načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Korporátní strategie. Krok za krokem – Radim Červený; Alena Hanzelková; Miloslav Keřkovský

Korporátní strategie. Krok za krokem
-7%
sleva

Kniha: Korporátní strategie. Krok za krokem
Autor: Radim Červený; Alena Hanzelková; Miloslav Keřkovský

Rady, jak postupovat při tvorbě korporátních strategií. Příručka. ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  490 Kč 456
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
15,2
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » C. H. Beck
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2016
Počet stran: 224
Rozměr: 24 cm
Úprava: xvi, 204 stran: ilustrace
Vydání: Vydání první
Skupina třídění: Management. Řízení
Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice
Jazyk: česky
Datum vydání: 15.12.2016
ISBN: 978-80-7400-620-3
EAN: 9788074006203
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Rady, jak postupovat při tvorbě korporátních strategií. Příručka.

Popis nakladatele

Firma by měla být efektivně řízena na všech úrovních - strategické, taktické a operativní. Nejdůležitější je ale strategická úroveň, neboť rozhodování uskutečňována na strategické úrovni řízení ovlivňují úspěšnost podnikání nejvíce - uvádí se, že až z 80 %. Záleží však na tom, o jaké podnikání se jedná, v jakém prostředí a v jaké situaci je realizováno. Myšlenkovým těžištěm řešení strategie nejvyšší úrovně, tzv. korporátní strategie, je v této publikaci model strategického řízení, který vznikl na Brno International Business School B.I.B.S. - vysoká škola na základě studia nejdůležitějších publikací západního strategického managementu a jenž je úspěšně ověřen dnes již téměř dvacetiletou praktickou aplikací v podmínkách našich firem. Příručka přináší praktický návod, jak při formulaci korporátní (podnikové) strategie postupovat: 1. krok - Strategická analýza zaměřená na korporátní strategii. 2. krok - Návrh nové nebo redefinice stávající strategie, 3. krok - Předpoklady pro strategické řízení, 4. krok - Implementace strategie a kontrola jejího plnění. Kniha navazuje na několik předchozích publikací, které jsou zaměřeny na jednotlivé úrovně a oblasti strategického řízení firmy (business strategie), ale i na tzv. funkční oblasti - strategické řízení výroby, marketingu, nákupu, lidských zdrojů, IS/IT a financí. Příručka je vhodná nejen pro studenty MBA, ale také pro manažery a vlastníky podniků. (krok za krokem)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Radim Červený; Alena Hanzelková; Miloslav Keřkovský - další tituly autora:
Rodinné podnikání Rodinné podnikání
Strategický marketing.Teorie pro praxi Strategický marketing.Teorie pro praxi
Moderní přístupy k řízení výroby, 3. vydání Moderní přístupy k řízení výroby, 3. vydání
Ekonomie pro strategické řízení. Teorie pro praxi Ekonomie pro strategické řízení. Teorie pro praxi
Business strategie. Krok za krokem Business strategie. Krok za krokem
Personální strategie - krok za krokem Personální strategie
Strategické řízení firemních informací Strategické řízení firemních informací
Strategické řízení. Teorie pro praxi, 3. přepracované vydání Strategické řízení. Teorie pro praxi, 3. přepracované vydání
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Předmluva ........................................................ VII

Seznam obrázků ................................................... XV

Seznam tabulek ................................................... XVII

1. Úvod do problematiky strategického řízení ............................ 1

1.1 Poslání (mise) firmy, firemní principy a elementární hodnoty ............ 3

1.2 Strategie ...................................................... 5

1.2.1 Vymezení pojmu „strategie“ ................................ 5

1.2.2 Časový horizont strategie ................................... 7

1.3 Strategická obchodní jednotka .................................... 8

Shrnutí .......................................................... 10

2. Korporátní strategie v kontextu strategického řízení firmy .............. 12

2.1 Modely/koncepty uspořádání strategického řízení .................... 12

2.2 Model strategického řízení preferovaný autory této publikace ........... 14

2.2.1 Hierarchie firemních strategií ............................... 14

2.2.2 Korporátní strategie ...................................... 17

2.2.3 Business (obchodní) strategie .............................. 18

2.2.4 Horizontální strategie ..................................... 19

2.2.5 Funkční strategie ........................................ 20

Shrnutí .......................................................... 23

3. Obsah korporátní strategie v pojetí dle modelu strategického

řízení B.I.B.S. podrobněji .......................................... 25

3.1 Vyčlenění strategických obchodních jednotek ....................... 26

3.2 Určení základních strategických cílů vyčleněných SBUs ............... 28

3.3 Vymezení směrů a cest naplnění vytyčených strategických cílů

pro jednotlivé SBUs ........................................... 29

Shrnutí .......................................................... 31


Korporátní strategieXII

4. Korporátní strategie v praxi – jak při její formulaci postupovat? ........ 33

4.1 Krok 1 – Strategická analýza zaměřená na korporátní strategii ........ 34

4.1.1 Pořadí dílčích analýz při řešení korporátní strategie .......... 36

4.1.2 Časový horizont zpracování externích analýz ............... 37

4.1.3 Relevantnost analýz ................................... 38

4.1.4 Analýza nadřazeného patra pro korporátní strategii,

identifikace současné strategie .......................... 39

4.1.5 SLEPT analýza pro formulaci korporátní strategie ........... 42

4.1.5.1 Předmět SLEPT analýzy, zahraniční

okolí firmy/SBU ............................. 43

4.1.5.2 Logika zpracování SLEPT analýzy ............... 46

4.1.5.3 Sociální/společenské faktory .................... 48

4.1.5.4 Právní faktory ............................... 48

4.1.5.5 Ekonomické faktory .......................... 49

4.1.5.6 Politické faktory ............................. 50

4.1.5.7 Technologické faktory ......................... 51

4.1.6 Metoda MAP zpracování SLEPT analýzy ................. 52

4.1.7 Porterova analýza odvětví zpracovaná pro formulaci

korporátní strategie ................................... 54

4.1.8 Analýza nejvýznamnějších konkrétních zákazníků

při zpracování korporátní strategie ....................... 60

4.1.9 Analýza nejvýznamnějších konkrétních konkurentů

při zpracování korporátní strategie ....................... 61

4.1.9.1 Analýza konkurentů, kteří jsou pro firmu/SBU

konkurenty jak na trzích zboží a služeb, tak

na trzích výrobních faktorů ..................... 63

4.1.9.2 Analýza konkurentů, kteří jsou pro firmu/SBU

konkurenty jen na trzích výrobních faktorů ........ 65

4.1.9.3 Porovnání/benchmarking s konkurenty ............ 66

4.1.10 Analýza nejvýznamnějších konkrétních dodavatelů

při zpracování korporátní strategie ....................... 66

4.1.11 Analýza/prognóza vývoje trhu při zpracování korporátní

strategie ............................................ 68

4.1.11.1 Prognóza a predikce vývoje trhu .................69

4.1.11.2 Metoda prognózování vývoje trhu, vycházející

z odhadu působení necenových faktorů

na rovnováhu trhu ............................75

4.1.11.3 Závěrem k prognóze/analýze vývoje trhu ..........80

4.1.12 Analýza očekávání důležitých stakeholders, zpracovaná

pro korporátní strategii ................................ 80

4.1.13 Interní analýza pro korporátní strategii .................... 82


Obsah XIII

4.1.13.1 Interní analýza pro korporátní strategii

ve struktuře „7P“ ............................. 86

4.1.13.2 Interní analýza pro korporátní strategii

zpracovaná ve struktuře dle firemních faktorů ...... 88

4.1.13.3 Interní analýza pro korporátní strategii

zpracovaná ve struktuře dle „7S“ ................ 97

4.1.13.4 Analýza vztahu strategie, organizace

a firemní kultury ............................. 99

4.1.14 Portfolio analýzy uplatnitelné při řešení korporátní

strategie ........................................... 100

4.1.14.1 BCG matice ................................101

4.1.14.2 Matice atraktivity oboru a pozice podniku ........103

4.1.14.3 Matice přežití ...............................108

4.1.14.4 Analýza životního cyklu výrobku/trhu ...........108

4.1.15 SWOT analýza ..................................... 110

4.1.16 Výzkum, nebo analýza? .............................. 114

4.2 Krok 2 – Návrh nové nebo redefinice stávající korporátní strategie .... 117

4.2.1 Struktura návrhu a postup při formulaci korporátní

strategie ........................................... 117

4.2.1.1 Rozhodnutí o rozčlenění podnikání firmy

do SBUs ...................................117

4.2.1.2 Rozhodnutí o nejdůležitějších strategických

cílech vyčleněných SBUs .....................118

4.2.1.3 Vytyčení nejdůležitějších směrů dalšího

rozvoje vyčleněných SBUs ....................124

4.2.2 Posouzení kvality a zdůvodnění návrhu korporátní

strategie ........................................... 133

4.2.3 Strategie zpracovaná ve variantách (strategické scénáře) ..... 135

4.3 Krok 3 – Předpoklady pro strategické řízení ..................... 137

4.4 Krok 4 – Implementace strategie a kontrola jejího plnění ........... 138

Shrnutí ......................................................... 139

5. Příklady a případové studie ...................................... 141

5.1 Kovopetrol, a. s. Plzeň diversifikuje svoje podnikání . . . . . . . . . . . . . . . 141

5.2 Příklady vývojových trendů, uplatnitelných jako vzor

při SLEPT analýze ......................................... 142

5.2.1 Příklady vývojových trendů

z oblasti „Social“ SLEPT analýzy ....................... 142

5.2.2 Příklady vývojových trendů

z oblasti „Legal“ SLEPT analýzy ....................... 144

5.2.3 Příklady vývojových trendů

z oblasti „Economical“ SLEPT analýzy .................. 146


Korporátní strategieXIV

5.2.4 Příklady vývojových trendů

z oblasti „Political“ SLEPT analýzy ..................... 148

5.2.5 Příklady vývojových trendů

z oblasti „Technological“ SLEPT analýzy ................ 149

5.3 Demonstrace analýz zaměřených na formulaci korporátní strategie

české strojírenské firmy střední velikosti .......................... 150

5.3.1 Demonstrace zpracování analýzy „nadřazeného patra“

pro korporátní strategii ................................... 152

5.3.2 Demonstrace zpracování analýzy SLEPT metodou MAP ........ 157

5.3.3 Demonstrace zpracování Porterovy analýzy .................. 161

5.3.4 Demonstrace zpracování analýzy očekávání stakeholders ........ 164

5.3.5 Demonstrace zpracování interní analýzy ..................... 164

5.3.6 Demonstrace zpracování sumární SWOT analýzy .............. 168

5.4 Doporučená struktura práce zaměřené na korporátní strategii .......... 169

5.5 Model korporátní strategie dle B.I.B.S. přizpůsobený

podmínkám menší firmy ....................................... 173

5.6 Některé další možnosti rozhodování o strategickém směrovaní SBU ..... 175

5.6.1 „Business Definition“ .................................... 175

5.6.2 Možné alternativní směry strategického rozvoje ............... 176

5.6.2.1 Strategie stability ................................ 177

5.6.2.2 Strategie expanze ................................ 178

5.6.2.3 Strategie útlumu, omezení ......................... 179

5.6.2.4 Kombinovaná strategie ............................ 179

5.6.2.5 Shrnutí ........................................ 180

5.6.3 Interní a externí strategický rozvoj .......................... 181

5.6.4 Strategie diversifikace ................................... 186

5.6.5 Ofenzivní a defenzivní strategie ............................ 188

Závěrem .......................................................... 189

Slovníček pojmů ................................................... 193

Literatura ......................................................... 199

Rejstřík ........................................................... 201




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2020 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist