načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Mediální výchova -- Učebnice - Bělohlavá Eva pracovníků Centra dětské komunikace ve Vratimově; kolektiv

Mediální výchova -- Učebnice
-5%
sleva

Kniha: Mediální výchova -- Učebnice
Autor: ;

Mediální výchova napomáhá žákům orientovat se ve světě současných médií s cílem posilovat jejich mediální gramotnost. Cílem je vybavit žáky základními poznatky a dovednostmi a podpořit jejich poučené, aktivní a nezávislé zapojení do mediální komunika
Titul doručujeme za 6 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  149 Kč 142
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
4,7
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » FRAUS
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2013
Počet stran: 96
Rozměr: 210 x 297
Úprava: barevné ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Vazba: brožovaná
Nakladatelské údaje: Plzeň, Fraus, 2013
ISBN: 978-80-7238-162-3
EAN: 9788072381623
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Mediální výchova má vybavit žáka základními poznatky o fungování a roli současných médií. Podporuje poučené, aktivní a nezávislé zapojení jednotlivce do mediální komunikace, schopnost analyzovat nabízená sdělení, posoudit jejich věrohodnost a vyhodnotit jejich komunikační záměr. Hlavním cílem je dosažení mediální gramotnosti v rovině znalostí a dovedností.

Učební text není rozdělen do jednotlivých ročníků , což umožňuje jeho variabilnější využití. Průřezové téma mediální výchova má silnou vazbu na vzdělávací obory Člověk a společnost (výchova k občanství, dějepis), Jazyk a jazyková komunikace (český jazyk, cizí jazyk), Umění a kultura (výtvarný výchova, hudební výchova) a samozřejmě díky využití ICT zejména vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie.

Učebnice najde uplatnění také v informatice , jejímž hlavním smyslem je pěstovat pozitivní vztah, orientační smysl a především rozumné nakládání s informacemi v elektronické podobě. Cílem mediální výchovy je pěstovat u žáků uvědomělý vztah k médiím a zároveň je vybavit dovednostmi potřebnými k vlastní tvorbě mediálních sdělení. Informatika vytváří strategickou podporu zejména v oblasti práce s textem, zvukem a obrazem, klade důraz na zvládnutí prezentačních dovedností využitelných při řešení běžných každodenních problémů.

V mediální výchově se žáci učí vytvářet mediální produkty v elektronické podobě. Při práci s informacemi jsou vedeni k respektu autorských práv a osobních dat. Úkoly podněcují žáky k tvorbě školního časopisu, rozhlasových relací, webových stránek třídy a školy i propagačních materiálů. Sestavují vlastní informační sdělení po stránce obsahové i formální, řeší výběr a užití písma, upravují a vkládají obrázky, tabulky nebo grafy, pracují s fotografiemi, učí se citovat zdroje.

Nové učební materiály poskytnou učitelům možnost využívat při výuce kombinaci tištěných a elektronických materiálů . Praktické dovednosti získají žáci zejména při plnění úkolů z  pracovních aktivit , vyzkouší si roli tvůrce i příjemce mediálních sdělení, budou odhalovat strategie výrobců a prodejců produktů, odhalovat praktiky klamavé reklamy.

(učebnice pro 2. stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií)
Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Ke knize "Mediální výchova -- Učebnice" doporučujeme také:
Mediální výchova -- Příručka učitele Mediální výchova
Mediální výchova Metodika Mediální výchova Metodika
Mediální výchova - Cvičebnice Mediální výchova
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH

Úvod ........................................................................................................... 4

Jak se v učebnici orientovat? ............................................................. 5

Co jsou to m édia a jak fungují ............................................... 6

Média ......................................................................................................... 6

Komunikace ............................................................................................. 8

Od kouřových signálů к internetu .................................................. 10

Tisk ................................................................................................................ 14

Veřejnoprávní média .............................................................................. 15

Česká televize

Český rozhlas

Česká tisková kancelář

Internet ..................................................................................................... 25

Co je internet?

Zavináč

Česká republika

Internet a zákony

Bezpečný internet .......................................................................... 32

Proměny mediálního světa ................................................................ 32

Digitální stopa ......................................................................................... 34

Formy zneužití internetu .................................................................... 34

M ediální technologie ................................................................... 38

Vznik a vývoj médií ............................................................................... 39

Knihtisk

Audiovizuální technologie ................................................................. 41

Rozhlas

Fotografie

Film

Televize

Novodobé technologie aneb Co způsobila digitalizace ........... 46

M ediální obsahy a sdělení ........................................................ 48

Pravdivost mediálního sdělení .......................................................... 48

Jaký mají média vliv ............................................................................. 49

Tvorba mediálního sdělení ................................................................. 58

Média a cenzura ....................................................... 59

M édia a reklam a .............................................................................. 64

Reklama ..................................................................................................... 64

3


Sym boly užívané v učebnici:

souvislosti

úkol

pro chytré hlavy

jiná aktivita

OBSAH / ÚVOD

Média a zábava ................................................................................. 71

Počátky mediální zábavy .................................................................... 71

Zábava na prodej ................................................................................... 72

Nástroje mediální zábavy ................................................................... 73

Obsahy mediální zábavy ...................................................................... 75

Příklady mediální zábavy ................................................................... 79

Práce v médiích .................................................................. 83

Šíření informací ...................................................................................... 83

Trocha novinařiny nikomu neuškodí .............................................. 86

Tečka za učebnicí mediální výchovy

aneb Na rozloučenou ............................................................................ 92

Očekávané výstupy a kompetence ve vztahu к RVP ................ 93

Slovníček mediálních pojmů ............................................................. 94

Použité zdroje ......................................................................................... 95

Tvůrci učebnice tímto děkují pracovníkům Centra dětské kom unikace

Vratim ov za poskytnuté materiály a cenné zkušenosti, bez kterých

by tato učebnice nevznikla.

Dobrý den,

vítejte v mediálním světě. Také kniha-učebnice totiž patří

mezi média, protože slouží к přenosu informací.

Máme radost z toho, že si mladá generace tak rychle

a dobře osvojuje moderní komunikační technologie,

a rádi bychom, kdyby si děti, žáci, mladí lidé

uvědomili, že tyto nástroje komunikace nevznikly

ze dne na den. Objevili a vynalezli je lidé, kteří

pochopili, že sdílení a dorozumívání je

pro člověka životně důležité.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist