načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Mezi námi pastelkami – Jiřina Bednářová

Fungujeme! Vážení zákazníci, nařízením vlády jsou od 22. 10. 2020 z preventivních důvodů zavřeny některé naše pobočky. Knihy si ale můžete nadále objednávat s doručením Českou poštou, GLS, Zásilkovnou či s vyzvednutím na některých našich výdejnách. Tyto objednávky vyřizujeme v běžném režimu, stejně tak nákup e-knih a dalších elektronických produktů. Bližší informace naleznete zde
Mezi námi pastelkami

Elektronická kniha: Mezi námi pastelkami
Autor: Jiřina Bednářová

– Publikace Mezi námi pastelkami obsahuje:. – – 1) grafomotorická cvičení pro děti ve věku od 3 do 5 let, pomocí kterých se rozvine: – - jemná motorika a psychické funkce potřebné při kreslení a psaní – - grafomotorické dovednosti a kresba ... (celý popis)
79
Produkt teď bohužel není dostupný.


»hlídat dostupnost
Alternativy:

hodnoceni - 73.8%hodnoceni - 73.8%hodnoceni - 73.8%hodnoceni - 73.8%hodnoceni - 73.8% 83%   celkové hodnocení
4 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: EDIKA
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Počet stran: 64
Rozměr: 30 cm
Úprava: ilustrace (některé barevné)
Vydání: Vyd. 1.
Spolupracovali: ilustrace Richard Šmarda
Skupina třídění: Předškolní a primární výchova a vzdělávání
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Brno, Computer Press, 2005
ISBN: 978-80-251-0809-3
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Publikace Mezi námi pastelkami obsahuje:.

1) grafomotorická cvičení pro děti ve věku od 3 do 5 let, pomocí kterých se rozvine:
- jemná motorika a psychické funkce potřebné při kreslení a psaní
- grafomotorické dovednosti a kresba dítěte
- souhra ruky a oka, vnímání prostoru v souvislosti se směrem vedení čáry

2) metodický návod pro dospělé, který:
- upozorňuje na možná úskalí při nácviku jednotlivých prvků
- pomáhá překonávat obtíže

Proč se zabývat grafomotorikou, která se snad týká zejména psaní? Abychom se dověděli, jak je to s kresbou a psaním, jak se tato část jemné motoriky a také psychické funkce potřebné při kreslení a psaní vyvíjejí, kdy bychom měli uvažovat o tom, že naše dítě potřebuje nějakou podporu, přečteme si nejprve dopis, který dospělým napsala autorka námětu a celého souboru cvičení obsažených v knížce. Jiřina Bednářová zúročila odborné poznatky a svou dlouholetou praktickou zkušenost z práce s dětmi předškolního věku i s malými školáky. Její doporučení, týkající se nejen zásad při práci s touto knihou, ale také činností rozvíjejících jemnou motoriku, leváctví a praváctví, pracovních návyků při kreslení, tedy i správného držení psacího náčiní a jeho volby, jistě pomohou poznat, co které dítě potřebuje. Aby cvičení – kreslení probíhalo, jak má, protože dodržení metodického postupu má význam pro dosažení dobrého výsledku, jsou ještě navíc u každého cviku zvýrazněna doporučení, jak jej správně provádět. Když se na práci dobře připravíme, budeme se spolu s naším malým kreslířem radovat se Šmardovými pastelkami Boženkou a Máňou, s veselými zvířátky. Nakonec si ověříme, co se náš chlapec či holčička i pastelka Máňa naučili, a zjistíme, že se nikdo z nich nemusí schovávat v koutku, protože už umí kreslit a kreslí rád. Půjde mu proto jistě ve škole dobře nejen kreslení, ale i psaní.
První díl grafomotoriky nazvaný Mezi námi pastelkami je určen zejména tří- až pětiletým dětem. Máte-li však doma předškoláčka či prvňáčka, který má potíže s kreslením a počátky psaní, nebo ho kreslení či psaní netěší, zkuste ho získat touto knížkou. Bude-li třeba, budete moci pokračovat ve cvičení, protože autoři připravili další dva díly, které budou brzy následovat. I u méně obratných dětí tak pomůžete předejít smutku z neúspěchu ve psaní a přispějete k vytváření dobrého vztahu ke škole a ke vzdělání vůbec. Nestačí totiž říkat: „Piš hezky“. Znáte snad někoho, kdo na základě příkazu okamžitě správně mluvil, krásně psal, četl…? Jistě ne a nezáleží na tom, zda je dítě nebo dospělý, ale na tom, zda měl možnost, příležitost se to naučit. Důležitým předpokladem pro dobré učení je tvořivost, humor a samozřejmě kvalitní, ověřená metodika. To vše, podle mého názoru, tato knížka splňuje. Věřím, že spolu s trpělivostí a laskavostí dospělých přinese radost a užitek dětem.

PhDr. Alena Šafrová
speciální pedagožka Speciálního pedagogického centra
při Soukromém speciálním gymnáziu Integra, Brno-Líšeň,
externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně

(grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 3 do 5 let - 1. díl)
Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Mezi námi pastelkami Mezi námi pastelkami
Bednářová Jiřina
Cena: 127 Kč
Co si tužky povídaly Co si tužky povídaly
Bednářová Jiřina
Cena: 127 Kč
Na návštěvě u malíře Na návštěvě u malíře
Bednářová Jiřina
Cena: 144 Kč
K elektronické knize "Mezi námi pastelkami" doporučujeme také:
Mezi námi předškoláky pro děti od 3 do 5 let -- Všestranná příprava dítěte do školy, pro děti od 3 do 5 let (1.díl) Mezi námi předškoláky pro děti od 3 do 5 let
 (e-book)
Orientace v prostoru a v čase pro děti od 4 do 6 let Orientace v prostoru a v čase pro děti od 4 do 6 let
 (e-book)
Předškoláci v pohybu -- Cvičíme jako myška, kočka a pejsek Předškoláci v pohybu
 (e-book)
Zdeněk Svěrák – POVÍDKY Zdeněk Svěrák – POVÍDKY
 (e-book)
Pohyb s říkadly pro nejmenší -- Pro děti od 6 týdnů do 5 let Pohyb s říkadly pro nejmenší
 (e-book)
Čtení s porozuměním a hry s jazykem Čtení s porozuměním a hry s jazykem
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Mezi námi pastelkami

Grafomotorická cvičení

a rozvoj kresby pro děti od 3 do 5 let

– 1. díl

Jiřina Bednářová

Computer Press

2009


Mezi námi pastelkami Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 3 do 5 let – 1. díl Jiřina Bednářová Copyright © Computer Press, a.s. 2009. Dotisk prvního vydání. Všechna práva vyhrazena. Vydalo nakladatelství Computer Press, a.s. jako svou 2040. publikaci. Vydavatelství a nakladatelství Computer Press, a.s., Holandská 8, 639 00 Brno, knihy.cpress.cz ISBN 80-251-0809-0 Prodejní kód: KDV0001

Ilustrace: Richard Šmarda

Odborná korektura: Alena Šafrová

Jazyková korektura: Alena Vrbková

Vnitřní úprava: Veronika Klímová

Obálka: Martin Sodomka

Komentář na zadní straně obálky:

Eva Mrázková

Technická spolupráce: Petr Klíma

Odpovědná redaktorka: Eva Mrázková

Technický redaktor: Martin Vlach

Produkce: Petr Baláš Žádná část této publikace nesmí být publikována a šířena žádným způsobem a v žádné podobě bez výslovného svolení vydavatele. Computer Press, a.s., Holandská 8, 639 00 Brno Objednávejte na: knihy.cpress.cz distribuce@cpress.cz Bezplatná telefonní linka: 800 555 513 Dotazy k vydavatelské činnosti směřujte na: knihy@cpress.cz Máte-li zájem o pravidelné zasílání informací o knižních novinkách do Vaší e-mailové schránky, zašlete nám zprávu, obsahující váš souhlas se zasíláním knižních novinek, na adresu novinky@cpress.cz. Novinky k dispozici ve dni vydání, slevy, recenze, zajímavé programy pro firmy i koncové zákazníky.


Pastelka Máňa tuze nerada kreslila. Když ve školce uslyšela, že má jít kreslit,

chtěla se někam schovat. Jenže nebylo kam. Vždyť bydlela mezi pastelkami

a očekávalo se, že kreslení bude mít ráda. Ba co více, že bude kreslit každý

den. Přeci to má být nejoblíbenější hra všech pastelek. Už z toho začínala

být trochu nešťastná.

Jak se tak schovávala do rohu krabice, aby ji nikdo neviděl, najednou ji

oslovila krásná, ostře ořezaná pastelka Boženka: „Proč tu tak smutně sedíš?

Nechceš jít za námi?“

„Hm, to bych nechtěla, nechce se mi kreslit,“ odpověděla Máňa.

Boženka začínala tušit, o co jde: „ Že ty si myslíš, že to neumíš a nelíbí se ti

tvé kresby?“

Máňa si ani netroufala odpovědět. Věděla, že má Boženka pravdu.

Hned se však ukázalo, že Boženka je nejen krásná, ale že je také dobrá

kamarádka. „Tak víš co?“ navrhla Boženka. „Pojď mi pomoci, mám teď tuze

práce s kreslením v zoologické zahradě. Ze začátku se můžeš jenom dívat,

co všechno se tam dá dělat.“ Pastelka Máňa se nestačila divit, co všechno je

možné nakreslit.

3


4

Boženka zavedla Máňu na palouk. „Tady se porozhlédni. Já zatím budu

kreslit opice. Až se dost vynadíváš, můžeš se proběhnout po cestičce.“ Máně

se mezi zvířátky líbilo a brzy se dala do běhání. Cesta mezi opicemi k tomu

sváděla. Brzy se přidaly i opice a společně závodily, kdo proběhne cestičku

rychleji.

Vedeme dítě k plynulému pohybu: pokud možno, aby nezvedalo při kresbě tužku, linie byla provedena

jedním tahem. Plynulosti pohybu tužky po papíře pomůžeme navozením pocitu rychlosti (zde závod),

plynulost zvyšujeme opakovaným projížděním cesty. Pohyb vedeme zleva doprava. Pokud je tento úkol

pro dítě obtížný, je vhodné nejdříve cestu projíždět pouze prstem.


5

Opice Ela vymyslela ještě lepší věc: „Vím o palouku vzadu u plotu a tam

nemusíme běhat jenom po cestičkách, můžeme hrát na honěnou všude, kde

se nám zalíbí. Máňo, utíkej, budeme tě honit, že jo, holky?“

Pohyb tužky po papíře by měl být plynulý, bez přerušení linie. Plynulost opět může pomoci navodit

rychlost běhu. Dítě samo určuje směr, kudy cesta povede.


Jak tak společně běhaly, přišla opice Ola za Máňou s nápadem: „Víš, vedle

nás bydlí bažantí rodina a zrovna mají mladé. Jenže bažantí kuřata se často

ztrácejí, nemohou najít cestu k mámě. Mohly bychom jim cesty nakreslit.“

Rovnou čáru vedeme odshora dolů, plynule, nepřerušovaně. Každou dvojici kuřete a matky spojujeme

několika čarami. Přerušovaná čára u nových nebo obtížnějších prvků má pro dítě podpůrnou funkci,

usnadňuje vedení čáry. Přes přerušované čáry dítě vede plné čáry v naznačeném směru.

6


„Také bychom chtěly naše děti naučit běhat rychle k nám,“ ozvaly se psí,

kočičí a medvědí mámy. A tak se dala Máňa do kreslení.

Rovnou čáru vedeme odshora dolů, plynule, nepřerušovaně. Každou dvojici mláděte a matky spojujeme

několika čarami.

77


8

„To jsem tě ale dlouho hledala,“ povzdechla si pastelka Boženka, hned jak

uviděla Máňu. „Pojď se rychle podívat. V pavilonu plazů se vylíhla hadí

mláďata. Jsou úplně zamotaná do klubíček. Ani jejich maminky nedokázaly

poznat, které je které. Hned si je nakreslíme.“

Nacvičujeme krouživé pohyby - klubíčka, motanice. Nevyžadujeme přesnost pohybů ani koordinaci

ve vzdálenosti jednotlivých čar. Můžeme motivovat i klubíčky vlny apod.


9

Na cestě z pavilonu plazů Máňa potkala kachnu s kachňaty. „Kam jdete?“ ptala

se Máňa. „Vedu kachňata na rybníček, budeme cvičit plavání,“ odpověděla

kachna. „Tak to si nenechám ujít. Víte co? Poběžíme, kdo bude v rybníčku

nejdříve,“ rozhodla Máňa. Ale nepředběhl je už někdo?

Opět jedna ze „závodních“ drah. Tyto dráhy navozením pocitu rychlosti dítěti usnadňují lépe uvolnit

ruku, naučit se sledovat a nepřerušovat linii, postupně napomáhají zmírňovat tlak na podložku. Dané

hranice dráhy napomáhají dítěti držet směr vedení čáry. Dostatečná šířka dráhy zároveň neklade příliš

velké nároky na koordinaci pohybů.


Boženka se dala do kreslení plotu. Máňa byla již tak šikovná, že se nemusela

práce s plotem bát a hned se k Božence přidala.

Čáru vedeme odshora dolů. Zde je úkol již obtížnější, náročnější na koordinaci. Body, které dítě pro

pojuje, jsou menší, čáry musí být cílenější, zvyšuje se jejich hustota, přidávají se nároky na koordinaci

vzdálenosti mezi jednotlivými čarami.

10


„Když jsi mi tak pěkně pomohla s plotem,“ pochvalovala si Boženka, „pojď

se podívat, kolik máme mláďat na babiččině dvorku.“ Máňa se nestačila divit

a přemýšlela, jak se všem těm mláďatům říká.

Vodorovné čáry kreslíme zleva doprava. Dodržením tohoto směru vedení čar podporujeme zautomati

zování očních pohybů ve směru potřebném při pozdějším čtení i psaní. Směr zleva doprava dodržujeme

i při sledování obrázků v knihách apod. Napomáháme tak předcházet zrcadlení tvarů a pořadí písmen.

Každou dvojici zvířátek spojujeme opakovaně a zároveň zvířata s mláďaty pojmenováváme.

11


12

Najednou začalo v zoologické něco vrčet. Ten zvuk Máňa ještě neznala. Hned

jak se rozhlédla, uviděla, odkud ten rámus vychází. Přijel traktor a přivezl

zvířátkům trávu. Komu všemu přivezl krmení?

Čáru vedeme zleva doprava. Každou dvojici spojujeme opakovaně.


Toto je pouze náhled elektronické knihy. Zakoupení její plné verze je možné v elektronickém

obchodě společnosti eReading.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.