načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Mezinárodní podnikání - Lucie Meixnerová; Šárka Zapletalová; Zuzana Stefanovová

Mezinárodní podnikání
-6%
sleva

Kniha: Mezinárodní podnikání
Autor: ; ;

Kniha přináší komplexní pohled na mezinárodní podnikatelské aktivity českých podniků. Jejím cílem je ukázat, jaký vliv má rozhodnutí podniku vstoupit na mezinárodní trh na jeho ... (celý popis)
Titul doručujeme za 6 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  490 Kč 461
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
15,4
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 0Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » C. H. Beck
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2017
Počet stran: 224
Rozměr: 240x170
Úprava: xix, 203 stran : ilustrace
Vydání: Vydání první
Jazyk: česky
Vazba: brožovaná
EAN: 9788074006548
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Kniha přináší komplexní pohled na mezinárodní podnikatelské aktivity českých podniků. Jejím cílem je ukázat, jaký vliv má rozhodnutí podniku vstoupit na mezinárodní trh na jeho strategii, management a finanční řízení. V případě strategického řízení se nejedná pouze o volbu konkrétní mezinárodní strategie, ale rozhodnutí o internacionalizaci má významný vliv na celkovou strategii podniku, a to od úrovně korporátní až po funkcionální. Manažerské aspekty mezinárodního působení se dotýkají především problematiky načasování internacionalizace podnikatelských aktivit, volby rozsahu geografického působení podniku a metody vstupu na mezinárodní trhy. Důležité je rovněž organizační a personální zajištění mezinárodních podnikatelských aktivit. Pokud jde o finanční řízení, nejčastější problémy podniků, které vznikají při jejich vstupu na mezinárodní trhy, se vyskytují zejména při rozhodování a plánování. Důležitou roli hraje také dostupnost finančních zdrojů a investičních příležitostí, vliv domácích a zahraničních společností a v neposlední řadě rovněž hospodářská činnost podniku, obor podnikání. Atraktivita knihy spočívá zejména v tom, že v jednotlivých kapitolách jsou prezentovány výsledky výzkumné studie zaměřené na mezinárodní podnikání českých firem. Kniha je určena nejen studentům vysokých škol ekonomického zaměření, ale také manažerům a vlastníkům podniků, kteří mají v úmyslu podnikat, popř. již podnikají v zahraničí. Rámcový obsah 1. Mezinárodní podnikání 1.1 Kategorizace podnikatelských subjektů pro potřeby mezinárodního podnikání 1.2 Role malých a středních podniků v mezinárodním podnikání 2. Strategické aspekty mezinárodního podnikání 2.1 Rozhodování o mezinárodním podnikání 2.2 Mezinárodní strategie 3. Manažerské aspekty mezinárodního podnikání 3.1 Proces internacionalizace podnikatelských aktivit 3.2 Modely internacionalizace podnikatelských aktivit 3.3 Organizační aspekty mezinárodních podnikatelských aktivit 4. Finanční aspekty mezinárodního podnikání 4.1 Finanční řízení v mezinárodním podnikání 4.2 Zdroje financování mezinárodního podnikání 4.3 Rozbory hospodářské činnosti podniku 4.4 Role účetnictví ve finančním řízení 4.5 Tvorba hodnoty pro shareholders 4.6 Tvorba ekonomické hodnoty 4.7 Holistické přístupy k finanční stránce mezinárodního podnikání (vybrané strategické, manažerské a ekonomické aspekty)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Lucie Meixnerová; Šárka Zapletalová; Zuzana Stefanovová - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

XIII

Obsah

Úvod .......................................................... VII

Seznam zkratek .................................................. XI

Seznam boxů ................................................... XV

Seznam obrázků ............................................... XVII

Seznam tabulek ................................................ XIX

1. Mezinárodní podnikání .......................................... 1

1.1 Kategorizace podnikatelských subjektů pro potřeby mezinárodního

podnikání .................................................. 6

1.2 Role malých a středních podniků v mezinárodním prostředí .......... 8

2. Strategické aspekty mezinárodního podnikání ..................... 11

2.1 Rozhodování o mezinárodním podnikání ........................ 11

2.1.1 Příležitosti externího podnikatelského prostředí ............. 13

2.1.2 Zdroje, schopnosti a kompetence

pro mezinárodní podnikání ............................. 15

2.2 Mezinárodní strategie ....................................... 20

2.2.1 Charakter korporátní strategie v mezinárodním podnikání ..... 21

2.2.2 Business strategie v mezinárodním podnikání ............... 36

3. Manažerské aspekty mezinárodního podnikání ..................... 45

3.1 Proces internacionalizace podnikatelských aktivit ................. 45

3.1.1 Načasování internacionalizace ........................... 46

3.1.2 Geografická lokalizace mezinárodního působení ............ 49

3.1.3 Metody vstupu do mezinárodního prostředí ................ 56

3.2 Modely internacionalizace podnikatelských aktivit ................ 68

3.2.1 Progresivní modely internacionalizace .................... 70

3.2.2 Kontingenční modely internacionalizace ................... 79

3.2.3 Interaktivní modely internacionalizace .................... 85

3.2.4 Globální přístup k internacionalizaci ...................... 91

3.3 Organizační aspekty mezinárodních podnikatelských aktivit ......... 97

3.3.1 Organizace mezinárodních podnikatelských aktivit .......... 97

3.3.2 Manažerský tým ..................................... 107


XIV

Mezinárodní podnikání

Příloha 1 Geografické subregiony světa ............................ 111

Příloha 2 Kulturní klastry světa .................................. 112

4. Finanční aspekty mezinárodního podnikání ....................... 115

4.1 Finanční řízení v mezinárodním podnikání ...................... 116

4.2 Zdroje financování mezinárodního podnikání .................... 122

4.2.1 Externí zdroje financování mezinárodního podnikání ........ 123

4.2.2 Interní zdroje financování mezinárodního podnikání ........ 127

4.2.3 Rozhodování o finančních zdrojích

pro mezinárodní podnikání ............................ 127

4.2.4 Empirické přístupy ke zdrojům financování

v mezinárodním prostředí ............................. 130

4.3 Rozbory hospodářské činnosti podniku ........................ 133

4.3.1 Finanční analýza v mezinárodním podnikání .............. 135

4.3.2 Využití poměrových ukazatelů ......................... 141

4.4 Role účetnictví ve finančním řízení ............................ 150

4.4.1 Vazby účetnictví k vybraným oblastem ................... 151

4.4.2 Účetní výkazy: rozvaha, výkaz zisku a ztráty a cash flow ..... 154

4.4.3 Empirické výzkumy účetních výkazů .................... 160

4.4.4 Mezinárodní harmonizace účetnictví ..................... 164

4.4.5 Proces harmonizace daňových soustav ................... 171

4.5 Tvorba hodnoty pro shareholders ............................. 175

4.6 Tvorba ekonomické hodnoty ................................. 178

4.7 Holistické přístupy k finanční stránce mezinárodního podnikání ..... 179

4.7.1 Metoda balanced scorecard ............................ 179

4.7.2 Metoda trojí odpovědnosti ............................. 181

Příloha 1 Soustava poměrových ukazatelů .......................... 181

Příloha 2 Porovnání základních položek rozvahy podle českého

účetního standardu a IFRS .............................. 183

Literatura ...................................................... 187

Rejstřík ........................................................ 199

Abstract ....................................................... 203




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist