načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Management – František Bělohlávek

Management
-16%
sleva

Kniha: Management
Autor: František Bělohlávek

Výklad principů a teorií, které napomáhají efektivní manažerské práci. ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  699 Kč 587
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
19,6
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7% 100%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Rubico
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2001
Počet stran: 642
Rozměr: 295,0x215,0x42,0 mm
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Hmotnost: 1,765kg
Jazyk: česky
Vazba: Pevná bez přebalu lesklá
Nakladatelské údaje: Olomouc, Rubico, 2001
ISBN: 80-85839-45-8
EAN: 9788085839456
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Publikace z rukou zkušených konzultantů je pojata jako učebnice, která jasným a poutavým způsobem provádí čtenáře veškerou problematikou řízení. Od nástinu historického vývoje managementu přecházejí autoři k vysvětlení jednotlivých fází řízení (plánování, organizování, vedení a kontrolování), dále podávají stručný výklad hlavních oblastí managementu (strategické řízení, marketing, finanční řízení, řízení lidských zdrojů, řízení změn, krizové řízení, řízení informací, řízení jakosti) a vysvětlují, jak používat manažerských dovedností (vedení porad, vedení týmů, komunikování, prezentování, řešení problémů, řízení času, atd). Řešení řady případových studií ze současného života českých a slovenských firem dává nahlédnout do poradenského know-how. Každá kapitola je mimo to opatřena otázkami, jejich řešením, přehledem základních pojmů a shrnutím. zavřít

Popis / resumé

Výklad principů a teorií, které napomáhají efektivní manažerské práci.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
František Bělohlávek - další tituly autora:
 (e-book)
Jak vést svůj tým Jak vést svůj tým
Jak vybrat správného člověka na správné místo -- Úspěšný personální výběr Jak vybrat správného člověka na správné místo
25 typů lidí - jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat -- 3., rozšířené vydání 25 typů lidí - jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat
 (e-book)
25 typů lidí - jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat -- 3., rozšířené vydání 25 typů lidí - jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat
 (e-book)
Jak vybrat správného člověka na správné místo -- Úspěšný personální výběr Jak vybrat správného člověka na správné místo
 
Ke knize "Management" doporučujeme také:
Jak porozumět digitálnímu světu Jak porozumět digitálnímu světu
Pes je zakopán v ontologii -- Evoluce, informace, rozhovory, články a krátké úvahy Pes je zakopán v ontologii
Gnostický Adam -- Stvoření člověka a rajský příběh podle setovské mytologie Gnostický Adam
Manažerská ekonomika -- 5., aktualizované a doplněné vydání Manažerská ekonomika
Jak z dobré firmy udělat skvělou -- Překlad bestselleru Good to Great Jak z dobré firmy udělat skvělou
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah 5

OBSAH

ÚVOD .........................................................................................................................................................19

JAK STUDOVAT TUTO KN IH U ....................................................................................................20

1. MANAGEMENT A MANAŽEŘI............................................................................................... 23

Management...............................................................................................................................................24

Manažeři .)................................................................................................................................................... 26

Manažerské role....................................................................................................................................27

Interpersonální role........................................................................................................................27

Informační role ...............................................................................................................................27

Rozhodovací role.............................................................................................................................28

Kritéria práce manažerů..........................................................................................................................29

Otázky............................................................. 30

Přehled důležitých p o jm ů........................................................................................................................ 31

S h rn u tí.........................................................................................................................................................32

Literatura.................................................................................................................................................... 32

4?. ( 2. VÝVOJ TEORIE ŘÍZENÍ.............................................................................................................. 33

Mechanistický přístup..............................................................................................................................34

Teorie byrokracie (Max Weber).........................................................................................................34

Klasické řízení ............................................................................................................................... 36

Vědecké řízení (Frederick Taylor).................................................................................................... 36

Škola lidských vztahů...............................................................................................................................37

Humanistický přístup...............................................................................................................................38

Teorie X a Y (Douglas McGregor)......................................................................................................38

Sebeaktualizace (Abraham Maslow)................................................................................................38

Moderní názory..........................................................................................................................................39

Obecná teorie systémů (Ludwig von Bertalanffy).........................................................................39

Teorie kontingence...............................................................................................................................40

Populační ekologie...............................................................................................................................40

Kybernetické principy........................................................................................................................ 41

Teorie „Z“ (William Ouchi).................................................................................................................43

Postmoderní přístup..................................................................................................................................44

Racionalita, jazyk a moc.....................................................................................................................44

Chaos (Tom Peters)..............................................................................................................................45

Organizační metafory (Gareth Morgan)......................................................................................... 46

Postmoderní organizace (Stuart R. Clegg)......................................................................................47

Učící se organizace (Peter Senge).....................................................................................................48

Otázky...........................................................................................................................................................49

Případová studie........................................................................................................................................51

Přehled důležitých p o jm ů.........................................................................................................................52

S h rn u tí.........................................................................................................................................................53

Literatura.................................................................................................................................................... 54

I


6 MANAGEMENT

3. LIDÉ V ORGANIZACI....................................................................................................................55

Osobnost člověka v organizaci.................................................................................................................56

Schopnosti..............................................................................................................................................57

Inteligence..............................................................................................................................................57

Znalosti, dovednosti a zkušenosti......................................................................................................58

Vlastnosti osobnosti.............................................................................................................................58

Motivy a potřeby...................................................................................................................................60

Postoje.....................................................................................................................................................61

Hodnoty.................................................................................................................................................. 62

Zvláštní dimenze osobnosti.................................................................................................................63

Aplikace poznatků a osobnosti lidí v manažerské praxi..............................................................64

Vztahy mezi lidmi......................................................................................................................................65

Role..........................................................................................................................................................65

Psychologická smlouva..................................................................................................................66

Přetížení role....................................................................................................................................67

Konflikt role.....................................................................................................................................67

Moc..........................................................................................................................................................68

Konflikty.................................................. 70

Pozitivní a negativní působení konfliktu...................................................................................71

Příčiny konfliktů.............................................................................................................................72

Management konfliktu..................................................................................................................72

Organizační politika............................................................................................................................73

Hry......................................................................................................................................................74

Politické jednání manažera..........................................................................................................75

Organizační kultura...................................................................................................................................76

Vytváření a udržování organizační kultury....................................................................................78

Prvky kultury .......................................................................................................................................78

Různé typy.............................................................................................................................................79

Organizační kultury různých zem í.................................................................................................. 81

Transformace organizační kultury................................................................................................... 83

Otázky...........................................................................................................................................................84

Případová studie........................................................................................................................................85

Případová studie........................................................................................................................................86

Přehled důležitých p o jm ů........................................................................................................................ 87

S h rn u tí.........................................................................................................................................................89

Literatura.................................................................................................................................................... 80

4. PLÁNOVÁNÍ...................................................................................................................................... 93

Prvky plánování.........................................................................................................................................95

Základní koncept řízení......................................................................................................................95

Význam plánování.....................................................................................................................................97

Proces plánování........................................................................................................................................98

Druhy plánů................................................................................................................................................99


Obsah 7

Organizační cíle ....................................................................................................................................100

Typy cílů...............................................................................................................................................100

Přenášení cílů......................................................................................................................................101

Význam cílů pro organizaci............................................................................................................. 101

Pravidlo SMART................................................................................................................................ 102

Řízení podle cílů.......................................................................................................................................103

Proces řízení podle cílů.................................................................................................................... 103

Zavádění řízení podle cílů.................................................................................................................105

Přednosti řízení podle cílů................................................................................................................106

Nedostatky v řízení podle cílů....................................................................................:....................106

Bariéry plánování....................................................................................................................................107

Zásady efektivního plánování................................................................................................................108

Otázky....................................................................................................................................................... 109

Případová studie......................................................................................................................................110

Přehled důležitých p o jm ů.......................................................................................................................111

S h rn u tí.......................................................................................................................................................111

Literatura...................................................................................................................................................112

5. ORGANIZOVÁNÍ......................................................................................................................... 115

Organizační struktura............................................................................................................................115

Typy organizačních struktur........................................................................................................... 116

Lidé v organizační struktuře........................................................................................................... 117

Chování lidí ve funkcionální struktuře....................................................................................119

Chování lidí v divizionální struktuře.......................................................................................119

Problémy maticového uspořádání.............................................................................................120

Zavádění změn organizačního uspořádání............................................................................. 121

Pracovní místa a popisy práce.........................................................................................................121

Kompetence....................................................................................................................................122

Potenciál..........................................................................................................................................123

Srovnání požadované kompetence a skutečné úrovně schopností......................................123

Rozšiřování a obohacování práce..............................................................................................124

Postup při změnách práce..........................................................................................................124

Analýza pracovního m ísta..........................................................................................................125

Analýza funkce (profese).........................................................................................................126

Analýza nároků funkce............................................................................................................ 126

Otázky.........................................................................................................................................................127

Případová studie......................................................................................................................................127

Případová studie......................................................................................................................................128

Přehled důležitých p o jm ů...................................................................................................................... 129

S h rn u tí.......................................................................................................................................................129

Literatura.................................................................................................................................................. 130


8 MANAGEMENT

У|£ 6. V EDEN Í............................................................................................................................................ 133

Potřeby.......................................................................................................................................................134

Základní pojmy: motiv, potřeba, incentiv, frustrace..................................................................134

Hierarichie potřeb (Abraham Maslow)..........................................................................................136

ERG: existence - vztahy - růst (Clayton Alderfer).................................................................... 137

Satisfaktory a faktory hygienické (Frederick Herzberg) .......................................................... 139

Facetizace pracovních hodnot.........................................................................................................140

Průběh motivace. Motivování................................................................................................................142

Teorie expektance (Victor Vroom)...................................................................................................142

O. B. MOD: modifikace organizačního chování (B. F. Skinner).............................................144

Teorie spravedlnosti (J. Stacy Adams)...........................................................................................146

Kauzální atribuce 1. (Fritz Heider)............................................................................................... 148

Kauzální atribuce 2. (Harold H. Kelley).......................................................................................149

Styl vedení.................................................................................................................................................150

Teorie rysů ...........................................................................................................................................150

Způsob chování....................................................................................................................................151

Úcta a struktura (Ohio)............................................................................................................. 152

Orientace na pracovníka - orientace na výrobu (Michigan)...............................................153

GRID (Blake a Mouton)....................................................................................................................153

Kontingenční (situacionalistický) přístup.....................................................................................155

Fiedlerův kontingenční model....................................................................................................155

Rozhodovací model (Vroom a Yetton)......................................................................................156

Situační vedení (Hersey a Blanchard).....................................................................................158

Vedení „cesta - úkol“ (Robert House)......................................................................................159

Transakční a transformační styl vedení (Bernard M. Bass).....................................................160

Transformační vedení..................................................................................................................160

Transakční vedení ........................................................................................................................162

Styl jednání podřízených..................................................................................................................163

Otázky.........................................................................................................................................................164

Případová studie......................................................................................................................................168

Případová studie.................................................................................................................................... 169

Přehled důležitých p o jm ů...................................................................................................................... 170

S h rn u tí.......................................................................................................................................................172

Literatura..................................................................................................................................................173

í< { .' 7. KONTROLOVÁNÍ........................................................................................................................ 175

Význam kontroly......................................................................................................................................175

Kontrolní proces.......................................................................................................................................176

Funkce kontrolního procesu............................................................................................................176

Průběh kontrolního procesu............................................................................................................177

Úrovně kontroly.................................................................................................................................178

Činnosti v kontrolním procesu........................................................................................................179

Slabiny kontrolních procesů..................................................................................................................180


Obsah 9

Zásady efektivní kontroly...................................................................................................................... 181

Otázky.........................................................................................................................................................182

Případová studie......................................................................................................................................183

Přehled důležitých p o jm ů.......................................................................................................................184

S h rn u tí.......................................................................................................................................................184

Literatura.......................................................................................................... 185

8. STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ......................................................................................................... 189

Strategické plánování.............................................................................................................................191

Základní strategický plánovací model...............'................................................................................191

Úloha vrcholového managementu.................................................................................................. 193

Poslání společnosti...................................................................................................................................193

Předběžné strategické cíle..................................................................................................................... 195

Strategická analýza.................................................................................................................................196

Analýza okolního prostředí společnosti..........................................................................................196

Typy prostředí................................................................................................................................197

Vlivy prostředí.............................................................................................................................. 198

PEST analýza.................................................................................................................................199

Plánování scénářů.........................................................................................................................201

Strukturální analýza konkurenčního prostředí...................í............................................... 202

Konkurenční analýza.........................................................................................................................205

Analýza konkurentů....................................................................................................................205

Strategická skupinová analýza.................................................................................................207

Podíl na trhu a růst trhu ............................................................................................................208

Analýza vnitřních zdrojů a schopností společnosti.....................................................................211

Audit zdrojů...................................................................................................................................211

Analýza hodnotového řetězce..........................................................................................................212

SWOT analýza ....................................................................................................................................214

Očekávání zájmových skupin........................ 215

Strategická vize a cíle organizace........................................................................................................216

Strategická vize...................................................................................................................................216

Cíle organizace....................................................................................................................................216

Hodnoty a zásady firmy.............................................................................................................. 218

Vypracování alternativních strategií.............................................................................................218

Porterovy generické strategie................................................................................................... 218

Ansoffův model produkt/růst trh u ........................................................................................... 219

Vyhodnocení strategických možností a výběr strategie.............................................................220

Implementace strategie....................................................................................................................221

Otázky.........................................................................................................................................................222

Případová studie......................................................................................................................................223

Přehled důležitých p o jm ů...................................................................................................................... 225

S h rn u tí.......................................................................................................................................................225

Literatura..................................................................................................................................................226


10- MANAGEMENT

9. KRIZOVÉ Ř ÍZEN Í........................................................................................................................ 227

Krizový proces..........................................................................................................................................228

Prvky krizového řízení............................................................................................................................230

Analýza ohrožení...............................................................................................................................230

Stanovení krizové strategie.............................................................................................................234

Realizace krizové strategie..............................................................................................................235

Likvidace následků............................................................................................................................236

Vývojové krize organizace.....................................................................................................................237

Růst firm y...........................................................................................................................................237

Problémy rů stu .............................................................................................................................237

Hlavní příčiny problémů............................................................................................................. 238

Růstová křivka..............................................................................................................................239

Krize růstu ..........................................................................................................................................240

Fáze růstu ......................................................................................................................................240

Vývojové krize...............................................................................................................................242

Překonávání krizí růstu....................................................................................................................244

Otázky.........................................................................................................................................................246

Případová studie......................................................................................................................................247

Přehled důležitých p o jm ů...................................................... 248

S h rn u tí.......................................................................................................................................................248

Literatura..................................................................................................................................................250

10. ŘÍZENÍ ZM ĚN ..............................................................................................................................251

Síly vyvolávající potřebu změny...........................................................................................................252

Vnější síly............................................................................................................................................ 252

Vnitřní síly..........................................................................................................................................252

Proces změny............................................................................................................................................ 252

Kroky procesu změny.......................................................................................................................252

Kroky úspěšné změny.......................................................................................................................253

Bariéry změn............................................................................................................................................ 254

Příčiny odporu ke změně..................................................................................................................254

Strategie změny...................................................................................................................................... 256

Techniky organizačních změn..............................................................................................................257

Změny v technologii..........................................................................................................................257

Administrativní změny.....................................................................................................................258

Změny v lidech...................................................................................................................................259

Radikální změny......................................................................................................................................261

Podnikový reengineering..................................................................................................................262

Reengineering procesů (BPR)......................................................................................................... 263

Znaky procesů po reengineeringu............................................................................................ 264

Procesní řízení.................................................................................................................................... 265

Změny v řízení..............................................................................................................................269

Přínosy procesního řízení.....................:....................................................................................270


Obsah 11

Otázky.........................................................................................................................................................271

Případová studie......................................................................................................................................271

Přehled důležitých p o jm ů...................................................................................................................... 273

S h rn u tí.......................................................................................................................................................274

Literatura.................................................................................................................................................. 275

11. MARKETING.................................................................................................................................277

Marketing — co to vlastně je?...........................................................................................................278

Marketingová segmentace.....................................................................................................................279

Jak segmentovat?............................................................................................................................... 280

Pozice produktu................................................................................................................................. 283

Marketingový mix....................................................................................................................................285

Produkt.................................................................................................................................................288

Cena.......................................................................................................................................................291

Nákladové stanovení ceny..........................................................................................................293

Stanovení ceny orientované na poptávku............................................................................... 293

Propagace.............................................................................................................................................294

Reklama......................................................................................................................................... 295

Výdaje na reklamu........................................................................................................................295

Efektivnost reklamy....................................................................................................................296

Osobní prodej................................................................................................................................296

Podpora prodeje............................................................................................................................296

Publicita.........................................................................................................................................297

Distribuce.......................................................................................................................................297

Marketingový výzkum............................................................................................................................298

Systematický přístup к marketingovému výzkumu...................................................................299

Průmyslový marketing...........................................................................................................................302

Jak segmentovat průmyslový trh?................................................................................................. 302

Kdo skutečně rozhoduje o nákupu?................................................................................................305

Marketing - organizační struktura......................................................................................................305

Trendy v marketingu..............................................................................................................................308

Loajalita zákazníků...........................................................................................................................308

Diferenciace zákazníků.....................................................................................................................309

Internet a marketing.........................................................................................................................310

Otázky.........................................................................................................................................................310

Případová studie......................................................................................................................................311

Přehled důležitých p o jm ů...................................................................................................................... 312

S h rn u tí.......................................................................................................................................................313

Literatura.................................................................................................................. 314

12. FINANČNÍ Ř ÍZEN Í....................................................................................................................315

Účetnictví a finanční řízení...................................................................................................................317

Finanční výkazy (Financial Statements)........................................................................................... 318

Rozvaha..........................................................................................................................................318


12 MANAGEMENT

Aktiva..............................................................................................................................................320

Pasiva..............................................................................................................................................322

Nedostatky rozvahy.....................................................................................................................324

Tržní hodnota a účetní hodnota.................... 324

Výkaz zisků a ztrát (Profit and Loss Statement) ........................................................................324

Nedostatky výkazu zisků a ztrát...............................................................................................327

Výkaz zisků a ztrát............................................................................................................................327

Odpisy investičního majetku..................................................................................................... 328

Výkaz toku peněz (Cash flow statement)......................................................................................330

Zdroje finanční hotovosti a jejich použití.................................................................................331

Finanční analýza firmy...........................................................................................................................332

Odkud čerpat informace a jak postupovat při finanční analýze?............................................332

Úprava účetních výkazů pro potřebu analýzy.............................................................................333

Pracovní kapitál.................................................................................................................................334

Tok peněžní hotovosti - Cash flow.................................................................................................336

Finanční poměrová analýza.............................................................................................................337

Doba inkasa pohledávek (collection period)............................................................................341

Doba splatnosti závazků (Paybles period)..............................................................................341

Finanční samostatnost/páka (Financial leverage).................................................................342

Úrokové krytí (time interest earned, interest coverage)......................................................342

Likvidita společnosti....................................................................................................................344

ROE a jeho spolehlivost jako kritéria finanční výkonnosti firmy......................................345

Du Pont diagram...........................................................................................................................345

Bod zlomu (Break-even point).........................................................................................:.........345

Finanční plán, rozpočet..........................................................................................................................348

Otázky.........................................................................................................................................................351

Případová studie......................................................................................................................................352

Přehled důležitých p o jm ů......................................................................................................................353

S h rn u tí.......................................................................................................................................................354

Literatura.................................................................................................................................................. 355

13. ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ .............................................................................................357

Strategie lidských zdrojů.......................................................................................................................358

Byrokratický přístup к řízení lidských zdrojů.............................................................................358

Operativní přístup к řízení lidských zdrojů..................................................................................358

Strategický přístup к řízení lidských zdrojů............................................................................... 359

Systém řízení lidských zdrojů..............................................................................................................360

Zpracování strategie lidských zdrojů............................................................. 361

Plánování pracovních sil........................................................................................................................361

Získávání pracovníků .............................................................................................................................363

Uvolňování pracovníků...........................................................................................................................365

Personální výběr......................................................................................................................................365

Validita personálního výběru..........................................................................................................366

Postup personálního výběru............................................................................................................368


Obsah 13

Metody personálního výběru...........................................................................................................369

Výběrový rozhovor....................................................................................................................... 369

Reference........................................................................................................................................370

Psychologické testy......................................................................................................................371

Osobní dotazníky a biografické informace (biodata).............................................................371

Assessment centra.......................................................................................................................371

Strategie rozhodování o personálním výběru.........................................................................371

Hodnocení pracovního výkonu.............................................................................................................372

Typy hodnocení...................................................................................................................................373

Systematické hodnocení pracovníků..............................................................................................373

Systémy hodnocení............................................................................................................................374

a) Grafické škály...........................................................................................................................374

b) Srovnávací systémy.................................................................................................................375

c) Seznamy projevů chování.......................................................................................................375

Vzdělávání.................................................................................................................................................376

Učení ze zkušenosti...........................................................................................................................376

Jak se lidé učí......................................................................................................................................377

Systematický přístup ke vzdělávání..............................................................................................378

Analýza vzdělávacích potřeb...........................................................................................................378

Metody vzdělávání.............................................................................................................................379

Hodnocení vzdělávání....................................................................................................................... 382

Řízení kariéry............................................................................................................................................382

Vnitřní a vnější kariéra....................................................................................................................382

Kariérový pohyb.................................................................................................................................383

Kariérové typy....................................................................................................................................384

Typy profesionální osobnosti (J. Holland) ..............................................................................384

Kariérové kotvy (E. H. Schein)..................................................................................................385

Postup řízení kariéry.........................................................................................................................387

Vývoj kariéry v průběhu zaměstnání.............................................................................................389

Otázky.........................................................................................................................................................390

Případová studie......................................................................................................................................391

Přehled důležitých p o jm ů...................................................................................................................... 392

S h rn u tí.......................................................................................................................................................394

Literatura..............................................................Л..................................................................................396

14. ŘÍZENÍ INFORM ACÍ..............................................................................................................397

Informace a manažer..............................................................................................................................398

Údaje a informace..............................................................................................................................399

Hodnota informace.............................................................................................................................400

Manažerské informační systémy (MIS)..............................................................................................402

Problémy s MIS.................................................................................................................................. 404

Návrh manažerských informačních systémů..............................................................................405

Stanovení cíle pro M IS............................................................................................................... 405

Identifikace omezení systému................................................................................................... 405


14 MANAGEMENT

Identifikace informačních potřeb..............................................................................................406

Určení informačních zdrojů.................................. 406

Návrh, kompletizace a implementace systému..................................................................... 406

Základní požadavky na vědomosti pro M IS................................................................................. 407

Údaje, informace a komunikace................................................................................................408

Všeobecní teorie systémů a MIS ...............................................................................................408

Organizační struktury a procesy...............................................................................................409

Funkční oblasti managementu a úrovně řízení.....................................................................409

Plánování, rozhodování a M IS..................................................................................................409

Informační technologie (IT) a M IS.......................................................................................... 110

Internet...........................................................................................................................................410

Ochrana údajů......................................................................................................................................... 411

Otázky.........................................................................................................................................................411

Případová studie......................................................................................................................................412

Přehled důležitých p o jm ů...................................................................................................................... 413

S h rn u tí.......................................................................................................................................................414

Literatura...................................................................................................................................................415

15. ŘÍZENÍ KVALITY.....................................................................................................................417

V čem spočívá význam řízení kvality pro organizaci?.....................................................................418

Vývoj řízení kvality v organizaci..........................................................................................................419

Překážky při zavádění TQM..................................................................................................................420

Základní principy řízení kvality.................................................................................... 420

Orientace na zákazníka....................................................................................................................421

Čtyři aspekty kvality.........................................................................................................................423

Organizační struktura...................................................................................................................... 424

Týmová práce......................................................................................................................................426

Rozvoj kompetence jednotlivců.......................................................................................................427

Orientace na postup...........................................................................................................................428

Systémy a nástroje na podporu řízení TQM ......................................................................................429

Zavádění systému řízení kvality do organizace................................................................................ 432

Otázky.........................................................................................................................................................434

Případová studie......................................................................................................................................435

Přehled důležitých p o jm ů............................................................................................ 437

S h rn u tí.......................................................................................................................................................437

Literatura.................................................................................................................................................. 438

(l6?}ŘÍZENÍ ČASU............................................................................................................................... 441

Využívání času.........................................................................................................................................441

Klasické znaky špatného řízení času............................................................................................ 443

Pracovní typy......................................................................................................................................443

Problematické oblasti pracovních typů:........................................................................................444

Rady pro typ chování A .....................................................................................................................444

Rady pro typ chování В .....................................................................................................................445


Obsah 15

Čím jsme ovlivňováni........................................................................................................................ 445

Základní asertivní práva..................................................................................................................446

Jak se zbavit špatných zvyků..........................................................................................................447

Odkládání................................................................................................



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.