načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Mezinárodní management - 3. přepracované vydání - Dana Zadražilová

Mezinárodní management - 3. přepracované vydání
-7%
sleva

Kniha: Mezinárodní management
Autor: Dana Zadražilová
Podtitul: 3. přepracované vydání

Učebnice Mezinárodní management je určena pro navazující magisterské studium oborů, které se zabývají mezinárodním podnikáním. Celý text je pojat jako obvyklý znalostní standard na ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
doručujeme do Vánoc
Vaše cena s DPH:  361 Kč 336
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
11,2
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Oeconomica
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2017
Počet stran: 160
Rozměr: 176x250
Úprava: ilustrace
Vydání: Vydání 3. přepracované
Skupina třídění: Management. Řízení
Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice
Jazyk: česky
Datum vydání: 01.09.2017
ISBN: 978-80-245-2219-7
EAN: 9788024522197
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Učebnice Mezinárodní management je určena pro navazující magisterské studium oborů, které se zabývají mezinárodním podnikáním. Celý text je pojat jako obvyklý znalostní standard na této úrovni studia v oblasti vymezení a významu nadnárodních korporací ve světové ekonomice, mezinárodních firemních strategií, organizace nadnárodních korporací, interkulturního managementu a tvorby strategií tvorby lidského kapitálu v mezinárodním kontextu a pochopení myšlenky společenské odpovědnosti korporací z globálního hlediska.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Úvod 7

1. Změny v ekonomickém prostredí a získávání mezinárodních

konkurenčních výhod 9

1.1 Změny v ekonomickém prostředí - nová ekonomika, digitální

ekonomika a sdílená ekonomika mmiiiiiiiiiimiiiiiimiiiiiimmiiiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiini Ю

1.2 Získávání mezinárodních konkurenčních výhod - Diamant M. E. Portera inniii 14

1.3 Úloha vlády při kultivaci domácí základny ........................ и....i.............................. 18

2. Multinacionální a transnacionální korporace a jejich význam ve světové

ekonomice 21

2.1 Vymezení pojmu nadnárodní korporace, multinacionální/

transnacionální korporace ................................................................mni....nu............. 22

2.2 Formy vstupu na zahraniční trh ........................................nu......и..........i.....ni.........mi 24

2.3 Efekty přímých zahraničních investic....................... iiiiiiiiiiiiiiiiiii.....ni....... 25

3. Teorie strategického managementu - vymezení jednotlivých proudů 29

3.1 Teorie strategického managementu a potřeby podnikové praxe iiiiiiiiiiiiiiiiiiin 30

3.2 Klasická (racionální) škola iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin 30

3.3 Evoluční proud iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitiiii 32

3.4 Behaviorální (procesní) přístup .........................................................11....... 33

3.5 Systémový (relativistický) proud iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinii 34

4. Teorie strategického managementu - typy strategií

4.1 Růstové strategie 111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111 38

4.1.1 Diverzifikační (expanzní) strategie ..................uni.....inu....iiuiuuuuuuu.......u..........11 38

4.1.2 Diferenciační strategie iiMiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuiiiiiiiiiniiiiiiiiiuiiiiiiiiuuiiiiiiiuuniiii 40

4.2 Mezinárodní podnikatelské strategie..............................................................111111 44

4.2.1 Porterův model internacionalizace generických strategií................................. ...

4.2.2 Perlmutterův model EPRG iiiiiiiiuiiiuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuiiiiiiiiiiuiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 46

4.2.3 Matice mezinárodních strategií podle Prahalada a Doze uuuuuiiiiiiiiiiiiiiiuiiiiiiiiiiinuu 48

5. Organizace mezinárodních podniků 51

5.1 Tři fáze internacionalizace podnikání a jejich projevy v organizaci

a strategii uuiiiiiiiiiiuiiiiiiiiiiiiiiiuiiuuiiuiuinuiuiiiiuuuiuiiiiiiiiiuiiiiiiiiiuiuiuiiiiuiiiiuiiiiiuiiiuuiiuiiiuiiiiuuu*52

5.1.1 První fáze internacionalizace - založení zahraniční dceřiné společnosti uiiiiuiiuu 52

5.1.2 Druhá fáze internacionalizace - vytvoření mezinárodní divize iiiiiiiiiiiiiiiiuuiiiiiiiiuu 53

5.1.3 Třetí fáze internacionalizace - vytvoření globálně integrované organizace uuiuiuh 54

5.2 Vztah organizace a mezinárodní strategie ши.............ни......................uuiiiuuu....11 57

Obsah


6. Mezinárodní podnikové sítě a strategické aliance

6.1 Satelitní organizace tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiMiiiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 64

6.2 Podnikové sítě a strategické aliance Miimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiniiiiii 67

7. Podnikání v kontextu různých národních kultur 71

7.1 Pojem kultura iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 72

'7.2 Přístup a výsledky výzkumů G. Hofstedeho iiiiiiiihiiiiimiiiiiihiiiiiiiiiihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 73

7.2.1 Rozpětí moci iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 74

7.2.2 Individualismus versus kolektivismus iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 74

7.2.3 Maskulinita versus feminita mimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 75

7.2.4 Míra vyhýbání se nejistotě Niiiiiiiiiiiiiimiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 76

7.2.5 Dlouhodobá versus krátkodobá orientace v čase.......ниш............. 77

7.2.6 Užívání si života versus zdrženlivost 111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111 77

7.2.7 Kombinace dimenzí Heerta Hofstedeho a jejich význam pro management hiiiiiiiii 80

7.3 Kulturní klastry S. Roněna a O. Shenkara iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 81

7.4 Kulturní dimenze Fonse Trompenaarse iihiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihiiiiiiiihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 82

7.4.1 Univerzalismus versus partikularismus hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 82

7.4.2 Individualismus versus preference společenství ..................................1...............ши 83

7.4.3 Neutrální versus emocionální kultura 111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111 84

7.4.4 Specifická versus difúzni kultura iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiíiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimi 84

7.4.5 Preference výkonu a výsledků versus preference statusu нм.........i.....hiiiiiiiii......1111 85

7.4.6 Sekvenční versus synchronní vnímání času ihiiihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihiiiiiiiiiiiii.............

7.4.7 Vztah к vnějšímu prostředí, okolí iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 86

7.5 Interkulturní komunikace hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihiii 87

7.6 Teorie Z iiiiiihiiiihiiiiiiiiiiihiiiiiihiihiiihihiihiiihiiiiihhihiiiiiiiiiiiiiiiiihhiiiihihiiiiihhiiiihihihiihiiihihiiiihihiiiii 93

8. Řízení kulturní diverzity 97

8.1 Význam kulturní diverzity v různých stádiích internacionalizace

podnikání iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 98

8.2 Výběr pracovníků pro zahraniční vyslání hmiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 99

8.2.1 Obecná kritéria iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimmiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimiii 9 9

8.2.2 Specifická kritéria 1111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111 102

8.3 Interkulturní trénink hhiiiiiiiiihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ЮЗ

8.3.1 Strategie řešení problému spojení více kultur v jedné organizaci - strategie

řešení organizační multikulturality 111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111 юз

8.3.2 Typy tréninkových programů hiiiiiiiiiihiiiihhiiiihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihiiiiiihhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihiiiiiiiii Ю5

8.4 Řízení adaptačního procesu ihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Ю7

8.5 Efektivnost m ultikulturních týmů 1111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111 108

9. Strategie tvorby organizační kultury zahraničních dceřiných společností,

průmyslová demokracie, zaměstnanecké vztahy a sociální dialog 111

9.1 Typy strategií tvorby organizační kultury zahraničních dceřiných

společností a joint venture iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 112

9.2 Faktory ovlivňující volbu internacionalizační strategie mih....111111.........hiiiiiiiiiih 113

9.3 Průmyslová demokracie a její formy hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimiii 116

9.4 Sociální politika a sociální dialog v Evropském společenství hhiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... 118

Dana Zadražilová: Mezinárodní management


9.5 Průmyslová demokracie ve vybraných zemích

9.5.1 Německo................................111111

9.5.2 Velká Británie i......

9.5.3 Švédsko «.....................mih.......

9.5.4 Dánsko ...........................

9.5.5 USA ...............................................

9.5.6 Japonsko iiiiiiiiiihiimiiiiiiiiiiiiiniiiiiiiiiniiii

9.5.7 Česká republika ..............................

9.5.8 Nové trendy v zaměstnaneckých vztazích

inu

inu

Ulil

Ulil

inu

mih

lilii

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 120

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiniii 120

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin 121

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiini 122

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiini 122

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin 123

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin 124

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin 126

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin 127

10. Společenská odpovědnost nadnárodních korporací a udržitelné

podnikání

10.1 Příčiny růstu zájmu společnosti o odpovědné podnikání iiiiiiiiiiiiniiiihiiiiiiniiiii 132

10.2 Definice společensky odpovědného podnikání....................... 133

10.3 Normy a nevládní iniciativy v oblasti společenské odpovědnosti iiiiiiiiiiiiiinn 135

10.3.1 Globální dohoda OSN (United Nations Global Compact - UNGO "ниш.......i.... 135

10.3.2 Principy správy a řízení společností zemí G20/OECD .................«............... 136

10.3.3 Motivace podnikatelských subjektů к odpovědnému podnikání .......... 138

Seznam tabulek

Seznam obrázků

Rejstřík

Obsah




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist