načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Marketing neziskových organizací – Radim Bačuvčík

Fungujeme! Vážení zákazníci, knihy si u nás můžete nadále objednávat s doručením Českou poštou, GLS či aktualizovanou Zásilkovnou. Tyto objednávky vyřizujeme v běžném režimu, stejně tak nákup e-knih a dalších elektronických produktů. Nařízením vlády jsou z preventivních důvodů zavřeny některé naše pobočky, bližší informace naleznete zde
Marketing neziskových organizací

Elektronická kniha: Marketing neziskových organizací
Autor: Radim Bačuvčík

Kniha podává ucelený pohled na to, jak v současné době funguje marketing a marketingová komunikace v prostředí neziskových organizací. Je doplněna řadou aktuálních případových ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  69
+
-
2,3
bo za nákup

hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2% 80%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Verbum
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF, PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku a kopírování
Médium: e-book
Rok vydání: 2011
Počet stran: 190
Rozměr: 23 cm
Vydání: 1. vyd.
Skupina třídění: Řízení a správa podniku
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Zlín, VeRBuM, 2011
ISBN: 978-80-875-0001-9
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Kniha podává ucelený pohled na to, jak v současné době funguje marketing a marketingová komunikace v prostředí neziskových organizací. Je doplněna řadou aktuálních případových studií, které ilustrují, s jakými příležitostmi a překážkami se nekomerční organizace setkávají, když chtějí zavádět marketingové přístupy známé z komerční sféry.

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Radim Bačuvčík - další tituly autora:
 (e-book)
Soukromé a veřejné v marketingové komunikaci Soukromé a veřejné v marketingové komunikaci
 (e-book)
Žena a muž v marketingové komunikaci Žena a muž v marketingové komunikaci
 (e-book)
Kultura a my -- Vztahy na poptávkové straně trhů kulturních produktů Kultura a my
 (e-book)
Sociální marketingové kampaně v Česku I. -- Ochrana zdraví Sociální marketingové kampaně v Česku I.
 (e-book)
Spotřebitelské typologie -- Nákupní chování na trzích zboží a služeb 2015 Spotřebitelské typologie
 (e-book)
Spotřebitelské chování -- Nákupní chování na trzích zboží a služeb 2015 Spotřebitelské chování
 
K elektronické knize "Marketing neziskových organizací" doporučujeme také:
Základy Public Relations Základy Public Relations
Fundraising -- pro neziskové organizace Fundraising
Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

MARKETING NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ

Radim Bačuvčík

© Radim Bačuvčík – VeRBuM, 2011


2

KATALOGIZACE V KNIZE – NÁRODNÍ KNIHOVNA ČR

Bačuvčík, Radim

Marketing neziskových organizací / Radim Bačuvčík. – 1. vyd.

– Zlín : VeRBuM, 2010. – 190 s.

ISBN 978-80-87500-01-9

334.012.46 * 658.8 * 658.8:364 * 658.8:316.77

- neziskové organizace

- marketing

- sociální marketing

- marketingová komunikace

- monografie

658 - Řízení a správa podniku [4]

Recenzovali: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.

Knihu doporučila k publikaci Vědecká redakce nakladatelství VeRBuM

© Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D., 2011

© Radim Bačuvčík – VeRBuM, 2011

ISBN 978-80-87500-01-9


Radim Bačuvčík: Marketing neziskového sektoru 3

OBSAH

PŘEDMLUVA

7

1. MARKETING V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH

A SOCIÁLNÍ MARKETING

9

1.1 Čím je a čím není marketing

9

1.1.1 Různé pohledy na obsah pojmu marketing

11 1.1.2 Marketingové řízení

12 1.1.3 Marketing a marketingová komunikace

13 1.1.4 Společenská koncepce marketingu

14 1.1.5 Marketing jako vědní obor

15

1.2 Marketing v neziskových organizacích

16

1.2.1 Potřeba a překážky zavádění marketingového řízení

17 1.2.2 Management a leadership v neziskových organizacích

19 1.2.3 Marketing v životě neziskových organizací

20 1.2.4 Role marketingu v neziskových organizacích

21 1.2.5 Formální postavení marketingu v neziskové organizaci

22 1.2.6 Nekomerční produkt a jeho povaha

22 1.2.7 Propagace nekomerčního produktu

24

1.3 Sociální marketing

25

1.3.1 Definice sociálního marketingu

27 1.3.2 Cíle sociálního marketingu

27 1.3.3 Oblasti realizace sociálních marketingových kampaní

29 1.3.4 Rysy a produkt sociálních marketingových kampaní

30 1.3.5 Etické aspekty sociálního marketingu

33 1.3.6 Časová otázka a hodnocení efektivity sociálního marketingu

35

2. ORGANIZACE NEZISKOVÉHO SEKTORU

36

2.1 Pojem neziskovosti

36

2.2 Neziskový sektor jako segment národního hospodářství

37

2.2.1 Charakteristika nestátních neziskových organizací

39 2.2.2 Terminologie neziskového sektoru

40 2.2.3 Teorie neziskového sektoru

41

2.3 Neziskový sektor jako projev občanské společnosti

45

2.4 Typologie neziskových organizací

48

2.4.1 Obory působnosti neziskových organizací

49

2.5 Právní formy neziskových organizací

50

2.5.1 Soukromoprávní neziskové organizace

50 2.5.2 Veřejnoprávní neziskové organizace

54

2.6 Vývojové kořeny neziskového sektoru v českých zemích

56

2.7 Neziskový sektor v Evropě a ve světě

58

2.7.1 Mezinárodní neziskové organizace a jejich sítě

60

4

3. MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ

63

3.1 Mikroprostředí

63

3.1.1 Vnitřní mikroprostředí

63

3.1.2 Vnější mikroprostředí

64

3.2 Makroprostředí

70

3.3 Zákazníci neziskových organizací

73

4. SPECIFIKA MARKETINGOVÉHO PROCESU

V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH

77

4.1 Vize, poslání, strategie a marketingové plánování

78

4.2 Marketingový informační systém

80

4.2.1 Marketingový výzkum v neziskových organizacích

82

4.3 Marketingový audit

84

4.4 Marketingový mix u nekomerčních produktů

85

4.4.1 Produkt, zákaznická a společenská hodnota

85

4.4.2 Cena, zákaznické a společenské náklady

86

4.4.3 Místo, distribuce a pohodlí

87

4.4.4 Propagace a komunikace

87

4.4.5 Rozšířený marketingový mix v nekomerčním marketingu

88

4.5 Marketingová kontrola

90

5. PUBLIC RELATIONS – KOMUNIKACE S VEŘEJNOSTÍ

V NEZISKOVÉM SEKTORU

92

5.1 Formy PR v neziskových organizacích a jejich cílové skupiny

92

5.2 Cíle a obsah PR sdělení

94

5.3 Základní prostředky PR neziskových organizací

96

5.4 Lobbing

101

5.5 Komunikace s médii

102

5.6 Krizová komunikace

104

6. FUNDRAISING – KOMUNIKACE S DÁRCI

108

6.1 Individuální dárcovství

109

6.1.1 Formy individuálního dárcovství

109

6.1.2 Motivace k individuálnímu dárcovství

111

6.1.3 Komunikace s individuálními dárci

113

6.2 Firemní dárcovství

113

6.2.1 Formy firemního dárcovství

114

6.2.2 Sponzoring jako prvek komunikace komerčních firem

116

6.2.3 Motivace firemních dárců

117

6.2.4 Komunikace s firemními dárci

118

6.3 Nadace a nadační fondy

120

6.3.1 Formy podpory nadací

121

6.3.2 Vznik nadací a motivace podpory

122

6.3.3 Komunikace s nadacemi

123

6.3.4 Žádost o grant

124

Radim Bačuvčík: Marketing neziskového sektoru 5

6.4 Veřejná správa (státní správa a místní samospráva)

126

6.4.1 Formy podpory

126

6.4.2 Motivace podpory z veřejných rozpočtů

127

6.4.3 Komunikace s orgány veřejné správy

127

6.5 Dobrovolníci

128

6.5.1 Formy dobrovolné práce

129

6.5.2 Motivace k dobrovolné práci

130

6.5.3 Komunikace s dobrovolníky

131

7. SPECIFIKA MARKETINGU V JEDNOTLIVÝCH OBORECH

PŮSOBNOSTI NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ

133

7.1 Kultura

133

7.1.1 Hra na vypálení Lidic

136

7.2 Sport

138

7.2.1 Družstvo fanoušků Bohemians

140

7.3 Vzdělávání a výzkum

142

7.3.1 Studenti propagují svou univerzitu

144

7.4 Zdravotnictví

146

7.4.1 Direct mailing organizace Mamma HELP

148

7.5 Sociální služby

150

7.5.1 Tříkrálová sbírka

153

7.6 Ekologie

155

7.6.1 Rychlostní silnice R52 Brno – Vídeň

157

7.7 Komunitní a společenský rozvoj

161

7.7.1 Regionální značky

163

7.8 Politika, prosazování práv a zájmů

164

7.8.1 M.O.R. na radnici ve Zlíně

166

7.9 Filantropie

168

7.9.1 Daruj správně.cz

170

7.10 Mezinárodní aktivity

171

7.10.1 Skutečný dárek.cz

174

7.11 Náboženství

175

7.11.1 Návštěva papeže Benedikta XVI. v ČR

177

7.12 Práce

179

7.12.1 Děkujeme, odcházíme

181

7.13 Ostatní a smíšené

184

BIBLIOGRAFICKÝ ZÁZNAM

185

6

Vydání této knihy podpořili:

Inéz Bohdanová Bortoliová

Martin Hrdý

Jan Lodl

Roman Pařík

Robert Renč

Bedřich Snášel

Radim Bačuvčík: Marketing neziskového sektoru 7

PŘEDMLUVA

Literatura o neziskovém sektoru je v dnešní době poměrně bohatá a dá se říci, že

počet vydávaných titulů narůstá stejně rychle, jak přijímá česká veřejnost neziskový

sektor „za svůj“. Stále více lidí je ochotno uznat, že dokonce i na první pohled tak

„nepřátelské“ projevy neziskových organizací, jako je šlapání na paty úředníkům

schvalujícím výstavbu dálnic přes chráněná přírodní území v situaci, kdy jsou

centra velkých měst zahlcena kamionovou dopravou, mají v dnešní české

společnosti své místo. Třebaže v češtině dosud není ani zdaleka k dispozici tolik

kvalitních titulů o neziskovém sektoru jako například v angličtině, v nabídkách

různých nakladatelství je možné se setkat s celou řadou odborně fundovaných

teoretických prací na toto téma, ale i s praktickými příručkami, které se zabývají

právní nebo ekonomickou stránkou fungování neziskových organizací, případně

jsou zaměřeny i na tak specializovaná témata, jako je dobrovolnictví, fundraising

nebo marketing a komunikace s veřejností.

Tento text se pokouší překonat prakticistní polohu, v níž se většina titulů určených

pro pracovníky neziskového sektoru nachází. Jeho sepsání bylo vedeno poněkud

vyšší ambicí – záměrem bylo podat ucelený pohled na to, jak v současné době

funguje marketing a marketingová komunikace v prostředí neziskových organizací

a jak by případně – řekněme za ideálních okolností – fungoval mohl. Nejde tedy

primárně o příručku marketingu pro pracovníky neziskovek, byť ti tuto knihu

samozřejmě také mohou využít a její autor se dokonce neskromně domnívá, že

právě díky komplexnějšímu a souvislosti hledajícímu pohledu v ní nakonec mohou

najít přesně takové poučení, jaké chtějí získat.

Koncepce této knihy vychází z publikace, kterou autor pod názvem Marketing

neziskového sektoru vydal v roce 2006 ve vydavatelství Univerzity Tomáše Bati ve

Zlíně. Tehdy šlo primárně o učební text, jehož náklad však byl již dávno rozebrán

a který byl pro účely tohoto nového vydání významně přepracován, někde rozšířen,

jinde zase zkrácen a především doplněn o další praktické příklady, které se

v prostředí neziskových organizací během času objevily. Kniha tedy není psána

z pohledu pracovníka v neziskové organizaci, ale z pozice člověka, který

s neziskovkami dlouhodobě spolupracuje, sám je jejich členem a přitom pozoruje,

jak se neziskový sektor v průběhu let mění. Tento text je tedy možné vnímat také

jako analýzu toho, kde se neziskový sektor v této chvíli nachází a kde by se – pokud

by se dokázal poučit ve věcech marketingu od zkušenějších – za nějakou dobu

nacházet mohl.

Přeji všem čtenářům příjemné čtení a věřím, že jim tato kniha poskytne vše, co v ní

hledali, a třeba ještě něco navíc.

Radim Bačuvčík

Zlín, leden 2011

8



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2020 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist