načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Kognitivně behaviorální terapie v praxi -- Pro terapeuty, studenty a poučené laiky - Roman Pešek; Ján Praško; Petr Štípek

Kognitivně behaviorální terapie v praxi -- Pro terapeuty, studenty a poučené laiky
-15%
sleva

Kniha: Kognitivně behaviorální terapie v praxi -- Pro terapeuty, studenty a poučené laiky
Autor: ; ;

- Autoři, kteří pracují jako kognitivně-behaviorální terapeuti, se do své knihy snažili vybrat informace, jež z hlediska psychoterapeutické praxe pokládají za důležité pro své ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  385 Kč 327
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
10,9
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 79.1%hodnoceni - 79.1%hodnoceni - 79.1%hodnoceni - 79.1%hodnoceni - 79.1% 93%   celkové hodnocení
4 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » PORTÁL
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2013
Počet stran: 229
Rozměr: 234,0x164,0x22,0 mm
Úprava: ilustrace
Vydání: Vyd. 1.
Hmotnost: 0,363kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
Datum vydání: 201311
Nakladatelské údaje: Praha, Portál, 2013
ISBN: 978-80-262-0501-2
EAN: 9788026205012
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Autoři představují kognitivně-behaviorální terapii (KBT) jako účinný psychoterapeutický směr, určený pro terapeutickou práci s lidmi, které sužují různé psychické, emoční a psychosomatické problémy. KBT vznikla v 70. letech 20. století spojením kognitivní terapie a behaviorální terapie. Zaměřuje se zejména na čtyři složky lidské psychiky, a to na myšlení, emoce, tělesné reakce a pozorovatelné chování. Autoři se pokusili v knize shromáždit informace o tomto terapeutickém směru, které pokládají za důležité pro své začínající i pokročilejší kolegy. Vedle psychoterapeutů mohou publikaci využít i lékaři, psychiatři, speciální pedagogové, studenti psychologii i poučená laická veřejnost.

Popis nakladatele

Autoři, kteří pracují jako kognitivně-behaviorální terapeuti, se do své knihy snažili vybrat informace, jež z hlediska psychoterapeutické praxe pokládají za důležité pro své začínající i pokročilejší kolegy. V knize čtivým způsobem pojednávají o základech KBT, zabývají se terapeutickým vztahem, přenosy a protipřenosy, vyvrací častou domněnku, že se KBT nezajímá o osobní minulost klienta, a pojednávají o hlavních terapeutických dovednostech při práci s kognitivními přesvědčeními, automatickými negativními myšlenkami, emocemi a tělem. Pro větší názornost jsou uváděné zkušenosti a doporučení demonstrovány na krátkých příbězích z praxe. Publikace navazuje na knihy o KBT, které již byly v češtině vydány dříve, a tyto publikace doplňuje nebo rozšiřuje, např. o téma terapeutického vztahu, o práci s osobní historií klienta, o terapeutické dopisy a další metody zaměřené na zvládání emocí či o časté komplikace, které mohou provádění KBT v praxi provázet.

V knize najdou inspiraci i lékaři, psychiatři, psychologové, speciální pedagogové, sociální pracovníci, zdravotní sestry či studenti psychologie a příbuzných oborů. Jazyk knihy je srozumitelný rovněž pro poučenou laickou veřejnost včetně klientů, které trápí úzkostné a jiné psychické problémy – ti se jejím prostřednictvím mohou rozhodnout, jestli je pro ně KBT vhodná, nebo se v knize mohou inspirovat pro další práci na sobě.

(pro terapeuty, studenty a poučené laiky)
Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Roman Pešek; Ján Praško; Petr Štípek - další tituly autora:
Asertivitou proti stresu -- 2., přepracované a doplněné vydání Asertivitou proti stresu
Dítě na zabití Dítě na zabití
Úzkost a obavy -- Jak je překonat Úzkost a obavy
Deprese a jak ji zvládat -- Stop zoufalství a beznaději Deprese a jak ji zvládat
Poruchy osobnosti Poruchy osobnosti
Jak se blázní v době blahobytu -- aneb okno do duše psychoterapeuta Jak se blázní v době blahobytu
Kyslíková maska pro rodiče -- dětí s Aspergerovým syndromem Kyslíková maska pro rodiče
 (e-book)
Syndrom vyhoření - Jak se prací a pomáháním druhým nezničit -- Pohledem kognitivně behaviorální terapie Syndrom vyhoření
Třetí vlna v kognitivně-behaviorální terapii -- Nové směry Třetí vlna v kognitivně-behaviorální terapii
 
Ke knize "Kognitivně behaviorální terapie v praxi -- Pro terapeuty, studenty a poučené laiky" doporučujeme také:
Specifické fobie Specifické fobie
Cesty z úzkosti a deprese -- O štěstí lásky k sobě samému Cesty z úzkosti a deprese
Agorafobie a panická porucha -- Příčiny a způsoby léčby Agorafobie a panická porucha
Motivační rozhovory v praxi Motivační rozhovory v praxi
Proč (a jak) psychosomatika funguje? -- nemoc začíná v hlavě? Proč (a jak) psychosomatika funguje?
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Sum m ary ............................................................................................................ 11

Úvod ..................................................................................................................... I 3

Kognitivně-behaviorální t e r a p ie .............................................................. 15

Dopis r o d ič ů m ...................................................................................................... 15

Situace, myšlení, prožívání, chování a d ů s le d k y......................................... 17

O ndřejův bludný k r u h ........................................................................................ 19

Sociální f ó b ie ......................................................................................................... 21

Panická p o r u c h a .................................................................................................. 23

Nadm ěrné obavy o zdraví .............................................................................. 25

O bsedantně-kom pulzivní p o r u c h a ................................................................. 27

Jednou ranou více c í lů ........................................................................................ 29

Terapeutické m etody v KBT ........................................................................... 30

Specifika KBT ...................................................................................................... 33

O sobní historie klienta ..................................................................................... 35

Ú činnost KBT ...................................................................................................... 36

Terapeutický vztah ......................................................................................... 37

Různé úrovně vztahů mezi lidm i .................................................................... 37

Základní potřeby a laskavost terapeuta ...................................................... 38

Přenos a protipřenos v terapeutickém v z ta h u ............................................ 43

Přenosy na straně k lie n t a ................................................................................. 44

5


K ognitivně-behaviorální terapie v praxi

Protipřenosy na straně terapeuta ................................................................. 48

O d po r klienta a jiné překážky v te r a p ii.......................................................... 52

Psychické m ody podle J. E. Younga ............................................................. 59

Supervize a zvládání p ro tip ře n o s ů ................................................................ 66

N aše p ř í b ě h y ...................................................................................................... 75

Co předurčuje příběhy lidí .............................................................................. 75

Základní potřeby v dětství a jejich n a ru š e n í................................................ 75

Co jsme slyšeli a odkoukali od rodičů .......................................................... 82

Čeho je moc, toho je příliš .............................................................................. 84

Konceptualizace, diagnóza a lpění na příčinách ...................................... 87

Snazší člověka odsoud it než ho pochop it ................................................... 90

M y š le n k y a p ře s v ě d č e n í................................................................................ 95

Niterná p ře s v ě d č e n í........................................................................................... 95

Dysfunkční postoje ........................................................................................... 97

Jak zm ěnit svá niterná přesvědčení a další postoje ......................................108

Tipy, jak uvažovat s tř íz liv ě ji.............................................................................. 110

Autom atické negativní m y š le n k y........................................................................112

Kdo hledá, ten obvykle n a jd e ...............................................................................113

Problémy s uvědom ěním palčivých m y š le n e k................................................ 115

Na špatné myšlenky s rozum em ........................................................................118

Proč to někdy nefunguje ......................................................................................127

Myšlenky o m y š le n k á c h.........................................................................................128

Pusťte si jiný f i l m ......................................................................................................130

Logické zkraty v myšlení ......................................................................................131

E m oce .................................................................................................................. 135

Co jsou e m o c e ..........................................................................................................135

Funkce emocí ..........................................................................................................136

Emoce a jejich o d s tín y............................................................................................139

Jak emoce ovlivňují myšlení, tělo a chování ....................................................147

Léky a d r o g y .............................................................................................................149

Náročnější, zato trvalejší způsoby .....................................................................150

Uvědomování a přijím ání emocí ........................................................................151

6


O bsah

Emoce a písemné z á z n a m y..................................................................................153

Katastrofický s c é n á ř................................................................................................156

Terapeutické d o p is y ................................................................................................159

Necenzurovaný d o p is ............................................................................................160

Empatický dopis z druhého b ř e h u .....................................................................167

Omluvné a děkovné d o p is y ..................................................................................170

Sebeznehodnocující a sebepovzbuzující dopis .............................................171

Zlost a její zvládání ................................................................................................176

P o zo ro va te ln é c h o v á n í ................................................................................ 181

Když se řešení stane p ro b lé m e m ........................................................................181

Vyhýbavé a zabezpečovací chování .................................................................182

Jak postupně zvládnout to, čeho se b o jí m .......................................................184

Jak je to d o o p ra v d y ? ................................................................................................190

Žádný učený z nebe n e s p a d l...............................................................................192

Tělo ........................................................................................................................ 199

Ve zdravém těle zdravý d u c h ...............................................................................199

Zklidňující dýchání ................................................................................................201

Svalová re la x a c e......................................................................................................203

Kdo nemá čas na pohyb, má čas na n e m o c ....................................................208

Choďte a běhejte, stresu se z b a v u jte .................................................................210

Dýchání, tanec, sauna a cvičení ........................................................................212

Racionální stravování ............................................................................................214

Bio-psycho-sociální m odel ..................................................................................218

Psychosomatika a behaviorální m edicína .......................................................219

Psychosomatika jako vstupní brána pro p s y c h o te ra p ii...............................221

Z á v ě r ..................................................................................................................... 223

P oužitá a d o p o ru č e n á lite ra tu ra a in fo rm a č n í z d ro je 225

A u t o ř i..................................................................................................................... 229

7




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist