načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Mluvte tak, aby vás druzí poslouchali -- 7 kroků k sebevědomému a autentickému projevu před publikem - Robin Kermode

Mluvte tak, aby vás druzí poslouchali -- 7 kroků k sebevědomému a autentickému projevu před publikem

Elektronická kniha: Mluvte tak, aby vás druzí poslouchali
Autor: Robin Kermode
Podnázev: 7 kroků k sebevědomému a autentickému projevu před publikem

Chcete v práci i v soukromí zaujmout a přesvědčit druhé? Dokážete mluvit uvolněně s přáteli, ale před publikum se necítíte dobře? S touto knížkou se naučíte správně mluvit, ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  229
+
-
7,6
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma tištěná forma

hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9% 100%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2018
Počet stran: 204
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: První české vydání
Spolupracovali: překlad René Souček
Skupina třídění: Sociální interakce. Sociální komunikace
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-247-2906-0
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

V sedmi jednoduchých krocích a pomocí praktických cvičení se naučíte dobře mluvit, stanete se sebevědomým řečníkem a zároveň zůstanete sami sebou. Dozvíte se: Jak se zbavit nervozity a působit přirozeně a otevřeně; Jak se propojit s posluchači a získat jejich přízeň; Jak nejlépe používat svůj hlas a řeč těla; Jak si sestavit proslov a připravit poznámky; Jak využít při svém projevu příběhy a humor; Jak přednášet s PowerPointem; Jak zvládnout dotazy publika.

Popis nakladatele

Chcete v práci i v soukromí zaujmout a přesvědčit druhé? Dokážete mluvit uvolněně s přáteli, ale před publikum se necítíte dobře? S touto knížkou se naučíte správně mluvit, napojit se na své posluchače a zároveň být sami sebou. V sedmi krocích se stanete sebevědomým a přirozeným řečníkem. (7 kroků k sebevědomému a autentickému projevu před publikem)

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Robin Kermode - další tituly autora:
Mluvte tak, aby vás druzí poslouchali -- 7 kroků k sebevědomému a autentickému projevu před publikem Mluvte tak, aby vás druzí poslouchali
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Upozornění pro čtenáře a uživatele této knihy

Všechna práva vyhrazena. Žádná část této tištěné či elektronické knihy ne

smí být reprodukována a šířena v papírové, elektronické či jiné podobě bez

předchozího písemného souhlasu nakladatele. Neoprávněné užití této knihy

bude trestně stíháno. Robin Kermode Mluvte tak, aby vás druzí poslouchali 7 kroků k sebevědomému a autentickému projevu před publikem Přeloženo z anglického originálu knihy Robina Kermoda SPEAK SO YOUR AUDIENCE WILL LISTEN, vydaného nakladatelstvím Pendle Publishing, Velká Británie, 2017. Second Edition Copyright © Robin Kermode 2013, 2017 The right of Robin Kermode to be identified as the author of this work has been asserted by him in accordance with the Copyright, Designs and Patents Act 1988. All rights reserved Vydala Grada Publishing, a.s. U Průhonu 22, 170 00 Praha 7 tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400 www.grada.cz jako svou 7006. publikaci Překlad René Souček Odpovědná redaktorka Mgr. Olga Tesařová Grafická úprava a sazba Eva Hradiláková Návrh a zpracování obálky Vojtěch Wagner Počet stran 208 První české vydání, Praha 2018 Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a.s. Czech Edition © Grada Publishing, a.s., 2018 ISBN 978-80-271-2168-7 (ePub) ISBN 978-80-271-2167-0 (pdf ) ISBN 978-80-247-2906-0 (print)

OBSAH

O AUTOROVI ...................................................................................................................... 8

ÚVOD ..................................................................................................................................... 13

ČÁST PRVNÍ Vy

1

NERVOZITA ............................................................................................................... 19

Jak zvládat nervozitu ............................................................................................... 21

Jak zvládat různé strachy ...................................................................................... 24

Nejlepší tip dne .......................................................................................................... 26

2

SEBEVĚDOMÍ .......................................................................................................... 33

Sebevědomí .................................................................................................................. 35

Poznejte sami sebe ................................................................................................... 36

Jak odhodit ochrannou masku ........................................................................... 38

Přirozenost .................................................................................................................... 39

Nikoho nekopírujte ................................................................................................... 41

Charisma ........................................................................................................................ 42

Jak vypadat sebevědomě ....................................................................................... 43

Nízké těžiště ................................................................................................................. 46

3

PROPOJENÍ .............................................................................................................. 51

Tři komunikační zóny .............................................................................................. 52

4

HLAS ............................................................................................................................... 77

Používejte svůj vlastní hlas ................................................................................. 78

Vaše emoční centrum .............................................................................................. 79

Mluvte ze svého emočního centra ................................................................... 81

Zvuk našeho vlastního hlasu .............................................................................. 82

Srozumitelnost, ne hlasitost ............................................................................... 83

Když se postavíte, neměňte svůj hlas ............................................................ 84

5

ŘEČ TĚLA .................................................................................................................... 99

Jak bychom měli stát ............................................................................................ 103

Co bychom měli dělat s rukama .................................................................... 104

Jak mluvit, když sedíte ......................................................................................... 107

Promyslete si, jak budete při zahájení projevu stát ............................ 109

DRUHÁ ČÁST

Vaše řeč

6

STRUKTURA ......................................................................................................... 115

1. Proč chcete svou řeč pronést? .................................................................... 115

2. Proč by měla publikum zajímat? ............................................................... 119

3. Co skutečně říkáte? .......................................................................................... 121

Rétorika ........................................................................................................................ 123

Rhetorica ad Herennium .................................................................................... 125

Jak byste měli začít? ............................................................................................. 125

Titulkový sendvič .................................................................................................... 126

Začněte s „háčkem do paměti“ ....................................................................... 128

Pět klasických zahájení ....................................................................................... 128

Vyprávějte příběhy ................................................................................................. 135

Pohádková šablona ............................................................................................... 136

Držte se jednoduchosti ....................................................................................... 137

Buďte struční ............................................................................................................ 142

Dodržujte vyhrazený čas .................................................................................... 143

Používejte správná slova .................................................................................... 145

Sir Winston Churchill ........................................................................................... 147

Humor ........................................................................................................................... 149

PowerPoint ................................................................................................................. 150

Jak zakončit projev ................................................................................................. 152

A nakonec... ............................................................................................................... 153

7

PŘEDNES ................................................................................................................. 161

Učit se, či neučit se? ............................................................................................. 162

Jak používat poznámky ....................................................................................... 165

Vyzkoušejte si pódium a prostor ................................................................... 166

Technika ....................................................................................................................... 168

Jak přednášet s PowerPointem ....................................................................... 169

Dvouvteřinová pauza ........................................................................................... 177

Síla pauzy ................................................................................................................... 179

Zdůraznění klíčového slova pauzou ............................................................ 180

Zdůraznění správného klíčového slova ..................................................... 181

Oficiální oznámení před projevem ............................................................... 183

Nenechte míč spadnout na zem ..................................................................... 183

Tempo ........................................................................................................................... 184

Buďte stále duchem přítomní ......................................................................... 186

Co si vzít na sebe .................................................................................................... 187

Přehnané červenání .............................................................................................. 188

Nervozita v den vystoupení .............................................................................. 189

Patnáctivteřinové zahřátí ................................................................................... 190

Před svým vystoupením si popovídejte s někým z publika ............ 191

Než začnete ............................................................................................................... 192

Když řeč končíte ...................................................................................................... 193

Dotazy publika ......................................................................................................... 194

SLOVO ZÁVĚREM ..................................................................................................... 203

ZDROJE ............................................................................................................................. 204

O AUTOROVI

Robin Kermode patří k předním evropským

koučům v oblasti komunikačních dovedností.

Spolupracuje s politiky, manažery, firemními

týmy, dobročinnými organizacemi a  osob

nostmi ze světa médií.

Jako herce ho dobře znají televizní diváci i ná

vštěvníci londýnských divadel. Je oblíbeným konferenciérem a úvodním řečníkem, často také namlouvá komentáře k filmům a televizním pořadům. Je uznávaným mediálním komentátorem a profesionálním spisovatelem. Svým klientům poskytuje poradenství ohledně struktury a obsahu jejich sdělení. V roce 2009 založil vlastní konzultační a  koučinkovou společnost Zone 2. Robin se narodil v Lancashiru a žije v Londýně.

zone2.co.uk


9

Robin je vtipný a okouzlující profesionál.

Francois Curiel, předseda Christies Europe

Zaujme, pobaví a poskytne spoustu praktických rad.

Simon Buirski, společník a jednatel, Lancor

Jeden z nejlepších řečníků, jakého jsem kdy slyšel.

Tracey Morgan, personální ředitel Bank of America

Osobní, soustředěný a pozoruhodně efektivní.

Juliet Wedderburnová, výkonná ředitelka PWM Deutsche Bank London

Robin má dokonalou schopnost velmi rychlé empatie.

Nigel Sullivan, personální ředitel skupiny, Talk Tal plc.

Chcete-li někoho, kdo ovlivní vaše podnikání, tak zavolejte Robinovi.

Rupert Keane, generální ředitel Emap Insight

Robin má skvělou schopnost mluvit s každým jednotlivě, a to i ve větší

skupině.

David James, ředitel L&D UK, The Walt Disney Company


10

Robinovo školení bylo vtipné, osobní a mělo dlouhotrvající efekt.

Pierre Lever, generální ředitel Planet Retail

Robin je váš člověk, pokud stejně jako já věříte, že nejde jen o to, co říkáte,

ale i jak to říkáte.

Stephen J. Mills, předseda Schroder Investment Management, Švýcarsko

Pro každého, kdo chce dostat svou komunikaci na vyšší úroveň.

Martyn Dawes, zakladatel Coffee Nation

Praktické rady a nástroje i pro toho nejnervóznějšího ambiciózního

moderátora.

Mike Hind, ředitel komunikace CAP

Robin dává mému týmu sebevědomí založené na individuálních stylech

jeho členů, a to s překvapivě rychlými výsledky.

Rob Keve, generální ředitel Finback

Už si nepamatuji, kdy jsem se naposledy naučil tolik užitečného tak

rychle.

Andy Atkins, výkonný ředitel Friends of the Earth


Pro Sian



Úvod / 13

ÚVOD

Když mi bylo asi dvacet, požádali mě, abych měl proslov na svatbě

mého kamaráda. Byl jsem z toho úplně vedle.

Vůbec jsem nechápal, co se to se mnou děje, vždyť jsem herec a jsem

zvyklý stát před publikem. Ale došlo mi, že při slavnostním proslovu

budu mluvit svými slovy a sám za sebe, ne za nějakou postavu ze hry,

která jen přeříkává slova autora. Když se mi to nepovede, tak na špalku

bude ležet moje hlava, a proto se mi ten nápad vůbec nelíbil.

Od té doby jsem se začal zajímat, proč má na naše emoce takový vliv,

když máme mluvit na veřejnosti.

Většinou jsme uvolnění a sebevědomí, když jsme se svými přáteli nebo

rodinou. Těm klidně o něčem vyprávíme nebo dokážeme dát k dobru

nějaký vtip. Pokud nás však někdo vytáhne na pódium a požádá, aby

chom vyprávěli nějaký příběh nebo vtip, cítíme se úplně jinak.

Když máme mluvit před publikem, nasadíme si často ochrannou mas

ku a změní se nám hlas. Proč nedokážeme být sami sebou, když pro

nášíme nějakou řeč?

Proč se nám jeden den daří propojit se s publikem, ale ten další už ne?

Jak si nejlépe sestavit proslov a jak si připravit poznámky? A jak zvlád

nout nervozitu?

V této knize se podíváme na všechny aspekty mluvené komunikace, od

její struktury až po přednes.


14

Naučíme se rozpoznat jemnou hranici mezi sebevědomím a arogancí

a začneme se zbavovat své ochranné masky. Naučíme se, jak být v dy

namickém pohybu, ale přitom působit otevřeně a uvolněně.

Naučíme se mluvit s publikem tak, abychom se s lidmi v něm propojili,

a to přirozeně a při každém našem projevu.

V ideálním případě se nám podaří konverzačním stylem předat skuteč

ně silné sdělení. Co ale opravdu nechceme, je předat silné sdělení příliš

vehementně, protože pak budeme na lidi působit vychytrale nebo ne

přirozeně. Nechceme však předávat ani slabé sdělení příliš nevýrazně,

protože to se rychle vytratí jak pára nad hrncem.


Úvod / 15

Pokud se vám z toho trochu točí hlava, zachovejte klid. Sebevědomým

a přirozeným řečníkem se můžete stát pomocí sedmi jednoduchých

kroků. Na konci každé kapitoly najdete konkrétní cvičení, s nimiž vše

natrénujete.

Tato kniha může změnit způsob, jakým mluvíte se všemi lidmi, a to

nejen při práci, ale i v osobním životě. Je to kniha pro každého, kdo

chce předat nějaké sdělení, vyprávět příběh nebo mluvit s jinou lidskou

bytostí.

Ať už jste generální ředitel, který mluví k akcionářům, manažerka mo

tivující svůj tým, podnikatel, který rozjíždí nový byznys, ředitelka mlu

vící k žákům, charitativní pracovník, který žádá o příspěvek, nebo rodič

pronášející přípitek na svatbě své dcery, tato kniha vám pomůže stát se

sebevědomým a přirozeným řečníkem.

A já věřím, že si takovou zkušenost dokážete užít.

V první části se zaměříme na vás, tedy na vaši nervozitu, sebevědomí,

propojení s publikem, hlas a řeč těla.

V druhé části se zaměříme na vaši schopnost mluvit, tzn. na všech

ny aspekty struktury i produkce vašeho mluveného projevu, tón hlasu

a přednes.

+



Úvod / 17

ČÁST PRVNÍ

Vy





       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist