načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Marketing podle trhů - Jan Kincl

Marketing podle trhů
-11%
sleva

Kniha: Marketing podle trhů
Autor:

Kniha Marketing podle trhů jedinečnou cestou popisuje rozdíly mezi jednotlivými typy trhů. Ačkoliv se jedná o knihu zabývající se různými typy produktů a trhů, nemá mezi českými ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  299 Kč 266
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
8,9
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Alfa
Médium / forma: Tištěná kniha
Počet stran: 172
Rozměr: 246,0x175,0x15,0 mm
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Hmotnost: 0,436kg
Jazyk: česky
Vazba: Pevná bez přebalu matná
ISBN: 80-86851-02-8
EAN: 9788086851020
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Kniha Marketing podle trhů jedinečnou cestou popisuje rozdíly mezi jednotlivými typy trhů. Ačkoliv se jedná o knihu zabývající se různými typy produktů a trhů, nemá mezi českými publikacemi konkurenta, zejména ta část, která pojednává o průmyslovém marketingu. Čtenáři ocení praktický obsah, který tvořil tým odborníků pod vedením manažera z praxe. Marketing podle trhů je rozdělen do dvou na sebe logicky navazujících částí. V první, části, teorie marketingu, má čtenář možnost si oživit základy marketingu. Kniha však nezachází do přílišných podrobností, snaží se pouze zopakovat to, co je nezbytné pro dokonalé pochopení následujících kapitol. Ve druhé části, marketing podle trhů a produktů, jsou vysvětleny odlišnosti marketingu na dvou základních typech trhů, institucionálním a spotřebitelském. To proto, aby čtenář pochopil výrazný rozdíl mezi těmito trhy. Přes to, že naprostá většina objemu obchodů je realizována právě na trzích institucionálních a průmyslových, bývají tyto trhy v literatuře opomíjeny a na rozdíl od trhů finálních spotřebitelů jim není věnována dostatečná pozornost. Dále se autoři zabývají jednotlivými marketingovými aplikacemi, v závislosti na nabízených produktech. Použitím příkladů z prostředí známého českému čtenáři, se snaží vysvětlit marketing spotřebního zboží, marketing průmyslového zboží, marketing služeb, politický marketing a marketing neziskového sektoru. Kniha je ojedinělým spojením zkušeností odborníků, kteří marketing a marketingové poradenství aplikují v každodenním životě, spolu se znalostmi vysokoškolských pedagogů. Autoři dokázali najít společnou řeč a předkládají tak dílo, které vás vyzbrojí širokým obsahem znalostí a návodů pro praktickou aplikaci. Množství užitečných příkladů uvedených v knize vysvětlí zákonitosti marketingu na případech, které znáte z dennodenní praxe.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Jan Kincl - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Obsah. . . .

Předmluva

Oddíl A

Teorie marketingu

1. Úvod do m arketingu......................................................................................................

1.1 Cíle m arketingu......................................................................................................

1.2 Marketingová koncepce......................................................................................

1.3 Směna...........................................................................................................................

1.4 T rh ................................................................................................................................

2. Marketingové říz e n í......................................................................................................

2.1 Plánování...................................................................................................................

2.1.1 A nalýzy.........................................................................................................

2.1.2 Stanovení cílů.............................................................................................

2.1.3 Stanovení strategií....................................................................................

2.1.4 Marketingové program y.........................................................................

2.2 Implementace...........................................................................................................

2.3 Kontrola......................................................................................................................

3. Marketingové prostředí................................................................................................

3.1 M ikroprostředí......................................................................................................

Podnik......................................................................................................................

Zákazníci.................................................................................................................

Dodavatelé..............................................................................................................

Prostředníci..............................................................................................................

Konkurence..............................................................................................................

3.2 Makroprostředí......................................................................................................

Ekonomické faktory............................................................................................

Technické a technologické faktory...............................................................

Demografické faktory.........................................................................................

Sociální faktory........................................................................................... • •

Politicko - regulační faktory....................................................................?.4

Faktory přírodního prostředí............................................................................

4. Kupní chování................................................................................................................

4.1 Analýza trhů a kupního chování....................................................................

4.1.1 Psychologie trhu......................................................................................

4.1.2 Spotřebitel jako černá skříňka............................................................

4.1.3 Vnitřní faktory ovlivňující spotřebitele..........................................

4.1.4 Vnější faktory ovlivň u jící spotřebitele.............................................

. 5

12

14

15

15

16

17

19

21

22

22

22

22

23

24

26

26

26

27

27

27

27

28

29

30

30

31

. 31

. 31

. 35

.35

. 36

. 37

. 38

. 38

Obsah


4.1.5 Model kupního chování...........................................................................................39

4.1.6 Kulturní faktory..........................................................................................................40

4.1.7 Sociální faktory..........................................................................................................40

4.1.8 Osobní faktory...........................................................................................................41

4.1.9 Psychologické faktory................................................................................................42

4.2 Cílený m arketing....................................................................................................................44

4.2.1 Segmentace trhu..........................................................................................................44

4.2.2 Tržní cílení........................................................................ 45

v

5. M arketingový-Výzkum ..................................................................................................................49

5.1 Kategorizace marketingového výzkum u........................................................................49

Podle předmětu..........................................................................................................................49

Podle účelu..................................................................................................................................49

Další členění...............................................................................................................................50

Zdroje údajů...............................................................................................................................50

5.2 Metody marketingového výzkum u.................................................................................51

5.2.1 Kvantitativní výzkum ................................................................................................52

Pozorování.....................................................................................................................52

Šetření.............................................................................................................................53

Písemné dotazování...................................................................................................53

Osobní dotazování.....................................................................................................54

Telefonické dotazování.............................................................................................55

Experiment.....................................................................................................................55

5.2.2 Kvalitativní výzkum ...................................................................................................56

Individuální hloubkový rozhovor........................................................................57

Skupinový rozhovor...................................................................................................57

Projekční techniky.....................................................................................................57

5.3 Proces marketingového výzkum u.....................................................................................59

Definování problém u.............................................................................................................60

Analýza situace..........................................................................................................................60

Sbčr inform ací..........................................................................................................................60

Analýza a interpretace informací........................................................................................60

Závěrečná zpráva.....................................................................................................................60

6. M arketingový m ix.............................................................................................................................63

6.1 Proč si nechat namíchat marketingový m ix...................................................................64

6.2 Jednotlivé nástroje marketingového m ixu......................................................................65

6.2.1 Výrobek (produktový m ix).....................................................................................65

Výrobní politika..........................................................................................................65

Životní cyklus výrobku.............................................................................................66

6.2.2 Cena (kontraktační m ix)...........................................................................................68

Faktory ovlivňující cenu...........................................................................................68

Tvorba ceny..................................................................................................................68

6.2.3 Distribuce (distribuční m ix )...................................................................................69

Distribuční cesty..........................................................................................................69

Distribuční strategie...................................................................................................70


6.2.4 Promotion (komunikační m ix )............................................................................71

Reklam a..........................................................................................................................72

Podpora prodeje..........................................................................................................72

Osobní prodej...............................................................................................................73

Public relations.............................................................................................................73

6.3 Použití marketingového m ixu.............................................................................................75

Modifikace marketingového m ixu.....................................................................................75

6.4 Analýza marketingového m ixu...........................................................................................76

Marketingový mix nového výrobku...................................................................................76

Marketingový mix pro existující marketingové program y......................................77

Oddíl B

Marketing podle trhů a produktu

7. Marketing spotřebního zboží, marketing na spotřebitelských trzích 81

7.1 Specifika spotřebního trh u ...................................................................................................81

Poptávka.......................................................................................................................................81

Nákupní rozhodování.............................................................................................................81

Počet subjektů.............................................................................................................................81

Tržní kontakty.............................................................................................................................82

Pružnost poptávky.....................................................................................................................82

Kupní chování.............................................................................................................................82

Délka nákupního procesu.....................................................................................................82

Délka distribučních c e st........................................................................................................82

7.2 Chování zákazníků na spotřebitelských trzích...........................................................82

7.2.1 Kdo jsou spotřebitelé?................................................................................................83

7.2.2 Spotřebitelské role........................................................................................................84

7.2.3 Kupní proces..................................................................................................................85

Modely kupního chování...........................................................................................86

7.3 Segmentace spotřebního trh u ............................................................................................86

7.3.1 Homogenita tržního segmentu................................................................................86

7.3.2 Heterogenita tržního segm entu..............................................................................87

7.4 Typy tržních segm entů.........................................................................................................88

Homogenní preference...........................................................................................................88

Difúzni preference...................................................................................... 88

Shlukové preference.........................................................................."x'sv- ............................88

7.5 Klasifikace spotřebního zboží.............................................................................................89

Zboží denní spotřeby................................................................................................................89

Zboží dlouhodobé spotřeby...................................................................................................89

Speciality....................................................................................................................................89

Neznámé a mimořádné zb o ží.............................................................................................90

7.6 Marketingové koncepce a chování výrobců na trhu...................................................91

7.6.1 Výrobní koncepce........................................................................................................91

7.6.2 Výrobková koncepce................................................................................................92

Obsah 7


7.6.3 Prodejní koncepce........................................................................................................92

7.6.4 Marketingová koncepce...........................................................................................93

7.6.5 Společenská marketingová koncepce...................................................................94

7.6.6 Příčinně vztahový marketing...................................................................................95

M arketing průmyslového zboží, marketing na průmyslových trzích.......................97

Ú v o d .......................................................................................................................................................97

8.1 Specifika trhů organizací........................................................................................................97

Počet a velikost zákazníků...................................................................................................98

Tržní ibaiwakty..........................................................................................................................98

Poptávka.......................................................................................................................................98

Nepružnost dodávky................................................................................................................98

Nákupní rozhodování.............................................................................................................98

Odbornost nákupu.....................................................................................................................98

Proces nákupu.............................................................................................................................98

8.2 Chování zákazníků na trzích organizací........................................................................99

8.2.1 Klasifikace trh ů ..........................................................................................................99

Průmyslový trh .............................................................................................................99

Trh obchodníků.............................................................................................................99

Trh státních organizací.............................................................................................99

8.2.2 Vlivy působící na chování zákazníka na trzích organizací........................100

Vlivy prostředí...........................................................................................................100

Vlivy organizace.........................................................................................................100

Interpersonální faktory...........................................................................................100

Individuální faktory.................................................................................................100

Zákaznické role...........................................................................................................100

8.2.3 Typy kupních situací na trzích organizací.......................................................101

Opakovaný přímý nákup.........................................................................................101

Modifikovaný přímý nákup .................................................................................101

Nový nákup................................................................................................................101

8.2.4 Proces kupního rozhodování na trzích organizací.....................................10 i

8.3 Segmentace na trzích organizací......................................................................................102

8.4 Zboží na trzích organizací...................................................................................................104

Materiál a polotovary...........................................................................................................104

Kapitálové položky................................................................................................................105

Pomocný materiál a služby................................................................................................105

8.5 Marketingový mix na trzích organizací.........................................................................105

8.5.1 Produkt (výrobek - produktový m ix )...............................................................106

8.5.2 Price (cena - kontraktační mix)............................................................................106

Nákladové m etody...................................................................................................107

8.5.3 Place (místo - distribuční m ix)............................................................................108

8.5.4 Promotion (propagace - komunikační mix) .................................................108

Push strategie............................... 108

Pull strategie................................................................................................................109


PR.....................................................................................................................................Ill

Osobní prodej..............................................................................................................Ill

Přímý marketing........................................................................................................Ill

9. M arketing služeb............................................................................................................................113

9.1 Vymezení základních pojm ů..............................................................................................114

Služba..........................................................................................................................................114

Nabídka........................................................................................................................................114

9.2 Vlastnosti služeb.....................................................................................................................114

Nehmotnost................................................................................................................................115

Neoddělitelnost........................................................................................................................115

Proměnlivost.............................................................................................................................116

Pomíjivost...................................................................................................................................116

Limity vlastnictví...................................................................................................................116

9.3 Trojúhelník marketingu služeb........................................................................................119

Externí marketing (činěné sliby)......................................................................................119

Interaktivní marketing (dodržování slibů)....................................................................120

Interní marketing (umožnění slibů)...............................................................................120

9.4 Marketingový mix pro služby...........................................................................................121

9.4.1 Produkt..........................................................................................................................121

9.4.2 C ena...............................................................................................................................121

9.4.3 Distribuce....................................................................................................................123

9.4.4 Komunikace...............................................................................................................123

9.4.5 L id é ...............................................................................................................................124

Zákazníci......................................................................................................................125

9.4.6 Procesy..........................................................................................................................126

9.4.7 Fyzické atributy.......................................................................................................126

9.4.8 Produktivita a kvalita.............................................................................................127

9.5 Dvanáctero efektivního marketingu služeb.................................................................127

Základem úspěchu je kvalita............................................................................................127

Budování marketingové společnosti..............................................................................128

Vědění je síla ........................................................................................................................128

Plánování postupu...................................................................................................................129

Podnik nemůže uspokojit potřeby všech.......................................................................129

Neodolatelné nabídky...........................................................................................................129

Stanovením ceny к úspěchu..............................................................................................130

Dostupnost................................................................................................................................130

Nelze komunikovat........................................................................................... 130

Naskočit do „е-vlaku“ .........................................................................................................130

Budování smysluplných vztahů.........................................................................................131

Budoucnost je nyní................................................................................................................131

9.6 Kvalita služeb...........................................................................................................................132

9.7 Integrovaný model mezer kvality služeb.......................................................................132

Mezera na straně zákazníka.................................................................................................132

Mezera mezi zákazníkem a subjektem, který poskytuje služby.........................134

Mezery na straně subjektu poskytujícího službu....................................................134

Obsah 9


10. M arketing n ezisk o v éh o s e k t o r u..............................................................................................138

Ú vod.....................................................................................................................................................138

10.1 Neziskový sek to r...................................................................................................................138

Charakteristika neziskových organizací.......................................................................139

10.2 Typologie organizací neziskového sektoru....................................................................139

Podie zdroju financování.................................................................................................139

Podie charakteru výstupu.................................................................................................139

Podie organizační formy..................................................................................................139

Podle míry naplnění kritéria veřejného prospechu..................................................140

Podle obftsti působení......................................................................................................140

10.3 Cíle neziskového sektoru.................................................................................................141

Proč existují neziskové organizace?............................................................................141

Nemůže všechno zajišťovat soukromý sektor?..........................................................141

10.4 Financování neziskových organizací............................................................................142

Význam marketingového úsilí v neziskové organizaci.......................................142

Sponzoring..............................................................................................................................142

10.5 Vývoj marketingu neziskových organizací...............................................................144

Příčiny marketingového chování neziskových organizací..................................144

10.6 Marketing neziskových organizací obecně...............................................................145

Vztah mezi marketingem a prodejem .........................................................................146

Identifikace zákazníka......................................................................................................146

Orientace neziskové organizace....................................................................................147

Image organizace.................................................................................................................147

Kvalita služeb a výrobků.................................................................................................147

Jaké marketingové cíle má nezisková organizace?...............................................147

Marketingová koncepce neziskové organizace........................................................148

10.7 Marketingové řízení neziskové organizace................................................................148

Marketingový plán neziskové organizace...................................................................148

10.8 Marketingový mix neziskové organizace...................................................................149

Produktový m ix ......................................................................................................................150

Komunikační m ix................................................................................................................150

Příloha - občanské sdružení........................................................................................................154

Příloha - obecně prospěšná polečnost......................................................................................155

Příloha - nadace................................................................................................................................'56

Příloha - nadační fo n d ...................................................................................................................157

11. P olitick ý m a rk etin g .....................................................................................................................158

Úvod do politického marketingu................................................................................................158

Marketing v politickém pojetí......................................................................................................158

Definice politických stran..............................................................................................................158

11.1 Historie politického m arketingu......................................................................................159

11.2 Problematika politického m arketingu............................................................................159

11.2.1 Získávání informací o voličích.........................................................................161

Setření...........................................................................................................................161

Experiment...................................................................................................................162

Kvalitativní m etody................................................................................................162

Informace od voličů................................................................................................162

10 Obsah


11.2.2 Politická strategie a kom unikace....................................................................163

Cíle a cílové skupiny..............................................................................................163

Parametry kampaně.................................................................................................163

Prostředky komunikace.........................................................................................163

Zdroje a způsoby financování.........................................................................164

11.3 Účinnost politického marketingu......................................................................................134

11.4 Internetový politický m arketing....................................................................................165

Rozesílání em ailů................................................................................................................165

Virová kam paň......................................................................................................................166

Tisk vlastních propagačních materiálů.........................................................................166

„Hračky“.....................................................................................................................................166

11.5 Je voličské jednání racionální?.........................................................................................167

11.6 Politický marketing - konkrétní případy.......................................................................167

ODS ..........................................................................................................................................167

Strana zelených......................................................................................................................168

Volební výsledky......................................................................................................................168




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist