načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Management a hospodaření muzeí - František Ochrana; Michal Plaček; Milan Jan Půček

Management a hospodaření muzeí
-6%
sleva

Kniha: Management a hospodaření muzeí
Autor: František Ochrana; Michal Plaček; Milan Jan Půček

Kniha zkoumá problém řízení a hospodaření muzeí a snaží se ukázat muzeum jako kulturní instituci, která může být analyzována z historického, muzeologického, kulturního, ... (celý popis)
273
Kniha teď bohužel není dostupná.


»hlídat dostupnost


hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: Karolinum
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2018
Počet stran: 244
Rozměr: 200x140
Vydání: Vydání první
Skupina třídění: Muzea. Muzeologie. Muzejnictví. Výstavy
Jazyk: česky
Vazba: brožovaná
EAN: 9788024636382
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Kniha zkoumá problém řízení a hospodaření muzeí a snaží se ukázat muzeum jako kulturní instituci, která může být analyzována z historického, muzeologického, kulturního, funkčního, sociologického, statistického, ekonomického, manažerského, marketingového i administrativně správního aspektu. Publikace má vedle teoretického přínosu také přínos praktický teoretické závěry opírající se o empirické prozkoumání reality fungování muzeí mohou být zdrojem informací, jak naplňovat úkoly muzeí uložené legislativou, jak efektivně chránit sbírku a účelně s ní nakládat, jak hospodárně pracovat s rozpočtem a majetkem muzea, jak motivovat a vést zaměstnance a jak účinně provádět prezentaci a marketing muzea. V neposlední řadě mohou být výsledky zkoumání využity také jako zdroj informací pro předkladatele vládních návrhů zákonů, které se týkají zakládání a řízení muzeí a jejich hospodaření.

Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Management a hospodaření muzeí Management a hospodaření muzeí
Ochrana František, Plaček Michal, Půček Milan Jan, Šimčík Antonín
Cena: 192 Kč
100 muzeí 100 muzeí

Cena: 257 Kč
Marketing a management muzeí a památek Marketing a management muzeí a památek
Kesner Ladislav
Cena: 297 Kč
Hospodaření malého podniku Hospodaření malého podniku
Lambden John, Targett David
Cena: 128 Kč
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Úvod

Část I - Historie muzeí, základní funkce muzea, teoretická východiska

managementu a hospodaření. Východiska zkoumání

1. Teoretická východiska a přístupy ke zkoumání muzeí

1.1 Přístupy ke zkoumání muzeí a muzejnictví

1.2 Historicko-genetický nástin vznikání muzeí na území Čech,

Moravy a Slezska. „Muzejní politika v ČR

1.3 Statistika muzeí a vývoje návštěvnosti muzeí v ČR

Veřejné výdaje na veřejné sužby v oblasti kultury

2. Funkce muzea a jejich role

2.1 Funkce muzea

2.2 Nové role muzea

3. Východiska konceptu řízení, hospodaření a spravování muzeí

3.1 Vymezení pojmu „efektivní řízení muzeí“

3.2 Pojem „hospodaření muzea“

3.3 Pohled na problém řízení muzeí z hlediska veřejně správní teorie

a teorie veřejné politiky

Část II - Řízení muzeí

4. Uplatnění systémového myšlení, manažerských přístupů

a metod při efektivním řízení muzeí

4.1 Lineární versus systémové myšlení. Uplatnění systémového myšlení

při řízení muzea


4.2 Analýza role manažera muzea z pohledu teorie managementu. 70

Ředitel, vedoucí zaměstnanec či kurátor jako lídr 77

4.3 Model řízení muzea „dělat správné věci správně“ 80

4.4 Metody к vymezování a analyzování problémů, změn a potenciálu

pro zlepšování muzea 88

5.Strategické řízení muzea, řízení podle cílů, metoda BSC 94

5.1 Strategické řízení muzea a jeho zobrazení v procesním modelu 94

5.2 Aplikace metody BSC na řízení muzea 97

5.3 Návrh postupu pro využití metody MBO

při zavádění strategického řízení muzea 101

6. Operativní řízení muzea 105

6.1 Operativní řízení muzea, jeho funkce a uplatnění

v procesním řídícím přístupu 105

6.2 Projektové řízení a možnosti jeho uplatnění při řízení muzeí 111

6.3 Další témata spjatá s operativním řízením 112

7. Řízení lidských zdrojů, personální procesy, kompetenční

a výkonnostní management 124

7.1 Řízení lidských zdrojů a personální procesy 124

7.2 Kompetenční a výkonnostní management. Optimalizace počtu

pracovníků 128

8. Řízení a správa budov a majetku muzea 131

9. Vliv faktorů komunikace, participace a partnerství a síťování

na efektivní řízení muzea 135

9.1 Role komunikace na efektivní řízení muzea 135

9.2 Vliv participace a participačních aktérů na efektivní řízení muzea 138

10. Marketing muzeí a památek 141

10.1 Marketingová strategie muzea 141

10.2 Zaměření marketingu a marketingový mix 144

11. Faktor kvality a role benchmarkingu muzeí 149

11.1 Kvalita a metody jejího uplatnění při řízení muzeí 149

11.2 Benchmarking jako nástroj hledání „dobré praxe“

v činnosti muzeí 151


12. Efektivní přístupy к ochraně, konzervaci a restaurování sbírek 156

12.1 Přístupy к ochraně, konzervaci a restaurování 156

12.2 Obecné parametry na udržitelné (nízkonákladové) depozitáře 165

12.3 Obecné parametry na udržitelné (nízkonákladové) prostory

pro výstavy a expozice 167

Část III - Zásady hospodaření, získávání zdrojů, úspory

a kontrolní mechanismy 169

13. Hospodaření muzeí, finanční řízení, ekonomická soběstačnost

a závislost na zřizovateli (vlastníkovi) 170

13.1 Hospodaření a finanční řízení muzeí. Ekonomická

soběstačnost muzea 170

13.2 Tvorba rozpočtu. Návrhy na reformu rozpočtování 174

14. Získávání zdrojů, kohézni politika a fondy EU,

dotační management 179

14.1 Disponibilita muzeí к vytváření vlastních finančních zdrojů 179

14.2 Dotace, dotační management a dárcovství ve prospěch muzeí 181

15. Řízení nákladů, dosahování racionálních úspor. Řízení rizik 185

15.1 Role managementu muzeí při dosahování racionálních úspor 185

15.2 Řízení rizik 187

Část IV - Případové studie 191

16. Vybrané případové studie z ČR a SR 192

16.1 Případová studie 1: Požadavky na pasivní (nízkonákladové)

depozitáře - adaptace a příprava depozitářů ve Slezském

zemském muzeu v letech 2009-2014 192

16.2 Případová studie 2: Postoj muzeí ke třem funkcím muzea

а к cílům marketingu 196

16.3 Případová studie 3: Zkušenosti ze Slovenska: ekonomická

soběstačnost Lubovnianského múzea 197

16.4 Případová studie 4: Hodnocení muzeí zřizovaných kraji 198

16.5 Případová studie 5: Vize, cíle a indikátory cílů Národního

zemědělského muzea 200

16.6 Případová studie 6: Systém odměňování - příklad Muzeum

regionu Valašsko 202


16.7 Případová studie 7: Koncept účelové budovy univerzálního muzea

orientovaného na veřejnost 204

16.8 Případová studie 8: Využití exploračních metod pro vytváření

poptávkového způsobu řízení muzeí a naplňování muzejní služby 211

Závěr 226 Summary 228 Literatura 230

Věcný rejstřík 241




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist