načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Kontrakt (dohoda) jako předpoklad reedukace žáka s poruchou emocí a chování... - Ivan Jařabáč

Kontrakt (dohoda) jako předpoklad reedukace žáka s poruchou emocí a chování...

Kniha: Kontrakt (dohoda) jako předpoklad reedukace žáka s poruchou emocí a chování...
Autor:

- Je až příliš snadné odsoudit dnešní děti a mládež, že se neumí chovat, že si neváží hodnot práce druhých lidí, že jejich přístup k práci je negativní, zejména pak pokud se ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  225
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
7,5
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Montanex
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2018
Počet stran: 112
Rozměr: 231,0x166,0x4,0 mm
Úprava: ilustrace
Vydání: Vydání první
Skupina třídění: Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
Hmotnost: 0,212kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
Datum vydání: 201804
ISBN: 978-80-7225-453-8
EAN: 9788072254538
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Je až příliš snadné odsoudit dnešní děti a mládež, že se neumí chovat, že si neváží hodnot práce druhých lidí, že jejich přístup k práci je negativní, zejména pak pokud se jedná o žáky s určitým handicapem, např. o žáky s poruchami emocí a chování. Mnohem těžší je tyto žáky a mládež vychovávat, najít k nim cestu důvěry, získat si přirozenou autoritu, usilovat o jejich vzdělání, být ochotni jim věnovat svůj volný čas i v mimoškolní činnosti.

Odborná publikace Kontrakt jako předpoklad "reedukace" žáka s poruchou emocí a chování na základní škole se zabývá prevencí, výchovou, edukací a reedukací žáků s poruchami emocí a chování na základní škole.

Teoretická část odborné publikace se zabývá pojmy, terminologií, klasifikací a etiologií poruch emocí a chování. Následně se věnuje neagresivním a agresivním poruchám chování a sociálně výchovné intervenci, která je poskytována dětem, mladistvým, rodinám a dalším výchovným subjektům. V závěru teoretické části publikace je popisována edukace a reedukace jedinců s poruchou emocí a chování v segregovaném prostředí a edukace a prevence žáků s poruchami emocí a chování v hlavním proudu vzdělávání. V aplikační části odborné knihy je uvedena implementace kontraktu (dohody) o spolupráci mezi rodiči, školou a žákem s poruchou emocí a chování ve výchovně vzdělávacím procesu na základní škole v Ostravě-Hrabůvce. Pomocí "behaviorálního managementu" učitele, který ve třídě vzdělává a vychovává žáka s problémy v chování nebo žáka s poruchami emocí a chování, dochází ke korekci nežádoucího chování ve škole. Vnímavý čtenář (zejména učitelé) odborné publikace zcela jistě využije uvedené implementace kontraktu (dohody) s žákem ve výchovně vzdělávacím procesu na základní nebo střední škole pro reedukaci žáků s poruchou emocí a chování v pedagogické praxi.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Ivan Jařabáč - další tituly autora:
Ke knize "Kontrakt (dohoda) jako předpoklad reedukace žáka s poruchou emocí a chování..." doporučujeme také:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH

ÚVOD 7

TEORETICKÁ ČÁST 8

1 PORUCHA EMOCÍ A CHOVÁNÍ 8

1.1 Vymezení pojmu porucha emocí a chování 8

1.2 Terminologie 21. století v mezinárodním kontextu 9

1.3 Dítě v riziku poruchy chování, žáci s problémem v chování a s poruchou chování 10

1.4 Klasifikace poruch chování 15

1.5 Individuální a sociální kauzální faktory poruchy emocí a chování 18

2 TYPY PORUCH EMOCÍ A CHOVÁNÍ 21

2.1 Lhaní a záškoláctví 21

2.2 Útěky, toulání a krádeže 22

2.3 Šikana, aspekty ovlivňující šikanu 24

2.3.1 Podstata, formy, příčiny a vývojová stadia šikany 24

2.3.2 Role aktérů šikany a důsledky šikany 29

2.3.3 Preventivní strategie proti školní šikaně 33

2.4 Skutečné případy výskytu šikany na základní škole 37

3 SOCIÁLNĚ VÝCHOVNÉ INTERVENCE DĚTEM,

MLADISTVÝM A RODINÁM 41

3.1 Rodina a výchova dítěte s dispozicí к poruše chování 41

3.2 Edukace jedinců s dispozicí к poruše chování a poruchou chování v rodině 43

3.3 Střediska výchovné péče (SVP) 49

3.4 Role sociálního pracovníka při podpoře edukace dítěte s dispozicí

к poruše emocí a chování, terénní práce - streetworker 50

4 EDUKACE JEDINCŮ S PORUCHOU EMOCÍ A CHOVÁNÍ

V SEGREGOVANÉM PROSTŘEDÍ A POSTPENITENCIÁRNÍ PÉČE 53

4.1 Edukace a reedukace jedinců s poruchou emocí a chování

ve školských zařízeních pro výkon ochranné a ústavní výchovy 53

4.2 Edukace jedinců s poruchou emocí a chování ve věznicích pro mladistvé 56

4.2.1 Věznice pro mladistvé 56

4.2.2 Resocializační program - program zacházení ve věznicích 57

4.3 Postpenitenciární péče 60

4.3.1 Sociální péče v rámci státních institucí 60

4.3.2 Sociální péče charitativního typu 61

5 EDUKACE ŽÁKŮ S PORUCHAMI EMOCÍ A CHOVÁNÍ

V HLAVNÍM PROUDU VZDĚLÁVÁNÍ 65

5.1 Inkluze žáků s poruchami emocí a chování v běžné škole 65

5.2 Prevence 68

5.3 Poradenství 70

5


5.3.1 Školská poradenská zařízení

5.3.2 Školní poradenská pracoviště

5.3.3 Poradenství a intervence třídního učitele

71

74

75

6 APLIKAČNÍ ČÁST 77

6.1 Behaviorální management učitele ve třídě 77

6.1.1 Pedagogická diagnostika 77

6.1.2 Cílená intervence učitele 79

6.1.3 Kontrakt (dohoda) v poradenském vztahu s žákem, s osobou blízkou 80

6.2 Implementace kontraktu (dohody) o spolupráci mezi rodiči, žáky

a ZŠ U Haldy 66, Ostrava-Hrabůvka 82

6.2.1 Charakteristika instituce, ve které se realizuje edukace žáků s poruchami chování 82

6.2.2 Požadavky kázeňské politiky v ZŠ U Haldy 66, Ostrava-Hrabůvka 88

6.2.3 Realizace kontraktu (dohody) v poradenském vztahu s žákem 89

6.3 Možnosti využití 95

ZÁVĚR 97

SEZNAM POUŽITÝCH ZDROJŮ 99

SEZNAM ZKRATEK 104

SEZNAM OBRÁZKŮ A TABULEK 105

6




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist