načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Microsoft Office 2016 Podrobná uživatelská příručka - Ján Žitniak

Microsoft Office 2016 Podrobná uživatelská příručka
-15%
sleva

Kniha: Microsoft Office 2016 Podrobná uživatelská příručka
Autor:

Pracujete s aplikacemi Microsoft Office v profesním či osobním životě? Začínáte, nebo se již řadíte k pokročilým uživatelům a chcete zvýšit svou produktivitu? Zajímají vás nové ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  490 Kč 417
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
13,9
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
tištěná forma elektronická forma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Computer press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2017-11-21
Počet stran: 528
Rozměr: 167 x 225 mm
Úprava: 528 stran : ilustrace
Vydání: 1. vydání
Vazba: brožovaná lepená
Doporučená novinka pro týden: 2017-47
ISBN: 9788025148914
EAN: 9788025148914
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Pracujete s aplikacemi Microsoft Office v profesním či osobním životě? Začínáte, nebo se již řadíte k pokročilým uživatelům a chcete zvýšit svou produktivitu? Zajímají vás nové funkce a potřebujete se zorientovat v proměněném prostředí? Podrobná uživatelská příručka k sadě Microsoft Office vás naučí, jak s její pomocí vytvářet perfektní dokumenty, tabulky, grafy a prezentace. Přehledně strukturovaný výklad se zaměřuje na konkrétní činnosti, příklady z praxe a dosažení hmatatelných výsledků. Výklad dále doplňuje množství tipů, ilustrativních obrázků a upozornění na možná úskalí. Knihu lze používat také jako učebnici Excelu pro základní, střední a vysoké školy a může být vhodným studijním materiálem pro školicí střediska. Publikace se mimo jiné věnuje těmto tématům: - Word – přímé formátování a formátování pomocí stylů, osnova dokumentu, tabulky, revize, hromadná korespondence - Excel – úprava buněk, výpočty, vzorce, grafy, analýza dat pomocí kontingenčních tabulek a grafů - PowerPoint – dokonalá práce se snímky a jejich rozložení, obrázky, kliparty, audio, video, hypertextové odkazy - Outlook – organizace a nastavení e-mailů, události, schůzky, správa úkolů - OneNote – třídění a editace poznámek, spolupráce v týmu Knihy z edice Podrobná uživatelská příručka již pomohly více než sto tisícům českých čtenářů. O autorovi: Ján Žitniak je lektorem školení zaměřených na MS Office, tvorbu WWW stránek v systému Joomla! a internetový marketing. Při stipendijním pobytu ve Finsku se setkal s moderními způsoby výuky a tyto zkušenosti se snaží srozumitelným a přátelským způsobem předat i svým posluchačům. Ve volném čase se věnuje fotografii. Více informací můžete najít na jeho osobních stránkách www.JanZitniak.info. (podrobná uživatelská příručka)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Ján Žitniak - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

1

Co je Microsoft

Word

V té to ka pi to le:

Word po spuštění

Karta Domů

Karta Vložení

Karta Návrh

Karta Rozložení

Karta Reference

Karta Korespondence

Karta Revize

Karta Zobrazení

Pomocník v Microsoft Wordu

Řeknete mi, co chcete udělat


22 Microsoft Office 2016

Kapitola 1 – Co je Microsoft Word

Microsoft Word můžeme de facto považovat v  mnoha oblastech za standard při tvorbě, úpravě

a čtení dokumentů. Často se používá ve firemní, výukové i osobní sféře. Pomocí Wordu je možné

vytvářet jednoduché, ale i sofistikovanější dokumenty. Zároveň je vhodný nejen na individuální,

ale i týmovou spolupráci. Od verze Microsoft Word 2013 dokonce dokáže otevírat a upravovatdo

kumenty PDF a v tomto formátu je i ukládat.

Word po spuštění

Po spuštění Wordu se vlevo zobrazí historie naposled otevřených souborů. Napravo mátek dis

pozici náhledy k jednotlivým šablonám společně s možností vytvořit prázdný dokument. Tím při

vytváření jakéhokoliv nového dokumentu začnete.

Existující šablony mají výhodu v tom, že nabízejí předpřipravený obsah, který jednoduše změníte

nebo doplníte. Pod každým náhledem vidíte odpovídající název, díky němuž volíte vhodný typša

blony (například Životopis, Hlavičkový papír, Obchodní leták, Svatební oznámení atd.).

Pokud vám žádná z existujících šablon nevyhovuje, můžete dodatečně vyhledat další, a toprostřed

nictvím pole Hledat šablony na internetu. Šablony jsou rozděleny do kategorií, například Sady

návrhů, Firma, Osobní, Průmysl, Událost, Karty, Dopisy.

Ty, které plánujete často využívat, můžete připnout (ale i zrušit připnutí), a to pomocí špendlíku

u šablony. Připnuté šablony zůstanou zobrazeny nastálo.

Obrázek 1.1: Nabídka šablon

Zajímavou možností, jak se naučit, co je nového ve verzi Word 2016, je získání několikajednodu

chých tipů na zjednodušení práce, a to pomocí šablony Vítá vás Word.


23Podrobná uživatelská příručka

Word po spuštění

Microsoft Word následně vytvoří nový dokument sestávající z názorných tipů, ve kterých jsouzmí

něny nejužitečnější novinky programu. Na konci dokumentu najdete odkaz na oficiální (a zároveň

bezplatnou) výuku Wordu (aktivujete stisknutím klávesy Ctrl a klepnutím levým tlačítkem myši).

Popis prostředí Microsoft Word

Základ grafického a uživatelského prostředí Microsoft Wordu 2016 tvoří pás karet (nebo anglicky

ribbon), který obsahuje příkazy (ikony) uspořádané do skupin. Dané uspořádání se nazývá Fluent

User Interface (Fluent UI) a stalo se standardem už ve verzi Microsoft Office 2007.

Obrázek 1.2: Pás karet ve Wordu

Každá karta na pásu karet má konkrétní a logický název reprezentující možnosti vyplývajícíz da

ného názvu: Domů, Vložení, Návrh, Rozložení, Reference, Korespondence, Revize a Zobrazení.

Při tvorbě a úpravě dokumentu využijete hlavně příkazy na kartě Domů.

Karty jsou v základní nabídce nastaveny v tomto rozložení, ale počet karet závisí na typuvložené

ho objektu (například tabulky nebo obrázku) a typu používaného zařízení, na kterém Microsoft

Office „běží“ (například zařízení s dotykovým displejem). Následně Word podle situace přidává

a odebírá karty – ty mají odpovídající název a obsahují relevantní příkazy (například u obrázku

máte k dispozici příkazy na úpravu obrázku, u tabulky příkazy na úpravu tabulky apod.). Uživatel,

pokud se mu to hodí, si může nastavit nebo vytvořit jemu vyhovující karty.

Úplně vlevo najdete „kartu“ Soubor, která představuje ekvivalent nabídky Soubor známé z jiných

programů. Po jejím zvolení najdete příkazy vztahující se k aktuálnímu dokumentu, vytvořeníno

vého, respektive otevření/uložení dokumentu, tisk, export, sdílení, nastavení a  další relevantní

možnosti týkající se dokumentu, účtu přihlášeného uživatele a Wordu všeobecně. Od verze 2007

v Microsoft Office dostala karta Soubor pojmenování backstage.


24 Microsoft Office 2016

Kapitola 1 – Co je Microsoft Word

Poznámka: Pás karet odkryjete nebo skryjete poklepáním na kteroukoliv kartu, například Domů.Další možnosti najdete po klepnutí na tlačítko Možnosti zobrazení pásu karet (vpravo nahoře v záhlaví

okna).

Obrázek 1.3: Tlačítko Sbalit pás karet

Pokud na chvíli ponecháte kurzor myši nad některým příkazem, aktivuje se pomocník obsahující

krátký popis společně s příslušnou klávesovou zkratkou (pokud existuje). Příkazy, kterénabízejí více možností, mají vpravo umístěnou „šipečku“ (například na kartě Domů příkaz Podtržení

nebo Najít).

Příkazy jsou logicky seskupeny do jednotlivých skupin, které nesou odpovídající pojmenování.Některé skupiny obsahují napravo dole malou „šipku ve čtverečku“. Jedná se o tlačítko dialogu, které

obsahuje další možnosti a nastavení, která nejsou přímo viditelná na pásu karet.

Nad pásem karet najdete panel nástrojů Rychlý přístup, obsahující příkazy, které uživatel plánuje

nejčastěji ve Wordu používat.

Najdete zde předvolené příkazy jako Zpět, Znovu, v případě dotykového displeje i Režimdotykového ovládání / ovládání myší. Seznam příkazů na panelu Rychlý přístup můžete kdykoli rozšířit

nebo omezit pomocí volby Další příkazy.

Pod pásem karet najdete prázdnou stranu dokumentu, na kterou vkládáte samotný obsah (textový

nebo grafický). Ať už naplníte jednu nebo více stran, v konečném důsledku vytváříte dokument.

Dole vespod najdete stavový řádek, který nalevo zobrazuje informace o aktuální straněz celkového počtu všech stran dokumentu, o počtu slov a jazyku pravopisu. Vpravo přepínáte zobrazení

dokumentu mezi režimem čtení, rozložením při tisku a webovým rozložením. Úplně vpravonajdete posuvník lupy, kterým přibližujete nebo oddalujete obsah dokumentu, aby byl pro uživatele

dobře čitelný.

Panel nástrojů Rychlý přístup

Panel obsahuje příkazy rychlého přístupu, které máte k dispozici bez ohledu na to, na které kartě

se aktuálně nacházíte. Ve výchozím nastavení najdete na panelu trojici standardních příkazů, a to

Uložit, Zpět a Znovu, u zařízení s dotykovou obrazovkou i Režim dotykového ovládání /ovládání myší. Jak vyplývá z názvu, jedná se o činnosti, které běžně s dokumentem provádíte, a to o jeho

ukládání, krok zpět, respektive opakování úprav v dokumentu. Další užitečné příkazy lze doplnit

klepnutím na šipku s výběrem a poté volbou příslušného příkazu.

Poznámka: Doporučujeme přidat další užitečné příkazy, jako jsou například Nový, Rychlý tisk,Náhled a tisk.

25Podrobná uživatelská příručka

Word po spuštění

Obrázek 1.4: Panel nástrojů Rychlý přístup

Po klepnutí na Další příkazy se otevře okno Možnosti aplikace Word, kde úplně vpravo najdete

seznam už používaných nástrojů. Nalevo najdete seznam příkazů, které můžete prostřednictvím

tlačítka Přidat postupně umístit na panel.

Obrázek 1.5: Možnosti aplikace Word – přizpůsobení panelu nástrojů Rychlý přístup

26 Microsoft Office 2016

Kapitola 1 – Co je Microsoft Word

Nový formát

Jedná se o nový formát souborů postavený na Office Open XML využívající kontejner ZIP.Sou

bory se ukládají s příponou DOCX pro Microsoft Word, XLSX pro Microsoft Excel a PPTX pro

Microsoft PowerPoint. Nový formát má až o 75 % menší velikost oproti stejnému souboruulože

nému v předchozí verzi. Jeho výhodou je vyšší kompatibilita mezi aplikacemi různých výrobců,

bezpečnost a zpětná kompatibilita mezi budoucími verzemi Microsoft Office.

Podpora formátů OpenDocument (ODT)

Microsoft Office podporuje ukládání dokumentů do formátu OpenDocument Text (ODT).For

mát vychází z formátu ODF (OpenDocument Format), což je zkratka pro OASIS Open Document

Format for Office Applications. Jedná se o otevřený souborový formát určený k ukládání a výměně

dokumentů vytvořených kancelářskými aplikacemi různých výrobců. ODF zahrnuje textovédoku

menty (například poznámky, knihy, dopisy a jiné), prezentace, tabulky, grafy a databáze. Standard

ODF vyvinulo sdružení OASIS a vychází ze staršího souborového formátu používanéhoaplikace

mi OpenOffice.org; více informací na http://cs.wikipedia.org/wiki/OpenDocument.

Převod dokumentu do nového formátu

V případě, že pracujete s dokumentem vytvořeným ve starší verzi Wordu, mohou být některé nové

funkce (například možnosti formátování obrázku) deaktivované. To, že pracujete se staršímfor

mátem souboru, poznáte v  názvu dokumentu v  záhlaví okna, kde je přidaná poznámka [režim

kompatibility].

Microsoft Word vám nabízí možnost konverze do nového formátu, a to prostřednictvím kartySou

bor. Zde se automaticky zobrazí kategorie Informace, která obsahuje příkaz Převést.

Obrázek 1.6: Převedení dokumentu do novějšího formátuPodrobná uživatelská příručka

Word po spuštění

Po jeho aktivování Word informuje o způsobu konverze. Po potvrzení pomocí tlačítka OK sedokument automaticky převede do nejnovějšího formátu dokumentu (v názvu v záhlaví okna zmizí

text [režim kompatibility]) a dokument zůstane dále otevřený.

Poznámka: Jiný způsob konverze spočívá v uložení dokumentu ve formátu Dokument Word (DOCX).

V tomto případě zůstanou v počítači uložené oba soubory (převedený i původní se starým formátem). Podpora PDF Microsoft Word dokáže ukládat dokumenty ve formátu PDF s možností vytvoření záložek,zabezečení heslem, ovlivňování kvality a podobně. Můžete se rozhodnout pro optimalizaci výsledného PDF pro publikování online a tisk (Standardní) nebo jen publikování online (Minimální velikost), což v daném případě znamená, že dojde ke značné degradaci kvality použitých obrázků. Dalšínastavení najdete po klepnutí na tlačítko Možnosti.

Obrázek 1.7: Publikování dokumentu ve formátu PDF

Z daných možností bychom neměli zapomenout na volbu Při vytváření záložek použít, jížzabezečíte vytvoření záložek, které lze využít jako obsah dokumentu, případně možnost Šifrovatdokument heslem a tím ho zabezpečit proti neoprávněnému otevření nepověřenou osobou.

Kromě ukládání dokáže Word dokumenty PDF otevřít a zároveň převést do editovatelné podoby

(v případě, že v souboru nejsou nastavená bezpečnostní omezení). V počítači najděte uložené PDF,

které otevřete například přes Soubor→Otevřít (stejně jako jakýkoliv jiný dokument). Předsamotnou konverzí vás o postupu informuje Word informačním oknem.

Obnova neuložených souborů

Microsoft Word nabízí možnost vrátit se k neuložené verzi dokumentu. Funkcionalita přijde vhod

v případě, že jste omylem hotový dokument neuložili. Word tuto možnost nabízí automaticky,raději se ale přesvědčte, že ji máte aktivní. Nejprve přejděte na kartu Soubor a vyberte Možnosti.

V okně Možnosti aplikace Word klepněte vlevo na Uložit a napravo označte (zaškrtněte) možnost

Při zavření bez uložení zachovat poslední automaticky uloženou verzi.

Poznámka: Aby funkce Při zavření bez uložení zachovat poslední automaticky uloženou verzisprávně fungovala, doporučujeme nastavit kratší čas v nabídce Ukládat informace pro automatickéobnovení po, například na 1 minutu.

28 Microsoft Office 2016

Kapitola 1 – Co je Microsoft Word

Obrázek 1.8: Nastavení automatického ukládání

Po otevření poslední verze dokumentu se můžete „vrátit“ k jeho neuložené verzi přesSoubor→In

formace, kde se napravo nachází Spravovat dokument. Dokument, který nebyl uložen, obsahuje

v této části čas (případně i datum) uložení společně s poznámkou (při zavření bez uložení).

Obrázek 1.9: Předchozí verze dokumentu

29Podrobná uživatelská příručka

Word po spuštění

Po klepnutí na tuto informaci dojde k otevření neuložené verze dokumentu, která se uživateli ihned

zobrazí. Následně ji může uložit nebo porovnat klepnutím na tlačítko Porovnat v notifikačnímpa

nelu nacházejícím se pod pásem karet.

Word automaticky přerozdělí obsah dokumentu na několik podoken. Uprostřed vidíte nejnovější

verzi dokumentu (tedy tu, kterou jste neuložili). Nalevo se nachází seznam změn, které bylyreali

zovány v neuložené verzi vůči poslední uložené verzi. Úplně vpravo najdete panel se dvěma částmi,

kde v horní se nachází neuložený a ve spodní části naposled uložený dokument. Jinými slovy se

jedná o funkci Porovnat, kterou najdete na kartě Revize. V dokumentu umístěném uprostřed(Po

rovnaný dokument) vidíte barevně označené změny vůči originálnímu textu – ty můžeteprostřed

nictvím karty Revize (případně pomocí místní nabídky, kterou zobrazíte klepnutím pravýmtla

čítkem myši) přijmout nebo odmítnout. Více se dozvíte v podkapitole Karta Revize. Revidovaný

(porovnaný) dokument s odsouhlasenými změnami nakonec můžete uložit.

Obrázek 1.10: Výsledky porovnání dvou dokumentů

Tvorba šablony

Smyslem ukládání dokumentu jako šablony je vytvoření jakéhosi vzoru pro budoucídokumen

ty. Můžete si takto předpřipravit obsah (například hlavičkový papír), který budete často používat.

V praxi se často stává, že uživatelé mají odložené vzorové dokumenty „bokem“, nechtěně ale při

jejich úpravě přepíší i ten původní.

Výhodou šablon je, že takovýto dokument už omylem nepřepíšete (pokud budete soubor ukládat

přes Soubor→Uložit, Word se vždy zeptá na název nového souboru).

30 Microsoft Office 2016

Kapitola 1 – Co je Microsoft Word

Šablona se vytváří jednoduchým způsobem, a to uložením dokumentu jako šablony. Přejděte do

Soubor→Uložit jako, kde zvolte Procházet. Při ukládání zvolte typ souboru Šablona Worda mís

to, kam šablonu uložíte.

Obrázek 1.11: Uložení dokumentu jako šablony

Digitální podpis

Digitální podpis je elektronická značka zabezpečení, která zaručuje autorství a  integritu (celist

vost, neporušenost) dokumentu. Digitální podpis vydává na podnět žadatele certifikační autorita,

tj. společnost oprávněná vydávat elektronický podpis. Po instalaci elektronického podpisu uživatel

podpisuje otevřený dokument pomocí nabídky Soubor→Informace→Zamknout dokument, kde

vybere Přidat digitální podpis.

Po potvrzení vás Word vyzve k přidání podpisu. Zvolte Typ závazku, případně účel podepsánído

kumentu (Účel podepsání tohoto dokumentu). Můžete zobrazit detaily podpisujícího, případně

změnit podpisujícího uživatele prostřednictvím tlačítka Změnit.

Informaci ohledně podepsání dokumentu najdete v Soubor→Informace, případně po otevřenído

kumentu napravo, kde můžete jako autoři dokumentu podpis odebrat.



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist