načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Komparace profesní orientace žáků s mentálním postižením ve městech Ostravy (ČR) -- a Wozdislaw Śląski (PL) - Ivan Jařabáč

  > > > > Komparace profesní orientace žáků s mentálním postižením ve městech Ostravy (ČR)  
Komparace profesní orientace žáků s mentálním postižením ve městech Ostravy (ČR) -- a Wozdislaw Śląski (PL)

Kniha: Komparace profesní orientace žáků s mentálním postižením ve městech Ostravy (ČR) -- a Wozdislaw Śląski (PL)
Autor:

Odborná publikace s názvem „Komparace profesní orientace žáků s mentálním postižením“ se zabývá problematikou „kariérového poradenství“ u žáků s lehkým mentálním ...
Titul doručujeme za 2 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  225
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma
7,5
bo za nákup

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Montanex
Rok vydání: 201606
Počet stran: 112
Rozměr: 230,0x166,0x8,0 mm
Úprava: tran : ilustrace, 1 mapa, 1 portrét, faksimile
Hmotnost: 0,215kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
ISBN: 978-80-7225-421-7
EAN: 9788072254217
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Odborná publikace s názvem „Komparace profesní orientace žáků s mentálním postižením“ se zabývá problematikou „kariérového poradenství“ u žáků s lehkým mentálním postižením na základních a středních školách v České republice a v Polsku. Práce je v mnoha ohledech důležitým počinem na poli speciální pedagogiky a srovnávací pedagogiky, protože zkoumá úroveň profesní přípravy a profesního uplatnění žáků s LMP na pozadí dvou rozdílných školských systémů, českého a polského. Teoretická část odborné publikace mapuje dosavadní analýzu předčasných ukončení studií žáků v ČR, kde podstatným problémem je předčasné ukončení studia na střední škole v oborech středního vzdělání s výučním listem kategorie E. Zde se vzdělávají převážně žáci s lehkým mentálním postižením. Podrobně se zabývá „kariérovým poradenstvím“ na školách a možnostmi edukace žáků s mentálním postižením (včetně rozdílného legislativního rámce) v České republice a v Polské republice. Na závěr je popsána historie a současnost měst Ostravy (ČR) a Wodzisław Śląski (PL), kde byl realizován autorem výzkum. Aplikační část odborné publikace komparuje skutečný počet žáků s lehkým mentálním postižením, kteří získají střední vzdělání s výučním listem (vyšší sekundární vzdělání) ve městě Ostrava ve městě Wodzislawi Śląski. Porovnává také výběr učebních oborů žáků s lehkým mentálním postižením ve městě Ostrava (ČR) a ve městě Wodzisław Śląski (PL) vstupujících do 1. ročníků středního vzdělávání. Závěr knihy obsahuje i doporučení, prognózu a možnosti využití v obou zkoumaných městech. Publikace je pro čtenáře vhodně doplněna obrázky, prostorovými grafy i tabulkami.

Předmětná hesla
* 2011-2020
* 2011-2012
mládež s mentálním postižením -- Česko
mládež s mentálním postižením -- Polsko
Výchova a vzdělávání
Speciální pedagogika
Profesní příprava
Profesní poradenství
Komparativní výzkum -- 2011-2020
Wodzisław Śląski (Polsko)
Ostrava (Česko)
Kniha je zařazena v kategoriích
Ivan Jařabáč - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH
ÚVOD................................................................................................................................... 5
TEORETICKÁ ČÁST........................................................................................................ 7
1 analýza předčasných odchodů žáků ze vzdělávání
v ZEMÍCH EU..................................................................................................................... 7
1.1 Komplexní politická opatření EU Evropa 2020............................................ 7
1.2 Teoretické přístupy, které ovlivňují ukončení vzdělávací dráhy................... 10
1.3 Faktory, které ovlivňují předčasné odchody žáků ze SŠ............................... 12
1.4 Faktory, které ovlivňují žáky se zdravotním postižením................................ 14
1.5 Analýza vzdělanostní struktury žáků se zdravotním postižením v ČR....... 15
1.6 Analýza předčasných ukončení studií žáků v ČR.......................................... 17
2 KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ......................................................................................... 21
2.1 Vymezení pojmu kariérové poradenství a dalších významných pojmů................... 21
2.2 Profesní vývoj žáků....................................................................................................... 24
2.3 Úloha diagnostiky pro volbu profese............................................................................ 25
2.4 Činitelé ovlivňující výběr profese.................................................................................. 26
2.5 Informační zdroje - podpora při volbě povolání žáků................................................. 29
2.6 Koncepce integrovaného systému kariérového poradenství...................................... 30
3 EDUKACE OSOB S MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM V ČR A V PL............................... 32
3.1 Podstata mentální retardace......................................................................................... 32
3.2 Klasifikace mentální retardace..................................................................................... 34
3.3 Základní vzdělávání žáků s mentálním postižením v ČR......................................... 36
3.4 Profesní příprava žáků s mentálním postižením v ČR.............................................. 40
3.5 Základní vzdělávání žáků s mentálním postižením v PL.......................................... 44
3.6 Profesní příprava žáků s mentálním postižením v PL............................................... 48





52 4 HISTORIE A SOUČASNOST MĚST OSTRAVY A WODZISLAW ŠL/SKI
4.1 Historie města Ostravy............................................................................................... 52
4.2 Současnost města Ostravy........................................................................................ 53
4.3 Historie města Wodzistaw Šl^ski.............................................................................. 54
4.4 Současnost města Wodzistaw Sl^ski....................................................................... 55
4.5 Vzdělávací instituce ve městě Ostrava a Wodzistaw Šl^ski................................... 55
4.6..Míra nezaměstnanosti v Moravskoslezském kraji a ve Slezském vojvodství........ 56
5 APLIKAČNÍ ČÁST........................................................................................................ 59
5.1 Charakteristika a zaměření výzkumu - cíl výzkumu................................................ 59
5.2 Výzkumné problémy, hypotézy a indikátory.............................................................. 59
5.3 Metodologie výzkumu................................................................................................ 62
5.4 Získané údaje a jejich zpracování............................................................................. 63
5.4.1 Výběr učebních oborů žáků základních škol v Ostravě (ČR)............................................ 63
5.4.2 Profesní příprava žáků a kariérové poradenství na středních školách (ČR)................... 67
5.4.3 Výběr učebních oborů žáků Základní speciální školy a Speciálního gymnázia
ve Wodzistawiu Šl^skim (PL)......................................................................................................... 76
5.4.4 Profesní příprava žáků a kariérové poradenství na speciálním odborném učilišti
ve Wodzistawiu Šl^skim (PL)......................................................................................................... 81
5.4.5 Kariérové poradenství na středních školách ve městě Ostrava (ČR) a ve městě
Wodzistaw Šl^ski (PL)................................................................................................................... 83
5.5 Komparace výsledků a jejich interpretace............................................................... 86
5.6 Doporučení, prognóza, možnosti využití................................................................... 90
ZÁVĚR............................................................................................................................... 95
SEZNAM POUŽITÝCH ZDROJŮ.................................................................................... 97
SEZNAM ZKRATEK......................................................................................................... 103
SEZNAM OBRÁZKŮ, GRAFŮ A TABULEK................................................................... 104
PŘÍLOHA........................................................................................................................... 106






       

internetové knihkupectví ABZ - online prodej knih


Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2017 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist