načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Kniha logotypů -- 2000 mezinárodních značek od uznávaných návrhářů – Bill Gardner; Anne Hellman

Kniha logotypů -- 2000 mezinárodních značek od uznávaných návrhářů
-15%
sleva

Kniha: Kniha logotypů
Autor: Bill Gardner; Anne Hellman
Podtitul: 2000 mezinárodních značek od uznávaných návrhářů

Bohatě ilustrovaná publikace představuje loga význačných designérů a designérských studií současnosti. Obsahuje několik návrhů kompletních kampaní a nepřeberné množství úspěšných návrhů log z různých zemí světa. ... (celý popis)
Titul je na partnerském skladu >20ks - doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  590 Kč 502
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
16,7
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6% 80%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Computer press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2013
Počet stran: 192
Rozměr: 229 x 279 mm
Úprava: ilustrace (převážně barevné), portréty
Vydání: 1. vyd.
Název originálu: Logolounge 7
Spolupracovali: překlad Hana Bělohoubková
Skupina třídění: Reklama. Public relations. Média
Vazba: brožovaná, šitá nitmi
Novinka týdne: 2013-07
Datum vydání: 6. 2. 2013
Nakladatelské údaje: V Brně, Computer Press, 2012
ISBN: 9788025137345
EAN: 9788025137345
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Bohatě ilustrovaná publikace představuje loga význačných designérů a designérských studií současnosti. Obsahuje několik návrhů kompletních kampaní a nepřeberné množství úspěšných návrhů log z různých zemí světa.

Popis nakladatele

Tvorba log se na první pohled může zdát jednoduchá, ale je to jedna z největších výzev dnešních designérů. Kniha logotypů představuje nejuznávanější loga současnosti a dává čtenáři neopakovatelnou možnost odhalit jejich vývoj od prvních nápadů až po výsledný produkt. Vlastnit tento titul neznamená mít doma pouze knihu, znamená to vlastnit kus historie světového designu. (2000 mezinárodních značek od uznávaných návrhářů)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

portréty


14 Kniha logotypů

Turner Duckworth

Levi Strauss & Co.

Změna loga

Klient:

Projekt: Na světě je jen několik log, která jsou stejně známá jako logo Levi Strauss. Jasný bílý nápis na červeném podkladu existuje po více než polovinu stopadesátiletého fungování této značky. Během této doby spojilo několik generací i kontinentů. Značka, stejně jako oblečení, které reprezentuje, měla potenciál se postupně zlepšovat a zrát. Takto přemýšleli i u společnosti Turner Duckworth, když se rozhodli pro obnovení „netopýřího křídla“ značky Levi’s. Tato značka přinesla do fi rmy zvláštní výzvu: spolu s globálním růstem společnosti se začala potýkat s jistou nekonzistencí. V různých zemích se začaly používat různé její varianty. Ačkoli vertikální červená visačka byla stále nejvíce používaná, a to zejména ve Spojených státech a na Dálném východě (zdobí pravou zadní kapsu každého páru rifl í Levi’s a její grafi cká podoba se začala používat jako logo značky), používaly se i různé verze netopýří značky s názvem společnosti. Společnost Levi’s chtěla koncentrovat identitu do jedné silné značky, která by se používala konzistentně všude na světě. Tým fi rmy Turner Duckworth, vedený zakládajícími členy společnosti Davidem Turnerem a Brucem Duckworthem a kreativní ředitelkou Sarah Moffatovou před sebe rozložil všechny používané značky. Forma netopýří ho křídla je odvozena od tvaru vzniklého na kapse kalhot dí k y obloukovému vykrojení šicího vzoru, používaného právě značkou Levi’s. Poprvé se objevila v 50. letech 19. století a o dvacet let později vytvořili v Landor Associates verzi s vepsaným názvem značky. V této podobě se používala mnoho let, dokud ji nenahradila podlouhlá visačka. Vedení společnosti Levi’s se rozhodlo vrátit zpět do světa uvnitř netopýřího křídla, chtěli si být ale jisti, že použijí ideální verzi. Byl to projekt vizuální identity limitovaný svým rozsahem: úkolem nebylo objevení, ale znovuobjevení světově proslulé značky a jejího použití. „Projekt pro Levi’s k nám přinesl něco, co v mnoha způsobech připomínalo řemeslný projekt: jak zajistit, aby značka vypadala správně,“

Turner Duckworth odebrali slovo Levi’s z loga a vytvořil tak

značku jednoduše nazývanou „netopýří křídlo“. Vytvořili také

ochrannou značku, jež měla pomoci v přechodu k nové ikoně.

Společnost Levi’s chtěla koncentrovat

identitu do jedné silné značky, která by se

používala konzistentně všude na světě.

Designérská

společnost:


15

Tvar netopýřího křídla je odvozen od „obloukového“ šitého vzoru na kapsách kalhot. Na levé straně kapsy je všitá cedulka s malým useknutým a zakroužkovaným písmenem R. Tým společnosti Turner Duckworth srovnal všechna loga po - užívaná v minulosti a ihned si všiml vyčnívajícího „netopýřího křídla“.

Designéři vždycky vkládali zakroužkované R tak, aby jeho část

byla useknutá, protože tak vypadalo na visačce. Dodávalo logu

výmluvný pocit nedokonalosti.

uvedl David Turner. Kreativní ředitel společnosti Levi‘s, Len Peltier chtěl,

aby značka vypadala co možná nejlépe. Tým designérů rychle odhalil

potenciál netopýřího křídla, a dokonce zjistil, že se někdy používá i bez

vepsaného slůvka Levi’s.

Designéři se začali zajímat o jedinečný znak na visačce: použití regis

trované značky neboli „zakroužkovaného písmene R“. Tkaná visačka na

rifl ích byla tak malá, že pouze část tohoto R byla viditelná. Jeho zbytek

byl díky skladu visačky schován na zadní straně. Tento nepředvídaný

detail byl jedinečný právě pro Levi’s a byl přenesen i do grafi cké podoby

loga společnosti. Designéři přidali useknuté R v kroužku do netopýřího

křídla a poté tam přidali i název fi rmy, aby došlo k vizuálnímu propojení

mezi značkami.

Členové týmu v přechodu k jednotné značce, charakteristické zakroužko

vaným písmenem R, v y tvořili celý soubor značek, k teré by v ypadaly dobře

jako celek. Současně ale také tušili, že Levi’s je společnost, která nepotře

buje jméno na logu, což jim pomohlo učinit další krok: kompletně odstranili

slovo Levi’s, čímž vytvořili značku jednoduše nazývanou „netopýří křídlo“.

„Zejména v módě je zásadní, aby značky mluvily sebejistě. Říct jméno

společnosti beze slov je jedním ze způsobů, jak toho docílit,“ vysvětluje

Turner. „Globální značky jako Apple a Nike dosáhly ikonického statusu,

částečně díky sebejistotě prezentovat samy sebe pomocí ikony spíše než

pomocí slova. Absence slova také znamená nepotřebnost jakýchkoliv pře

kladů.“ Tato aspirace na pozici světového lídra přesvědčila ředitele Levi’s

Roberta Hansona, aby ikonický návrh podpořil.

Aby dosáhli správné velikosti a umístění zakroužkovaného písmene R,

zpracovávali v Turner Duckworth jednu verzi za druhou. V jednu chvíli bylo

R moc velké a dominovalo netopýřímu křídlu, což mohlo být matoucí pro

klienta, který by se mohl domnívat, že se jedná o produkt společnosti s

názvem začínajícím na R. Jakmile ale bylo zase moc malé, bylo těžké ho

reprodukovat. Designéři ho vždy umisťovali tak, aby mělo seříznutý vršek,

protože přesně tak se objevovalo na visačkách.


16 Kniha logotypů

Rifl e jsou jediným druhem oblečení, u kterého platí, že čím jsou starší, tím jsou lepší. Rifl e vypadají lépe díky různým nedokonalostem, které se na nich během času hromadí. Jedním z doporučení designérského týmu bylo vyhnout se příliš uhlazenému fi remnímu logu. Domnívali se, že i značka by v sobě měla mít trochu drsnosti, stejně jako kalhoty Levi’s. Přesně tento pocit nedokonalosti dodalo značce ono z poloviny useknuté R v kroužku. Přítomnost zakroužkovaného písmene také podtrhuje nepřítomnost názvu společnosti. Dalším prvkem nové identity bylo překreslení obrázku „dvou zapřažených koní“, kteří se snaží roztrhnout Levi’s džíny tím, že každý táhnou na jednu

stranu. Tuto kresbu můžete stále ještě najít na kožené nášivce na zadní

straně pánských rifl í Levi’s. Nášivka s vyrytým emblémem pochází zřejmě

už z roku 1873 a během historie značky se používalo mnoho jejích verzí.

Jenomže kresba postupně upadala a potřebovala vylepšit.

Designéři vytvořili smělejší obraz se silnějšími koni, kteří táhli za kalhoty,

podobné skutečným rifl ím, aby zdůraznili jejich nebývalou sílu a dlouhou

životnost. Aktualizovali také podobu samotné kožené nášivky.

Turner Duckworth navrhli přechodovou strategii a pravidla pro postupné

představení nového ikonického netopýřího křídla na světovém trhu. Spo

lečnost Levi’s měla začít používat logo postupně, protože na některých Turner Duckworth vytvořili smělejší obraz dvou táhnoucích koní se silnějšími zvířaty, aby zdůraznil výjimečnou sílu a odolnost jako zásadní vlastnosti značky.

Nové logo bez názvu se objevuje i uvnitř obchodů a jako znak

prodejních míst v Evropě.


17

Logo Levi’s je moderní a osvěžující, ale nese

v sobě také odkaz minulosti, což já osobně

považuji za velmi mocnou kombinaci.

místech jako například v Číně byla tato značka pořád ještě nová. Zákazníci na Dálném východě nebyli na netopýří křídlo zvyklí, protože se tam jako logo vůbec nepoužívalo. Nové netopýří křídlo se od zavedení na počátku roku 2011 objevovalo ve světě i spolu s logem, které obsahovalo název Levi’s. S rostoucím povědomím ale nová ikona pomalu přebírala hlavní roli. Turner uvedl: „Logo Levi’s je moderní a svěží, ale také v sobě nese smysl pro odkaz minulosti, což já osobně považuji za mocnou kombinaci. Je to zároveň vzrušující a uklidňující, což velké značky v rychle se měnícím světě být musejí.“

Netopýří křídlo se

bude nejdříve obje

vovat postupně

a s rostoucím pově

domím přebere nová

ikona hlavní roli. Turner Duckworth doplnili o nové netopýří křídlo i fi remní dopisní papír. Spojili tak odkaz minulosti značky Levi’s s novou useknutou ikonou.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.