načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Mami, tati, já těm zlomkům nerozumím - 1 stupeň ZŠ - Irena Budínová

Mami, tati, já těm zlomkům nerozumím - 1 stupeň ZŠ

Elektronická kniha: Mami, tati, já těm zlomkům nerozumím - 1 stupeň ZŠ
Autor:

Zlomky vaše dítě ani vás nezlomí Co je zlomek? Čitatel, jmenovatel, zlomková čára. To je obvykle jediná informace, kterou si většina dětí pamatuje, avšak vůbec neví, co zlomek ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  69
+
-
2,3
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma tištěná forma

hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9% 100%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » EDIKA
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Zabezpečení proti tisku: ano
Médium: e-book
Počet stran: 48
Rozměr: 30 cm + 2 nečíslované listy určené k vystřižení
Úprava: tran : barevné ilustrace
Vydání: 1. vydání
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-266-0795-3
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Zlomky vaše dítě ani vás nezlomí

Co je zlomek? Čitatel, jmenovatel, zlomková čára. To je obvykle jediná informace, kterou si většina dětí pamatuje, avšak vůbec neví, co zlomek vlastně je, jaký má význam a také s ním potom neumí počítat. V publikaci se autorka snaží zábavnou formou vést děti tak, aby na základě svých vlastních zkušeností nejprve pochopily význam zlomku jako části celku a postupně dospívaly k pojmu zlomku jako čísla (racionálního). Na mnoha obrázcích a příkladech se děti dozvídají potřebné informace, řeší zajímavé úkoly. Cílem je, aby děti získaly prvotní informace o zlomcích a mohly je v budoucnu využívat v učivu o zlomcích na 2. stupni základní školy. Publikace je psána srozumitelně, může posloužit dětem, rodičům i učitelům ke snadnějšímu seznámení se s pojmem zlomek již od prvního stupně základní školy.
- RNDr. Růžena Blažková, CSc., katedra matematiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity

Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
Působí na katedře matematiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, kde vyučuje některé matematické disciplíny a také didaktiku matematiky. Dlouhodobě se zabývá Montessori pedagogikou a výukou matematiky zážitkovou metodou. Orientuje se na práci s matematicky nadanými žáky, snaží se hledat cesty k matematice pro ty žáky, kteří jsou přesvědčeni, že na ni „nemají buňky“.

(1.

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Irena Budínová - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

1

Milí rodiče a prarodiče,

chcete pomoci svým dětem, aby se jim dobře počítalo se zlomky? Procvičujte s nimi.

Tento text je určen rodičům a prarodičům dětí, které si samy nevědí rady při počítání se zlomky.

Učivo je seřazeno takovým způsobem, aby se dětem dobře objevovaly nové poznatky a  aby poznatky byly také správně zafi xovány.

V prvním dílu tématu Zlomky se děti zábavným způsobem seznamují se zlomkem jako částí celku

a učí se základní úkony se zlomky na konkrétních modelech. Cílem je osvojit si základní vědomosti

o zlomcích, na které bude dítě navazovat v učivu o zlomcích na druhém stupni základní školy.

Text je koncipován tak, aby respektoval nejpřirozenější způsob dítěte osvojovat si nové poznatky.

Jsou dodržovány následující zásady:

• Objevování nových poznatků je postaveno na základu naivních představ dítěte o  pojmu

nebo problematice. Tyto představy získává dítě nejdříve v průběhu života, později ve výuce,

a  na nich se snažíme stavět další znalosti tak, aby každý nový pojem byl podpořen představou a nebyl budován formálně. Představy dítěte o zlomku obvykle vycházejí z běžného

života, např. půl jablíčka, čtvrt bochníku chleba, tři čtvrtě hodiny apod.

• Nové znalosti je vždy zapotřebí zasadit do již existující struktury poznatků dítěte. Úlohy jsou

proto voleny tak, aby byly vždy připomenuty všechny souvislosti.

• Dobré zapamatování je založeno na vnitřní motivaci dítěte (učení ho baví, rozumí mua dosahuje úspěchu) a na hojném opakování naučeného. Proto je v každé části zařazen dostatek

úloh na procvičování. Pro úspěšnou práci s textem je vhodné, aby rodič (prarodič, starší sourozenec, spolužák aj.) sdítětem spolupracoval. Text by měl dítě vést tak, že potřebuje minimum pomoci, ale pokud se stane, že něčemu nerozumí, rodič mu poradí. Učivo je rozděleno podle věku dětí. Avšak řiďte se spíše tím, co dítě umí, než kolik mu je roků. Může se stát, že i starší dítě má nedostatky v úvodu učiva, a nemůže proto ve výuce úspěšněpokračovat. Naopak dítě mladší se může činností natolik nadchnout, že bude vědomostmi přesahovat svůj věk. V obou případech je potřeba dítěti vyjít vstříc. Průběžně jsou zadávány slovní úlohy, které umožňují aplikaci osvojeného učiva na reálnýchsituacích. Dítě musí nejdříve slovně zadaný problém převést do matematického zápisu, což není pro každého jednoduché. Dále se projeví, zda má početní výkony opřeny o správnou představu a zda použije správný postup. Slovní úlohy navíc propojují vědomosti z různých částí matematiky. Úlohy jsou uváděny ve dvou stupních náročnosti: jednodušší a náročnější (( ). U některých úloh jsou uvedeny možnosti řešení, dítě si tedy může samo vybrat, který způsob mu nejvíce vyhovuje. Lehčí úlohy by měly zvládnout všechny děti. Náročnější úlohy (( ) obvyklespojují více matematických dovedností, a někteří žáci proto mohou mít s těmito úlohami potíže.


2

1) Zlomek jako část celku (8-10 let)

V

 našem výkladu budeme zlomek chápat jako část celku. Ze všehonejdříve je potřeba zjistit, jaké jsou aktuální znalosti vašeho dítěte v této oblasti, tj. jaké pojmy a poznatky získalo o zlomcích ve svém dosavadním životě. Tyto poznatky mohou být velmi intuitivní, ale i na nich můžeme stavět dalšívědomosti. Zeptejte se svého dítěte, jakým způsobem se dělí například fotbalový nebohokejový zápas, jakým způsobem se obvykle krájí pizza. Mělo by odpovědět, že fotbalový zápas se dělí na dvě poloviny, hokejový zápas na tři třetiny, pizza se obvykle krájí na osminy (příp. na osm stejně velkých kousků). Můžetepokračovat ve vymýšlení příkladů – basketbalový zápas je rozdělen na čtvrtiny,koláč můžeme rozčtvrtit nebo rozpůlit atd. Pokud dítě dokáže odpovídat na tyto otázky, jsou jeho vstupní znalosti dostatečné a můžete přistoupit k následujícím činnostem, pomocí kterých budeme postupně prohlubovat znalosti a  zavádět nové pojmy.

Napiš, jaká část celku je vybarvena:

1

3 díly ze 4


3

1

2

je hotovo

tak jak to šlo?

pohoda? :

)

Pokračuj


4

P

okud již dítě dokáže určit, že je vybarveno např. 5 dílů z 8, je možnopři

stoupit k tomu, jakým způsobem budeme tento fakt zapisovat. Zmíněných

5 dílů z 8 zapíšeme jako

Zlomek sestává z čitatele, zlomkové čáry a jmenovatele. Z  předcházející

činnosti je přitom zřejmé, že jmenovatel udává počet stejných dílů, na které

jsme daný útvar rozdělili, a čitatel počet dílů, které jsme vybarvili.

5

...

čitatel

8 jmenovatel

Vybarvi jakýmkoli způsobem podle vzoru:

2

A: B: C:(2 díly z 5)

213

526


5

D: E: F:

72 1

88 4

G:

J:

H:

K:

I:

L:

2

3

5

4

6

1

3

4

5

4

10

1


6

Postupuj podle vzoru:

3

Pětiúhelník je rozdělen na 5 stejných částí.

Jedna část se nazývá jedna pětina z celku.

A:

Kruh je rozdělen na .

Jedna část se nazývá .

B:

Trojúhelník je rozdělen na .

Jedna část se nazývá .

C:

Čtverec je rozdělen na .

Jedna část se nazývá .

D:

Osmiúhelník je rozdělen na .

Jedna část se nazývá .

E:

Kruh je rozdělen na .

Jedna část se nazývá .

F:

Trojúhelník je rozdělen na .

Jedna část se nazývá .

G:


7

Útvar je rozdělen na 5 stejných částí.

Vybarveny jsou čtyři pětiny z celku.

H:

Hvězda je rozdělena na .

Vybarveny jsou .

I:

Čtverec je rozdělen na .

Vybarveny jsou .

J:

Čtverec je rozdělen na .

Vybarveny jsou .

K:

Čtverec je rozdělen na .

Vybarvena je .

L:

Osmiúhelník je rozdělen na .

Vybarvena je .

M:

Pětiúhelník je rozdělen na .

Vybarveny jsou .

N:


8

Rozděl čtverec třemi různými způsoby na 9 stejných částí.

Rozhodni, který kruh je rozdělen na několik stejných částí.

Pokud je rozdělen na stejné části, zapiš zlomkem, jak je

rozdělen. V opačném případě kruh označ křížkem.

4

5

3 x

3


9

Všimni si, že na následujícím obrázku je vždy vybarvena

polovina čtverce, ale přitom se pokaždé jedná o jiný zlomek.

124

==

248

2

4

je hotovo

je to jasné?

Zkusíme si to.

Pokračuj

V  prvním případě se jedná o  jednu polovinu, ve druhém

o  dvě čtvrtiny a  ve třetím o  čtyři osminy. Všechny tyto

zlomky reprezentují stejnou část celku. Matematicky

tuto skutečnost můžeme zapsat takto:


Toto je pouze náhled elektronické knihy. Zakoupení její plné verze je možné v elektronickém

obchodě společnosti eReading.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist