

sleva
Kniha:
Konstruktér vzpomíná...
Autor:
Václav Pauer
Podtitul: Jak v Plzni vzniklo 200 závodních automobilů a motocyklů

Nakladatelství: | » Grada |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2015 |
Počet stran: | 144 |
Rozměr: | 163×240 |
Úprava: | 16 nečíslovaných stran obrazových příloh: ilustrace (některé barevné), portréty |
Vydání: | První vydání |
Skupina třídění: |
Dopravní prostředky Biografie |
Vazba: | Pevná šitá vazba |
Datum vydání: | 14.9.2015 |
ISBN: | 978-80-247-5575-5 |
EAN: | 9788024755755 |
Konstruktér Václav Pauer v úvodu knihy vzpomíná na svoji nedobrovolnou praxi v plzeňské Škodovce, kde byl za války totálně nasazen, na studia na ČVUT v Praze, i jeho působení jako asistenta na Vysoké škole strojní a elektrotechnické v Plzni. Podstatnou část však tvoří vzpomínky na jeho působení v Metalexu, kde pracoval nejprve externě a později nastoupil nastálo a zůstal až do svého odchodu do důchodu v roce 1989.
Kniha přináší vzpomínky konstruktéra Václava Pauera na jeho kariéru v plzeňské firmě Metalex, kde za dobu svého působení připravil pro výrobu přibližně dvacet závodních automobilů a motocyklů. (jak v Plzni vzniklo 200 závodních automobilů a motocyklů)
Konstruktér Václav Pauer v úvodu knihy vzpomíná na svoji nedobrovolnou praxi v plzeňské Škodovce, kde byl za války totálně nasazen, na studia na ČVUT v Praze, i jeho působení jako asistenta na Vysoké škole strojní a elektrotechnické v Plzni. Své vyprávění věnuje i spolupráci s jezdci Šustou, Zachem a stájí Doležal-Pták. Podstatnou část však tvoří vzpomínky na jeho působení v Metalexu, kde pracoval nejprve externě a později nastoupil nastálo a zůstal až do svého odchodu do důchodu v roce 1989. Autor si je vědom, že s postupem času mohou být vzpomínky zkresleny, ale jak sám říká, hleděl se jich vyvarovat. Podrobné záznamy, které si tehdy vedl, pomohly uvést na pravou míru hodnocení některých událostí, které byly často od počátku úmyslně zkreslovány. Poznámky zároveň napomohly zmapovat nezlomné úsilí a neutuchající vynalézavost konstruktérů i jezdců, kteří se pod křídly Metalexu sešli. Tato parta nadšenců dokázala přivést na svět řadu pozoruhodných technických řešení závodních automobilů a motocyklů, které měly na svoji dobu velmi vysokou konstrukční úroveň i dokonalé zpracování. Kniha je doplněná 250 unikátními fotografiemi, ze zkušebních i závodních okruhů, výroby a dílen, momentek ze závodů a mnoha dalších, ve valné většině poprvé publikované.
Konstruktér Václav Pauer v úvodu knihy vzpomíná na svoji nedobrovolnou praxi v plzeňské Škodovce, kde byl za války totálně nasazen, na studia na ČVUT v Praze, i jeho působení jako asistenta na Vysoké škole strojní a elektrotechnické v Plzni. Své vyprávění věnuje i spolupráci s jezdci Šustou, Zachem a stájí Doležal-Pták. Podstatnou část však tvoří vzpomínky na jeho působení v Metalexu, kde pracoval nejprve externě a později nastoupil nastálo a zůstal až do svého odchodu do důchodu v roce 1989. Autor si je vědom, že s postupem času mohou být vzpomínky zkresleny, ale jak sám říká, hleděl se jich vyvarovat. Podrobné záznamy, které si tehdy vedl, pomohly uvést na pravou míru hodnocení některých událostí, které byly často od počátku úmyslně zkreslovány.
Poznámky zároveň napomohly zmapovat nezlomné úsilí a neutuchající vynalézavost konstruktérů i jezdců, kteří se pod křídly Metalexu sešli. Tato parta nadšenců dokázala přivést na svět řadu pozoruhodných technických řešení závodních automobilů a motocyklů, které měly na svoji dobu velmi vysokou konstrukční úroveň i dokonalé zpracování. Kniha je doplněná 250 unikátními fotografiemi, ze zkušebních i závodních okruhů, výroby a dílen, momentek ze závodů a mnoha dalších, ve valné většině poprvé publikované.
Konstruktér Václav Pauer v úvodu knihy vzpomíná na svoji nedobrovolnou praxi v plzeňské Škodovce, kde byl za války totálně nasazen, na studia na ČVUT v Praze, i jeho působení jako asistenta na Vysoké škole strojní a elektrotechnické v Plzni. Své vyprávění věnuje i spolupráci s jezdci Šustou, Zachem a stájí Doležal-Pták. Podstatnou část však tvoří vzpomínky na jeho působení v Metalexu, kde pracoval nejprve externě a později nastoupil nastálo a zůstal až do svého odchodu do důchodu v roce 1989. Autor si je vědom, že s postupem času mohou být vzpomínky zkresleny, ale jak sám říká, hleděl se jich vyvarovat. Podrobné záznamy, které si tehdy vedl, pomohly uvést na pravou míru hodnocení některých událostí, které byly často od počátku úmyslně zkreslovány. Poznámky zároveň napomohly zmapovat nezlomné úsilí a neutuchající vynalézavost konstruktérů i jezdců, kteří se pod křídly Metalexu sešli. Tato parta nadšenců dokázala přivést na svět řadu pozoruhodných technických řešení z ávodních automobilů a motocyklů, které měly na svoji dobu velmi vysokou konstrukční úroveň i dokonalé zpracování. Kniha je doplněná 250 unikátními fotografiemi, ze zkušebních i závodních okruhů, výroby a dílen, momentek ze závodů a mnoha dalších, ve valné většině poprvé publikované.
Metalex (firma)
Automobiloví konstruktéři – Česko – 20. století
Motocykloví konstruktéři – Česko – 20. století
Závodní automobily – Česko – 20. století
Závodní motocykly – Česko – 20. století
Konstrukce vozidel – Česko – 20. století
Plzeň (Česko)