načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Kreativita učitele při práci s technickými materiály -- aneb Technické projekty pro pedagogickou praxi - Ivan Jařabáč

Kreativita učitele při práci s technickými materiály -- aneb Technické projekty pro pedagogickou praxi

Kniha: Kreativita učitele při práci s technickými materiály
Autor: Ivan Jařabáč
Podtitul: aneb Technické projekty pro pedagogickou praxi

- Pedagogika vychází z poznání, že tvořit v širokém smyslu slova může každý člověk, že tvořivost se může projevit v každé činnosti. Opírá se o praktické zkušenosti, že ... (celý popis)
Titul doručujeme za 2 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  225
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
7,5
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Montanex
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2017
Počet stran: 96
Rozměr: 230,0x166,0x6,0 mm
Úprava: ilustrace (některé barevné)
Vydání: Vydání první
Skupina třídění: Organizace výuky a vzdělávání
Hmotnost: 0,189kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
Datum vydání: 201703
ISBN: 978-80-7225-434-7
EAN: 9788072254347
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Pedagogika vychází z poznání, že tvořit v širokém smyslu slova může každý člověk, že tvořivost se může projevit v každé činnosti. Opírá se o praktické zkušenosti, že tvořivost lze rozvíjet a cvičit. Ve školních institucích jde především o vytváření předpokladů pro tvořivost a o vyhledávání talentu. Významné aspekty intervence tvořivosti ve škole realizuje „tvořivý učitel“ a jeho kreativní přístup výuce, ale hlavní podíl na rozvoji tvořivosti dětí má prostředí, ve kterém vyrůstají, jejich rodina.
  Teoretická část odborné publikace se zabývá rozvojem tvořivosti jedinců v rodině a ve škole. V závěru teoretické části je popisovaná tvořivost učitele, jeho možnosti realizovat rozličné edukační strategie včetně výukových projektů (například technických projektů s praktickým zaměřením), které podněcují žáky k tvořivosti ve vzdělávací oblasti „Člověk a svět práce“.
   V aplikační části jsou uvedeny konkrétní technické projekty, které autor realizoval s žáky na 2. stupni základní školy (praktické). Jedná se o prezentaci výstav prací žáků na ZŠ i v galeriích, které si získaly dobu realizace svou prestiž a staly inspirací pro nejen pro žáky, ale zejména pro učitele na všech typech škol. Z dalších technických projektů je popisován Den nové techniky. Realizací tohoto projektu se žáci I. stupně ZŠ mohou seznámit s nejnovějšími stroji a technikou užívanou ve výchovně vzdělávací oblasti „Člověk a svět práce“ při práci s technickými materiály. Čtenáři se mají možnost seznámit i s různými soutěžemi zručnosti žáků v technických dovednostech nebo v přesnosti rýsování. Aplikační část uzavírají implementované technické projekty, které podporují empatií žáků. V závěru kapitoly jsou uvedeny i možnosti využití realizovaných technických projektů ve školních institucích.
 

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Ivan Jařabáč - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH

ÚVOD........................................................................................................................ 7

TEORETICKÁ ČÁST................................................................................................ 9

1 TVOŘIVOST NEBOLI KREATIVITA................................................................... 9

1.1 Teorie a druhy tvorivosti................................................................................ 9

1.2 Tvůrčí proces, produkt a osobnost............................................................... 11

1.3 Tvůrčí schopnosti.......................................................................................... 12

1.4 Kreativita jako součást inteligence............................................................... 13

2 ROZVÍJENÍ A BARIÉRY TVORIVOSTI.............................................................. 15

2.1 Podmínky pro rozvoj tvorivosti v rodině........................................................ 15

2.2 Významné aspekty intervence tvorivosti ve škole....................................... 16

2.3 Kreativní metody ve výuce a kreativní techniky........................................... 17

2.4 Tvůrčí myšlení a bariéry tvůrčího myšlení.................................................... 24

3 TVOŘIVÝ UČITEL A VZDĚLÁVACÍ OBLAST ČYovéA: a sverpráce.................... 29

3.1 Tvořivý učitel vzdělávací oblasti Člověk a svět práce.................................... 29

3.2 Cíle vzdělávací oblasti Člověk a svétpráce................................................... 32

3.3 Obsah vzdělávacího oboru Člověk a svět práce............................................ 34

3.4 Edukační strategie vzdělávací oblasti Člověk a svět práce.......................... 35

4 PRÁCE S TECHNICKÝMI MATERIÁLY.............................................................. 41

4.1 Práce s plasty................................................................................................. 41

4.2 Práce se dřevem............................................................................................ 43

4.3 Práce s kovem................................................................................................ 45

IMPLEMENTACE TECHNICKÝCH PROJEKTŮ................................................... 47

5 PREZENTACE VÝSTAV PRACÍ ŽÁKŮ A TECHNIKY....................................... 47

5.1 Vybavenost školní dílny, předpoklad pro realizaci technických

projektů........................................................................................................... 48

5.2 Prezentace výstav prací žáků na školách i v galeriích................................ 51

5.3 Dny nové techniky.......................................................................................... 65

6 SOUTĚŽE A OSTATNÍ TECHNICKÉ PROJEKTY............................................. 69

6.1 Soutěže zručnosti žáků v technických dovednostech................................. 69

6.2 Soutěže žáků v přesnosti rýsování............................................................... 76

6.3 Technické projekty, které podporují empatii žáků......................................... 79

6.4 Možnosti využití.............................................................................................. 86

ZÁVĚR....................................................................................................................... 87

SEZNAM POUŽITÝCH ZDROJŮ............................................................................ 89

SEZNAM ZKRATEK............................................................................................... 93

SEZNAM OBRÁZKŮ.............................................................................................. 94

SEZNAM TABULEK................................................................................................ 95

5




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist