načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Mikroekonomie 1 pro bakalářské studium - Ivana Faltová Leitmanová; Jiří Alina; Filip Petrách

Mikroekonomie 1  pro bakalářské studium
-6%
sleva

Kniha: Mikroekonomie 1 pro bakalářské studium
Autor: Ivana Faltová Leitmanová; Jiří Alina; Filip Petrách

Publikace shrnuje základní poznatky předmětu Mikroekonomie. Nabízí ve strukturované podobě témata, jež představují východiska ekonomického vnímaní každodenní reality. Rozpracovány ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
doručujeme do Vánoc
Vaše cena s DPH:  250 Kč 235
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
7,8
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Ekopress
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2019
Počet stran: 172
Rozměr: 250x176
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vydání
Skupina třídění: Ekonomie
Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice
Jazyk: česky
Vazba: brožovaná
Umístění v žebříčku: 743. nejprodávanější kniha za poslední měsíc
EAN: 9788087865484
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Publikace shrnuje základní poznatky předmětu Mikroekonomie. Nabízí ve strukturované podobě témata, jež představují východiska ekonomického vnímaní každodenní reality. Rozpracovány jsou základní ekonomické kategorie, proměnné a vztahy, které umožní pochopit podstatu reálného ekonomického dění a jeho dopadů v širších společenských souvislostech. Proto je důraz kladen zejména na praktickou provázanost teoretických přístupů a jejich praktických modifikací. Předkládaný text představuje učební pomůcku, kterou autorský kolektiv připravil s ambicí srozumitelným způsobem nabídnout standardní témata kurzů mikroekonomie. Autoři jednotlivých kapitol věří, že nejen díky řadě příkladů, na kterých jsou ilustrované základní ekonomické kategorie a jevy, získají studenti užitečnou pomůcku pro pochopení reálných ekonomických procesů, se kterými jsou a budou, nejen na trhu práce, každodenně konfrontováni. (pro bakalářské studium)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Předmluva 8

1 Ekonomie 9

1.1 Předmět ekonomie a základní ekonomické otázky.................................. 10

1.2 Elementární ekonomické pojmy a kategorie............................................. 11

1.3 Principy ekonomie........................................................................................13

2 Trh a tržní mechanizmus 17

2.1 Trh..................................................................................................................18

2.2 Tržní koloběh a tržní struktura.................................................................. 19

2.3 Směna............................................................................................................21

3 Nabídka a poptávka, tržní rovnováha 25

3.1 Poptávka........................................................................................................26

3.1.1 Poptávka a její odvození................................................................. 26

3.1.2 Vlivy působící na poptávku............................................................. 28

3.1.3 Individuální a tržní poptávka..........................................................29

3.2 Nabídka......................................................................................................... 30

3.2.1 Nabídka a její odvození................................................................... 30

3.2.2 Vlivy působící na nabídku...............................................................31

3.2.3 Individuální a tržní nabídka........................................................... 32

3.3 Tržní rovnováha...........................................................................................33

3.3.1 Změna tržní rovnováhy vyvolaná změnou poptávky....................35

3.3.2 Změna tržní rovnováhy vyvolaná změnou nabídky...................... 39

4* - * -

4 Spotřebitelé a domácnosti 44

4.1 Užitek.............................................................................................................44

4.2 Rozpočtové omezení - linie rozpočtu........................................................45

4.3 Ordinalistická teorie užitku........................................................................ 48

4.3.1 Indiferenční křivka..........................................................................48

4.3.2 Indiferenční analýza - optimum spotřebitele.............................. 50

4.4 Kardinalistická teorie užitku.......................................................................51

5 Výrobci a firmy 55

5.1 Náklady firmy............................................................................................... 56


5.1.1 Druhy nákladu............................................................................. 56

5.2 Příjmy firmy a zisk...................................................................................60

5.2.1 Příjmy firmy................................................................................. 60

5.2.2 Zisk...............................................................................................61

5.3 Produkční funkce v krátkém a dlouhém období......................................62

6 Alternativní cíle firmy 71

6.1 Cíl firmy....................................................................................................72

6.2 Ekonomický a účetní zisk........................................................................ 72

6.2.1 Účetní zisk................................................................................. 73

6.2.2 Ekonomický zisk..........................................................................73

6.3 Maximalizace příjmu firmy......................................... 74

6.4 Expanze a růst firmy................................................................................75

6.5 Přežití....................................................................................................... 76

7 Konkurence, dokonalá konkurence, optimum výroby, bod zvratu 79

7.1 Konkurence............................................................................................. 80

7.2 Dokonalá konkurence..............................................................................81

7.2.1 Dokonalá konkurence - krátké období....................................... 86

7.2.2 Dokonalá konkurence - dlouhé období...................................... 91

8 Nedokonalá konkurence a příčiny jejího vzniku 96

8.1 Charakteristika nedokonalé konkurence................................................ 97

8.2 Příčiny vzniku nedokonalé konkurence..................................................98

8.2.1 Hlavní příčiny vzniku nedokonalé konkurence.......................... 98

8.3 Příjmy a optimum firmy v nedokonalé konkurenci.............................. 100

8.4 Formy nedokonalé konkurence.............................................................102

8.4.1 Monopol.....................................................................................102

8.4.2 Oligopol......................................................................................108

8.4.3 Monopolistická konkurence...................................................... 110

8.4.4 Shrnutí jednotlivých forem v nedokonalé konkurenci............. 112

9 Trh výrobních faktorů 115

9.1 Charakteristika výrobních faktorů........................................................ 116

9.2 Formování cen na trzích výrobních faktorů..........................................118

9.3 Transferový výdělek a ekonomická renta........................... 119

9.4 Poptávka po výrobním faktoru..............................................................121

9.5 Trh práce................................................................................................125

9.5.1 Trh práce v podmínkách dokonalé konkurence........................125

9.5.2 Trh práce v podmínkách nedokonalé konkurence....................130

9.6 Trh kapitálu............................................................................................133

9.7 Trh půdy.................................................................................................136


10 Důchody a bohatství 141

10.1 Důchod a bohatství...................................................................................... 142

10.2 Nerovnosti v důchodech............................................................................. 143

10.2.1 Příčiny nerovnosti v důchodech................................................... 144

10.3 Přerozdělování příjm ů................................................................................146

11 Tržní selhání 151

11.1 Proč trh selhává........................................................................................... 152

11.1.1 Nedokonalá konkurence................................................................153

11.1.2 Externality........................................................................................153

11.1.2.1 Vlastnická práva............................................................................ 155

11.1.2.2 Poziční externality.........................................................................156

11.1.3 Veřejné statky..................................................................................156

11.2 Asymetrické informace...............................................................................158

12 Mikroekonomická politika státu 162

12.1 Pojetí mikroekonomické politiky státu a její východiska.....................163

12.2 Tržní selhání jako nutnost mikroekonomické státní regulace........... 164

12.3 Selhání státu..................................................................................................166

12.4 Konflikt mezi efektivní alokací zdrojů a hodnotovým systémem........167

12.5 Mikroekonomická politika v konceptech ekonomického myšlení.... 168




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist