načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Kognitivně behaviorální terapie - Základy a něco navíc - Judith S. Becková

Kognitivně behaviorální terapie - Základy a něco navíc
-14%
sleva

Kniha: Kognitivně behaviorální terapie - Základy a něco navíc
Autor:

Kniha je vynikajícím průvodcem pro terapeuty a studenty, kteří se chtějí seznámit se základními rysy kognitivně behaviorální terapie (KBT). Judith S. Becková poskytuje čtenáři pevné ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  499 Kč 429
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
14,3
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: TRITON
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2018-05-30
Počet stran: 368
Rozměr: 237 x 165 x 26 mm
Úprava: 367 stran : ilustrace
Vydání: Vydání první
Spolupracovali: přeložili: Kateřina Bartošová, Alena Holá, Petr Možný, Tereza Nezbedová
Vazba: Vázaný
ISBN: 978-80-7553-525-2
EAN: 9788075535252
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Autorka v knize demonstruje klíčové dovednosti, jak pacienta zapojit do léčby, vytvořit srozumitelnou konceptualizaci jeho případu, naplánovat terapii a dodržovat strukturu sezení. Publikaci lze rovněž využívat v rámci KBT výcviku pro psychology, psychiatry, sociální pracovnice a další pomáhající profese.

Popis nakladatele

Kniha je vynikajícím průvodcem pro terapeuty a studenty, kteří se chtějí seznámit se základními rysy kognitivně behaviorální terapie (KBT). Judith S. Becková poskytuje čtenáři pevné základy teorie, principů a praktického provádění KBT. Přístupným jazykem krok za krokem ukazuje, jak lze úspěšně uplatňovat terapeutické metody založené na důkazech, které mohou vést k trvalé změně v emocích a v chování.

Autorka v knize demonstruje klíčové dovednosti, jak pacienta zapojit do léčby, vytvořit srozumitelnou konceptualizaci jeho případu, naplánovat terapii a dodržovat strukturu sezení. Vysvětluje klíčové terapeutické techniky včetně toho, jak určovat a hodnotit automatické myšlenky a jak na ně reagovat; jak dosáhnout změny zprostředkujících a jádrových přesvědčení; a jak provádět behaviorální a prožitkové terapeutické intervence. Kniha obsahuje také kapitoly věnované řešení nejčastějších problémů v terapii a prevenci relapsu.

Publikaci lze rovněž využívat v rámci KBT výcviku pro psychology, psychiatry, sociální pracovnice a další pomáhající profese. (základy a něco navíc)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Předmluva ................................................................................................................. 13

Úvod........................................................................................................................... 15

Kapitola 1: Úvod do kognitivně behaviorální terapie............................................. 17

Co je kognitivně behaviorální terapie?....................................................................... 17

O jakou teorii se opírá kognitivně behaviorální terapie? ........................................... 19

Co říká výzkum?......................................................................................................... 19

Jak se vyvíjela Beckova kognitivně behaviorální terapie? ............................................ 20

Jaké jsou základní principy léčby?................................................................................ 21

Jak vypadá terapeutické sezení?....................................................................................26

Jak rozvíjet své dovednosti kognitivně behaviorálního terapeuta ............................... 27

Jak používat tuto knihu?...............................................................................................28

Kapitola 2: Přehled léčby........................................................................................... 32

Rozvíjení terapeutického vztahu..................................................................................32

Plánování léčby a strukturování sezení ........................................................................35

Jak určovat dysfunkční myšlenky a jak na ně reagovat ................................................37

Zdůrazňování pozitiv....................................................................................................40

Jak podporovat změny v myšlení a chování mezi sezeními (domácí úkoly)..............41

Kapitola 3: Kognitivní konceptualizace ....................................................................43

Kognitivní model..........................................................................................................44

Přesvědčení................................................................................................................... 46

Vztah chování a automatických myšlenek.................................................................. 49

Kapitola 4: Sezení věnované úvodnímu vyšetření................................................... 58

Cíle sezení věnovaného úvodnímu vyšetření ............................................................. 58

Struktura sezení věnovaného úvodnímu vyšetření..................................................... 59

Jak začít sezení věnované úvodnímu vyšetření ............................................................60

Fáze úvodního vyšetření...............................................................................................61

Závěrečná část úvodního vyšetření...............................................................................64

Zapojení rodinného příslušníka...................................................................................64

Sdělení vašich předběžných dojmů..............................................................................64

Stanovení počátečních cílů léčby ve vztahu к léčebnému plánu................................65

Očekávání od léčby ......................................................................................................67

Vypracování počáteční kognitivní konceptualizace a plánu léčby...............................68

Kapitola 5: Struktura prvního terapeutického sezení ..............................................70

Cíle a struktura úvodního sezení .................................................................................70

Stanovení programu sezení..........................................................................................71

Kontrola nálady............................................................................................................73

Zjištění aktuálních informací....................................................................................... 74

Probírání diagnózy..................................................................................................... 75

Stanovení problémů a cílů............................................................................................78

Jak vysvětlit pacientovi kognitivní model psychických potíží......................................80

Probírání problému nebo aktivizace chování.............................................................. 83

Závěrečné shrnutí a zadání domácích úkolů............................................................... 83

Zpětná vazba................................................................................................................85

Kapitola 6: Aktivizace chování...................................................................................89

Konceptualizace nečinnosti .........................................................................................89

Konceptualizace nedostatku pocitů potěšení a zvládání..............................................90

Využití tabulky činností к ověřování platnosti předpovědí...................................... 104

Kapitola 7: Druhé a další sezení: struktura a formát............................................ 107

První část sezení ....................................................................................................... 108

Prostřední část sezení................................................................................................ 117

Závěrečné shrnutí a zpětná vazba ............................................................................ 123

Třetí a další sezení .................................................................................................... 124

Kapitola 8: Problémy s dodržováním struktury terapeutického sezení............... 128

Myšlenky terapeuta.................................................................................................. 128

Jak přerušit pacienta.................................................................................................. 129

Seznámení pacienta s pravidly terapie...................................................................... 130

Zapojení pacienta..................................................................................................... 130

Posílení terapeutického vztahu................................................................................. 130

Kontrola nálady........................................................................................................ 131

Stručná aktualizace................................................................................................... 133

Překlenutí mezi sezeními ......................................................................................... 134

Kontrola domácích úkolů.......................................................................................... 137

Probírání jednotlivých bodů programu..................................................................... 137

Zadávání nových domácích úkolů............................................................................ 138

Závěrečné shrnutí...................................................................................................... 139

Zpětná vazba.............................................................................................................. 139

Kapitola 9: Jak určovat automatické myšlenky...................................................... 141

Charakteristické rysy automatických myšlenek........................................................ 141

Jak vysvětlit pacientovi automatické myšlenky ......................................................... 143

Zjišťování automatických myšlenek.......................................................................... 145

Jak naučit pacienta rozeznávat automatické myšlenky............................................. 155

Kapitola 10: Jak určovat emoce............................................................................... 159

Jak rozlišit automatické myšlenky a emoce............................................................... 160

Potíže s pojmenováním emocí................................................................................... 162

Hodnocení stupně intezity emocí ............................................................................. 164

Jak využít intenzity emocí při vedení terapie............................................................ 165

Kapitola 11: Jak hodnotit automatické myšlenky.................................................. 167

Jak výbrat klíčové automatické myšlenky.................................................................. 167

Otázky sloužící к hodnocení automatické myšlenky................................................ 169

Posouzení výsledku procesu hodnocení automatické myšlenky .............................. 175

Hledání vysvětlení, proč bylo hodnocení automatické myšlenky neúčinné ............ 175

Použití alternativních metod, když pacientovi pomáháte

zkoumat jeho myšlenky........................................................................................ 177

Když jsou automatické myšlenky pravdivé............................................................... 180

Jak učit pacienty hodnotit své myšlení ..................................................................... 182

Zkratka: nepoužívát otázky vůbec............................................................................. 183

Kapitola 12: Jak reagovat na automatické myšlenky............................................. 185

Procházení poznámek z terapie................................................................................. 185

Jak hodnotit a reagovat na nové automatické myšlenky mezi sezeními ................... 189

Jiné způsoby reagování na automatické myšlenky.................................................... 194

Kapitola 13: Jak určit a pozměnit zprostředkující přesvědčení............................ 195

Kognitivní konceptualizace....................................................................................... 195

Změna přesvědčení .....................................................................................................208

Kapitola 14: Jak určit a pozměnit jádrová přesvědčení..........................................222

Kategorizace jádrových přesvědčení...........................................................................225

Jak určit jádrová přesvědčení......................................................................................227

Předestření jádrových přesvědčení .............................................................................228

Poučení pacientů o jádrových přesvědčeních a sledování jejich působení................ 229

Jak vytvořit nové jádrové přesvědčení ........................................................................232

Jak posílit nová jádrová přesvědčení...........................................................................233

Jak pozměnit negativní jádrová přesvědčení ..............................................................234

Pracovní list: jádrová přesvědčení.............................................................................. 234

Kapitola 15: Další kognitivní a behaviorální techniky...........................................246

Řešení problémů a nácvik dovedností........................................................................246

Rozhodování ...............................................................................................................248

Změna zaměření pozornosti.......................................................................................250

Měření nálady a chování pomocí záznamu činností..................................................252

Relaxace a všímavost...................................................................................................253

Odstupňované zadávání úkolů ...................................................................................253

Expozice...................................................................................................................... 254

Hraní rolí................................................................................................... 256

Využití techniky „koláče“........................................................................................... 257

Srovnávání se sebou a seznam úspěchů......................................................................260

Kapitola 16: Představivost........................................................................................ 265

Určování představ....................................................................................................... 265

Poučení pacientů o představivosti.............................................................................. 266

Jak reagovat na spontánní představy...........................................................................267

Využití představivosti jako terapeutického nástroje...................................................275

Kapitola 17: Domácí úkoly........................................................................................279

Jak zadávat domácí úkoly........................................................................................... 280

Jak zvýšit pravděpodobnost plnění domácích úkolů..................................................284

Analýza potíží při plnění domácích úkolů................................................................. 292

Kontrola domácích úkolů........................................................................................... 298

Kapitola 18: Ukončení terapie a prevence relapsu.................................................. 300

Začátek terapie............................................................................................................300

Činnosti v průběhu terapie ........................................................................................ 301


Co dělat před ukončením terapie................................................................................305

Podpůrná sezení ......................................................................................................... 309

Kapitola 19: Plánování terapie ................................................................................. 314

Jak dosáhnout obecněji určených cílů léčby...............................................................314

Jak plánovat terapii napříč sezeními...........................................................................315

Jak vytvořit plán terapie.............................................................................................. 315

Jak plánovat jednotlivá sezení..................................................................................... 316

Jak se rozhodnout, zda se zaměřit na určitý problém............................................... 321

Jak pozměnit standardní léčbu u konkrétních psychických poruch ..........................326

Kapitola 20: Problémy v terapii.................................................................................327

Jak odhalit existenci problému ................................................................................... 327

Konceptualizace problémů..........................................................................................329

Slepé uličky..................................................................................................................335

Náprava problémů v terapii.........................................................................................336

Kapitola 21: Jak se zlepšovat jako kognitivně behaviorální terapeut....................338

Příloha A: Kognitivně behaviorální zápis případu .................................................341

Příloha B: Zdroje kognitivně behaviorální terapie.................................................346

Výcvikové programy...................................................................................................346

Materiály pro terapeuty a pacienty..............................................................................346

Hodnotící materiály......................................................................... 346

Profesionální organizace kognitivně behaviorální terapie..........................................347

Příloha C: Škála hodnocení kognitivní terapie........................................................348

Bibliografie ..................................................................................................................355

Věcný rejstřík..............................................................................................................361




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist