načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Mezi námi předškoláky 4-6 let - Jiřina Bednářová

  > > > > Mezi námi předškoláky 4-6 let  

Kniha: Mezi námi předškoláky 4-6 let
Autor:

Publikace obsahuje: 1) pracovní listy vytvářející ucelený systém předškolní průpravy pro děti ve věku 4 až 6 let Pomocí listů se rozvine: • kreslení, koordinace ruky a oka • ...
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
doručujeme do Vánoc
Vaše cena s DPH:  126
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma
Doporučená cena:  149 Kč
15%
naše sleva
4,2
bo za nákup

hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7% 100%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » EDIKA
Rok vydání: 2014-11-19
Počet stran: 72
Rozměr: 210 x 297 mm
Úprava: 72 stran : ilustrace (převážně barev.)
Vydání: 2. vyd.
Spolupracovali: ilustrace Richard Šmarda
Vazba: brožovaná, šitá 2 skobkami (sešitová)
Umístění v žebříčku: 577. nejprodávanější kniha za poslední měsíc
ISBN: 9788026606024
EAN: 9788026606024
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Publikace obsahuje: 1) pracovní listy vytvářející ucelený systém předškolní průpravy pro děti ve věku 4 až 6 let Pomocí listů se rozvine: • kreslení, koordinace ruky a oka • rozumové schopnosti a řeč • sluchové a zrakové vnímání • předčíselné a matematické představy • orientace v prostoru a čase 2) metodický návod pro dospělé Vážená čtenářko, vážený čtenáři, z toho, že se probíráte knihami určenými pro děti předškolního věku, usuzuji, že máte doma nebo v předškolním zařízení dítě tohoto věku a hlavně že chcete dítko podpořit v jeho přípravě na školu. Někteří dospělí čtenáři se již setkali, a mají dobrou zkušenost, s edicí nakladatelství Computer Press určenou dětem. Mnozí už cíleně vyhledávají publikace autorky této knihy Jiřiny Bednářové, která se řadu let úspěšně zaměřuje na podporu rozvoje osobnosti dětí předškolního a mladšího školního věku. Je také možné, že již znáte soubor her a cvičení Mezi námi předškoláky pro tří- až pětileté děti, případně knihu pro děti pěti- až sedmileté. Prohlédnete-li si je, možná zjistíte, že pro vaše dítko jsou úkoly příliš jednoduché nebo poněkud obtížné. Všimnete si také, že věková období, pro něž jsou jednotlivé knihy určeny, se překrývají (3 až 5 let, 4 až 6 let, 5 až 7 let). Jak vidíte, autorka velmi správně pamatovala na vývojové zvláštnosti dětí, a tak upozorňuje nás, dospělé, na skutečnost, že každé dítě se vyvíjí v různých oblastech jinak. Některé je zdatnější v kreslení, jiné v počítání, další zná dříve barvy, je pozornější nebo méně pozorné, lépe či hůře mluví. Není tedy nutné se trápit tím, že naše holčička či kluk nezvládne vše jako jeho starší sourozenci nebo jiné děti stejného věku. Máme totiž zdatné pomocníky – zkušenou odbornicí připravené knihy, které pomohou tam, kde je potřeba. Navíc v nich, tedy i v tomto díle, naleznete zajímavý příběh, který děti učí pozorně naslouchat, veselé ilustrace, jež vedou dítě k rozvoji zrakového vnímání a kreslení (tedy i psaní) i k rozšíření slovní zásoby. Jste-li na rozpacích, kterou knihu pořídit pro čtyřleté dítě, doporučuji tu, již si právě prohlížíte. Pokud však zjistíte, že úkoly jsou pro vaše dítko obtížné, sáhněte po knize pro tří- až pětileté děti. Podobně u pětiletého dítěte můžete rychleji přejít ke knize Mezi námi předškoláky pro pěti- až sedmileté děti. Jen prosím nezapomeňte, že bez nás, dospělých, to zkrátka nepůjde ani v případě, že dítko již umí číst. Naslouchání má pro rozvoj čtení dítěte velký význam, a tak mu hodně čtěte a také s ním zdolávejte úkoly, které jsou postupně stále obtížnější. Uvidíte, že je to lepší zábava, než koukat na obrazovku televizoru nebo počítačový monitor. PhDr. Alena Šafrová, externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně (všestranná příprava dítěte do školy : pro děti od 4 do 6 let (2. díl))

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Jiřina Bednářová - další tituly autora:
Čtení s porozuměním a hry s jazykem Čtení s porozuměním a hry s jazykem
Bednářová, Jiřina; Šmarda, Richard
Cena: 143 Kč
Orientace v prostoru a v čase pro děti od 4 do 6 let Orientace v prostoru a v čase pro děti od 4 do 6 let
Bednářová, Jiřina
Cena: 109 Kč
Orientace v prostoru a v čase pro děti od 5 do 7 let Orientace v prostoru a v čase pro děti od 5 do 7 let
Bednářová, Jiřina
Cena: 109 Kč
Jak se pastelky učily kreslit Jak se pastelky učily kreslit
Bednářová, Jiřina
Cena: 118 Kč
Počítání soba Boba - 1. díl Počítání soba Boba
Bednářová, Jiřina
Cena: 109 Kč
Diagnostika dítěte předškolního věku Diagnostika dítěte předškolního věku
Šmardová, Vlasta; Bednářová, Jiřina
Cena: 339 Kč
 
Zákazníci kupující knihu "Mezi námi předškoláky 4-6 let" mají také často zájem o tyto tituly:
Mezi námi předškoláky 3 - 5 let Mezi námi předškoláky 3
Bednářová, Jiřina
Cena: 126 Kč
Mezi námi předškoláky pro děti od 5 do 7 Mezi námi předškoláky pro děti od 5 do 7
Šmarda, Richard; Bednářová, Jiřina
Cena: 118 Kč
Co si tužky povídaly Co si tužky povídaly
Bednářová, Jiřina
Cena: 109 Kč
Mezi námi pastelkami Mezi námi pastelkami
Bednářová, Jiřina
Cena: 109 Kč
Počítání soba Boba - 3. díl Počítání soba Boba
Bednářová, Jiřina
Cena: 109 Kč
Rozvoj zrakového vnímání Rozvoj zrakového vnímání
Bednářová, Jiřina
Cena: 118 Kč
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

„My si tady vybíráme hračky a Barbora zatím trpí,“ vzpomněl si na krtka Pavlík.
„Proč by měl trpět?“ nerozuměl Pavlíkovi Bob. „Protože pastelky touží soutěžit
ve skoku přes švihadlo a nemají s kým. A určitě nutí Barboru skákat.“ „Já myslím,
že Barbora si zatím v klidu prohlíží své obrázky,“ přemýšlel sob Bob.
Zrakové vnímání, rozlišování, odlišení obrazce lišícího se hornodolní polohou nebo detailem. Dítě necháme
prohlédnout si celou řadu obrázků a posléze je vyzveme, aby našlo a označilo obrázek, který je v řadě jiný, a
pojmenujeme proč.
11





„Třeba se pastelky zabavily a zatím si kreslí,“ přemítal Pavlík. „Nedávno jsem
je viděl kreslit moc hezké klece ze zoo i se zvířátky.“
Grafomotorika. Střídání svislých a vodorovných čar. Svislé čáry vedeme odshora dolů, vodorovné zleva
doprava. Kruhy dítě opakovaně obtahuje. Po obtažení můžeme dítě vést k samostatnému nakreslení
obrázku na volný papír.
12





„Musíme jít za pastelkami a Barborou,“ odhodlával se medvídek Pavlík.
„Sluníčko je už vysoko, nejvyšší čas zahájit závody ve skákání přes švihadlo.
Snad už se neztratím. V dálce vidím lesík a tam blízko je již palouk.“
Prostorová orientace – pojmy vysoko, nízko, daleko, blízko. S dítětem si ukazujeme a říkáme, co je na obrázku
nahoře, co dole, co je blízko, co daleko...
13





Ani sob Bob nezahálel. Přemýšlel, co všechno by se na palouku mohlo
hodit, s čím vším by si kamarádi mohli hrát. Vzpomněl si na velké kostky,
ze kterých by mohli stavět tunely a mosty k prolézání, možná by si mohli
postavit i domeček. Nezapomněl samozřejmě ani na míče.
Matematické představy, zrakové vnímání. Pojem malý, velký, pojmenovávání geometrických tvarů, barev,
vyhledávání rozdílů, postřeh, pozornost. S dítětem pojmenováváme, v čem se detaily liší – v barvě (odstínu), ve
velikosti, ve tvaru.
14





Krtek Barbora pozoroval pastelky, jak skáčou přes švihadlo. Nemohl se
dočkat kamarádů, až se se všemi setká. Vůbec mu nevadilo, že budou
probíhat závody, kterých se nezúčastní. Věděl, že určitě budou hrát i jiné
hry a budou si také povídat. Zatím hledal, co je v řadě jiného.
Zrakové vnímání, rozlišování, odlišení obrazce lišícího se detailem. Dítě necháme prohlédnout si celou řadu
obrázků a posléze je vyzveme, aby našlo a označilo obrázek, který je v řadě jiný.
15





Opice Alice se chystala za kamarády na palouk. Přemýšlela, s čím si budou
hrát. Nejraději by si stavěla domeček. Začala přemýšlet a plánovat, jaký by
domeček měl být a jak by se v takovém domečku dalo hrát.
Řeč. Dítěti čteme nahlas příběh, u obrázku uděláme pomlku; dítě doplní slovo ve správném tvaru.
by měl být veliký, aby se tam všichni kamarádi vešli.
Měl by mít červenou , po by mohly běhat
. Před by byla . Na by sedávali
s kamarády, když by si chtěli prohlížet . Barbora by
hned vedle měl svoji hromádku . Za
by měla být nebo raději dvě . Bob by jistě
ocenil . Nebyla by špatná ani . Jistě by bylo
prima, kdyby vedla rovnou do . Že by pak
ze zahrady nemuseli chodit , sklouzli by se rovnou
ke . Na by byl nachystaný se .
se by byl pro vítěze, který by se ke
přiklouzal nejrychleji.
16






JIŘINA BEDNÁŘOVÁ


Jiřina Bednářová je autorkou učebnic a pracovních sešitů zejména pro předškolní děti. Její publikace jsou orientovány na grafomotorická cvičení, základy počtů, přípravy ke čtení a další dovednosti, které by mělo dítě předškolního věku rozvíjet.

Pro rodiče a pedagogy v mateřských školách napsala Bednářová knihy Diagnostika dítěte předškolního věku a Školní zralost, kde popisuje základní dovednosti jako vnímání prostoru a času, rozvoj myšlení a řeči, základních sociálních dovedností, zrakového a sluchového vnímání, motoriky a grafomotoriky. Poukazuje na to, co by dítě ve kterém věku mělo zvládnout.
Knihy Mezi námi předškoláky 3-5 let a Mezi námi předškoláky 5-7 let jsou potom určeny přímo dětem a slouží k prověření dovedností u nichž se v daném věku přepodkládá zvládnutí.
Na pomoc při vnímání skutečnosti slouží pracovní sešity Orientace v prostoru a čase 4-6 let a Orientace v prostoru a čase 5-7 let. Každá strana obsahuje samostatný motivační příběh a dítě plní vyplývající úkoly spočívající v umístění událostí do časové linie.
Pomůckou pro příravu na samotné čtení a psaní jsou cvičebnice Rozvoj zrakového vnímání 1. díl, Rozvoj zrakového vnímání 2.díl a Rozvoj zrakového vnímání 3.díl. Publikace se věnují pojmenování barev a jejich odlišení, rozeznávání tvarů prvků, najdeme zde cvičení na trénink zrakové paměti a rozvoj očních pohybů.
K rozvoji grafomotoriky a nácviku kreslení, což jsou předpoklady pro pozdější úspěšné zvládnutí psaní, se věnují publikace Jak se pastelky učily kreslit, Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře. Tyto pracovní sešity jsou určeny postupně pro děti od 3 do 7 let věku.
Základní matematické pojmy a k rozvoji matematického myšlení a prostorového vnímání slouží cvičebnice Počítání soba Boba 1.díl, Počítání soba Boba 2.díl a Počítání soba Boba 3.díl.
Pro starší děti (6-10 let) je určena kniha Čtení s porozumněním a hry s jazykem, kde se děti pomocí ilustrovaných příběhů zdokonalují ve čtení a práci s textem.




       

internetové knihkupectví ABZ - online prodej knih


Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2017 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist