načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Modely podnikových procesů - Miroslav Hučka

Modely podnikových procesů
-7%
sleva

Kniha: Modely podnikových procesů
Autor: Miroslav Hučka

V podmínkách vysoce konkurenčního prostředí hledají podniky cesty, jak zlepšit ekonomické výsledky, posílit svou konkurenceschopnost a také atraktivitu pro potenciální zákazníky. ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  690 Kč 642
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
21,4
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 29Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » C. H. Beck
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2017
Počet stran: 512
Rozměr: 24 cm
Úprava: xxv, 484 stran: ilustrace
Vydání: Vydání první
Skupina třídění: Management. Řízení
Jazyk: česky
Datum vydání: 23.11.2017
ISBN: 978-80-7400-468-1
EAN: 9788074004681
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

V podmínkách vysoce konkurenčního prostředí hledají podniky cesty, jak zlepšit ekonomické výsledky, posílit svou konkurenceschopnost a také atraktivitu pro potenciální zákazníky. Jedním z kritérií důvěryhodnosti podniku pro zákazníky jsou dobře fungující podnikové procesy, tj. fungující systémy řízení.

Podnikovými procesy, které existují uvnitř organizace (podniku), mezi podnikem a zákazníky nebo mezi podnikem a dodavateli, se zabývá obor procesní organizace. V řadě podniků je však diskuze o organizačních otázkách omezena především na výstavbu organizační struktury a podnikové procesy zpravidla zůstávají stranou. Důsledkem pak je, že podnikové procesy jsou nastaveny chaoticky, dochází k plýtvání pracovními silami, zákazníci jsou nespokojeni kvůli závadám a zpožděním, řídící pracovníci se musí zapojovat do řešení „krizí“ v průběhu realizace zakázek, zaměstnanci pracují pod tlakem a v podmínkách hektického shonu, atd.

V posledních dekádách se však v souvislosti s certifikací systémů managementu kvality ISO 9000 v podnicích postupně zavádí pořádek a systémový přístup k podnikovým činnostem. Problematika podnikových procesů tak v mnoha podnicích získává vyšší prioritu.

Jednotlivé podnikové procesy jsou v knize zobrazeny na vývojových diagramech. Uvedená metodika zobrazení a popisu procesů je ověřena mnohaletou praxí českých podniků. Publikace umožňuje odhalit problémy, které se vyskytují u podnikových procesů, objasnit příčiny těchto problémů a načrtnout možnosti jejich řešení. Z uvedeného důvodu je kniha určena především vedoucím pracovníkům na střední a vrcholové úrovni managementu ve středních a velkých podnicích, které produkující výrobky nebo poskytující služby, a to v nejrůznějších odvětvích

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Miroslav Hučka - další tituly autora:
Správa společností Správa společností
Vývojové tendence velkých podniků Vývojové tendence velkých podniků
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

XIII

Obsah Předmluva ...................................................... IX

Seznam obrázků ............................................... XIX

Seznam tabulek ................................................ XXV

ČÁST I. Teoretické základy ....................................... 1

1. Procesní organizace v zrcadle literatury ............................ 3

1.1 Základní pojmy procesní organizace ............................. 3

1.2 Pojetí podnikových procesů ................................... 6

1.3 Struktura procesů ............................................ 8

1.4 Procesní organizace jako součást řízení podniku .................. 10

2. Rozvoj procesně orientované organizační vědy ..................... 13

3. Organizace podnikových procesů ................................ 19

3.1 Identifikace a redesign procesů ................................ 20

3.2 Modelování procesů ........................................ 22

3.3 Implementace procesů ....................................... 27

3.3.1 Organizačně technické hledisko vývoje

a implementace procesů ................................ 28

3.3.2 Hledisko managementu

realizačního týmu ..................................... 28

3.4 Evaluace a controlling podnikových procesů ..................... 31

3.5 Outsourcing podnikových procesů ............................. 33

3.5.3 Výrobní náklady a BPO ................................ 34

3.6 Integrace podnikových procesů překračujících hranice podniků ...... 36

3.6.4 Vertikální integrace procesů ............................. 36

3.6.5 Horizontální integrace procesů .......................... 37

3.7 Závěry k organizaci podnikových procesů ....................... 37

Část II. Metodické základy ....................................... 39

4. Zobrazovací prostředky pro procesy .............................. 41

4.1 Procesní mapa ............................................. 43


XIV

Modely podnikových procesů

4.1.1 Postup při vyhotovení procesní mapy ..................... 44

4.1.2 Hierarchické procesní mapy ............................. 46

4.2 Vývojový diagram .......................................... 47

4.2.1 Symboly vývojových diagramů .......................... 48

4.2.2 Zásady výstavby vývojových diagramů .................... 50

4.2.3 Základní formy sledu kroků ............................. 50

4.2.4 Zásady pro vypracování vývojového diagramu .............. 53

4.3 Modelování podle metodiky Business Process Model and Notation ... 56

5. Charakteristické rysy podnikových procesů ........................ 59

5.1 Sled podnikových procesů .................................... 59

5.2 Vztah zákazník-dodavatel v rámci sledu procesů .................. 60

5.3 Vztah vstup-výstup podnikového procesu ........................ 61

5.4 Procesní kroky v rámci procesu ............................... 63

5.5 Řízení procesních kroků prostřednictvím informací ................ 64

5.6 Softwarová podpora podnikových procesů ....................... 65

6. Praxe organizace procesů ....................................... 69

6.1 Standardizace procesů ....................................... 69

6.1.1 Výsledky procesů ..................................... 74

6.1.2 Procesní kroky ....................................... 75

6.1.3 Informačně technická podpora ........................... 75

6.1.4 Odpovědnost za procesní kroky .......................... 76

6.1.5 Procesní rozhraní ..................................... 76

6.1.6 Přiměřený stupeň standardizace .......................... 77

6.1.7 Dokumentace procesu ................................. 77

6.2 Kontrola procesů ........................................... 78

6.3 Zlepšování a inovace procesů ................................. 79

Část III. Přehled a specifikace modelů podnikových procesů ........... 81

7. Přehled procesů ............................................... 83

7.1 Vrcholové řídící procesy ..................................... 84

7.2 Hodnototvorné procesy ...................................... 85

7.2.1 Procesy vztažené k zákazníkům .......................... 85

7.2.2 Procesy vztažené k výrobě výrobků ...................... 85

7.2.3 Procesy vztažené k poskytování služeb .................... 85

7.2.4 Procesy vztažené k projektům ........................... 86

7.2.5 Procesy vztažené k dodavatelům ......................... 86

7.3 Podpůrné procesy .......................................... 86

7.3.1 Procesy vztažené k lidským zdrojům ...................... 87

7.3.2 Procesy vztažené k technickému rozvoji ................... 87

7.3.3 Procesy vztažené k investicím ........................... 87


XV

Obsah

7.3.4 Procesy vztažené k financování podnikových výkonů ......... 87

7.3.5 Procesy vztažené k hodnocení podnikových výkonů .......... 88

7.3.6 Procesy vztažené k majetku ............................. 88

7.3.7 Procesy vztažené k vnitropodnikové dopravě ............... 88

7.3.8 Procesy vztažené k informačním technologiím .............. 89

7.4 Závěrečné poznámky ........................................ 89

8. Specifikace vrcholových řídících procesů .......................... 91

8.1 Proces „Vlastnická kontrola korporace“ ......................... 93

8.1.1 Teoretická východiska ................................. 93

8.1.2 Celková charakteristika procesu ......................... 96

8.1.3 Výsledky a zákazníci procesu ........................... 96

8.1.4 Realizace procesu ..................................... 97

8.2 Proces „Organizování správy korporace“ ....................... 107

8.2.1 Teoretická východiska ................................ 107

8.2.2 Celková charakteristika procesu ........................ 112

8.2.3 Výsledky a zákazníci procesu .......................... 112

8.2.4 Realizace procesu .................................... 113

8.3 Proces „Strategické řízení korporace“ .......................... 126

8.3.1 Teoretická východiska ................................ 126

8.3.2 Celková charakteristika procesu ........................ 130

8.3.3 Výsledky a zákazníci procesu .......................... 131

8.3.4 Realizace procesu .................................... 131

8.4 Proces „Management integračních, diverzifikačních

a inovačních aktivit“ ....................................... 141

8.4.1 Teoretická východiska ................................ 141

8.4.2 Celková charakteristika procesu ........................ 144

8.4.3 Výsledky a zákazníci procesu .......................... 144

8.4.4 Realizace procesu .................................... 145

9. Specifikace hodnototvorných procesů ............................ 151

9.1 Procesy vztažené k zákazníkům .............................. 151

9.1.1 Proces „Plánování prodeje výrobků a služeb“ .............. 153

9.1.2 Proces „Marketing výrobků a služeb“ .................... 159

9.1.3 Proces „Zpracování objednávky“ ........................ 165

9.1.4 Proces „Zpracování nabídky“ .......................... 172

9.1.5 Proces „Zpracování reklamace zákazníků“ ................ 182

9.2 Procesy vztažené k výrobě produktů ........................... 189

9.2.1 Proces „Příprava výroby“ .............................. 192

9.2.2 Proces „Plánování a řízení výroby“ ................... 199

9.2.3 Proces „Prodej výrobků“ ........................... 213

9.3 Procesy vztahující se k poskytování služeb ................... 219

9.3.1 Teoretická východiska ............................. 219


XVI

Modely podnikových procesů

9.3.2 Sled procesů vztahujících se k poskytování služeb ....... 223

9.3.3 Proces „Koncipování nové služby“ ................... 226

9.3.4 Proces „Poskytování služby“ ........................ 233

9.4 Procesy vztažené k řešení projektů .......................... 237

9.4.1 Teoretická východiska ............................. 237

9.4.2 Proces „Plánování projektu“ ......................... 238

9.4.3 Proces „Realizace a kontrola projektu“ ................ 243

9.5 Procesy vztažené k dodavatelům ........................... 248

9.5.1 Proces „Výběr dodavatele“ .......................... 248

9.5.2 Proces „Objednání u dodavatele“ ..................... 253

9.5.3 Proces „Provedení vstupní kontroly“ .................. 258

9.5.4 Proces „Řízení zásob na skladě“ ..................... 265

9.5.5 Proces „Řízení skladování, vychystávání

a navážení materiálu“ .............................. 270

10. Specifikace podpůrných procesů ............................... 279

10.1 Procesy vztahující se k lidskému kapitálu .................... 279

10.1.1 Proces „Plánování a politika lidských zdrojů“ ........... 282

10.1.2 Proces „Získávání a přijímání pracovníků“ ............. 288

10.1.3 Proces „Hodnocení pracovníků“ ..................... 294

10.1.4 Proces „Rozvoj a vzdělávání pracovníků“ .............. 299

10.1.5 Proces „Odměňování a motivace pracovníků“ ........... 305

10.1.6 Proces „Uvolňování pracovníků“ ..................... 310

10.2 Procesy vztažené k technickému rozvoji výrobků .............. 314

10.2.1 Proces „Inovace výrobkové struktury“ ................. 315

10.2.2 Proces „Výzkum výrobku“ .......................... 322

10.2.3 Proces „Vývoj nového nebo inovace výrobku“ .......... 329

10.3 Procesy vztažené k investicím ............................. 339

10.3.1 Teoretická východiska ............................. 340

10.3.2 Proces „Předinvestiční příprava investic“ ............... 345

10.3.3 Proces „Tvorba investičního programu“ ............... 350

10.3.4 Proces „Realizace investic“ ......................... 357

10.4 Procesy vztažené k financování podnikových výkonů ........... 366

10.4.1 Proces „Dlouhodobé financování podnikových výkonů“ ... 368

10.4.2 Proces „Krátkodobé financování podnikových výkonů“ ... 375

10.4.3 Proces „Provádění finančních analýz“ ................. 380

10.4.4 Proces „Řízení složek pracovního kapitálu“ ............ 385

10.4.5 Proces „Rozdělování hospodářského výsledku podniku“ ... 391 10.5 Procesy vztažené ke zhodnocení podnikových výkonů .......... 395

10.5.1 Teoretická východiska ............................. 395

10.5.2 Proces „Účetní zhodnocení podnikových výkonů“ ....... 398

10.5.3 Proces „Kalkulační zhodnocení podnikových výkonů“ .... 405

10.5.4 Proces „Operativní evidence podnikových prostředků“ .... 409


XVII

Obsah

10.5.5 Proces „Statistické zhodnocení podnikových výkonů“ .... 413

10.5.6 Proces „Rozbory hospodářských výkonů“ .............. 417

10.5.7 Proces „Prezentace podnikového hospodaření“ .......... 420

10.6 Procesy vztahující se k majetku ............................ 424

10.6.1 Teoretická východiska ............................. 424

10.6.2 Proces „Správa dlouhodobého majetku“ ............... 427

10.6.3 Proces „Údržba a opravy majetku“ ................... 431

10.7 Procesy vztažené k vnitropodnikové dopravě .................. 437

10.7.1 Proces „Vnitropodniková doprava“ ................... 437

10.8 Procesy vztažené k informačním technologiím ................ 443

10.8.1 Teoretická východiska ............................. 443

10.8.2 Proces „Plánování informačního systému“ ............. 446

10.8.3 Proces „Provoz a údržba informačního systému“ ........ 449

10.8.4 Proces „Řízení infrastruktury informačních technologií“ ... 453

10.8.5 Proces „Podpora služeb informačních technologií“ ....... 458

Závěr ......................................................... 463

Seznam literatury ............................................... 465

Shrnutí ........................................................ 471

Klíčová slova ................................................ 473

Summary ...................................................... 475

Keywords .................................................. 477

Rejstřík ........................................................ 479




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist