načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Karel Jílek – Závodník – Jiří Král

Karel Jílek - Závodník
-16%
sleva

Kniha: Karel Jílek
Autor: Jiří Král
Podtitul: Závodník

Karel Jílek Zakladatel a technický ředitel Metalexu, nejlepší formulový závodník v Československu a hybná síla mnoha projektů. Spolupracovník mého otce, se kterým se znal z vojny a nakonec i můj. To všechno je Karel, duše party nadšenců, ... (celý popis)
Titul je na partnerském skladu >20ks - doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  499 Kč 419
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
14
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Alman
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2020
Počet stran: 152
Rozměr: 232 x 228 x 18 mm
Úprava: ilustrace (částečně barevné), portréty
Vydání: Vydání první
Skupina třídění: Sport. Hry. Tělesná cvičení
Biografie
Vazba: Knihy - vázané
Datum vydání: 18. 12. 2020
ISBN: 978-80-87426-47-0
EAN: 9788087426470
Popis

Karel Jílek

Zakladatel a technický ředitel Metalexu, nejlepší formulový závodník v Československu a hybná síla mnoha projektů. Spolupracovník mého otce, se kterým se znal z vojny a nakonec i můj.

To všechno je Karel, duše party nadšenců, která v osmašedesátém založila Metalex.

Jako hospodářské zařízení svazarmu mohli vyrábět závodní auta a tím dali možnost vyrůst několika generacím závodníků. Stejným fandou zůstal po celých padesát let co ho znám. Poprvé jsem ho viděl jako tříletý v tátově dílně při stavbě první československé Buggy MTX, u které i slavný Giugiaro obdivoval, co všechno si umí Metalex

sám vyrobit, naposledy jsme spolupracovali na projektu formule Bohemia. Rád jsem ho ta léta potkával a potkávám, doufám že kniha, u které už i moje generace pociťuje nostalgii, zaujme také mnohem mladší chlapce a chlapy.

Jirka Král

Další popis

Kniha o Karlu Jílkovi, zakladateli a technickém řediteli Metalexu, nejlepším formulovém závodníkovi v Československu a hybné síle mnoha projektů. V roce 1971 se v Československu odjely první závody nové národní formulové série. Měla sice název Škoda, ale monoposty s tímto označením vznikaly v dílnách Metalexu. Za projektem formule Škoda nestojí, jak by se dalo předpokládat, lidé z Mladé Boleslavi, ale parta kamarádů z Plzně. Organizací výroby byl pověřen Jílkův kamarád z dětství Karel Kleinmond. Sám si během několika týdnů zřídil v dílně svého tchána v obci Kaznějov na severním Plzeňsku dílnu a už na jaře byl k dispozici první funkční prototyp. Roli testovacího jezdce sehrál právě Karel Jílek. Nová formule se oficiálně představila již 24. května 1970 na starém brněnském okruhu a Metalex dostal svolení vyrobit pro příští závodní sezónu deset identických formulí. Dnes zní neuvěřitelně, že výroba závodního stroje s označením MTX 1-01 probíhala v Plzni v bývalé konírně, kterou si předtím lidé z Metalexu museli sami upravit. Slíbenou práci však odvedli a v květnu následujícího roku předali závodníkům kromě deseti nových formulí i dva původní prototypy. První závod pak formule Škoda absolvovaly 16. května 1971 na mosteckém okruhu. Tak se začala psát historie národní formule Škoda, která skončila až po 46 letech.


Kniha o Karlu Jílkovi, zakladateli a technickém řediteli Metalexu, nejlepším formulovém závodníkovi v Československu a hybné síle mnoha projektů. V roce 1971 se v Československu odjely první závody nové národní formulové série. Měla sice název Škoda, ale monoposty s tímto označením vznikaly v dílnách Metalexu. Za projektem formule Škoda nestojí, jak by se dalo předpokládat, lidé z Mladé Boleslavi, ale parta kamarádů z Plzně. Organizací výroby byl pověřen Jílkův kamarád z dětství Karel Kleinmond. Sám si během několika týdnů zřídil v dílně svého tchána v obci Kaznějov na severním Plzeňsku dílnu a už na jaře byl k dispozici první funkční prototyp. Roli testovacího jezdce sehrál právě Karel Jílek. Nová formule se oficiálně představila již 24. května 1970 na starém brněnském okruhu a Metalex dostal svolení vyrobit pro příští závodní sezónu deset identických formulí. Dnes zní neuvěřitelně, že výroba závodního stroje s označením MTX 1-01 probíhala v Plzni v bývalé konírně, kterou si předtím lidé z Metalexu museli sami upravit. Slíbenou práci však odvedli a v květnu následujícího roku předali závodníkům kromě deseti nových formulí i dva původní prototypy. První závod pak formule Škoda absolvovaly 16. května 1971 na mosteckém okruhu. Tak se začala psát historie národní formule Škoda, která skončila až po 46 letech.


Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Jiří Král - další tituly autora:
Řešené příklady ve VHDL -- Hradlová pole FPGA pro začátečníky Řešené příklady ve VHDL
Fitness s Evou Samkovou -- Účinnost cviků podle EMG Fitness s Evou Samkovou
 (e-book)
Fitness s Evou Samkovou -- účinnost cviků podle EMG Fitness s Evou Samkovou
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.