načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Mami, tati, já těm zlomkům nerozumím - 2. stupeň ZŠ - Irena Budínová

Mami, tati, já těm zlomkům nerozumím - 2. stupeň ZŠ
-15%
sleva

Kniha: Mami, tati, já těm zlomkům nerozumím - 2. stupeň ZŠ
Autor:

Zlomky vaše dítě ani vás nezlomí Jak na problémy s počítáním se zlomky? Jak pomoci dítěti, které např. neustále chybuje při sčítání zlomků a součet čitatelů lomí součtem ... (celý popis)
Titul doručujeme za 2 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  139 Kč 118
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
3,9
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
tištěná forma elektronická forma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » EDIKA
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2015-08-19
Počet stran: 40
Rozměr: 210 x 297 mm
Úprava: 72 stran : ilustrace (převážně barevné)
Vydání: 1. vydání
Spolupracovali: ilustrace: Martin Vlach
Vazba: brožovaná, šitá 2 skobkami (sešitová)
Doporučená novinka pro týden: 2015-35
ISBN: 9788026608035
EAN: 9788026608035
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Zlomky vaše dítě ani vás nezlomí Jak na problémy s počítáním se zlomky? Jak pomoci dítěti, které např. neustále chybuje při sčítání zlomků a součet čitatelů lomí součtem jmenovatelů zlomků? Jak vysvětlit dělení zlomků? Jaký je vztah mezi zlomky, desetinnými čísly a racionálními čísly? Na tyto otázky dává odpověď druhý díl publikace „Mami, tati, já těm zlomkům nerozumím“. Postupně a názorně jsou vysvětlovány procesy krácení a rozšiřování zlomků, v metodických řadách pak operace sčítání, odčítání, násobení a dělení zlomků. Učivo je procvičováno na příkladech i slovních úlohách. Hravou a příjemnou formou přispívá publikace k tomu, aby se děti mohly zbavit problémů při počítání se zlomky a při pochopení tohoto důležitého učiva. Pokud se dětem podaří zvládnout učivo o zlomcích, nemusí mít v budoucnu problémy při úpravách algebraických výrazů, ale i s rovnicemi a v dalším matematickém učivu, jako je např. kombinatorika nebo pravděpodobnost. - RNDr. Růžena Blažková, CSc., Katedra matematiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity Mgr. Irena Budínová, Ph.D. : Působí na katedře matematiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, kde vyučuje některé matematické disciplíny a také didaktiku matematiky. Dlouhodobě se zabývá Montessori pedagogikou a výukou matematiky zážitkovou metodou. Orientuje se na práci s matematicky nadanými žáky, ale také se snaží hledat cesty k matematice pro ty žáky, kteří jsou přesvědčeni, že na ni „nemají buňky“. (2. stupeň ZŠ)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Irena Budínová - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

8

rozšiřování a krácení zlomků

Dopiš chybějící část zlomku tak, aby se zlomky sobě rovnaly.

7

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

3

6

2

2

1

4

3

53

1

3

6

12

9

16

6

12

3

9

4

16

4

102

8

21

8

15

12

2

6

6

6

36

12

4

8

2

16

7

4

5

4


9

Doplň na rovnoramenné váze zlomek tak, aby nastala rovnováha.

8

2

2

4

2

4

3

3

3

1

1

2

3

1

1

3

2

3

3

5

3

2

4

5

10

6

9

6

3

8

9

5

4

10

9

6

3

7

9

5

4

6

6

8

7

D

ítě by předcházející úkol mělo zvládnout bez znalosti sčítání zlomků.

Musí ale vycházet ze správné představy zlomku jako části celku. Pokud

má s příkladem problémy, mělo by pracovat s pomocí zlomkovnice.


10

Mezi každou dvojici zlomků doplň znaménko >, < nebo = .

9

><=

2

3

2

3

3

1

4

5

2

2

2

4

1

1

3

3

4

3

1

5

1

5

2

4

3

8

4

4

5

6

8

9

4

7

3

5

3

8

4

7

5

6

8

6

2

7

6

7

M

ůže se stát, že u příkladů se stejným čitatelem (např. 2/3, 2/6) dítě zvolí

jako větší ten zlomek, který má větší jmenovatel. Pokud to nastane, je

potřeba vrátit se zpět k modelům. Dítě by mělo pracovat s pomocízlomkovni

ce, aby si dokázalo zlomky správně představit.

Dosud jsme porovnávali zlomky se stejným jmenovatelem nebo

se stejným čitatelem. Můžeme ale porovnávat také zlomky, které

mají různý čitatel i jmenovatel. Při porovnávání zlomků s různými

jmenovateli nejdříve musíme najít nejmenší společný jmenovatel

obou zlomků. Hledání nejmenšího společného jmenovatele je obdobné

jako hledání nejmenšího společného násobku (pro nejmenší společný

násobek budeme požívat značku NSN). Postupujeme následujícím

způsobem:


11

Např. u zlomků a  postupujeme takto:

1. NSN (3, 6) = 6

2. Rozšíříme první zlomek: .

Druhý zlomek necháme beze změny.

3. Nyní můžeme zlomky porovnat: , a tedy .

Zlomky a  :

1. NSN (5, 3) = 15

2. Rozšíříme oba zlomky: , .

3. Protože , je .

Zlomky a  mají nejmenší společný jmenovatel 24.

1. 8 = 2 ∙ 2 ∙ 2, 6 = 2 ∙ 3, NSN (8, 6) = 2 ∙ 2 ∙ 2 ∙ 3 = 24.

2. ,

3. Protože , je .

1) Nalezneme nejmenší společný

násobek jmenovatelů.

2) Jeden nebo oba zlomky rozšíříme

tak, aby měly stejný jmenovatel.

3) Porovnáváme rozšířené zlomky.

3

1

5

1

8

3

3

1

3

2

6

2

15

10

6

5

15

10

24

4

6

5

3

2

6

1

6

2

15

3

24

9

3

1

5

1

8

3

3 . 2

3 . 5

1 . 2

2 . 5

6

5

3

2

6

1

=

=

=

5

1

15

3

5 . 3

1 . 3

==

8

3

24

9

8 . 3

3 . 3

==

6

1

24

4

6 . 4

1 . 4

==

=

<

<

>

<

<

>




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist