
sleva
Kniha:
Kraď jako umělec
Autor:
Austin Kleon

Nakladatelství: | » Jan Melvil publishing |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2012 |
Počet stran: | 160 |
Rozměr: | 152 x 152 mm mm |
Úprava: | 11 stran: ilustrace, 1 portrét |
Vydání: | Vyd. 1. |
Název originálu: | Steal like an artist |
Spolupracovali: | přeložil Michal Kašpárek |
Skupina třídění: | Vyšší duševní procesy |
Vazba: | brožovaná s chlopněmi |
Barevnost: | černobílá |
Překladatel: | Michal Kašpárek |
Nakladatelské údaje: | V Brně, Jan Melvil, 2012 |
ISBN: | 978-80-87270-36-3 |
EAN: | 9788087270363 |
Rady a tipy, jak úspěšně kopírovat nápady talentovaných lidí a pak je využít ve své vlastní kreativní práci, která by nás naplňovala a ve které bychom mohli vyniknout. Umělec Austin Kleon dospívá k moudrému závěru, že absolutní původnost v jakékoli oblasti tvorby je v digitální době nedosažitelný cíl. Vše, co vytvoříme, je produktem naší zkušenosti a naše zkušenost je souhrn všeho, co prošlo našimi geny a smysly. Je nutné se s tím smířit. Tvorba už bude VŽDY krádež. Teď jde o to, jak krást (tvořit) se ctí: tedy tak, abychom navzdory všem výpůjčkám přinesli něco nového a měli z výsledků naší práce radost. Knížka je uspořádána do deseti kapitol: každá kapitola nasvětluje mechanismus kreativity z jiného úhlu a prakticky manifestuje možnosti, jak se vyrovnat s nástrahami plagiátorství.
10 věcí, které ti nikdo neřekl o kreativitě
Umělec Austin Kleon dospívá k moudrému závěru, že absolutní původnost v jakékoli oblasti tvorby je v digitální době nedosažitelný cíl. Vše, co vytvoříme, je produktem naší zkušenosti, a naše zkušenost je souhrn všeho, co prošlo našimi geny a smysly. Je nutné se s tím smířit. Tvorba už bude VŽDY krádež. Teď jde o to, jak krást (tvořit) se ctí: tedy tak, abychom navzdory všem výpůjčkám přinesli něco nového a měli z výsledků naší práce radost. Knížka je uspořádána do deseti kapitol: každá kapitola nasvětluje mechanismus kreativity z jiného úhlu a prakticky manifestuje možnosti, jak se vyrovnat s nástrahami plagiátorství. Kraď jako umělec je základní inspirační knihou pro všechny, kteří tvoří (a trpí při tom pocitem vlastní průměrnosti a neoriginality). Je kongeniálním desaterem pro každého začínajícího spisovatele, muzikanta, výtvarníka, copywritera, bloggera, prostě tvůrce. Nemusíte být génius, stačí být sám sebou. Knihu přeložil Michal Kašpárek, ilustrace a rukou psané texty v knize byly počeštěny a překresleny Radkem Petříkem.
Média o knize
“Svěží a vtipné a současně děsivé. Děsivé, protože vás odhalí.” – Seth Godin
(10 věcí, které ti nikdo neřekl o kreativitě)
Téměř deset let jsem se snažil přijít na to, jak tvořit umění. Tohle všechno jsem se při tom naučil. Když jsem se pak o svá doporučení začal dělit s ostatními, stala se legrační věc: zjistil jsem, že nejsou jen pro umělce. Hodí se každému.
Radami z následujících stránek by se měl řídit každý, kdo se snaží do svého života a své práce vpravit aspoň špetku kreativity. (A to by snad mělo platit o nás všech.) Jinými slovy: tahle kniha je pro tebe. Ať jsi, kdo jsi, ať děláš, co děláš.
–Austin Kleon
Bohatě ilustrovaná, chytrá a vtipná knížka o tvoření, novátorství a plagiátorství v digitální době. Lze dnes vůbec být 100% původní? A má smysl o to usilovat?
Austin Kleon dospívá k závěru, že absolutní původnost je nedosažitelný cíl. Tvorba je a bude VŽDY krádež. Umělec je totiž sběratelem. Sběratelem zážitků, vlivů, vjemů... který však bere jen to, co opravdu miluje. Díky své sbírce tak pozná sebe a svůj styl. Každá tvorba je tedy produktem zkušenosti a zkušenost je souhrn všeho, co prošlo geny a smysly a stálo za uložení v paměti či v zásuvce pracovního stolu.
Podle Kleona jde o to, jak krást (=tvořit) se ctí: tedy tak, abychom navzdory všem výpůjčkám přinesli něco nového a měli z výsledků radost. Zkrátka, nemusíte být génius, stačí být sám sebou.
S knihou dostáváte ilustrovaný manifest tvořivosti, kongeniální desatero, které pustí umělce ve vás konečně ven. Knížka je pro každého začínajícího spisovatele, muzikanta, výtvarníka, copywritera, bloggera, fotografa, prostě pro všechny tvůrce, aktivní či zatím stále neprojevené.
Bohatě ilustrovaná, chytrá a vtipná knížka o tvoření, novátorství a plagiátorství v digitální době. Lze dnes vůbec být 100% původní? A má smysl o to usilovat?Austin Kleon dospívá k závěru, že absolutní původnost je nedosažitelný cíl. Tvorba je a bude VŽDY krádež. Umělec je totiž sběratelem. Sběratelem zážitků, vlivů, vjemů... který však bere jen to, co opravdu miluje. Díky své sbírce tak pozná sebe a svůj styl. Každá tvorba je tedy produktem zkušenosti a zkušenost je souhrn všeho, co prošlo geny a smysly a stálo za uložení v paměti či v zásuvce pracovního stolu.Podle Kleona jde o to, jak krást (=tvořit) se ctí: tedy tak, abychom navzdory všem výpůjčkám přinesli něco nového a měli z výsledků radost. Zkrátka, nemusíte být génius, stačí být sám sebou.S knihou dostáváte ilustrovaný manifest tvořivosti, kongeniální desatero, které pustí umělce ve vás konečně ven. Knížka je pro každého začínajícího spisovatele, muzikanta, výtvarníka, copywritera, bloggera, fotografa, prostě pro všechny tvůrce, aktivní či zatím stále neprojevené.
Bohatě ilustrovaná, chytrá a vtipná knížka o tvoření, novátorství a plagiátorství v digitální době. Lze dnes vůbec být 100% původní? A má smysl o to usilovat? Austin Kleon dospívá k závěru, že absolutní původnost je nedosažitelný cíl. Tvorba je a bude VŽDY krádež. Umělec je totiž sběratelem. Sběratelem zážitků, vlivů, vjemů... který však bere jen to, co opravdu miluje. Díky své sbírce tak pozná sebe a svůj styl. Každá tvorba je tedy produktem zkušenosti a zkušenost je souhrn všeho, co prošlo geny a smysly a stálo za uložení v paměti či v zásuvce pracovního stolu. Podle Kleona jde o to, jak krást (=tvořit) se ctí: tedy tak, abychom navzdory všem výpůjčkám přinesli něco nového a měli z výsledků radost. Zkrátka, nemusíte být génius, stačí být sám sebou. S knihou dostáváte ilustrovaný manifest tvořivosti, kongeniální desatero, které pustí umělce ve vás konečně ven. Knížka je pro každého začínajícího spisovatele, muzikanta, výtvarníka, copywritera, bloggera, fotografa, prostě pro všechny tvůrce, aktivní či zatím stále neprojevené.