business with you, neznamená to sice ještě zdaleka, že máte zakázku v kapse, ale rozhodně jste už zabodovali. Jistě, ne každý jsme protřelý matador smalltalku nebo konverzační diva. Ale nikdo nemusí být ani věčně zamlklým pozorovatelem, který se cítí trapně proto, že v cizím jazyce zvládá leda tak řečnické pauzy. Naučte se pro podobné příležitosti několik jednoduchých jazykových triků a následně si je vyzkoušejte v praxi. Je docela možné, že nakonec se takovýmto konverzováním začnete bavit a zjistíte, jak rychle se z vás navzdory vašemu očekávání stal zkušený „smalltalker“. 1.1 První setkání

PRAKTICKÝ PŘÍKLAD

První setkání Claire, Richarda, Moniky a George

Na mezinárodní konferenci pro výrobce potravin se během přestávky

na oběd náhodou potkají Claire Chapellová, Richard Miler, Monika Ma

jerová a George Manivia ve frontě u bufetu. Záhy se mezi nimi rozvine

čilý hovor.

Dejte najevo svou sociální zdatnost / 15

Pomocí následujících příkladů si vyzkoušejte, jak to vypadá s vaším citem pro konverzační situace. Pořadí příspěvků v následujících třech rozhovorech je přeházené. Jednotlivé věty nejprve seřaďte ve správném pořadí a popište, jaký vztah panuje mezi jednotlivými účastníky diskuze. Kdo koho zná? Jaká nálada ve skupince panuje? A jak na vás působí George Manivia? Rozhovor 1: Jak se vede? Richard: “Can’t complain. Wow, it must have been ages since

I last saw you.”

Claire: “Excuse me, please. Richard? Richard Miler? Is that

you?”

Richard: “Yeah, that’s right.” Claire: “Good, thanks. What about you?” Richard: “Claire? What a lovely surprise to see you here. How’s

it going?”

Claire: “Well, let me think – about fi ve years ago at the Co

logne Conference for Nutritional Science?”

ŘEŠENÍ

Jak se vede? How’s life?

Claire: „Promiňte, prosím. Richar

de? Richard Miler? Jsi to ty?“

Claire: “Excuse me, please. Rich

ard? Richard Miler? Is that you?”

Richard: „Claire?! To je ale příjem

né překvapení, jsem moc rád, že

tě tu potkávám. Jak se ti daří?“

Richard: “Claire?! What a lovely

surprise to see you here. How’s it

going?”

Claire: „Dobře, díky. A tobě?“ Claire: “Good, thanks. What about

you?”


16 / Moderní Business English

Richard: „Nemůžu si stěžovat.

Páni, to už je věčnost, co jsem

tě viděl naposled.“

Richard: “Can’t complain. Wow,

it must have been ages since

I last saw you.”

Claire: „Počkej, to se dá spočítat.

Myslím, že to bylo před pěti lety

na konferenci o výživě v Kolíně

nad Rýnem, ne?“

Claire: “Well, let me think – about

fi ve years ago at the Cologne

Conference for Nutritional

Science, wasn’t it?”

Richard: „Přesně tak.“ Richard: “Yeah, that’s right.”

Rozhovor 2: Představování druhých

Claire: “I’m glad to hear that. It’s been a long road.” (Myslí

tím: Trvalo dlouho, než jsme ve  výzkumu dospěli

tam, kde jsme dnes.)

Claire: “How do you do?”

Monika: “How do you do?”

Richard: “Oh, Claire, by the way, let me introduce you to Mo

nika Majerová. She heads our new research and de

velopment department in Colchester, Essex. Monika,

this is Claire Chapelle, an old friend and fellow scien

tist.”

Monika: “It’s a pleasure to fi nally meet you in person, Ms Cha

pelle. I guess I must have read just about everything

you’ve ever published on harmful food dyes.”

+


Dejte najevo svou sociální zdatnost / 17

Řešení Představování druhých Let me introduce you to... Richard: „Claire, mimochodem, rád bych ti představil Moniku Majerovou. Je vedoucí našeho nového oddělení pro výzkum a vývoj v Colchestru v Essexu. Moniko, to je Claire Chapellová, moje dávná přítelkyně a také kolegyně vědkyně.“

Richard: “Oh, Claire, by the way,

let me introduce you to Monika

Majerová. She heads our new

research and development de

partment in Colchester, Essex.

Monika, this is Claire Chapelle, an

old friend and fellow scientist.” Monika: „Těší mě.“ Monika: “How do you do?” (velmi

formální)

Claire: „Moc ráda vás poznávám.“ Claire: “How do you do?” /

“Pleased to meet you.” Obě dámy se pozdraví potřesením ruky. Shaking hands, jak se potřesení rukou nazývá, je při prvním setkání běžné též v angloamerickém světě. Monika: „Mám radost, že vás potkávám osobně, paní Chapellová. Myslím, že jsem přečetla skoro všechno, co jste napsala o škodlivých potravinových barvivech.“

Monika: “It’s a pleasure to fi nally

meet you in person, Ms Chapelle.

I guess I must have read about

everything you have ever pub

lished on harmful food dyes.” Claire: „Jsem ráda, že to říkáte. Byla to dlouhá cesta!“

Claire: “I’m glad to hear that. It

has been a long road.”

Rozhovor 3: Představení vlastní osoby

George: “Man-i-via. It’s a great pleasure to meet you all. But,

please, call me George.”

Monika: “Splendid.”


18 / Moderní Business English

Richard: “Okay. I am Richard. Why don’t we all have lunch to

gether?”

George: “Sorry to bother you, but can I just introduce myself

quickly? My name is George. George Manivia. I run

my own chocolate factory in Jersey. Sweet-Tooth Inc.

So, you see, I  have a  natural interest in your work,

ma’am.”

Monika: “Nice to meet you Mr – Mr – Manvia, was it? Sorry,

I think I didn’t quite catch your name.”

George: “What about that big table over there by the win

dow?”

Richard: “Oh, feel free to join Claire’s fan community. Pleased

to meet you, Mr Manivia. I am Richard Miler, CEO of

Foodfi x Ltd. Obviously, you do know Claire. And to

my right here, this is Monika Majerová.”

Claire: “Good idea.”

Richard: “Yep, great.”

Řešení Představení vlastní osoby May I introduce myself? George: „Omlouvám se, že vás na chvíli vyruším, ale rád bych se v rychlosti představil. Jmenuju se George. George Manivia. V Jersey mám čokoládovnu, kterou sám provozuju. Sweet Tooth Inc. Proto mám, jak vidíte, na vaší práci přirozený zájem.

George: “Sorry to bother you, but

can I just introduce myself quick

ly? My name is George. George

Manivia. I run my own chocolate

factory in Jersey. Sweet-Tooth

Inc. So, you see, I have a natural

interest in your work, ma’am.”


Dejte najevo svou sociální zdatnost / 19

Richard: „Jistě, vítejte v Claiřině fan klubu. Rád vás poznávám, pane Ma nivio. Já se jmenuju Richard Miler a jsem jednatel společnosti Foodfi x Ltd. Claire už očividně znáte. A tady, po mé pravici, je Monika Majerová.“

Richard: “Oh, feel free to join

Claire’s fan club. Pleased to

meet you, Mr Manivia. I am

Richard Miler, CEO of Foodfi x Ltd.

Obvious ly, you do know Claire.

And to my right here, this is

Monika Majerová.” Monika: „Ráda vás poznávám, pane – pane – říkal jste Manvia? Omlouvám se, ale myslím, že jsem vaše jméno nepochytila úplně správně.“

Monika: “Nice to meet you Mr –

Mr – Manvia, was it? Sorry, I think

I didn’t quite catch your name.” George: „Man-i-via. Opravdu velice mě těší, že jsem se s vámi všemi seznámil. Ale říkejte mi prosím jen křestním jménem – George.“

George: “Man-i-via. It’s a great

pleasure to meet you all. But,

please, call me George.” Richard: „Dobrá, já jsem Richard. Nezajdeme spolu všichni na oběd?“

Richard: “Okay. I am Richard.

Why don’t we all have lunch

together?” George: „Co kdybychom si sedli k tomu velkému stolu támhle naproti u okna?“

George: “What about that big

table over there by the window?” Claire: „Dobrý nápad.“ Claire: “Good idea.” Monika: „Výborně.“ Monika: “Splendid.” Richard: „Ano, bezva.“ Richard: “Yep, great.”

A vztahy mezi našimi protagonisty? Claire a Richard se už zna

jí, ale dlouhou dobu se neviděli. Oba mají ze setkání radost

a  začnou se velmi uctivě, ale zároveň nenuceně bavit (Casual

To n a l i t y ).




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.