načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Microsoft Excel 2010: Rychle hotovo – Martin Domes

Microsoft Excel 2010: Rychle hotovo

Elektronická kniha: Microsoft Excel 2010: Rychle hotovo
Autor: Martin Domes

- Nejsnazší cesta k ovládnutí počítače. - - Nemusíte studovat obsáhlé příručky, chcete-li na počítači umět provádět činnosti, které ke své práci či zábavě obvykle ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  69
+
-
2,3
bo za nákup

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Computer press
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku a kopírování
Médium: e-book
Počet stran: 212
Rozměr: 19 x 23 cm + 1 CD-ROM
Úprava: ilustrace
Vydání: Vyd. 1.
Skupina třídění: Programování. Software
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Brno, Computer Press, 2010
ISBN: 978-80-251-3077-3
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Nejsnazší cesta k ovládnutí počítače.

Nemusíte studovat obsáhlé příručky, chcete-li na počítači umět provádět činnosti, které ke své práci či zábavě obvykle potřebujete. Dnešní počítače se ovládají vizuálně a interaktivně, proto i naše knihy jsou vizuální a interaktivní. Nepochybujeme, že umíte číst, ale obrázek vydá za tisíc slov a lépe se pamatuje.

Tento moderní průvodce na rozdíl od jiných knih program Microsoft Excel 2010 nepopisuje, ale všechny běžné činnosti vám ukáže:
- na ilustracích propojených s textem,
- na postupech krok po kroku,
- a budete-li chtít,
- pomocí interaktivních videokurzů ke stažení.

V knize najdete všechna důležitá či zajímavá témata:
- Vytváření, formátování, ukládání a tisk tabulek
- Automatické vyplňování, řazení a filtrování záznamů
- Výběry, hledání, přesouvání a kopírování údajů v buňkách
- Odkazování na jiné buňky, výpočty ve stavovém řádku
- Automatické souhrny, využití jedné i více funkcí ve vzorci
- Tvorba a úprava plnohodnotných grafů i minigrafů
- Vkládání obrázků, klipartů a dalších objektů do sešitu
- Klávesové zkratky, přizpůsobení Excelu a spolupráce na webu

Ke knize je příloha, určená k samostatnému stažení, obsahující interaktivní videokurzy:

Nejdůležitější činnosti probírané v knize si můžete navíc vyzkoušet v interaktivních videokurzech. Ilustrovaná postavička vám dává přesné instrukce, čeká na vaše kroky a v případě neúspěchu vám je sama předvede. Díky videokurzu ani nemusíte mít Excel 2010 na svém počítači nainstalovaný, navíc nemůžete nic zkazit.

Vše probíhá v prostředí vašeho internetového prohlížeče (Internet Explorer, Mozilla Firefox apod.), nepotřebujete proto žádné zvláštní softwarové vybavení.

(rychle hotovo!)
Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Martin Domes - další tituly autora:
Internet pro úplné začátečníky Internet pro úplné začátečníky
Word pro seniory -- Nové vydání pro verze 2007 a 2010 Word pro seniory
SEO -- jednoduše SEO -- jednoduše
Internet pro úplné začátečníky -- 3. aktualizované vydání Internet pro úplné začátečníky
Sklik Jednoduše Sklik Jednoduše
 (e-book)
Tvorba WWW stránek pro úplné začátečníky Tvorba WWW stránek pro úplné začátečníky
 
K elektronické knize "Microsoft Excel 2010: Rychle hotovo" doporučujeme také:
 (e-book)
Word 2010 -- podrobný průvodce Word 2010
 (e-book)
Microsoft Word 2010: Rychle hotovo Microsoft Word 2010: Rychle hotovo
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Martin Domes

Microsoft Excel 2010

Rychle hotovo!

Computer Press, a.s.

Brno

2010


Microsoft Excel 2010

Rychle hotovo!

Martin Domes

Computer Press, a. s., 2010. Vydání první.

Computer Press, a. s.,

Holandská 8, 639 00 Brno

Objednávky knih:

http://knihy.cpress.cz

distribuce@cpress.cz

tel.: 800 555 513

ISBN 978-80-251-3077-3

Prodejní kód: K1823

Vydalo nakladatelství Computer Press, a. s., jako svou 3683. publikaci.

© Computer Press, a.s. Všechna práva vyhrazena. Žádná část této publikace nesmí být kopírována a rozmnožována za účelem rozšiřování

v jakékoli formě či jakýmkoli způsobem bez písemného souhlasu vydavatele. Jazyková korektura: Veronika Ukropová Vnitřní úprava: Martina Petrová Sazba: Vladimír Ludva Rejstřík: Martin Domes Obálka: Martin Sodomka

Komentář na zadní straně obálky: Michal Janko

Technická spolupráce: Jiří Matoušek, Dagmar Hajdajová

Odpovědný redaktor: Michal Janko

Technický redaktor: Jiří Matoušek

Produkce: Petr Baláš


3

Obsah

Obsah

Úvod 5

Speciální odstavce 5 Interaktivní videokurzy na CD 5

KAPITOLA 1

Nejčastější činnosti 7

Zobrazení Excelu 8 Tvorba tabulek 9 Formátování tabulek 12 Zpracování a prezentace dat 13 Kopírování a vkládání tabulek 16 Ukládání a tisk tabulek 17 Odeslání sešitu e-mailem 19 Ukončení práce v Excelu 20

KAPITOLA 2

Vytváření obsahu tabulek 21

Rychlý kurz ovládání Excelu 22 Vkládání obsahu do buněk 25 Výběry, kopírování a přesouvání buněk 27 Práce s řádky a sloupci 35 Hledání, nahrazování a komentáře 40

KAPITOLA 3

Formátování vzhledu tabulek 45

Formátování textu 46

Formátování vzhledu buněk a celých tabulek 49

Rámečky kolem buněk 55

KAPITOLA 4

Práce s daty v buňkách 61

Typy dat v tabulce 62

Vyplnění vedlejších buněk 66

Ověřování dat v buňce 70

Řazení dat v seznamech a tabulkách 74

Filtrování dat v tabulce 78

Podmínění formátování 85

KAPITOLA 5

Nastavení vzhledu listů a tisk tabulek 93

Práce s listy 94

Nastavení vzhledu listu 97

Nastavení zobrazení listu 99

Tisk 103

Další možnosti tisku 107


Microsoft Windows 7 Rychle hotovo!

4

KAPITOLA 6

Výpočty pomocí vzorců 109

Odkazování na jiné buňky 110 Výpočty pomocí vzorců 118 Chyby ve vzorcích 122 Výpočty ve stavovém řádku 124

KAPITOLA 7

Snadné využití funkcí 125

Automatické souhrny 126 Základy použití funkcí 129 Praktické využití funkcí 132 Použití více funkcí v jednom vzorci 143

KAPITOLA 8

Grafy 147

Vytvoření zdrojové tabulky pro graf 148 Tvorba a formátování minigrafů 149 Tvorba plnohodnotných grafů 156 Formátování a úprava vytvořeného grafu 163 Úprava dat grafu 168

KAPITOLA 9

Vkládání obrázků a využití šablon 175

Obrázky a kliparty 176

Šablony 182

KAPITOLA 10

Ukládání na web a nastavení Excelu 187

Ukládání na web a Office Web Apps 188

Panel Rychlý přístup 192

Přizpůsobení Excelu 197

Kompatibilita se staršími verzemi 201

Přílohy 205

Novinky verze 2010 206

Klávesové zkratky 208

Rejstřík 209


5

Úvod Excel 2010 není na rozdíl od verze 2007 verzí revoluční, ale ryze evoluční. Pokračuje v tradici předchozí verze a mimo několika zajímavých novinek pro běžného uživatele nabízí zvláště možnost přímého propojení s internetovým úložištěm a následuje tak moderní trend spolupráce přes Internet . Kniha z edice Rychle hotovo! vám novou verzi Excelu přiblíží pomocí praktických postupů se zaměřením na nové funkce a možnosti. V knize se dozvíte vše, co vás zajímá. Publikace nevyžaduje, abyste ji četli od A do Z. Potřebujete se rychle naučit některou z činností? Jednoduše nalistujte stranu a postup se naučte. Nemusíte přitom číst tucty stránek teorie, ale okamžitě se naučíte jen to, co zrovna potřebujete. Speciální odstavce

Všimněte si: Takto jsou označeny důležité informace, které by

neměly uniknout vaší pozornosti.

Tyto informace nejsou nezbytně nutné, ale obohatí vaše vědo

mosti.

Nové či důležité pojmy najdete vysvětleny v takto označených

odstavcích.

Odkaz na jinou část knihy.

Úvod

Interaktivní videokurzy na CD

Součástí knih z edice Rychle hotovo! je přiložené CD s in

teraktivními videokurzy, pomocí nichž se postupy probírané

v knize snadno naučíte. Ocitnete se v prostředí probíraného

programu a kreslená postavička vám podá přesné informa

ce, jak postupovat.

Takto jsou v knize označeny činnosti, které jsou předmětem

vidoekurzu na přiloženém CD. Číslo v ikoně promítačky odpo

vídá číslu cvičení na CD.

Postup:

1. CD vložte do mechaniky. Spustí se příjemné uživatelské

rozhraní. Ručně jej můžete spustit klepnutím na ikonu

CD v okně POČÍTAČ (spustíte jej z nabídky START).

2. Na navigační nabídce klepněte na odkaz VIDEOKURZY.

3. Přečtěte si instrukce. Videokurz poté spustíte jednoduše

poklepáním na jeho název níže v části SPUSTIT.

4. Otevře se nová záložka nebo okno prohlížeče, v němž se

videokurz načte.

5. Dále se řiďte pokyny postavičky na obrazovce.

(Uvedený postup je vyobrazen na třetí, vnitřní, straně

obálky.)

1



Zobrazení Excelu

Tvorba tabulek

Formátování tabulek

Zpracování a prezentace dat

Kopírování a vkládání tabulek

Ukládání a tisk tabulek

Odesílání sešitu e-mailem

Ukončení práce v Excelu

Nejčastější

činnosti

1


Microsoft Excel 2010 Rychle hotovo!

8

Zobrazení Excelu Spuštění Excelu. Excel nejsnadněji spustíte poklepáním na jeho ikonu na ploše nebo na hlavním panelu Windows. Jestliže zde ikonu nemáte, pak najeďte do nabídky Start a podnabídky VŠECHNY PROGRAMY, kde jej najdete ve složce MICROSOFT OFFICE.

Všimněte si: Excel je součástí kancelářského balíku Microsoft

Offi ce, který není běžnou součástí počítače s Windows. Pokud

v počítači Microsoft Offi ce nainstalované nemáte, musíte si je

zakoupit. Založení nového sešitu. Po spuštění Excelu se vždy zobrazí nový prázdný sešit, v němž můžete ihned začít pracovat. Pokud budete chtít ovšem kdykoliv nový sešit založit, postupujte takto: 1. Klepněte na kartu SOUBOR. 2. V levém sloupci nabídky klepněte na NOVÝ. 3. V části DOSTUPNÉ ŠABLONY nechte vybraný PRÁZDNÝ SEŠIT

a v pravé části nabídky stiskněte tlačítko VYTVOŘIT.

Sešitů můžete mít v Excelu otevřeno samozřejmě více. Jak

mezi nimi přepínat popisuje kapitola 2. Zvětšení a zmenšení zobrazení sešitu. List Excelu vypadá jako šachovnice. Nicméně pokud máte horší zrak, mohou být jednotlivá políčka (říkáme jim buňky) příliš malá. Zobrazení sešitu v Excelu lze ovšem snadno zvětšit a zase zmenšit, aby vyhovovalo vašemu zraku a velikosti obrazovky.


Nejčastější

činnosti

1

Kapitola 1: Nejčastější činnosti

9

Ke zmenšení či zvětšení zobrazení použijte nástroj Lupa v pravém spodním rohu okna. Na jezdec lupy najeďte myší, přidržte levé tlačítko a posunujte jezdcem doprava nebo doleva . Tvorba tabulek Zápis do buňky. Do každého políčka (neboli buňky) na listu sešitu můžete zapsat údaje, jako je číslo, nebo text či různé znaky. Nejjednodušeji do buňky zapíšete data takto: 1. Na buňku klepněte myší, čímž se vybere (zobrazí se

kolem ní rámeček).

2. Do vybrané buňky zapište hodnotu ve formě čísel nebo

textu.

3. Klepněte myší mimo upravovanou buňku.

Do buňky můžete zapsat text (například jméno), obyčejné číslo

(i s desetinnou čárkou) nebo datum (zapíšete s tečkami mezi

dny, měsíci a roky). Zápis hodnoty v korunách do buňky. Do políčka můžete snadno zapsat údaj v korunách. Postup je stejný jako výše: 1. Na buňku klepněte myší, čímž se vybere. 2. Do vybrané buňky zapište číselnou hodnotu a za číslo

zapište Kč.

3. Klepněte myší mimo upravovanou buňku. 4. Excel hodnotu v buňce naformátuje jako hodnotu v koru

nách.

Zapsat můžete také údaje ve formě procent. Místo Kč zapište

znak %.

Tvorba tabulek

Jestliže budete chtít rychle zvětšit nebo zmenšit

zobrazení sešitu v Excelu, přidržte klávesu ° a točte od sebe

a k sobě rolovacím kolečkem na myši.

Vyzkoušejte:


Microsoft Excel 2010 Rychle hotovo!

10

Posun mezi buňkami. Pro přesun na jakoukoli buňku můžete využít myši a prostě na ni klepnout. Nicméně pokud do více buněk vedle sebe nebo pod sebou zapisujete údaje, bude použití myši zdržující. Proto použijte pro posun jednu z kláves:

q – pokud se chcete posunout na buňku dolů.

u – pokud se chcete posunout na buňku doprava.

Všimněte si: Pro posun mezi buňkami můžete také použít klá

vesy se šipkami.

Výběr buněk. Vybranou buňku poznáte podle toho, že se kolem ní zobrazí rámeček. Do takové buňky můžete zapisovat údaje a hodnoty. Buňku můžete vybrat podle toho, jaké zařízení právě používáte:

Myš – klepnutí na buňku.

Klávesnici – pomocí kláves se šipkami pohybujte rámeč

kem, který označuje vybranou buňku až na buňku, kte

rou chcete vybrat. Změna celého obsahu buňky. Jestliže chcete údaj, ať už číselný, textový nebo jiný, v buňce zcela změnit, stačí, když na buňku klepnete myší, čímž se vybere (zobrazí se kolem ní rámeček), a poté začít psát novou hodnotu, jako by byla buňka původně prázdná. Oprava údaje v buňce. Pokud budete chtít opravit část údaje v buňce, ať už textového nebo číselného, pak na buňku poklepejte, až se v buňce zobrazí blikající textový kurzor. Nyní se můžete na požadované místo posunout pomocí kláves se šipkami jako ve Wordu a provést mazání pomocí kláves d nebo ³. ] ] ] ]


Nejčastější

činnosti

1

Kapitola 1: Nejčastější činnosti

11

Smazání obsahu buňky. Abyste smazali celý obsah buňky, stačí na ni klepnout myší (nebo ji vybrat pomocí kláves se šipkami) a stisknout klávesu d. Obsah celé buňky se poté smaže a buňka zůstane prázdná. Sloučení více buněk do jediné. Nad tabulku často patří také její název, který můžete chtít zarovnat na střed tabulky. Pokud se ale tabulka roztahuje přes více sloupců, a zvláště pokud tyto sloupce mají různou šířku, pak je něco takového technicky nemožné. Proto šáhnete po sloučení všech buněk na řádku nad tabulkou. Provedete to tímto postupem: 1. Tažením myší vyberte všechny buňky, které chcete slou

čit do jedné. V jedné z těchto buněk se může nacházet

samotný nadpis tabulky. 2. Na kartě DOMŮ ve skupině ZAROVNÁNÍ klepněte na ikonu

nástroje SLOUČIT DO JEDNÉ A ZAROVNAT NA STŘED. 3. Tím dojde ke sloučení všech buněk do jedné a k zarov

nání jejího obsahu na střed. Pokud jste v některé ze slu

čovaných buněk neměli nadpis, doplňte ho do nové vel

ké buňky. Zalomení textu v buňce na více řádků. Jestliže budete chtít text v buňce zalomit na více řádků, abyste nemuseli měnit šířku sloupce, pak postupujte následovně: 1. Klepněte na buňku, v níž chcete text zalomit na více

řádků . 2. Na kartě DOMŮ ve skupině ZAROVNÁNÍ klepněte na ikonu

nástroje ZALAMOVAT TEXT. 3. Text se v buňce zalomí na tolik řádků tak, aby se přizpů

sobil šířce sloupce.

Tvorba tabulek


Microsoft Excel 2010 Rychle hotovo!

12

Formátování tabulek Obarvení pozadí buňky. Celému pozadí buňky, nebo více buňkám, můžete přidělit barvu. K obarvení pozadí buňky slouží ikona kbelíku podtržená aktuálně vybranou barvou. Stisknutím ikony dojde k obarvení pozadí buňky touto barvou. Pokud chcete použít jinou barvu, klepněte na šipku u ikony směřující dolů, čímž se rozbalí paleta barev. Klepněte na vybranou barvu. Vytvoření rámečku kolem buněk. Jestliže chcete kolem jedné nebo více buněk vytvořit plný rámeček, postupujte takto : 1. Vyberte buňku, nebo více buněk, kolem nichž chcete

vytvořit rámeček. Rámeček se vytvoří kolem každé buň

ky v tomto výběru. 2. Na kartě DOMŮ ve skupině PÍSMO klepněte na šipku

u ikony nástroje OHRANIČENÍ. 3. Zobrazí se seznam možných rámečků, klepněte

na VŠECHNA OHRANIČENÍ. 4. Kolem všech vybraných buněk se vytvoří rámečky. Rychlé formátování buňky. Buňku můžete vizuálně velmi rychle naformátovat. Stačí k tomu využít připravené nástroje Excelu. Postupujte takto: 1. Vyberte buňku, jejíž obsah chcete vizuálně naformá

tovat. 2. Na kartě DOMŮ ve skupině STYLY klepněte na STYLY

BUŇKY . 3. Z rozbalené nabídky stylů buňky vyberte klepnutím

požadovaný styl, který se ihned použije na buňku.


Nejčastější

činnosti

1

Kapitola 1: Nejčastější činnosti

13

Excel poskytuje tzv. dynamický náhled. To znamená, že pokud

ponecháte nad stylem buňky v nabídce stylů viset kurzor myši,

Excel vám na buňce ukáže, jak bude vypadat. Přejížděním přes

různé styly v nabídce si můžete ověřit, jak bude buňka vypadat,

aniž byste její vzhled měnili.

Rychlé formátování celé tabulky. Jakmile máte vytvořenou neformátovanou tabulku dat. To znamená, že máte data s údaji ve sloupcích a řádcích, můžete tabulku rychle vizuálně formátovat pomocí připravených stylů tabulek. Provedete to tímto postupem: 1. Klepněte dovnitř vytvořené tabulky, lhostejno na jakou

buňku. 2. Na kartě DOMŮ ve skupině STYLY klepněte na FORMÁTO

VAT JAKO TABULKU. 3. Z nabídky stylů tabulky klepnutím vyberte požadovaný

styl tabulky. 4. V zobrazeném dialogu zaškrtněte políčko TABULKA OBSA

HUJE ZÁHLAVÍ, pokud chcete, aby se první řádek tabulky

použil jako záhlaví s názvy sloupců. Pokud políčko neza

škrtnete, Excel vytvoří v tabulce záhlaví sám, které si

později můžete upravit. 5. Stiskněte tlačítko OK, čímž se celá tabulka naformátuje. Zpracování a prezentace dat Rychlé výpočty ve stavovém řádku. Excel poskytuje ve stavovém řádku přehled rychlých výpočtů. Vyzkoušejte si své první výpočty tak, že: 1. Do několika buněk pod sebou nebo vedle sebe zapište

libovolná čísla. 2. Oblast s čísly tažením myší vyberte – takže se kolem celé

oblasti buněk zobrazí rámeček.

Zpracování a prezentace dat


Microsoft Excel 2010 Rychle hotovo!

14

3. Excel zobrazí ve stavovém řádku výsledky základních

výpočtů – obvykle součet, průměr a počet buněk s čísly.

Jestliže se vám tyto výpočty ve stavovém řádku u spodního

okraje okna Excelu nezobrazují, můžete je snadno aktivovat.

Na stavový řádek klepněte pravým tlačítkem a v místní nabíd

ce ve třetí části zespodu klepnutím zaškrtněte ty výpočty, které

chcete vidět právě ve stavovém řádku.

Řazení dat podle abecedy. Excel umožňuje seřadit například seznam jmen, nebo jiných názvů podle abecedy (od jejího začátku ale i od konce). Excel sám rozezná oblast buněk, které budete chtít řadit. Postupujte takto: 1. Klepněte na některou z buněk v seznamu. Není třeba

vybírat celý seznam, nicméně seznam nesmí být pře

rušen prázdnou buňkou. Pokud by seznam obsahoval

i prázdnou buňku, pak proveďte výběr oblasti buněk

tažením myši. 2. Na kartě DOMŮ ve skupině ÚPRAVY klepněte na ikonu

nástroje SEŘADIT A FILTROVAT. 3. V rozevřené nabídce klepněte na příkaz SEŘADIT OD A DO

Z nebo SEŘADIT OD Z DO A podle toho, jak chcete položky

seznamu seřadit. 4. Excel provede seřazení položek seznamu podle abe

cedy. Vytvoření minigrafu. Minigraf je malý graf zobrazený v jediné buňce. Jeho smyslem je znázornit vývoj dat v čase, nebo vzájemný poměr dat mezi sebou. Stačí mít vedle sebe několik buněk s čísly a můžete je prezentovat ve formě minigrafu. Vytvoříte jej takto: 1. Tažením myší vyberte buňky s hodnotami, jejichž vztah

chcete vyjádřit v minigrafu. Tento interval bude zdrojem

dat pro minigraf.


Nejčastější

činnosti

1

Kapitola 1: Nejčastější činnosti

15

2. Přejděte na kartu VLOŽENÍ, kde ve skupině MINIGRAFY

klepněte na jeden z typů minigrafů. Jestliže máte skupi

nu sbalenou, budete muset nejdříve klepnout na tlačítko

MINIGRAFY. 3. Excel zobrazí dialog VYTVOŘIT MINIGRAFY s vyplněným

polem OBLAST DAT. Kurzor by měl blikat v poli OBLAST

UMÍSTĚNÍ. Pokud ne, klepněte do něj. 4. Klepněte do buňky, kam chcete vložit minigraf, a v dia

logu poté stiskněte tlačítko OK. 5. Excel do buňky vloží minigraf. Vytvoření plnohodnotného grafu. Abyste mohli data prezentovat ve formě grafu, musíte mít tabulku s daty – například prodeje nějakého výrobku, nebo výrobků v několika po sobě jdoucích měsících. Tabulka vypadá jako na obrázku . Pak je možné prezentovat vývoj prodejů v čase například pomocí spojnicového grafu. Jeho vytvoření je otázkou několika klepnutí myší: 1. Klepněte kamkoliv do tabulky. Není třeba tabulku vybí

rat tažením myší. 2. Na kartě VLOŽENÍ klepněte na skupině GRAFY na typ grafu

SLOUPCOVÝ, případně na jiný, jímž chcete data z tabulky

reprezentovat. V rozbalené nabídce zvolte konkrétní

podobu grafu.

Zpracování a prezentace dat


Microsoft Excel 2010 Rychle hotovo!

16

3. Excel vytvoří graf a umístí ho na list sešitu. Kopírování a vkládání tabulek Kopírování upravitelné tabulky do jiných aplikací. Vytvořenou a naformátovanou tabulku budete chtít pravděpodobně využít také v jiných aplikacích v počítači – například si ji zkopírovat do textového dokumentu ve Wordu nebo například do e-mailové zprávy v Outlooku. V takovém případě postupujte následovně: 1. Celou tabulku tažením myší vyberte – až se kolem celé

oblasti tabulky zobrazí rámeček. 2. Stiskněte klávesovou zkratku °+C. 3. Přepněte se do cílové aplikace – například do dokumen

tu ve Wordu nebo zprávy v Outlooku. 4. Stiskněte klávesovou zkratku °+V, čímž se tabulka

ve stejné podobě vloží do cílové aplikace.

Obsah takto zkopírované tabulky bude možné v jiných aplika

cích upravit.

Kopírování tabulky ve formě obrázku do jiných aplikací. Vytvořenou a naformátovanou tabulku můžete zkopírovat do jiných aplikací ve formě obrázku, takže její obsah nepůjde upravit. Postupujte takto: 1. Celou tabulku tažením myší vyberte – až se kolem celé

oblasti tabulky zobrazí rámeček. 2. Na kartě DOMŮ ve skupině SCHRÁNKA klepněte na šipku

u ikony KOPÍROVAT a z nabídky zvolte příkaz ZKOPÍROVAT

JAKO OBRÁZEK. 3. V zobrazeném dialogu stiskněte tlačítko OK. 4. Přepněte se do cílové aplikace – například do dokumen

tu ve Wordu nebo zprávy v Outlooku.

Hodnoty tabulky můžete ve Wordu, v Outlooku

nebo v jakékoli jiné aplikaci, kam ji vložíte, stále upravovat.

Vyzkoušejte:


Nejčastější

činnosti

1

Kapitola 1: Nejčastější činnosti

17

5. Stiskněte klávesovou zkratku °+V, čímž se tabulka

jako obrázek vloží do cílové aplikace.

Všimněte si: Některé aplikace mohou umožňovat vložení pou

ze obrázku ve formě rastru. V takovém případě v zobrazeném

dialogu vyberte volbu RASTR.

Ukládání a tisk tabulek

Uložení sešitu. Rozpracovaný sešit je dobré si co nejdří

ve uložit (ještě dříve než práci dokončíte), abyste nepřišli

o data například při výpadku proudu. Uložení je samozřej

mě potřeba, pokud se budete chtít k sešitu Excelu později

vrátit. V případě prvního uložení sešitu postupujte takto:

1. Klepněte na kartu SOUBOR a v levé části na příkaz

ULOŽIT.

2. V zobrazeném dialogu zvolte složku, do níž chcete sešit

uložit, a do pole NÁZEV SOUBORU zapište název sešitu, pod

nímž se má uložit.

3. Pak stiskněte tlačítko ULOŽIT.

Jakmile jednou sešit uložíte, můžete k průběžnému ukládání

práce používat kdykoliv klávesovou zkratku °+S.

Otevření jednou uloženého sešitu. Pokud budete chtít

upravovat jednou uložený a zavřený sešit, pak jej budete

muset v Excelu otevřít. Na kartě SOUBOR klepněte v levé čás

ti na příkaz OTEVŘÍT a v zobrazeném dialogu najděte sešit,

který chcete otevřít, a poklepejte na něj.

Ukládání a tisk tabulek

Chcete-li mít na kartě SOUBOR v levé části seznam

naposledy otevřených sešitů, pak proveďte následující rychlé

nastavení. Na kartě SOUBOR v levé části klepněte na NAPOSLEDY OTE

VŘENÉ. Zcela dole zaškrtněte políčko RYCHLÝ PŘÍSTUP K NÁSLEDUJÍCÍMU

POČTU POSLEDNÍCH SEŠITŮ a do přilehlého textového pole napište číslo

odpovídající počtu sešitů, které chcete na kartě SOUBOR zobrazit.

Vyzkoušejte:


Microsoft Excel 2010 Rychle hotovo!

18

Uložení sešitu pod jiným názvem. Pokud upravíte znovu otevřený sešit, pravděpodobně si budete chtít novou verzi sešitu uložit pod jiným názvem a původní verzi ponechat uloženou pod stávajícím názvem. Jednoduše pak na kartě SOUBOR v levé části klepněte na příkaz ULOŽIT JAKO a proveďte uložení sešitu pod jiným názvem. Uložení sešitu ve formě PDF. Pokud budete chtít svoje tabulky poslat ve formě PDF (tedy v neupravitelné podobě) například e-mailem, pak můžete celý sešit exportovat právě do tohoto formátu. Provedete to následovně: 1. Na kartě SOUBOR klepněte na příkaz ULOŽIT A ODESLAT. 2. V části TYPY SOUBORŮ klepněte na VYTVOŘIT DOKUMENT

PDF/XPS. 3. V pravé části karty stiskněte tlačítko VYTVOŘIT SOUBOR

PDF/XPS. 4. V zobrazeném dialogu najděte složku, do níž chcete sou

bor PDF uložit a do pole NÁZEV SOUBORU zapište požado

vaný název. Poté stiskněte tlačítko PUBLIKOVAT. 5. Excel vytvoří ze sešitu dokument PDF a otevře ho v pro

hlížeči formátu PDF (například Adobe Reader), v němž

si můžete výslednou podobu zkontrolovat.

Pokud bude velikost dokumentu PDF příliš veliká, proveďte

uložení pod stejným názvem znovu, ale v dialogu Publikovat

ve formátu PDF nebo XPS ve spodní části Optimalizovat pro

vyberte volbu Minimální velikost.

Rychlý tisk sešitu. Jestliže si budete chtít výslednou tabulku vytisknout místo posílání e-mailem nebo využití v jiných dokumentech, pak zvolte kartu SOUBOR a v ní příkaz TISK.

Nejpoužívanějším prohlížečem dokumentů ve

formátu PDF je Adobe Reader. Stáhnout si jej zdarma můžete

například ze serveru www.slunecnice.cz. Vyhledáte jej tak, že do

políčka pro hledání zapíšete název programu a stiskněte ENTER.

Klepněte na odkaz ve výsledku hledání a poté na odkaz STÁHNOUT

a instalátor uložte do svého počítače.

Vyzkoušejte:


Nejčastější

činnosti

1

Kapitola 1: Nejčastější činnosti

19

Zde v pravé části uvidíte aktivní list s vaší tabulkou. Do pole KOPIE, které najdete v prostřední části zcela nahoře, zapište počet kopií, které chcete tisknout. Nakonec stiskněte tlačítko TISK.

Před tiskem můžete nastavit řadu dalších parametrů, jimž se

věnuje kapitola 5. Odeslání sešitu e-mailem

Všimněte si: Funkce odeslání e-mailem funguje pouze teh

dy, když máte v počítači nainstalovaného poštovního klienta –

například Outlook, nebo jakéhokoli jiného klienta. Tato funkce

nefunguje s webovými klienty pro elektronickou poštu. Odeslání sešitu v příloze e-mailu. Pokud budete chtít celý sešit poslat v e-mailu jako přílohu, pak můžete využít funkci Excelu, s níž tento úkon zvládnete velmi rychle a pohodlně. Není třeba otevírat či spouštět e-mailového klienta, neboť odeslat sešit můžete rovnou z Excelu. Příjemce pak bude mít k dispozici upravitelný sešit tak, jak jej vidíte ve vašem počítači vy. Postup je následující: 1. Přejděte na kartu SOUBOR a v levé nabídce na ULOŽIT

A ODESLAT.

2. V části ULOŽIT A ODESLAT klepněte na ODESLAT E-MAILEM. 3. V pravém sloupci klepněte na tlačítko ODESLAT JAKO

PŘÍLOHU .

4. Spustí se poštovní klient s oknem pro novou zprávu.

V příloze bude připojený váš sešit. Zprávu poté příjemci

stačí odeslat.

Odeslání sešitu ve formátu PDF. Pokud chcete vaše tabulky nebo grafy poslat příjemci elektronickou poštou, ale nechcete, aby byly údaje upravitelné, pak využijte formátu PDF.

Odeslání sešitu e-mailem


Microsoft Excel 2010 Rychle hotovo!

20

Sešit nemusíte ukládat do formátu PDF a poté přidávat do přílohy e-mailu, nemusíte ani spouštět poštovního klienta. Excel vše zvládne za vás. Postup je následující: 1. Přejděte na kartu SOUBOR a v levé nabídce na ULOŽIT

A ODESLAT. 2. V části ULOŽIT A ODESLAT klepněte na ODESLAT E-MAILEM. 3. V pravém sloupci klepněte na tlačítko ODESLAT JAKO SOU

BOR PDF. 4. Spustí se poštovní klient s oknem pro novou zprávu.

V příloze bude připojený váš sešit ve formě souboru

PDF. Zprávu poté příjemci stačí odeslat. Ukončení práce v Excelu Zavření sešitu. Jestliže jste ukončili svou práci v aktuálním sešitu a svou práci uložili a chcete vytvořit další sešit, pak můžete jednoduše aktuální sešit zavřít. Klepněte na ikonu malého křížku v pravé horní části listu těsně pod pásem karet. Pokud jste práci neuložili, Excel vás k tomu vyzve, stiskněte proto tlačítko ULOŽIT a proveďte uložení sešitu. Ukončení práce v Excelu. Okno programu Excel můžete po ukončení práce zavřít pomocí křížku v pravém horním rohu celého okna Excelu. Pokud jste práci v některém z otevřených sešitů neuložili, Excel vás k tomu vyzve, stiskněte proto tlačítko ANO a proveďte uložení sešitu.

Pokud máte otevřených více sešitů, zavřete tímto způsobem

vždy aktivní sešit, takže budete muset pravděpodobně klepat

na křížek vícekrát.

K zavření okna programu můžete použít také klá

vesovou zkratku a+$.

Vyzkoušejte:


2

Vytváření

obsahu

tabulek

Rychlý kurz ovládání Excelu

Vkládání obsahu do buněk

Výběry, kopírování a přesouvání buněk

Práce s řádky a sloupci

Hledání, nahrazování a komentáře


Microsoft Excel 2010 Rychle hotovo!

22

Rychlý kurz ovládání Excelu

Pás karet je hlavní ovládací prvek Excelu 2010. Najdete jej

v horní části okna. Obsahuje jednotlivé karty se všemi nástroji. Přepínání karet. Excel shromažďuje všechny nástroje nutné k tvorbě tabulek na karty, které se zobrazují na pásu karet v horní části okna Excelu. Uživatel vidí vždy aktivní kartu, jejíž záložka je zvýrazněná. Mezi jednotlivými kartami přepínáte jednoduše klepnutím na záložku karty. Používání nástrojů. Nástroje jsou na kartě seskupené do skupiny, jejíž název najdete na spodním okraji karty. Nástroj symbolizuje obrázková ikona a v případě užšího okna Excelu textový popis. Nástroj spustíte tak, že na ikonu klepnete myší.

Možná se setkáte s mylným označením karty za pás karet. Pás

karet je ale celý navigační nástroj v horní části Excelu. Na něm

jsou jednotlivé karty, jejichž názvy jsou nadepsány na oušcích

karet (záložkách). Na samotných kartách se pak vyskytují pou

ze nástroje seskupované do skupin. V nápovědě se můžete

také setkat s pojmem skupinový rámeček. Výběr příkazů z nabídky tlačítka. Některé nástroje na kartách skrývají další nabídky příkazů. V takovém případě se vedle obrázkové ikony nástroje zobrazuje šipka směrem dolů, která symbolizuje rozevírací nabídku příkazů. Klepněte na ikonu nástroje a po rozbalení nabídky klepněte na příkaz, který chcete nechat vykonat.

Všimněte si: Když umístíte kurzor myši na ikonu nástroje

a nebudete s ní pohybovat, zobrazí se textový popis nástroje. To

platí pro všechny prvky uživatelského rozhraní Excelu.

Galerie je ovládací prvek, jenž zobrazuje předvolby vizuálních

stylů – například tabulky, buňky apod.


Kapitola 2: Vytváření obsahu tabulek

23

Vytvoření

obsahu tabulek

2

Výběr z galerie stylů. Na kartách naleznete některé předvolby, například pro formátování vzhledu, v rámci tzv. galerie . Pokud je přímo na kartě, pak se otevírá pomocí tlačítka se šipkou směřující směrem dolů. V takové galerii se můžete pohybovat také pomocí posuvníku. Volbu vybíráte klepnutím.

Knihovna je ovládací prvek, jenž zobrazuje předvolby vybrané

ho nástroje – například barvy buňky, nebo typy grafů apod.

Výběr z knihovny nástroje. Některé nástroje, u nichž se vyskytuje šipka směřující dolů, nezobrazují nabídku příkazů, ale tzv. knihovnu. Slouží ke stejnému účelu jako galerie – k rychlému zobrazení předvoleb nástroje. Prvek z knihovny vyberete klepnutím myší. Otevření dialogu skupiny nástrojů. V pravém spodním rohu skupiny nástrojů můžete občas nalézt symbol čtverečku se šipkou. Tomuto symbolu se říká spouštěč dialogu. Pokud na něj klepnete, otevře se dialog s dalšími volbami a nástroji, které se na kartu nevešly. Otevření nabídky karty Soubor. Zvláštní kartou je zvýrazněná karta SOUBOR. Klepnutím na její záložku na pásu karet se otevře celostránková nabídka karty SOUBOR. V nabídce této karty najdete základní příkazy:

ULOŽIT/ULOŽIT JAKO – uložení aktuálního sešitu.

OTEVŘÍT – otevření dalšího sešitu.

NAPOSLEDY ZAVŘENÉ – sešity otevřené a upravované

v minulosti.

NOVÝ – vytvoření nového sešitu, ať už prázdného nebo

z šablony.

TISK – náhled tisku a tisk sešitu nebo jeho částí. ] ] ] ] ]

Rychlý kurz ovládání Excelu


Microsoft Excel 2010 Rychle hotovo!

24

ULOŽIT A ODESLAT – možnost uložit sešit ve formátu PDF

nebo jej odeslat e-mailem.

Microsoft zobrazení karty SOUBOR říká Backstage (čti bek stejdž).

S tímto názvem se setkáte i v nápovědě Excelu.

Zavření karty Soubor. Nabídku karty Soubor zavřete tak, že znovu klepnete na záložku karty SOUBOR nebo jiné karty. Tím se vrátíte zpět do sešitu a opět jej můžete upravovat. Spuštění nápovědy. V případě, že si nebudete vědět rady a informaci nenajdete v této knize, můžete využít též nápovědu Excelu, kterou zobrazíte v kterékoli chvíli stisknutím klávesy !. Dále postupujte takto: 1. Do textového pole napište svůj dotaz, například název

nástroje. 2. Stiskněte klávesu q. 3. Z vyhledaných odkazů klepněte na ten, který je nejblíže

tomu, co hledáte. Používání panelu Rychlý přístup. Panel Rychlý přístup s ikonami nástrojů najdete v horním levém rohu okna Excelu – nad kartou SOUBOR. Ve výchozím nastavení se zde zobrazují ikony těchto nástrojů:

ULOŽIT – ukládá aktuální sešit.

ZPĚT – vrací poslední provedenou akci.

DOPŘEDU – provede poslední odvolanou akci. Tyto nástroje spouštíte stejným způsobem, jako by byly na kartě.

Vpravo od nástrojů se vyskytuje obrázek šipky směřující dolů,

pod nímž se skrývá místní nabídka panelu Rychlý přístup.

Pomocí ní lze panel upravit a například přidat nové nástroje.

Více na straně 192.

] ] ] ]


Kapitola 2: Vytváření obsahu tabulek

25

Vytvoření

obsahu tabulek

2

Přepínání mezi více otevřenými sešity. V jednu chvíli můžete v Excelu pracovat s více sešity. Přehled otevřených sešitů získáte po klepnutí na kartu ZOBRAZENÍ a zde ve skupině OKNO na ikonu PŘEPNOUT OKNA. Do vybraného sešitu přejdete tak, že na něj v nabídce klepnete myší. Přepínání mezi více sešity ve Windows 7. Pokud používáte Windows 7 se zapnutým rozhraním Aero, pak můžete mezi sešity Excelu přepínat tak, že kurzor myši umístíte na ikonu Excelu na hlavním panelu. Zobrazí se živý náhled otevřených sešitů a vy si klepnete na ten, který chcete aktivovat k úpravě. Minimalizování a obnovení pásu karet. Jestliže budete chtít využít větší plochu monitoru a nebudete nějakou dobu pás karet používat, můžete využít jeho minimalizování. Pás karet minimalizujete, pokud poklepáte (2× klepnete) na záložku kterékoli karty. Pás karet maximalizujete stejný způsobem. Vkládání obsahu do buněk

Sešit je dokument Excelu. Může obsahovat několik listů, mezi

nimiž se lze přepínat (viz strana 94).

Buňka je políčko na listu v sešitu Excelu, do něhož vkládáte

údaje – text, čísla, procenta či jiné hodnoty. Každá buňka se

chová samostatně. Posun mezi buňkami. Kolem aktivní buňky se zobrazuje rámeček. Pro přesun na jakoukoli buňku můžete využít myši a prostě na ni klepnout. Nicméně pokud do více buněk vedle sebe nebo pod sebou zapisujete údaje, bude použití myši zdržující. Proto použijte pro posun jednu z kláves:

Vkládání obsahu do buněk

Mezi otevřenými sešity se můžete přepínat také

přímo ve Windows pomocí klávesové zkratky °+u nebo

á+

u.

Vyzkoušejte:


Microsoft Excel 2010 Rychle hotovo!

26

q – pokud se chcete posunout na buňku dolů.

u – pokud se chcete posunout na buňku doprava.

Všimněte si: Pro posun mezi buňkami můžete také použít klá

vesy se šipkami.

Pohyb na listu sešitu. Pokud máte na listu vyplněných hodně buněk, můžete pro posun směrem dolů i nahoru použít posuvníku u pravého okraje, případně pro posun doprava a doleva spodní posuvník. Zápis do buňky. Do každého políčka (neboli buňky) na listu sešitu můžete zapsat údaje, jako je číslo, nebo text či různé znaky. Nejjednodušeji do buňky zapíšete data takto: 1. Na buňku klepněte myší, čímž se vybere (zobrazí se

kolem ní rámeček). 2. Do vybrané buňky zapište hodnotu ve formě čísel nebo

textu. 3. Pro posun na další buňku použijte klávesu:

q – posun na buňku dolů.

u – posun na buňku doprava.

4. Nyní můžete zapsat hodnotu do další buňky.

Do buňky můžete zapsat text (například jméno), obyčejné číslo

(i s desetinnou čárkou) nebo datum (zapíšete s tečkami mezi

dny, měsíci a roky).

Změna celého obsahu buňky. Jestliže chcete údaj, ať už číselný, textový nebo jiný, v buňce zcela změnit, stačí, když na buňku klepnete myší, čímž se vybere (zobrazí se kolem ní rámeček), a poté začít psát novou hodnotu, jako by byla buňka původně prázdná. Nakonec stiskněte q. ] ]

]

]

Na listu sešitu se můžete posunovat skokově

nahoru a dolů také pomocí kláves { a }.

Vyzkoušejte:


Kapitola 2: Vytváření obsahu tabulek

27

Vytvoření

obsahu tabulek

2

Oprava údaje v buňce. Pokud budete chtít opravit část údaje v buňce, ať už textového nebo číselného, pak na buňku poklepejte, až se v buňce zobrazí blikající textový kurzor. Nyní se můžete na požadované místo posunout pomocí kláves se šipkami jako ve Wordu a provést mazání pomocí kláves d nebo ³. Smazání celého obsahu buňky. Abyste smazali celý obsah buňky, stačí na ni klepnout myší (nebo ji vybrat pomocí kláves se šipkami) a stisknout klávesu d. Obsah celé buňky se poté smaže a buňka zůstane prázdná. Výběry, kopírování a přesouvání buněk

Výběr buněk znamená označení = obarvení oblasti více buněk.

Všechny obarvené buňky jsou součástí výběru. Všem buňkám

v rámci výběru pak lze přiřadit stejnou vlastnost – například

barvu pozadí nebo rámeček. Souvislý výběr buněk. Podobně jako v jiných programech, i v Excelu můžete snadno provést výběr více buněk. To se bude hodit zvláště tehdy, kdy budete chtít několik buněk formátovat stejným způsobem, nebo v případě, kdy budete chtít označit oblast buněk, která se použije pro výpočet. Souvislý výběr buněk (buněk vedle sebe nebo pod sebou) provedete následovně: 1. Kurzorem myši najeďte nad buňku, od níž budete chtít

výběr začít.

2. Podržte levé tlačítko myši a táhněte jí směrem, jímž chce

te provést výběr.

3. Na poslední buňce výběr tlačítko pusťte, čímž se výběr

dokončí.

Výběry, kopírování a přesouvání buněk

Výběr buněk můžete provést také pomocí klá

vesnice. Stiskněte a držte klávesu SHIFT a výběr buněk rozšiřujte

stisknutím kláves se šipkami.

Vyzkoušejte:


Microsoft Excel 2010 Rychle hotovo!

28

Výběr buněk ve sloupci. Jestliže budete chtít vybrat všechny buňky ve sloupci, pak jednoduše klepněte na písmeno sloupce v jeho záhlaví. Tím se provede výběr všech buněk v daném sloupci. Výběr buněk ve více sloupcích. Pokud budete chtít vybrat buňky ve více sloupcích, pak kurzorem myši najeďte na písmeno sloupce, podržte levé tlačítko a posunujte se myší doleva nebo doprava, čímž budete vybírat další sloupce. Pak tlačítko pusťte. Výběr buněk na řádku. Všechny buňky na řádku vyberete tak, že klepnete na číslo řádků u levého okraje okna Excelu . Výběr buněk na více řádcích. Pokud budete chtít vybrat buňky na více řádcích, pak kurzorem myši najeďte na číslo řádku, podržte levé tlačítko a posunujte se myší dolů nebo nahoru, čímž budete vybírat další řádky. Pak tlačítko pusťte . Kopírování buněk. Jestliže budete chtít obsah buňky zkopírovat na jiné místo v tomto nebo jiném sešitu, pak postupujte takto: 1. Vyberte (klepněte nebo na ni přejděte pomocí šipek)

buňku, jejíž obsah chcete překopírovat do jiné buňky. 2. Na kartě DOMŮ ve skupině SCHRÁNKA klepněte na ikonu

nástroje KOPÍROVAT. 3. Vyberte buňku, do níž chcete obsah zkopírovat, a na kar

tě DOMŮ ve skupině SCHRÁNKA klepněte na nástroj

VLOŽIT. 4. Obsah se vloží do cílové buňky.

Mimo samotného obsahu se zkopíruje také formátování –

například typ písma, velikost, barva, tučnost apod.


Kapitola 2: Vytváření obsahu tabulek

29

Vytvoření

obsahu tabulek

2

Přesouvání buněk. Jestliže budete chtít buňku přesunout i s obsahem na jiné místo tohoto nebo jiného sešitu, pak postupujte následovně: 1. Vyberte buňku, kterou chcete přesunout. 2. Na kartě DOMŮ ve skupině SCHRÁNKA klepněte na ikonu

nástroje VYJMOUT. 3. Vyberte buňku, do níž chcete obsah původní buňky

vložit a na kartě DOMŮ ve skupině SCHRÁNKA klepněte

na nástroj VLOŽIT. 4. Obsah se vloží do cílové buňky. Vložení zkopírovaného obsahu. Při vložení zkopírovaného obsahu se mimo samotného obsahu vloží také jeho formátování. Jakým způsobem se obsah do buňky vloží, však můžete snadno ovlivnit. Po vložení se u buňky zobrazí tzv. inteligentní značka. Když na ni klepnete, zobrazí se možnosti vložení. Zde jsou některé z nich:

ZACHOVAT ZDROJOVÉ FORMÁTOVÁNÍ – zachová formátování

z původní buňky.

PONECHAT HODNOTY – vloží neformátovaný údaj, ať už

číselný nebo textový, a vymaže veškeré vlastnosti a for

mátování buňky.

HODNOTY A FORMÁTOVÁNÍ ČÍSEL – zachová formátování čí

sel, ale smaže formátování. Odstranění buňky nebo výběru buněk. Obsah buněk můžete smazat – buňkám zůstane formátování, nebo je zcela z tabulky odstranit – na jejich místo se posunou okolní buňky a nezůstane po nich ani formátování. Smazání jedné buňky nebo výběru více buněk je stejné. Postupujte takto: ] ] ]

Výběry, kopírování a přesouvání buněk

Pro kopírování a přesouvání buněk můžete použít

také klávesové zkratky:

] °+C – zkopíruje obsah buňky do schránky,

] °+X – vyjme obsah buňky a vloží jej do schránky.

] °+V – vloží obsah ze schránky do vybrané buňky.

Vyzkoušejte:


Microsoft Excel 2010 Rychle hotovo!

30

1. Vyberte buňku nebo více buněk, které chcete z tabulky

odstranit. 2. Na výběr klepněte pravým tlačítkem a v místní nabídce

klepněte na příkaz ODSTRANIT. 3. V zobrazeném dialogu vyberte volbu:

POSUNOUT BUŇKY VLEVO – na místo odstraněné buňky

nebo buněk se posunou buňky, které jsou nyní vpravo.

POSUNOUT BUŇKY NAHORU – na místo buňky nebo

buněk se posunou buňky, které jsou nyní níže.

4. Stisknutím tlačítka OK dojde k odstranění buňky nebo

buněk.

Odstranění celého řádku nebo sloupce se věnuje postup

na straně 35.

Vložení nové buňky nebo výběru buněk. Do již vytvořené tabulky můžete snadno vložit novou buňku, nebo buňky, a vytvořit tak například nový řádek nebo sloupec tabulky. Další buňky se přitom posunou například doprava nebo dolů. Postup je následující: 1. Vyberte buňku nebo více buněk v tabulce, kam chce

te vložit buňku nebo buňky nové. Neohlížejte se nyní

na obsah buněk, ten se při vkládání posune. 2. Na výběr klepněte pravým tlačítkem a v místní nabídce

klepněte na příkaz VLOŽIT BUŇKY.

]

]




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2020 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist