načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Léčivé pohádky pro dětskou duši – Romana Suchá

Léčivé pohádky pro dětskou duši

Elektronická kniha: Léčivé pohádky pro dětskou duši
Autor: Romana Suchá

– Objevuj kouzelný svět, díky kterému získáš odvahu, sílu i radost. – Když otevřeš tuto knížku, objevíš říši plnou kouzel. Můžeš se vydat do čarovných skal, které se rozestoupí, když se jich dotkneš. Nebo vyšplháš po zlatém žebříku až do ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  169
+
-
5,6
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma ELEKTRONICKÁ
KNIHA

hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2% 100%   celkové hodnocení
3 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: CPress
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku a kopírování
Médium: e-book
Rok vydání: 2019
Počet stran: 95
Rozměr: 29 cm + Instrikce pro rodiče (15 stran)
Úprava: barevné ilustrace
Vydání: 1. vydání
Spolupracovali: ilustrovala Eva Chupíková
Skupina třídění: Česká próza
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-264-2807-7
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Objevuj kouzelný svět, díky kterému získáš odvahu, sílu i radost.

Když otevřeš tuto knížku, objevíš říši plnou kouzel. Můžeš se vydat do čarovných skal, které se rozestoupí, když se jich dotkneš. Nebo vyšplháš po zlatém žebříku až do nebe. S Kaštánkem objevíš v aleji tajemný strom, budeš si povídat se sněhovými vločkami a stavět s nimi sněhuláka. Taky se projedeš s Hvězdičkou ve Velkém voze po noční obloze a v lese se naučíš najít skřítka Vítka. Tato knížka je plná zázračných pohádek, které ti můžou pomoci v těžkých chvílích.

Zařazeno v kategoriích
Romana Suchá - další tituly autora:
Veršované rozcvičky pro kluky a holčičky Veršované rozcvičky pro kluky a holčičky
Můj kamarád skřítek Vítek -- Chytré čtení Můj kamarád skřítek Vítek
 (Kniha + doplněk)
Vyjmenovaná slova s čertíkem Kvítkem Vyjmenovaná slova s čertíkem Kvítkem
Veršované kresbičky pro kluky a holčičky -- Jak nakreslit... Veršované kresbičky pro kluky a holčičky
Divadélko se zvířátky na louce -- Moudré pohádky s výchovným poučením Divadélko se zvířátky na louce
Edo! Ty NEPOSEDO! -- Obrázková etiketa pro nejmenší Edo! Ty NEPOSEDO!
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Léčivé pohádky

pro dětskou duši

Vyšlo také v tištěné verzi

Objednat můžete na

www.cpress.cz

www.albatrosmedia.cz

Romana Suchá

Léčivé pohádky pro dětskou duši – e‑kniha

Copyright © Albatros Media a. s., 2019

Všechna práva vyhrazena.

Žádná část této publikace nesmí být rozšiřována

bez písemného souhlasu majitelů práv.


INSTRUKCE PRO RODIČE


Když malému dítěti řeknete, že existují skřítci, bude tomu věřit. Děti jsou totiž všeobecně hodně sugestibilní, mají živou představivost, díky které se hranice mezi představou a skutečností často překrývají. Toho můžeme pozitivně využít pro mobilizaci léčivých sil i na podporu víry v sebe a své schopnosti. Většinou ani nemáme tušení, co všechno naše tělo dokáže. Princip spočívá v tom, že vytváříme takové myšlenkové obrazy, které jsou v souladu s tím, co chceme. Pozitivní energii pak necháváme působit žádoucím směrem na naše podvědomí, které pracuje na splnění našeho příkazu – jako je energie, síla, zdravé tělo či odvaha. Kniha je koncipována tak, aby malého čtenáře vtáhla co nejvíce do děje. Přímo se na něj obrací a vybízí ho k aktivní účasti i spontánním projevům. Proto čtěte text pomalu a vložte do svého hlasu jistou dramatičnost, jako byste si na ten příběh společně hráli. Během čtení s dítětem rozmlouvejte, snažte se probudit jeho vlastní fantazijní prožitky. Ideální je, když dítě přichází s vlastními nápady a představami nebo se může samo podílet na dotváření příběhu.

V knize je také spousta barevných obrázků, které mají v dítěti podpořit jeho magickou představivost i prožívání. Proto se jich snažte maximálně využít. Dělejte, jako by obrázky byly skutečné a čarovné – můžete se například dotknout skal a ony se jako zázrakem rozestoupí nebo fouknout do bubliny své přání.

V příbězích jsou použity obecné sugesce na posílení bezpečí, jistoty, sebevědomí, odvahy, ale můžete do nich volně přidávat i sugesce vlastní a různě je obměňovat. Buďte tvůrčí a zaměřte se na specifické potřeby svého dítěte. Sugesce můžete zacílit jak na dosahování žádoucích vlastností, tak i na odstranění nevhodných návyků, nežádoucích tělesných a psychických příznaků. Sugestivní tvrzení je vhodné alespoň dvakrát zopakovat.

Konec příběhu můžete upravit tak, aby splňoval váš záměr. Pokud si s dítětem čtete před spaním, lze ho využít k volnému přechodu do spánku. Během dne ho můžete naopak uplatnit k mobilizaci jeho energie či pro jeho povzbuzení. Nechte průchod vlastní fantazii – vy sami nejlépe vycítíte, co vaše dítě právě potřebuje. Jak s knihou pracovat čtete před spaním, lze ho využít k volnému přechodu do spánku. Během dne ho můžete naopak uplatnit k mobilizaci jeho energie či pro jeho povzbuzení. Nechte průchod vlastní fantazii – vy sami nejlépe vycítíte, co vaše dítě právě potřebuje.

4

Jak s knihou pracovat


Sugesce

Následující tabulky obsahují sugesce, které můžete podle aktuálních potřeb využít

při práci s knihou a zařadit je do příběhu.

Najdete zde sugesce předních hypnoterapeutů J. Hartlanda a prof. S. Kratochvíla

upravené pro potřeby práce s dětmi a také veršované sugesce, jejichž rytmicita

podporuje sugestivní účinek.

Jsem spokojený, plný energie.

Věřím si.

S každým dnem se můj stav zlepšuje.

Každý den se cítím lépe a lépe.

Tyto příběhy mi pomáhají. Dostávají

se do mého podvědomí a mají na

mne stále větší a větší vliv. V každém

okamžiku budou ovlivňovat to, jak se

cítím, myslím i jednám.

J. Hartland – obecné sugesce

upravené pro potřeby práce

s dětmi

Každičké ráno, každičký den

jsem šťastný a spokojen.jsem šťastný a spokojen.

Já mám pro strach uděláno,

na co sáhnu, jde mi samo.

Já jsem prostě jednička,

malá chytrá hlavička.

Bolest rychle mizí, slábne,

bolesti už nemám žádné.

Každý den se cítím líp,

přesně tak, jak budu chtít.

Příběhy mi pomáhají,

veliký vliv na mě mají.

Řídí mysl, jednání,

všechny chmury zahání.

R. Suchá – veršované sugesce

Obecné sugesce

5

Sugesce


Při mluvení se cítím uvolněný

a jistý. Koktání je mi lhostejné. a jistý. Koktání je mi lhostejné.

Jsem dobrý v mnoha jiných oblastech...

(zdůrazníme konkrétní dovednosti

a úspěchy dítěte)

Můj dech je klidný, volně dýchám.

Řeč je plynulá a snadná. Slova plynou

lehce. Mluvení mi jde samo, nechávám

mu volný průběh.

Jakmile stisknu palec proti

ukazováčku, napětí v ústech zmizí.

Svaly v obličeji se uvolní a řeč bude dál

hladce probíhat... (vícekrát opakujeme)

Dokonale ovládám svoje čurání.

V noci se včas probudím a jdu se

vyčurat. Moje postýlka zůstává suchá.

Ze svých úspěchů mám radost.

S. Kratochvíl – sugesce cílené

na symptom

Koktavost (pomocí sugescí lze upravit jen 30 – 35 % poruch řeči)

Plynule už mluvím všude,

dobrý řečník ze mě bude.

Už mi to jde pěkně samo,

slova plynou lehce, snadno.

Ovládám své čurání,

včas proberu se ze spaní.

Já to zvládnu, já to vím,

vždycky se včas probudím.

Na nočník si dojdu sám,

velkou radost z toho mám.

R. Suchá – veršované sugesce

Sugesce cílené na symptom

Pomočování

V každém směru a v každém

okamžiku se cítím silnější

a zdatnější. Mizí všechna nejistota,

pochybnosti a obavy. Už mě nic tak

snadno neunaví, nevyvede z míry.

Jsem čilejší, bystřejší, energičtější.

Právě teď a v tuto chvíli

jsem odvážný, plný síly.

6


Moje hlava je klidná, jasná

a lehká.

To je přesně, oč tu běží,

má hlava je lehká, svěží.

Bolest hlavy

Problémy se soustředěním, tréma při zkoušení

Problémy s učením

Sugesce nemohou zvýšit úroveň intelektu, ale mohou pomoci lepšímu využívání

existujících schopností. A to tak, že podpoří motivaci či zmírní negativní vliv emocí,

jako jsou tréma, pocity méněcennosti či odpor k učení.

Nejistota

Obezita

Dobře a snadno se soustředím. Dokážu

věnovat pozornost všemu, co právě

dělám, a díky tomu se snadno učím

a všechno si pamatuji.

Při zkoušení, při písemce jsem zcela

klidný. Co vím, to uplatním.

Když na mě přijde strach, tak se

zhluboka nadechnu a zase vydechnu

a strach hned zmizí. Před lidmi se

vůbec nebudu stydět.

Mám chuť se učit. Učení mě těší

a baví. Kdykoli se pustím do učení,

jde mi to dobře.

Učení mi jde samo od sebe. Dovedu

se soustředit. Vše, co se mám naučit,

dostávám snadno do hlavy, dobře si to

pamatuji.

Snadno se soustředím, v učení mám

dobré výsledky. Ze svých výsledků

mám radost.

Ve všem si mi dařit bude,

nejen doma, ale všude.

Na všechno se soustředím,

vše, co znám, to uplatním.

Já se učím snadno, rychle,

z každé knížky, z každé bichle.

Všechno umím, všechno znám,

velkou radost z toho mám.

Jsem odvážný, umím se prosadit.

Jím pomalu a málo, jsem rychle

nasycen.

Já si věřím čím dál víc,

všechno zvládám jako nic.

Radost mi moc udělalo,

že papám pomalu a málo.

Bývám rychle nasycen,

dobře se cítím celý den.

7


Nechutenství

Jídlo mi chutná, přibývám

na váze.

Snadno usínám, spím dobře

a celou noc. Ráno se probouzím

odpočinutý a svěží. Když se v noci

náhodou probudím, zůstanu klidně

ležet a za chvíli opět usnu.

Nemám potřebu cucat si palec

(okusovat si nehty). Nemám potřebu

pokračovat v návyku, který mi

poškozuje ruce a nehty.

Svého návyku se zbavuji, návyk úplně

zmizí. Kdykoli se mi podaří úspěšně

vyhnout cucání palce (okusování

nehtů), budu mít z toho velkou radost.

Právě přišla změna nutná,

všechno jídlo mi moc chutná.

Právě teď a v tuto chvíli

moje tělo pěkně sílí.

Maminka se raduje,

jak mi pěkně šmakuje.

Rychle usnu, dobře spím,

až ráno se probudím.

Tvrdě spinkám celou noc,

odpočinu si vždy moc.

Palec už si necucám,

velkou radost z toho mám.

Návyku se rychle zbavím,

velký úspěch potom slavím.

Nespavost

Cucání palce, okusování nehtů

Autostimulační manévr

Pokaždé když se takto nadechnu

a vydechnu, tak strach,

tréma... mi přestane vadit.

Pokaždé když stisknu palec proti

ukazováčku, napětí, bolest... zmizí.

S. Kratochvíl

Kdykoli svůj palec zmáčknu,

hned se lépe cítit začnu.

Nálada se mi hned spraví,Nálada se mi hned spraví,

jsem veselý, šťastný, zdravý.

R. Suchá – veršovaný

autostimulační manévr

8


KOUZELNÉ KUKÁTKO V pohádce „Kouzelné kukátko“ se přenesete do skal a navštívíte krápníkovou jeskyni. Od samého začátku se snažte v dítěti vzbudit zvědavost i touhu podívat se na ono kouzelné místo ve skalách. Hovořte o tom, jak moc se těšíte, snažte se maximálně využít gest i mimiky, vyzvěte dítě, aby vám ukázalo své nadšení.

Pak si z dlaní udělejte dva válečky a dejte je na sebe. Tím vytvoříte kukátko, které přiložíte k oku, a podíváte se, kam se společně vydáte. Nezapomeňte dítě pochválit, jak je šikovné. Nejdříve zaostřete na obrázek s krmelcem a pak trochu víc doprava, na obrázek se skalami.

Ke skalám se přenesete úprkovými kroky. Počítání kroků slouží jako manévr, který vás přenáší na pohádkové místo plné kouzel. Vyzvěte dítě, aby během počítání mělo zavřené oči, ale může je mít i otevřené. Jakmile napočítáte poslední, desátý krok, tak by mělo oči zase otevřít. Společně si hrajte na to, že před vámi stojí dvě mohutné skály, které se pnou až do oblak. Obdivně si je prohlížejte a nakonec se dotkněte skal na obrázku rukama a ony se jako zázrakem rozestoupí. Pak rychle otočte stránku a na druhé straně najděte vyobrazený vchod do jeskyně. Můžete vyjádřit údiv tím, že si přiložíte ruku k ústům. Společně s dítětem rozvíjejte různé fantazie o tom, co je uvnitř jeskyně. Snažte se vyvolat tajemnou atmosféru – polohlasně promlouvejte k dítěti. Pak ho chyťte za ruku a gestem mu naznačte, aby vás následovalo. Hned za vchodem uvidíte malého Permoníčka. Opět jste příjemně překvapeni. Přemýšlíte, kdo to je a na koho asi čeká. Protože spí, bavte se spolu šeptem, abyste ho neprobudili.

Permoníčka nakonec probudí obrovská kapka, která sklouzne z krápníku až na jeho nos. Z vašeho setkání má velkou radost a vzápětí podává malému čtenáři kouzelný klíč.

9

KOUZELNÉ KUKÁTKO


Pobídněte dítě, aby si ho symbolicky vzalo a zasunulo do zámku dřevěné truhlice

na obrázku. V truhlici objevíte spoustu zajímavých věcí. Podle vlastní fantazie

společně pojmenujte „vzácné dary“ – odvahu, sílu, zdraví, štěstí, moudrost, lásku,

radost, humor, klid, dobrý spánek nebo chuť k jídlu. Malý čtenář dostal od

Permoníčka svolení, aby si odnesl vše, co potřebuje. Pomozte dítěti vybrat pro něj

užitečný „dar“ a symbolicky ho uložte do jeho kapsy.

Vzácné dary dodaly dítěti odvahu, sílu i vědomí toho, že všechno, co chce,

taky dokáže. Zároveň můžete přidat i další pozitivní sugesce, které několikrát

zopakujete. Věnujte dostatečný prostor i čas pro sugestivní prožitek. Poté se

s Permoníčkem rozlučte. Pohlaďte ho po tváři, vyzvěte dítě, aby mu dalo pusinku.

Nakonec se úprkovými kroky vraťte zpět. Opět zavřete oči, ale můžete je mít

i otevřené a postupným počítáním se vracejte ve svých představách zpět na své

místo. Při desátém kroku otevřete oči a protáhněte se.

i otevřené a postupným počítáním se vracejte ve svých představách zpět na své

místo. Při desátém kroku otevřete oči a protáhněte se.

10


ANDĚLÍČEK

V pohádce „Andělíček“ vystoupáte po zlatém žebříku až do nebe. Společně s dítětem si hrajte na to, že pozorujete oblohu plnou mráčků, buďte spontánní a hraví. Nejdříve vzhlédněte vzhůru k „nebi“, a to tak, že pořádně zakloníte hlavu a přiložíte si ruku k čelu, aby vám sluníčko nesvítilo do očí. Pak se podívejte na obrázek s obláčky a pojmenujte, co vám připomínají. Snažte se v dítěti vzbudit nadšení, podpořte jeho fantazii. Obláčky přímo nad vaší hlavou vypadají jako vstup do nebe. Se zaujetím si ho prohlédněte a rozvíjejte různé fantazie o tom, jak to v nebi asi vypadá.

Zpoza nebeské klenby na vás vykukuje malý andělíček se zlatými vlásky a něco na vás volá. Abyste ho lépe slyšeli, přiložte si ruku k uchu. Andílek vás zve do nebíčka a spouští vám na zem zlatý žebřík, po kterém vylezete nahoru. Lezení po šprušlích opět představuje přesouvací manévr, při kterém může dítě zavřít oči, aby se mohlo lépe soustředit.

V nebi se přivítejte s andělíčkem a pobídněte dítě, aby ho chytilo za ruku a všechno si pořádně prohlédlo. Vzduch je tu čistý a voňavý, proto se zhluboka nadechněte a zase vydechněte. Vnímejte, jak do vás s každým nádechem vstupuje energie, síla, pohoda a klid. Pomalu přicházíte k domečku, který se vám moc líbí. S nadšením popište, jak vypadá. Prstíkem ukazujte na jednotlivé detaily, vyprávějte si o tom, jaká má okna, komín... Zlehka šťouchněte do pootevřených dveří na obrázku a otočte stránku. Pak si udělejte z dlaní „kukátko“ (dalekohled) a podívejte se přes něj na obrázek pokojíčku.

Poté se s andělíčkem pusťte do kuchtění. Symbolicky vymačkejte obláček, nastrouhejte paprsky... Prstem ukazujte na různé speciality na obrázku. Buďte kreativní, společně si hrajte na vaření – vezměte do ruky vařečku a míchejte, nadzvedněte pokličku z hrnce a přivoňte k jídlu. Lžičkou naberte dobrotu z hrnce na obrázku a ochutnejte. Dělejte, že labužnicky převalujete jídlo v puse, povídejte si o tom, jak je to výborné. Zkuste si představit, že se s každým soustem cítíte lépe a lépe, jste veselí a šťastní, máte plno energie, síly a odvahy. Můžete přidat i další pozitivní sugesce.

Nakonec nebeskou rourou na obrázku pošlete pořádnou porci dobroty svým rodičům a blízkým. Dolů na zem se vracíte opět po žebříku – opatrně a pomaloučku našlapujete na šprušle, můžete mít při tom zavřené oči. Až budete stát oběma nohama pevně na zemi, oči opět otevřete a protáhněte se.

11

ANDĚLÍČEK




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.